Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vandaag nog een leerling willen helpen op het examen, door een fout aan te wijzen en de verbetering te geven.

Zijn antwoord: "Fuck you, pak het mee, ik wil die klotezever niet meer zien".

Ik heb eerder het gevoel dat leerlingen en ouders dit gebruiken als excuus voor hun slechte punten.
Zalig (als leerkracht zal ik hier natuurlijk niet met mogen lachen), welke vakken geef jij?

Het gebrek aan fut de laatste tijd. 's Ochtends opstaan, het gevoel hebben dat je bergen gaat verzeten, na het werk boodschappen gaat doen, een tuinhuis bouwen en 's avonds nog een nieuwe bestseller schrijven. Om dan 7 koffies te drinken en na een halfuur te denken nope, morgen.

Misschien eerder een glimlach, maar zit in een Webex-meeting met 100man verspreid over Europa.
spreker zijn connectie valt uit, mensen vergeten dat hun camera opstaat, de chat zit vol met mensen die niet weten hoe webex werkt, mensen die tussenkomen om te zeggen dat het geluid slecht is,... .

Kerel komt mijn bureau binnen gelopen dat hij een USB stick nodig heeft want een klant moet dringend een file over zetten.
Dag later denk ik van, die pipo heeft mijn stick niet terug gegeven.

Ik stuur die een bericht op Skype, ignore. Ik stuur die een mail, ignore. Ik kom die dan nog een dag later tegen in de gang en ik zeg van, kan je aub die stick komen terug brengen? "Oke, ik kom hem zometeen brengen".

Week later en nog steeds geen stick. Moet ik die nu echt bij zijn kraag gaan pakken? Grow the fuck up, serieus.

Kerel komt mijn bureau binnen gelopen dat hij een USB stick nodig heeft want een klant moet dringend een file over zetten.

Ik stuur die een bericht op Skype, ignore. Ik stuur die een mail, ignore. Ik kom die dan nog een dag later tegen in de gang en ik zeg van, kan je aub die stick komen terug brengen? "Oke, ik kom hem zometeen brengen".

Week later en nog steeds geen stick. Moet ik die nu echt bij zijn kraag gaan pakken? Grow the fuck up, serieus.

Sowieso is die die kwijt.

OneDrive anyone?

Stick geleend van iemand op het werk die ik een paar dagen nodig had voor een klant. Had ik dat geweten ik vroeg het aan iemand anders..

De dag erna zat hij me al te stalken op skype en via mail voor zijn stick. Als hij denkt dat ik daar ga op reageren.. Ik heb hem nog een dag extra bij gehouden. Kom ik hem natuurlijk wel niet tegen in de gang. En natuurlijk begon hij weer te memmen voor die stick terwijl hij al een dag op zijn bureau lag..

Gewoon van de domme gehouden, hij moet hem maar zoeken tussen zijn papieren.

Staat er voor bekend om dingen niet terug te geven... I mean

Geen toegang tot internet hier op het werk
Goh ja ... tush moet het wel fysiek gebeuren natuurlijk.

Mor tush moet ge toch ook streng zijn e. Potje breken, potje betalen.
Dus als ze gaan lopen met een externe HDD & die komt nooit terug ... tenzij ge den big chief bent & kunt doen wat ge ni laten kunt ... aftrekken v/h loon of zoiets. Da's mss wat 'hard' ... of ze een factuur sturen mss. :whistle:

Stick geleend van iemand op het werk die ik een paar dagen nodig had voor een klant. Had ik dat geweten ik vroeg het aan iemand anders..

De dag erna zat hij me al te stalken op skype en via mail voor zijn stick. Als hij denkt dat ik daar ga op reageren.. Ik heb hem nog een dag extra bij gehouden. Kom ik hem natuurlijk wel niet tegen in de gang. En natuurlijk begon hij weer te memmen voor die stick terwijl hij al een dag op zijn bureau lag..

Gewoon van de domme gehouden, hij moet hem maar zoeken tussen zijn papieren.
:unsure:
Goh ja ... tush moet het wel fysiek gebeuren natuurlijk.

Mor tush moet ge toch ook streng zijn e. Potje breken, potje betalen.
Dus als ze gaan lopen met een externe HDD & die komt nooit terug ... tenzij ge den big chief bent & kunt doen wat ge ni laten kunt ... aftrekken v/h loon of zoiets. Da's mss wat 'hard' ... of ze een factuur sturen mss. :whistle:
Ik werk hier als externe dus veel heb ik niet te zeggen.
Maar gewoon van dat gedrag krijg ik het schijt.

Zeg alsjeblieft dat je voor een grote multinational werkt en dan nog liefst iets van subcontracting in aerospace of defensie ofzo. Kan weinig andere scenario's zien waar men binnen IT ernstig moet rekening houden met dergelijke op het eigen bedrijf gerichte phishing.
Idd grote multinational maar “gewoon” in chemie 🤓. Enkele jaren geleden heeft ceo gerichte cyberaanvallen als zijn grootste angst uitgesproken en sindsdien is daar heel veel rond gebeurd (incl uitwerken van volledig parallel systeem en procedures om alle noodzakelijke operaties gedurende ~3 maanden te laten draaien zonder LAN netwerk). Dat parallel systeem is ook op elke site getest om te verifiëren dat het draaiboek van elk (sub)proces compleet was, iedereen daarin wist wat die moest doen (ook 24/7 in shiften) en vooral de draaiboeken aansloten op elkaar zodat er geen gaten vielen tussen de output van proces A en de benodigde input van het daaropvolgende proces B.
Ik vond het wel een heel leerrijk project om voor onze site al die processen te bespreken (zowel het normale proces als in het parallel systeem) en hoe die interactie is tussen processen. Daar zijn trouwens ook nog optimalisaties uitgekomen voor het normale proces, gewoon doordat de uitvoerders van zo’n procestrein eens samen zaten en konden uitleggen wat zij nodig hebben in hun proces en in welk format, ipv dat iedereen op z’n eilandje blijft voortdoen hoe het al jaren gebeurde, maar intussen veel efficiënter kan.

Het is niet uw USB stick eh, het is die van het bedrijf. Haal u gewoon een andere en als er iemand zaagt zeg dat die pipo met de andere gaan lopen is. Toch geen nut om daar uw tijd in te steken.

Het is niet uw USB stick eh, het is die van het bedrijf. Haal u gewoon een andere en als er iemand zaagt zeg dat die pipo met de andere gaan lopen is. Toch geen nut om daar uw tijd in te steken.
Ik ben wel verantwoordelijk voor het materiaal en het is niet de bedoeling dat iedereen zomaar USB sticks bij mij komt halen om ze dan niet meer terug te geven. Gaat me ook gewoon om het principe.

ooh, liegen tegen mij, daar kan ik nie tegen!

firstline die me komt lastig vallen met een issue waarvan ik weet dat een simpele reboot het probleem oplost.
Ja maar de user heeft de pc al meerdere keren herstart!

zeker van? jajajajaja

ik kom mee in de remote sessie:

wmic os get lastbootuptime

tenor.gif

en nadien komen de excusen: maar ik heb hier op de knop geduwd en hem terug aangezet! ik zweer het

zijn hersens stond vermoedelijk ook op sleep.

ooh, liegen tegen mij, daar kan ik nie tegen!

firstline die me komt lastig vallen met een issue waarvan ik weet dat een simpele reboot het probleem oplost.
Ja maar de user heeft de pc al meerdere keren herstart!

zeker van? jajajajaja

ik kom mee in de remote sessie:

wmic os get lastbootuptime

tenor.gif

en nadien komen de excusen: maar ik heb hier op de knop geduwd en hem terug aangezet! ik zweer het

zijn hersens stond vermoedelijk ook op sleep.
Het resultaat van dat command bij mij is bijna altijd een directe correlatie met de laatste forced WinOS Updates. :sneaky:

Collega van andere afdeling die al sinds het begin ambetant deed (zo het type dat denkt dat wie er langer werkt, leiding heeft over wie er recenter is). Nu heeft die door dat hij moet luisteren naar mij en begint die echt het bloed van onder mijn nagels te halen. Nu, morgen vergadering gepland, waar hij het eerste kwartier bij mag zijn om te horen dat hij aan zijn laatste kans bezig is, blijkbaar deed die dat met al mijn voorgangers ook en zijn ze hem daar ook meer dan beu.

Terug
Bovenaan