Er staat zelfs "te oud om op te antwoorden"... werkt precies toch nog2nd edit: damn, 18 jaar geleden al![]()
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er staat zelfs "te oud om op te antwoorden"... werkt precies toch nog2nd edit: damn, 18 jaar geleden al![]()
.Gohja, in principe zou iedereen vrij moeten zijn om te doen wat die wilt zonder druk. Enfin, activiteiten na het werk is wel plezant soms en vaak doe ik ook mee maar zo een heel weekend? Ik weet niet, lijkt me overkillGoh ... denk dat de 'druk' groter is bij die 'events' tijdens de werkuren. Ook al interesseert het u geen fluit, er zijn er weinig die zich quasi alleen op kantoor gaan gaan zetten. Dat was toen dertijd ook zo bij m'n vorige WG.
Zeker als er druk achter zit.

Een sales-managers meeting valt voor mij onder die noemer.Vandaag uitgenodigd om een deel van de maandelijkse SM-bijeenkomst mee te volgen.
Helaas is het hier een afkorting voor Sales-Managers dus dat wordt weer een barrage aan vragen.
Zalig geschreven.Viviane Delivers :inlove:
Ik heb ooit in een ver verleden es een "het leven zoals het is: helpdesk" geschreven, Viviane zou er perfect in passen.
Edit: zalig, dat gaat nog altijd rond
het leven zoals het is...
nl.humor.narkive.com
2nd edit: damn, 18 jaar geleden al![]()

Hangt er van af wie verantwoordelijk is voor de komst van die baby’s.(niet echt ergernis, ma soit)
2 baby's onderweg in m'n team.
Wij geven 10 euro de man/vrouw.
Hoe zit dat bij jullie?
Mensen begrijpen ook niet welk een calvarietocht het is om doorheen afdelingen en diensten iets gedaan te krijgen. Ze denken veel dat je gewoon effe telefoontje doet en het zal gebeuren. Terwijl je dan al drie goedkeuringen, twee overleggen, een paar in-depth gesprekken en twaalf handtekeningen nodig hebt.Ik werk intussen bijna 8 jaar in de hulpverlening en ik weet best dat er “succesvolle” werkdagen zijn en “minder succesvolle” dagen zijn om het zo maar te noemen, die laatste zijn ook altijd een zure waar ik moeilijk mee omkan en ook gisteren was er zo eentje.
Een iets meer dan twee uur durend zorgoverleg met een cliënt die ik 2 jaar ken, persoonlijk wel een vrij goede band mee heb maar er loopt vanalles mis in dat dossier dat buiten mijn handen ligt.
Er wordt nog een laatste keer geprobeerd om advies en informatie te geven, cliënt wordt meer en meer gefrustreerd, waarop ze uiteindelijk wenend, tierend en verwijtend wegloopt.
We hadden alle 5 precies even een “wtf just happened”-momentje.
Conclusie achteraf was vrij hard, “sommige mensen willen niet geholpen worden” en ik weet dat dat zeker niet aan mijn persoonlijk kunnen ligt maar dan kom ik wel effe “leeg” thuis…
Vandaag beter dan maar.
of leerkrachten die graag met aandoeningen gooien zoals dyslexie zodat het minder presteren van het kind, niet kan liggen aan de onkunde van de leerkracht (waar soms ook de leerkracht niet iets kan aan doen)Mensen begrijpen ook niet welk een calvarietocht het is om doorheen afdelingen en diensten iets gedaan te krijgen. Ze denken veel dat je gewoon effe telefoontje doet en het zal gebeuren. Terwijl je dan al drie goedkeuringen, twee overleggen, een paar in-depth gesprekken en twaalf handtekeningen nodig hebt.
Op een veel lager niveau dan bij jou heeft het onderwijs hier dat ook. ‘Mijn kind heeft ADD, fix it’ of ‘mijn kind met dyslexie moet daar wel vanaf geraken voor het volgende trimester’ Ik zeg het, veel lager niveau dan de echte zorgsector maar mensen begrijpen niet welke hoepels je soms door moet.
De leerkrachten gooien niet met die aandoeningen, dat zijn de CLB'sof leerkrachten die graag met aandoeningen gooien zoals dyslexie zodat het minder presteren van het kind, niet kan liggen aan de onkunde van de leerkracht (waar soms ook de leerkracht niet iets kan aan doen)

Die kunnen er ook wat van ja, als ik mijn vrouw mag geloven. Ze klaagt toch veel over haar contacten als logopediste met scholen en CLBs.De leerkrachten gooien niet met die aandoeningen, dat zijn de CLB's![]()
Onderschat ook niet de druk die ouders op scholen uitoefenen om probleem x of y uit te zoeken. Vaak hebben de leerkrachten zoiets van "die heeft extra ondersteuning nodig die we al dan niet kunnen geven", maar dan komt bij veel ouders "mijn kind, schoon kind" naar boven en ligt het ofwel aan de leerkracht ofwel aan een externe problematiek, maar zéker niet aan hun kind zijn of haar capaciteiten.Die kunnen er ook wat van ja, als ik mijn vrouw mag geloven. Ze klaagt toch veel over haar contacten als logopediste met scholen en CLBs.
Euh, wat extra verlof? Dat is dan toch ouderschapsverlof of iets dergelijks?Ergernis: formulier op school om je verlof aan te vragen. Toegegeven, het is allemaal wettelijk en men heeft er recht op maar ik ben nu leerkracht en zelfs ik moet zeggen: nog éxtra vakantie??? Ik neem nu bijvoorbeeld vervanging op voor iemand die de examenweken recht had op verlof en voila, die is een paar weken weg.
Conclusie achteraf was vrij hard, “sommige mensen willen niet geholpen worden” en ik weet dat dat zeker niet aan mijn persoonlijk kunnen ligt maar dan kom ik wel effe “leeg” thuis…
Vandaag beter dan maar.
of leerkrachten die graag met aandoeningen gooien zoals dyslexie zodat het minder presteren van het kind, niet kan liggen aan de onkunde van de leerkracht (waar soms ook de leerkracht niet iets kan aan doen)
Laten we het erop houden dat in mijn ogen een kind een etiketje geven, niet altijd ten goede van het kind komt, maar wel van hun ouders/opvoeders/leerkrachten. Want dan ligt het gedrag vooral niet aan hun.Ik heb eerder het gevoel dat leerlingen en ouders dit gebruiken als excuus voor hun slechte punten.
Antwoord "Ik kan er voor zorgen dat je nooit meer uit de VPN kan vliegen"Mensen hier die altijd super onvriendelijk doen als er een probleem is.
"WAAROM WORD IK TEGENWOORDIG 3 KEER PER DAG UIT DE VPN GEGOOID? KAN JE DIT NIET VERANDEREN?"
Ja Vivianne, we zorgen bewust dat je 3 keer uit de VPN vliegt. Zet liever uw capslock af.

Vandaag nog een leerling willen helpen op het examen, door een fout aan te wijzen en de verbetering te geven.
Zijn antwoord: "Fuck you, pak het mee, ik wil die klotezever niet meer zien".
Geen grote ergernis, maar wel weer typerend voor onze IT afdeling.
Regelmatig krijgen we “mock-phishing mails” toegestuurd van externe domeinen waarmee IT wil testen hoe waakzaam we zijn (je wordt dan verwacht die mails aan te vinken als “suspicious e-mail” en dan krijg je een pop-up met melding dat het om een test ging. Op de links in de mails klikken, is uiteraard niet de bedoeling want dan faal je voor de test en als dat vaker gebeurt, verlies je internet toegang enzo.
Welnu, vandaag dus weer een mail die wat verdacht leek, ondertekend door onze IT dienst, waarin gewaarschuwd werd dat er een phishing aanval bezig was en je een of andere actie moest ondernemen. Het was dus eigenlijk een meta-mock-phishing mail van IT die zich voordeed als zichzelf maar dan vanop een ander domein om te waarschuwen voor een phishing aanval die er niet echt was. Ofzo!
Ze zijn wel creatief![]()