Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Indien je een bedrijfswagen hebt, normaal moet je deze in leveren vanaf 1 maand ouderschapsverlof, even ter info.

'Moeten' is veel gezegd. Na de eerste maand MAG de werkgever die terugvorderen, maar daar maakt hij zich allesbehalve populair mee, dus overt algemeen gebeurt dit niet vaak (voor zover ik al heb gemerkt)

Mwa, zo'n vaart loopt het niet. Ik heb het al twee keer aangegeven, er zijn beloftes gemaakt en ze appreciëren het dat ik ondanks alles gewoon mijn job hier doe en goed doe. Dus ik denk dat ik daar wel punten mee scoor bij mijn managers momenteel :)
Jammerlijk naïef. Zo lang ze geen vervanging hebben gevonden voor je blijf je gewoon bij de klant waar je niet graag zit hoor. Soms moet je hard op uw strepen staan en aan de boom blijven schudden tot er iets uit valt.
Bron: 10 jaar ervaring in IT consultancy :)

'Moeten' is veel gezegd. Na de eerste maand MAG de werkgever die terugvorderen, maar daar maakt hij zich allesbehalve populair mee, dus overt algemeen gebeurt dit niet vaak (voor zover ik al heb gemerkt)
Wordt hier telkens toegepast. Ook bij meer dan 1 maand ziekte, wagen direct inleveren.
Populair is die regel zeker niet, maar is in voegen getreden toen de 'mindere' werknemers te lang ziek waren/ouderschapsverlof vroegen en nu ist voor iedereen.

Rapport van 50 pagina's geschreven dat al 2 maanden klaar ligt bij mijn baas voor zijn review. Omdat ik morgen 2,5 weken op verlof vertrek is hij er plots vandaag aan begonnen, en zit hij mij nu een hoop werk te geven voor aanpassingen die nog snel voor mijn verlof moeten gebeuren. Echt gast...

Jammerlijk naïef. Zo lang ze geen vervanging hebben gevonden voor je blijf je gewoon bij de klant waar je niet graag zit hoor. Soms moet je hard op uw strepen staan en aan de boom blijven schudden tot er iets uit valt.
Zou me toch verbazen moesten ze hun belofte niet nakomen. Zijn tot nu toe al altijd heel correct geweest tov mij.
Maar bon, we zien het in januari he, als ik hier nog zit trakteer ik u ene :unsure:

Ben ik blij dat ik tot nu in mijn 20+ jarige consultantcarriere gespaard gebleven ben van zulke individuen.
Heb altijd wel langere projecten gedaan (12 jaar bij vorige klant, al 7 jaar bij de huidige) maar moest ik nen urk van nen direct report hebben ik zou ook al lang weggeweest zijn.

Zou me toch verbazen moesten ze hun belofte niet nakomen. Zijn tot nu toe al altijd heel correct geweest tov mij.
Maar bon, we zien het in januari he, als ik hier nog zit trakteer ik u ene :unsure:
Zijn manager is normaal wel correct bij beloftes, dus dat komt wel goed.

Hier hangen wel wat touchscreens omhoog waar ze data moeten op ingeven. Die hebben langs de zijkant een knopje staan om de touchfunctie te kunnen af- en aanzetten.

Telefoon voor de 150 000 keer omdat hun scherm niet meer zou reageren;
- Ja het scherm werk niet meer. Het reageert niet als ik er op druk.
Ik; Hebt ge het knopje al eens ingedrukt dat op de zijkant hangt? Dat dient voor de touchfunctie te activeren/deactiveren
- Jajajajajajajajaja, dat weet ik ook wel he. Al 5 keer ingedrukt en het scherm zelfs al heropgestart!
Ik; Ok. Ik zal eens komen kijken dan. (Was al verwonderd dat ze al eens hadden heropgestart.)

Ik daar naar toe: Drukt knopje in. Tadaaaaaa magic happens.

Echt waar mongolen :angry: .

Hier hangen wel wat touchscreens omhoog waar ze data moeten op ingeven. Die hebben langs de zijkant een knopje staan om de touchfunctie te kunnen af- en aanzetten.

Ik; Hebt ge het knopje al eens ingedrukt dat op de zijkant hangt? Dat dient voor de touchfunctie te activeren/deactiveren
- Jajajajajajajajaja, dat weet ik ook wel he. Al 5 keer ingedrukt en het scherm zelfs al heropgestart!
Ik; Ok. Ik zal eens komen kijken dan. (Was al verwonderd dat ze al eens hadden heropgestart.)

De eerste paar keer kunt ge u nog inhouden. Vanaf dan benoemt ge ook gewoon de dingen.

Volgende keer is het nen duvel als ik voor hetzelfde moet langskomen.

Maar ik vind zomaar zeggen dat het niet tot uw takenpakket behoort of dat het "manuele arbeid" is toch ook redelijk onnozel.
In de omgevingen waar ik kom kan dit perfect normaal zijn. Als ik in de cleanroom ga en een operator vraagt of ik even dit of dat wil doen, kan ik daar in het allerergste geval voor ontslagen worden omdat ik daar niet voor getraind ben.

Het zou me niet verbazen moest dit ook het geval zijn in een seveso bedrijf.

Terug
Bovenaan