Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik zit in zowat dezelfde situatie.
Enige verschil is dat er van de 7 rechtstreekse collega's er al 1 weg is en nog 2 andere zo goed als. Ikzelf heb ook 2 voorstellen liggen.

Volgende week gesprek met zaakvoerders, er gaat veel mogen veranderen eer ze willen dat ik blijf.

Maar loon is al cava, 1 min rijden van werk, veel vrije tijd,... wil ik ook niet zomaar opgeven, maar elke dag wordt het hier precies erger en erger.
Herkenbaar. Qua afstand is het voor mij 20 minuutjes, uren kan ik zelf wat regelen (ondanks in leidinggevende functie), maar ik merk dat ik me elke dag meer en meer naar het werk moet slepen.

Bezig aan mijn 16e vroege op 21 dagen.
En dat terwijl ik 4/5 werk.

Ik stapte vanochtend in de lift en pas na 2 minuten viel mijne euro dat ik misschien best op het knopje van de gewenste verdieping zou duwen.
Ik sta nu in de keuken en heb net een tas koffie uit de Senseo gevuld. Ik was er wel een "pad" vergeten insteken.

Werknemers die kritiek hebben op het management, maar de ballen niet hebben om er ofwel zelf iets aan te doen, ofwel ander werk te zoeken.

Werknemers die kritiek hebben op het management, maar de ballen niet hebben om er ofwel zelf iets aan te doen, ofwel ander werk te zoeken.
Niet altijd zo eenvoudig. We hebben dit als heel team gedaan. Resultaat:

Coördinator ontslaan in haar ziekteverlof, werd gezien als aansteker.

Collega ontslaan omdat deze aangaf het niet te zien zitten dat een vrijwiller zou terugkomen, nadat ze zelf aangaf niet te willen samenwerken met ons.

2 collega's die zelf zijn vertrokken.

2 collega's die van kant zijn veranderd uit schrik ontslaan te worden en er mede voor gezorgd hebben dat bovenstaande collega ontslaan werd (doorgeven van vertrouwelijke informatie aan RVB)

3 collega's die al maanden op ziekteverlof zijn.

Pardal die zaak recht probeert te houden.

Op 6 maanden tijd 5 coördinatoren zien komen en gaan. En niemand die kennis doorgeeft, waardoor er onder andere niemand de volledige rechten heeft op onze cloud. En blijkbaar lukt het de externe IT dienst niet om dat op te lossen.

Anyway ... TV werkt niet met 'IP' of 'intern netwerk'. 't Is altijd met een eigen id dat ze werken.
Nog nooit geprobeerd zonder internet, maar wss wordt de link gelegd via hun servers waar elk van die lokale apps zich registreert bij opstart, dus wss zal TV niet werken zonder internet. Onafhankelijk dat het binnen 't zelfste netwerk is.

Volgens mij is dit correct. De initiële connectie (authenticatie/license check) gebeurt via de TV servers. De feitelijke datastream zal wel peer to peer zijn en niet over de TV servers lopen. Dus je zal altijd een internet connectie nodig hebben om te connecteren, zelfs als de PC naast jouw in hetzelfde subnet staat.

Volgens mij is dit correct. De initiële connectie (authenticatie/license check) gebeurt via de TV servers. De feitelijke datastream zal wel peer to peer zijn en niet over de TV servers lopen. Dus je zal altijd een internet connectie nodig hebben om te connecteren, zelfs als de PC naast jouw in hetzelfde subnet staat.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat de 2e pc geen internet verbinding heeft.
Enkel gezegd dat de externe it dienst het niet kan/wilt omdat de 2e pc niet in hetzelfde netwerk staat. Wat ook helemaal niet nodig is als je de handleiding van tv leest

Bezig aan mijn 16e vroege op 21 dagen.
En dat terwijl ik 4/5 werk.

Ik stapte vanochtend in de lift en pas na 2 minuten viel mijne euro dat ik misschien best op het knopje van de gewenste verdieping zou duwen.
Ik sta nu in de keuken en heb net een tas koffie uit de Senseo gevuld. Ik was er wel een "pad" vergeten insteken.
Hier straks de 9de shift, normaal maar 3 of 4 lijkt wel een eeuwigheid.

Weekje wachtdienst zit er bijna op. Maar morgen begin ik aan nog eens een weekje omdat bijna iedereen in verlof is. Wat is de zomer toch altijd plezant :sarcastic:

Collega's die u via IM contacteren en dan zie je dat die minutenlang aan het typen zijn; daarna verschijnt er dan 1 zinnetje van 5 woorden of zo. Dat zijn zeer vermoeiende conversaties. Bel mij dan even hè ffs.

De grootste twee frustraties als 'manager':
  • dat mensen niet inzien dat ik zelf ook constraints heb, en dat ik ook beslissingen moet nemen in het mandaat dat mij gegeven is. En dat een beslissing niet altijd dezelfde dag mogelijk is. Er zijn ook tegenover andere mensen engagementen genomen, en ik kan die niet zomaar negeren.
  • "kiezen is verliezen", soms kom je door onvoorziene omstandigheden in een situatie waarin je beslissingen moeten nemen die verre van perfect zijn, maar het is kiezen tussen de regen of de drop. En dan maar zagen.

Ze komen hier foto's pakken voor de website.
Vandaag gingen ze dat doen op het kantoor in Leuven, volgende week in Hasselt.
Nu zijn er volgende week 2 in verlof in Hasselt dus die gingen naar Leuven. Tot daar allemaal ok.

Maar nu zijn er nog 3 mee naar Leuven vanuit Hasselt die volgende week wel gewoon hier zijn.
Dus 2 keer 40 minuten in den auto voor niks en de rest kan het werk opvangen.
Nice.

Eindelijk nog eens tijd om inbox uit te kuisen.

aan de andere kant is het ineens ook aantrekkelijk om het wat kalmer aan te pakken vandaag :unsure: :sleep:

Collega's die u via IM contacteren en dan zie je dat die minutenlang aan het typen zijn; daarna verschijnt er dan 1 zinnetje van 5 woorden of zo. Dat zijn zeer vermoeiende conversaties. Bel mij dan even hè ffs.
Ik irriteer mij daar ook aan. Niet zo zeer dat dit enigzins vermoeiend zou zijn, maar eerder dat dit mij snel veel tijd kost.
Je verwacht dat men een antwoord wil geven, want je ziet dat ze typen. Maar 't is dan zo van '_x_ is typing', dan ineens 'niets', dan weer '_x_ is typing', dan weer niet meer.
Dan is het bij mij echt zoiets van 'dude, quit wasting my time already!'. Is dat nu echt zo moeilijk om gewoon te typen wat ge wilt zeggen. Of is da nu serieus dat ge ni weet wat ge wilt zeggen. 😑

Soms krijg je dan 10 minuten later uiteindelijk toch 1 half zinnetje, maar ik ben dan wel ineens die 10 minuten zo goed als kwijt want in die situatie zit je vrijwel effectief te wachten e.

Bellen is iets dat ik dan regelmatig probeer, maar dan is't zo van 'ja, maar da gaat nu ni, etc.'.

<Zucht> :rolleyes:

Dat chat gedoe is echt wel 1 van de nadelen van remote work t.o.v. 't kantoor.
And yes, I get it ... 't is ook ambetant voor sommige mensen dat je 'out of the blue' aan iemand z'n bureau staat, maar je krijgt ze zo wel te pakken, want regelmatig is dat slechts voor enkele minuten.
Dan heb ik liever dat ze gewoon ineens naast mij staan & dat ik hun onverdeelde aandacht heb t.o.v. nu dat ze met 'whatever' bezig zijn.

De mensheid bestaat reeds honderden jaren en nog steeds is het onmogelijk een jerrycan op de markt te brengen die:

- Niet lekt
- handig in gebruik is (gieten onder hoek, ontluchting)

Dus samengevat: We kunnen vlot naar de maan en terug, kunnen een schaakcomputer bouwen die onmogelijk te kloppen is, een vaccin tegen een constant muterend virus ontwikkelen in recordtempo .... maar een kanneke om een vloeistof in een ander reservoir te gieten zonder horten en storen of een druppel te morsen is onmogelijk 🤣🤣🤣

Mijn collega, ik ga die nog eens door de ruit gooien :sop:

HR stuurt vorige maand een ticket naar ons van "Persoon x begint volgende maand als interim in fabrieksruimte Y"
Iedereen die in de fabriek begonnen is sinds ik hier werk moet gewoon een badge hebben zodat ze binnen kunnen, verder niks.

Vandaag ineens. "Waar is X zijn laptop?"
Euh welke laptop?
"Op wat gaat die werken?"
Er is mij niet gezegd dat die een laptop nodig had? Ik heb het ticket ook gewoon afgesloten met "badge aangemaakt" en daar hebt ge niks op gezegd?
"Het is uw job om rond te vragen wat die persoon nodig heeft."

Dan was hij op zijn tenen getrapt dat ik met mijn ogen gedraaid had.
Echt, workshopke communicatie zou hier in dat bedrijf geen kwaad kunnen.

Terug
Bovenaan