Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik gebruik altijd het NATO-alfabet langs de telefoon, normaal gaat dat goed maar die keer had die mens dus problemen met de H/G :p

Was in het AN hoor, zeker langs de telefoon of op het werk.
Die tegenpartij had puur met de klank miserie (en omdat die straatnaam voor een buitenlander raar klonk zeker.)

En dan kom je bij Yankee en is 't om zeep aan de andere kant.

Vandaag hele dag met mijn collega moeten werken in de kantoren van andere departementen en dan is het altijd zo awkward als mensen vriendelijk zijn tegen mij en hem straal negeren :unsure:

Het is te zien. Als je zelf van die regio afkomstig bent, maar aan de Belgische kant van de Maas, dan kan je perfect mee praten.
Punt is wel dat die mannen ook gewoon Nederlands kunnen praten naast het Mestreechs dialect, en dat heb je in West-Vlaanderen veeel minder.
Wij hebben dat dan meer met de noord Fransen. Net over de grens hebben veel gemeenten gewoon Belgische namen en ook veel west vlaamse plaatsnamen.

Wel de belachelijkste eerst zoals oxeloar, kieckepit,.. En velen kunnen daar ook West-Vlaams.

Uit verlof teruggekomen (had op voorhand wel aan de baas laten weten welke dagen ik kon) voor een dringende interventie die hij echt niet alleen aankon, hij snapte er niks van....
2u werk later was alles (en nog wat extra) terug operationeel en na ff te babbelen met de klant moest het eigenlijk pas eind augustus zeker klaar zijn...

Uit verlof teruggekomen (had op voorhand wel aan de baas laten weten welke dagen ik kon) voor een dringende interventie die hij echt niet alleen aankon, hij snapte er niks van....
2u werk later was alles (en nog wat extra) terug operationeel en na ff te babbelen met de klant moest het eigenlijk pas eind augustus zeker klaar zijn...
De klant had die info misschien niet doorgegeven?
Wij hebben ook zo klanten waar alles superdringend is. Maar als puntje bij paaltje komt kan het gerust een week wachten.

Zegt ook veel over de baas? Zat jij niet in de elektriciteitswerken?

Ik gebruik ook het NATO alfabet, maar een keer had ik een blackout en wist ik de N niet meer.

Letterlijk het enige woord dat ik terplekke kon bedenken was "Narwal".

De klant wist toch wat ik bedoelde. 🤷‍♀️

Zegt ook veel over de baas? Zat jij niet in de elektriciteitswerken?
Yep, allez high-end domotica projecten eigenlijk.
Naar programmatie,integratie, IT, multimedia enzo toe is hij heel sterk, de "praktischere"uitvoering heeft'm minder kaas van gegeten, dat is ook bijna volledig mijn afdeling en taak. Hij kent zijn tekorten daarin en schikt zich 9/10 dan ook wel naar mijn mening 😁

Onze nieuwe lijnmanager die zit te zagen tegen ons team dat zijn bedrijfswagen niet groot genoeg is. Dat terwijl niemand van ons een bedrijfswagen krijgt, kwestie van al direct op de tenen van uw personeel te trappen.

Sinds 1 van onze zaakvoerders zo gatachterlijk was om een overduidelijk virus te openen uit zijn mail zijn we overgeschakeld op 'de cloud' met nog meer restricties van de externe it dienst, zowel in de Cloud als lokaal. Je kan nu letterlijk niets meer installeren zonder adminrechten.
Enkel 1 zaakvoerder heeft die rechten, telkens we iets nieuw nodig hebben kan die 15 pc's aflopen om het te installeren. Dit kunnen we gelukkig voor redelijk wat programma's omzeilen door het portable te maken

Vandaag wou ik op Teamviewer de WOL functie instellen op een paar pc's, de Bios aanpassing kan ik zelf doen, voor de rest natuurlijk geen f*cking rechten, mail naar it dienst en nog steeds geen reactie. Begin diene cloudzever grondig beu te raken.

Sinds 1 van onze zaakvoerders zo gatachterlijk was om een overduidelijk virus te openen uit zijn mail zijn we overgeschakeld op 'de cloud' met nog meer restricties van de externe it dienst, zowel in de Cloud als lokaal. Je kan nu letterlijk niets meer installeren zonder adminrechten.
Enkel 1 zaakvoerder heeft die rechten, telkens we iets nieuw nodig hebben kan die 15 pc's aflopen om het te installeren. Dit kunnen we gelukkig voor redelijk wat programma's omzeilen door het portable te maken

Vandaag wou ik op Teamviewer de WOL functie instellen op een paar pc's, de Bios aanpassing kan ik zelf doen, voor de rest natuurlijk geen f*cking rechten, mail naar it dienst en nog steeds geen reactie. Begin diene cloudzever grondig beu te raken.
Jij bent alleszins niet in de ✨ wolken ✨

Da's gewoon slecht geregeld.
@Minimum den IT dienst moet voldoende rechten hebben om zulk een dingen te doen, ya know ... om hun werk uit te voeren nl. het beheer van de IT infrastructuur & software.
Meestal zijn het ook zij die support moeten bieden aan de gebruikers, wat ook niet noodzakelijk een optie is in vele gevallen als ze niets kunnen/mogen.

Heel het neven 'gedacht' van 'cloud' is in dit verhaal weliswaar compleet irrelevant.

Side NOTE: Het moet dan toch een wreed klein bedrijfke zijn of een wreed kleine afdeling dat een zaakvoerder zich hier mee wil bezig houden als 'enige' die het kan. Die mens heeft niets anders te doen mss dan 't werk van z'n IT medewerkers over te nemen zodat zij met hun vingers kunnen zitten draaien terwijl ze wachten op hem. :thinking:

Terug
Bovenaan