Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mensen hier die altijd super onvriendelijk doen als er een probleem is.
"WAAROM WORD IK TEGENWOORDIG 3 KEER PER DAG UIT DE VPN GEGOOID? KAN JE DIT NIET VERANDEREN?"

Ja Vivianne, we zorgen bewust dat je 3 keer uit de VPN vliegt. Zet liever uw capslock af.

Niet de mijne maar bij een ex-collega die ik nog redelijk goed ken en waar ik geregeld nog contact mee heb.

Ze heeft nu al een tijdje nieuw werk en dat gaat heel goed eigenlijk, krijgt altijd complimenten van de bazin en collega's. Ken die bazin ook wel wat en haar ook al lyrisch horen spreken over haar

Nu had ze van de week een uitnodiging voor teambuilding gekregen van vrijdag tem zondag ergens in de zomer. Eén van de collega's vond dat ook not-done. Het was de laatste vrijdag voor hun collectief verlof en die had zaken ingepland. Maar noch die collega noch zij hadden iets gezegd tegen de bazin.

Nu belt die bazin haar dus op toen ik er bij stond omdat ze merkte dat er iets scheelde de laatste dagen, niet dat ze dat liet merken wat er scheelt zegt ze. Het is gewoon dat ze al een week tandpijn heeft, wat ik ook wel merkte. Maar goed met thuiswerken en zoom kan dat wel eens anders overkomen.

Soit, ze zegt dat haar dat wel wat op de maag ligt en wordt die bazin dus helemaal boos en dat het niet aan de werknemers is om te beslissen wanneer er teambuildings worden gedaan en wat not en gooit gewoon af.

Tja,...

Deed me denken aan een van mijn vorige jobs waar het ook de bedoeling was om vrijdagavond samen tegen de sterren op te zuipen en weekendjes samen te doen.
Not my cup of tea.
En als een werknemer ietwat deftige feedback geeft moet je dat ook wel op een fatsoenlijke manier aanvaarden en overleggen met de mensen voor je hun weekend inpalmt...

Teambuildings in het weekend is toch slechtste idee ooit? Enfin, dan heb ik wel betere dingen te doen.

Ik zou dan gewoon niet gaan ze. Zeker na zo een antwoord.

"WAAROM WORD IK TEGENWOORDIG 3 KEER PER DAG UIT DE VPN GEGOOID? KAN JE DIT NIET VERANDEREN?"

Ja Vivianne, we zorgen bewust dat je 3 keer uit de VPN vliegt. Zet liever uw capslock af.
Is Vivianne de Vlaamse versie van "Karen"?

(niet echt ergernis, ma soit)
2 baby's onderweg in m'n team.
Wij geven 10 euro de man/vrouw.
Hoe zit dat bij jullie?

Viviane Delivers :inlove:

Ik heb ooit in een ver verleden es een "het leven zoals het is: helpdesk" geschreven, Viviane zou er perfect in passen.

Edit: zalig, dat gaat nog altijd rond :laugh:

2nd edit: damn, 18 jaar geleden al :lol:

Niet de mijne maar bij een ex-collega die ik nog redelijk goed ken en waar ik geregeld nog contact mee heb.

Ze heeft nu al een tijdje nieuw werk en dat gaat heel goed eigenlijk, krijgt altijd complimenten van de bazin en collega's. Ken die bazin ook wel wat en haar ook al lyrisch horen spreken over haar

Nu had ze van de week een uitnodiging voor teambuilding gekregen van vrijdag tem zondag ergens in de zomer. Eén van de collega's vond dat ook not-done. Het was de laatste vrijdag voor hun collectief verlof en die had zaken ingepland. Maar noch die collega noch zij hadden iets gezegd tegen de bazin.

Nu belt die bazin haar dus op toen ik er bij stond omdat ze merkte dat er iets scheelde de laatste dagen, niet dat ze dat liet merken wat er scheelt zegt ze. Het is gewoon dat ze al een week tandpijn heeft, wat ik ook wel merkte. Maar goed met thuiswerken en zoom kan dat wel eens anders overkomen.

Soit, ze zegt dat haar dat wel wat op de maag ligt en wordt die bazin dus helemaal boos en dat het niet aan de werknemers is om te beslissen wanneer er teambuildings worden gedaan en wat not en gooit gewoon af.

Tja,...

Deed me denken aan een van mijn vorige jobs waar het ook de bedoeling was om vrijdagavond samen tegen de sterren op te zuipen en weekendjes samen te doen.
Not my cup of tea.
En als een werknemer ietwat deftige feedback geeft moet je dat ook wel op een fatsoenlijke manier aanvaarden en overleggen met de mensen voor je hun weekend inpalmt...
Als 't ni past ... gewoon ni gaan? 't Is een uitnodiging, geen dagvaarding. :rolleyes:

't Bedrijf kan geen rekening houden met ieder's schema of 't komt nooit goed.
Over de voor- en nadelen van een meerdaagse als teambuilding kan je blijven discussiëren. De een kan dat appreciëren, de ander niet. Hangt wss wat af van bedrijf tot bedrijf & team tot team.

Vroeger deden wij op 't bedrijf ook elk jaar zo'n buitenlandse trip voor een weekend. Over 't algemeen was dit dan een buitenlands pretpark incl. hotel de zaterdag (incl. partners & kinders).
't Gros van het bedrijf ging toen ook, maar er waren er altijd die niet konden of geen goesting hadden.

De jaarlijkse BBQ was ook telkens een weekend dag, maar even goed optional. 🤷‍♂️

Is dat daarom slecht? Naaaah, don't think so.
Sommige mensen denken gewoon dat de wereld rondom hun draait.

Gisteren 10 keer mijn wachtwoord verkeerd ingevuld om in te loggen op mijn pc en ik kan er nog steeds niet op omdat hij nu volledig geblokt is :unsure:

Bij mij zou het simpel zijn; als ik moet deelnemen in het weekend aan zo'n toestanden is het werktijd en betaald.

Viviane Delivers :inlove:

Ik heb ooit in een ver verleden es een "het leven zoals het is: helpdesk" geschreven, Viviane zou er perfect in passen.

Edit: zalig, dat gaat nog altijd rond :laugh:

2nd edit: damn, 18 jaar geleden al :laugh:
staat er
reeds een gebruiker aan mijn troon.

"Heb je mijn mailtje al gelezen?"

Zelf nu geen helpdeskmedewerker -gelukkig- maar op mijn vorige job was er ook zo'n figuur. Die kwam dan opeens bij u binnenvallen met "heBdeMiJneMAilAlGelEZeN???"
"Euh nee"
En op dát moment pas verscheen die mail pas in mijn inbox. :sop:

Bij mij zou het simpel zijn; als ik moet deelnemen in het weekend aan zo'n toestanden is het werktijd en betaald.

Ja dat zou ook mijn gedacht zijn eerlijk gezegd.
En als ge vrij zijt om te gaan ook goed, maar boos doen omdat ge daar een vraag over durft te stellen...

Alhoewel dat ik dat buiten de werkuren gedoe sowieso slecht vindt. Als ge de mensen verplicht om dat te doen gaat ge er hebben die dat niet willen en de mensen tegen u krijgen.
Ik heb zo es om fucking 6u 's morgens op ne zaterdag met mijne baas, zijn wielervriendjes en de collega's op een bus naar de zee moeten stappen voor het WK veldrijden. Vanaf 's morgens hun zat zuipen om daar dan aan te komen in de koude en modder te staan kijken naar een sport die mij geen fluit interesseert, dan terug op die bus met dat zat volk en de hele tijd Sweet Caroline door de speakers.

Nu goed als ge mensen dan de keuze geeft of ze meegaan of niet, op vriendelijke manier, dan verdeelt ge voor een deel uwe vloer ook toch in mensen die mee geweest zijn en die niet mee geweest zijn.

Dus voor mij hebben de nadelen van dat soort zaken altijd opgewogen tegen de mogelijke voordelen.

Users zijn eigenlijk nog geen haar verbetert op die 20+ jaar dat ik in de IT zit. Ze worden zelfs nog veeleisender. Blij dat er geen firstlevel meer bij ons is maar wat je vaak hoort van de mensen en hoe onze secondline mensen zitten te blazen achteraf... blij dat ik niet meer aan die telefoon zit :lol:

Ja dat zou ook mijn gedacht zijn eerlijk gezegd.
En als ge vrij zijt om te gaan ook goed, maar boos doen omdat ge daar een vraag over durft te stellen...

Alhoewel dat ik dat buiten de werkuren gedoe sowieso slecht vindt. Als ge de mensen verplicht om dat te doen gaat ge er hebben die dat niet willen en de mensen tegen u krijgen.
Ik heb zo es om fucking 6u 's morgens op ne zaterdag met mijne baas, zijn wielervriendjes en de collega's op een bus naar de zee moeten stappen voor het WK veldrijden. Vanaf 's morgens hun zat zuipen om daar dan aan te komen in de koude en modder te staan kijken naar een sport die mij geen fluit interesseert, dan terug op die bus met dat zat volk en de hele tijd Sweet Caroline door de speakers.

Nu goed als ge mensen dan de keuze geeft of ze meegaan of niet, op vriendelijke manier, dan verdeelt ge voor een deel uwe vloer ook toch in mensen die mee geweest zijn en die niet mee geweest zijn.

Dus voor mij hebben de nadelen van dat soort zaken altijd opgewogen tegen de mogelijke voordelen.
Goh ja ... dan mag je in feite gewoon nooit nog iets doen. Zelfs de 'gewone' teambuildings zoals na de kantooruren op een donderdag of zoiets, zoals eens op restaurant gaan of gaan paintballen & op resto gaan, zijn zo ineens 'evil'.

Als ze verplicht moesten zijn ben ik er persoonlijk ook helemaal tegen, maar al die zaken zijn over 't algemeen altijd optioneel. Althans bij alle bedrijven dat ik al geweten heb hier in BE.

Free resto? Dan zien ze mij meestal wel.
Maar bij ons hebben ze ook al wel regelmatig eens iets georganiseerd dat ik mij totaal niet kan in vinden en ... dan zien ze mij daar ook niet. It's that simple really. Voel ik mij achteraf slecht of scheef bekeken omdat ik niet ben geweest? Heck no.

Ik heb een bedrijf van een concullega geweten waar men een weekend naar Ibiza ging (optional of course).
Dat je zou moeten werkdagen betaald worden voor wat pretty much een 'all expense paid vacation' is vind ik dan echt wel quatch eerlijk gezegd.
Heb je geen interesse, alle respect voor, niemand verplicht u om iets te doen. Ik ken nog mensen die helemaal geen interesse hebben in pakweg collega's te zien buiten de werkuren. Maar ik ben niet zo anti dat ik niets gun aan zij die dit wel kunnen appreciëren.

Ale ja ... 't is niet alsof je ineens alle jaren het teambuilding budget v/h bedrijf als bonus zult verdeeld krijgen als men het niet doet eh.

(niet echt ergernis, ma soit)
2 baby's onderweg in m'n team.
Wij geven 10 euro de man/vrouw.
Hoe zit dat bij jullie?
5 euro bij ons

Binnenkort ook hapje en drankje int huis van de chef. ze leggen 10€ pp uit en 15€ als je met partner komt
Ik kan helaas niet gaan, voor 10€ naar een zuip -en braadworstfestijn. Da's een droom.

Dat je zou moeten werkdagen betaald worden voor wat pretty much een 'all expense paid vacation' is vind ik dan echt wel quatch eerlijk gezegd.
Heb je geen interesse, alle respect voor, niemand verplicht u om iets te doen.
Dat is net het punt. Die verplichting. Verplicht buiten de werkuren = werktijd.
Bij ons is het tijdens de werkuren 1x/jaar een halve dag. Dan nog kan je kiezen om gewoon te werken.

Dat is net het punt. Die verplichting. Verplicht buiten de werkuren = werktijd.
Bij ons is het tijdens de werkuren 1x/jaar een halve dag. Dan nog kan je kiezen om gewoon te werken.
Welja, ik heb persoonlijk toch nog nooit ergens geweten waar die na-uurse activiteiten verplicht worden (noch kunnen ze dit eigenlijk verplichten).
Ik heb ook al bedrijven geweten waar men een teambuilding tijdens de uren doet, maar dat zijn dan wel écht kostelijke grapkes natuurlijk. Dus ik kan me heel goed inbeelden dat er heel weinig bedrijven zullen zijn die daar echt voor staan te springen, zeker KMO's wss.

M'n vorige WG die deed dat bv.
Was feitelijk ook technisch gezien KMO, maar onderdeel van grotere groep.
Dit was een volledige dag, tijdens de week (dus een werkdag). Ook optioneel, dus technisch gezien mocht ge wel gewoon op kantoor gaan werken. Maar da's weliswaar een hele dag omzet verloren voor alle billable profielen, lonen betaald, etc.
Dus qua kost voor het bedrijf is dat een stuk duurder natuurlijk dan pakweg een familie BBQ de zaterdag namiddag.

Je hebt natuurlijk wel zagende collega's en "sociale" verplichting.
Goh ... denk dat de 'druk' groter is bij die 'events' tijdens de werkuren. Ook al interesseert het u geen fluit, er zijn er weinig die zich quasi alleen op kantoor gaan gaan zetten. Dat was toen dertijd ook zo bij m'n vorige WG.

Die zagende collega's of sociale druk voor na-uurse activiteiten ... meh ... don't care. Just ignore it. 😋

In mijn persoonlijk geval ... sommige doe ik mee, maar als het mij niet interesseert zien ze me niet (de laatste jaren meer het geval eerlijk gezegd).
Regelmatig dus al gehad dat men een 'activiteit' deed na de uren (rond 17u of zoiets) & daarna resto ... ik bolde gewoon rechtstreeks naar resto, skipte de activiteit.
I always like free food. :devilish:

Terug
Bovenaan