D
Deleted member 95
Guest
Tja, en daar gaat meteen ook de mogelijkheid om low profile melding te doen bij de sociale inspectie.Ik ben naar de directie gestapt om te zeggen dat het zo niet verder kan.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tja, en daar gaat meteen ook de mogelijkheid om low profile melding te doen bij de sociale inspectie.Ik ben naar de directie gestapt om te zeggen dat het zo niet verder kan.

Ik geef u hier volledig gelijk in.Dus de schrik voor jobverlies is groter dan de schrik voor Corona en mogelijk dood te gaan?
Of best case een paar familieleden van jezelf en/of je collega's die door jou werkgever, zeker zullen overlijden.
Gewoon melden via de link hierboven.
Ik ben al op meerdere plaatsen gaan werken en dat hebt ge overal.Zijn trouwens ook meestal de bedrijven waarbij 50% van de werknemers overal staan te roepen dat ze het kotsbeu zijn en het binnenkort afbollen. Nu 4 jaar later werkt 99% van de mensen er nog lol.
Ja dat Ken ik.. Was bij ons ook zo tot de productie in het gedrang begon te komen dan moesten we gaan werken al was het snachts.Update: de man van de marketing heeft ook positief getest. Ik ben naar de directie gestapt om te zeggen dat het zo niet verder kan.
Tegen alle verwachtingen in werd er begrip getoond en kreeg iedereen de kans om z'n gedacht te zeggen. Iedereen schrok er zowat van. Iedereen is vrij om naar huis te gaan als men zich onveilig voelt.
Morgen zal het sneeuwen.
Ik geef u hier volledig gelijk in.
Anderzijds zat ik in een gelijkaardig bedrijf waar interne regels > de wet. En na een tijd denk je zelfs dat de interne regels = de wet.
In zo'n bedrijf heeft iedereen schik van de directie en volgt die dan ook blindelings.
Waar ik vroeger werkte, deed IEDEREEN 2 overuren/dag gratis.. Kwamen er dan nieuwkomers bij die op hun exacte uur stopten (wat volledig hun recht is) en dan werden die super vies bekeken door "de anciens". Terwijl die nieuwkomers niks verkeerd deden.. ge ziet dus hie die "interne regels" ingebakken zit bij sommigen.
Zijn ook dat soort werkgevers die constant slecht spreken over ex-medewerkers om te voorkomen dat ge 'durft' vertrekken. Of liegen over de 'grote' hoeveelheid werk die uw voorganger(s) verzetten om u in gratis overuren te shamen. (Die 2 dingen spreken elkaar trouwens volledig tegen
)Je hebt zonet een sekte beschreven.Ik geef u hier volledig gelijk in.
Anderzijds zat ik in een gelijkaardig bedrijf waar interne regels > de wet. En na een tijd denk je zelfs dat de interne regels = de wet.
In zo'n bedrijf heeft iedereen schik van de directie en volgt die dan ook blindelings.
Waar ik vroeger werkte, deed IEDEREEN 2 overuren/dag gratis.. Kwamen er dan nieuwkomers bij die op hun exacte uur stopten (wat volledig hun recht is) en dan werden die super vies bekeken door "de anciens". Terwijl die nieuwkomers niks verkeerd deden.. ge ziet dus hie die "interne regels" ingebakken zit bij sommigen.
Zijn trouwens ook meestal de bedrijven waarbij 50% van de werknemers overal staan te roepen dat ze het kotsbeu zijn en het binnenkort afbollen. Nu 4 jaar later werkt 99% van de mensen er nog lol. Ook mede doordat de baas hen als "nietsnutten" afschildert en ze daardoor een heel laag zelfbeeld hebben en denken nergens anders aan de bak te kunnen gaan
Er is géén wet die verbiedt om met een collega een relatie aan te knopen. Dus waar moeit hij/zij zich mee?Ik verander normaal gesproken dit jaar van job en het zal gaan tijd worden want ik zit precies in een kleuterklas.
Vandaag een collega gaan klagen/roddelen dat ik de laatste tijd (te) veel omga met een vrouwelijke collega. Guess what? Die collega staat er zelf de helft van de tijd bij als het mogelijk is. Puur jaloezie dus.

en daarna gaan werken tot middernacht. Ik beklaag het mij een beetje, vraag mij ook af waarom dat zo lang moet duren, en zie bij andere vacatures voor dezelfde functie zo geen schriftelijke proef staan ... maar goed, kan maar beter voorbereid zijn voor the real deal zeker?Op een zaterdagmorgen?Heb gesolliciteerd bij een werkgever waar ik op zich niet echt wil werken, als oefening voor wanneer ik ergens solliciteer waar ik wel wil werken. Job is dezelfde als wat ik doe en wat ik wil blijven doen.
Moet morgenochtend dus een schriftelijke proef gaan afleggen waarvan ze zeggen dat die 3u duurten daarna gaan werken tot middernacht. Ik beklaag het mij een beetje, vraag mij ook af waarom dat zo lang moet duren, en zie bij andere vacatures voor dezelfde functie zo geen schriftelijke proef staan ... maar goed, kan maar beter voorbereid zijn voor the real deal zeker?

Ja, maar onregelmatige werkuren/-dagen zijn eigen aan de job dus dat stoort me op zich niet zo. 3 uur schriftelijk examen voor een job (geluid & licht in de eventsector) die 99% afhangt van ervaring, materiaalkennis, teamwork en motivatie daarentegen ...Op een zaterdagmorgen?![]()
Weet dat ook het omgekeerde bestaat. Ik geef twee voorbeeldenWaar ik vroeger werkte, deed IEDEREEN 2 overuren/dag gratis.. Kwamen er dan nieuwkomers bij die op hun exacte uur stopten (wat volledig hun recht is) en dan werden die super vies bekeken door "de anciens". Terwijl die nieuwkomers niks verkeerd deden.. ge ziet dus hie die "interne regels" ingebakken zit bij sommigen.
Triestig dit.Weet dat ook het omgekeerde bestaat. Ik geef twee voorbeelden
- Nieuwe machineoperator zet zich de eerste dagen extra in aan de installatie en haalt een veel betere productiviteit dan de andere ploegen aan die lijn. Na 3-4 dagen komt de vakbond langs om uit te leggen dat wanneer hij zo 'onveilig' blijft werken en daarmee de andere operatoren te kakken blijft zetten ze hem zullen moeten aanmelden bij de directie. Boodschap : je kan maar x ton doen per ploeg als je je werk goed doet
- Nieuwe gemotiveerde architect start op ruimtelijke ordening voor het afhandelen van bouwaanvragen. Vliegt onmiddellijk in het werk en handelt meer dan dubbel zoveel dossiers af dan de meer ervaren collega's. Dat heeft exact twee weken geduurd. Ook daar was het de vakbond die hem is komen uitleggen dat je niet meer dan één dossier per zoveel tijd kon afhandelen wanneer je dat werk grondig deed. Indien hij meer dossiers zou afhandelen zouden ze hem niet beschermen. Die man is daar vertrokken.
Ze vragen dat om te zien of je motivatie genoeg had om info op te zoeken over het bedrijf (in dit geval de gemeente) waar je wil gaan werken.Allez, de theoretische proef gaan doen. Een heleboel meerkeuzevragen à la "wie is de burgemeester van ...", "wie is de schepen van cultuur van ...", "welke is geen deelgemeente van ..." Ze vragen dat volgens mij niet niet omdat ge dat moet weten als technieker, dat is omdat ze mensen van de gemeente voorrang willen geven.
Nuja, wel ineens geleerd dat ik die dingen best eens opzoek voor een sollicitatie.
Van ne flater gesproken!Nu mijn eerste examen was ook zo een flater zoals bij jou.
Zelfs iemand met een IQ van minus 10 of een halve gare, had een betere score als ik.
Goeie post, deze! Weinig inhoud en eigenlijk toch veel gezegd.Ik herinner nog mijn eerste examen bij Selor. Ik had niks voorbereid, lukraak een examen gekozen .. het ging wel meevallen dacht ik. Allé ja, dat ik gebuisd zou zijn, had ik wel verwacht maar man viel dat examen toch ook nog eens zwaar tegen zeker?
Ik weet niet meer voor wat ik examen had afgelegd maar ik had 0% (letterlijk). Ik wist echt niks te beantwoorden.
Man ik voelde mij dom!Zelfs iemand met een IQ van minus 10 of een halve gare, had een betere score als ik.
Is ondertss al wel lang geleden (20+ jaar) dus vraag me niet maar welke vragen ze stelden en welk examen, maar ik herinner nog wel het resultaat.![]()
Dit moet toch ook niet? Bij ons op kantoor is het mondmaskers als je je verplaatst doorheen de gang of naar de WC of de kantine, maar niet aan de bureaus. Bij mij op het werk trouwens ook al 2 positieve gevallen gehad, wel niet aan hetzelfde eiland als ik.Het gaat van kwaad naar erger.
De collega die positief getest heeft werkt op een bepaalde dienst met enkele dichte collega's die pal naast hem zitten. Mondmaskers aan bureau worden hier niet gedragen. Deze dienst zit op een andere locatie. Toevallig zag iemand van ons een collega die op die dienst werkt en vroeg of zij in quarantaine moesten of zich moesten laten testen.
Mijn eerste was voor aan de gemeente een administratieve functie. Alleen had ik verkeerd gelezen en dacht ik dat het voor de burgerlijke stand was. Dus daarvan dingen op zitten zoeken.Van ne flater gesproken!
Ik herinner nog mijn eerste examen bij Selor. Ik had niks voorbereid, lukraak een examen gekozen .. het ging wel meevallen dacht ik. Allé ja, dat ik gebuisd zou zijn, had ik wel verwacht maar man viel dat examen toch ook nog eens zwaar tegen zeker?
Ik weet niet meer voor wat ik examen had afgelegd maar ik had 0% (letterlijk). Ik wist echt niks te beantwoorden.
Man ik voelde mij dom!Zelfs iemand met een IQ van minus 10 of een halve gare, had een betere score als ik.
Is ondertss al wel lang geleden (20+ jaar) dus vraag me niet naar welke vragen ze stelden en welk examen, maar ik herinner nog wel het resultaat.![]()
Als ze dicht en pal naast elkaar zitten zoals hij zegt is het wel verplicht of er moet een afscheiding tussen hen voorzien worden.Dit moet toch ook niet? Bij ons op kantoor is het mondmaskers als je je verplaatst doorheen de gang of naar de WC of de kantine, maar niet aan de bureaus. Bij mij op het werk trouwens ook al 2 positieve gevallen gehad, wel niet aan hetzelfde eiland als ik.