Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wat een ongelooflijk slecht artikel. Dit is volgens mij een slechte vertaling van een Amerikaanse getuigenis.
Is dat een grap ofzo dat artikel? Met een diploma economie-wiskunde alleen kom je niet in aanmerking voor zo'n functie. En die functies zitten bijlange niet aan zulke brutolonen.

Is dat een grap ofzo dat artikel? Met een diploma economie-wiskunde alleen kom je niet in aanmerking voor zo'n functie. En die functies zitten bijlange niet aan zulke brutolonen.
Ne mens zou denken zelfstandige met een day rate rond de 600/dag. Wat nog normaal is. Jobat is dan ook slecht representatief want ge ziet veel me een laag loon die het ni boeit langskomen of stoefferkes.

Allez de barema verdieners passeren ook regelmatig de revue maar die hun loon is vindbaar met enkele muisklikken.

We zitten op een miljoenenproject (ik schat vlot over de 100 miljoen, als het er geen 200 zijn), met een groot bedrijf me veel personeel en ingenieurs en noem maar op... ma die communicatie he. Onze laatste videomeeting heeft anderhalf uur geduurd en er is letterlijk 1 zin nieuwe info verteld. Voor de rest zit je daar voor piet snot, en worden dingen gevraagd of verteld die al weken gekend zijn. Vandaag kreeg ik dan weer een mail dat ze info nodig hebben, die al in november doorgestuurd is.
En dan die vragen ook soms... de details waar soms over gevallen wordt is echt te zot, om dan een week later tijdens een videocall iemand te horen zeggen 'ah tiens, dat ding hier op het plan, dat was mij nog nooit eerder opgevallen'. Ondertussen is er ook nog eens maanden vertraging omdat een hele studie de vuilbak in mocht omdat ze bij een leverancier een rekenfout gemaakt hadden. Chance dat er toch nog enen wakker is (tip: het was ik).

Laatst bewerkt:
Dit moet toch ook niet? Bij ons op kantoor is het mondmaskers als je je verplaatst doorheen de gang of naar de WC of de kantine, maar niet aan de bureaus. Bij mij op het werk trouwens ook al 2 positieve gevallen gehad, wel niet aan hetzelfde eiland als ik.
Waar zeg ik dat dat moet?

Proficiat @straight_six!

Hier is het weer superdruk, weet niet wat ik eerst moet doen en de dringende zaken bllijven zich opstapelen.
En dat naast het feit dat ik het werk zelf ook een beetje beu ben. Pft.
Hier feitelijk niet anders. Zelfs de weekends zijn al een tijdje gevuld om aan de vraag te blijven voldoen.

Maar wat dan eigenlijk nog het ergst is dat zijn klanten die strakke deadlines stellen, die feitelijk niet echt haalbaar zijn, maar waar je dan weekends voor doet om ze toch te halen om dan ... zelf ineens geen goesting meer te hebben waardoor je op een bepaald punt gewoon op die klant zit te wachten. :sneaky:
Deadlines veranderen weliswaar niet, ondanks 't feit dat je mss 2 weken stil valt omdat de deliverables v/d klant ontbreken.

Nog erger zelfs ...
Heb zo eens een klant gehad die zo'n extreme deadline gesteld had dat ik weken, maanden zelfs, aan een stuk 7/7 door gewerkt heb om die te halen om dan op te leveren en ... klant had ineens 3 maand lang geen tijd/goesting om er naar te kijken en het systeem in gebruik te nemen.
Want jah ... druk druk druk. :cautious:

Klant kan bij ons (multidisciplinaire groepspraktijk) een griepvaccin laten prikken, had eerder deze week gemaild of het nog de moeite was of niet? Ik antwoord heel beleefd dat het griepseizoen nog niet ten einde is en gezien zijn leeftijd (60+) dat nog steeds aan te raden is.
Stuurde vandaag een geïrriteerde mail dat de apotheek geen vaccin heeft???
Dan maar uiterst vriendelijk teruggestuurd dat wij geen zicht hebben op de stock van de apotheken zelf en hij beter eens de dichtst bijzijnde apotheken eens opbelt om te vragen of ze nog griepvaccins hebben.
En ik zou er eerlijk gezegd niet van verschieten als ik morgen terug een mail zie met de vraag of ik dat niet kan doen en een vaccin wil reserveren voor hem...

De 60+'ers zijn bij ons zonder twijfel de meest veeleisende en gemakzuchtigste patiënten! Al meerdere telefoons gehad bvb dat "dat tegen de wet van de privacy is als de gemeente zelf coronavaccins gaat steken! Die hebben geen affaires met mijn medisch dossier!" (natuurlijk, alsof de gemeentearbeiders met jullie medisch dossier gaan staan zwaaien!?) Dan komt via de media duidelijkheid over waar de vaccins gaan geprikt worden." wij moeten daarvoor 10km rijden??? Waarom kan de huisarts of thuisverpleegkundige dat niet gewoon thuis komen zetten???"

En dat is dan de generatie die ons de pampergeneratie noemt? 😁🤣🤣

Gisteren online workshop waarden...
Wat in real life al een mega cringe ding is is online nog tien keer erger!
Ik vraag mij echt af waar ze de HR mensen vinden die dit soort zaken bedenken.

Gisteren online workshop waarden...
Wat in real life al een mega cringe ding is is online nog tien keer erger!
Ik vraag mij echt af waar ze de HR mensen vinden die dit soort zaken bedenken.
Bij ons hebben ze ook besloten om een externe partner aan te nemen om dit soort HR 'wellness' (of whatever ya wanna call it) stuff te doen.
Zij zouden dit jaar dan ook functioneringsgesprekken e.d. voor hun rekening nemen & whatnot.

'k Weet nog niet wat het gaat geven, ze gingen een van dees weken/maanden een eerste gesprek organiseren met iedereen individueel.
Maar ik zie er eerlijk gezegd al tegen op. Ik hoop dat het idd niet allerhande van die cringe BS is.

Ze vragen dat om te zien of je motivatie genoeg had om info op te zoeken over het bedrijf (in dit geval de gemeente) waar je wil gaan werken.

Nu mijn eerste examen was ook zo een flater zoals bij jou. Nu was het mijn derde en ben ik geslaagd voor schriftelijk als mondeling bij de politie.

Maar ik kende heel hun website vanbuiten en was heel goed voorbereid. Ook door mijn vorige examens.

Er is bijna niemand van de eerste keer erdoor. Je moet wat ervaring opdoen met die examens en dan lukt het wel. En je hebt wel wat motivatie nodig om telkens alles van buiten te leren ook al interesseerd je die burgemeester enal niet. Ik heb mijn motivatie gehaald uit de slechte situatie op mijn vorig werk.
Proficiat!

Nu nog de 4de proef met de psychologen? Of is dat niet meer zo.

Algemene incompetentie van managers!!

Beetje moeilijk om uit te leggen hier maar vandaag een wreed gevoel van onderwaarding gekregen.
Is al een tijdje bezig maar vandaag was de druppel denk ik.

Is eigenlijk erg dat een gemotiveerde mens die meer deed dan van wat hem gevraagd werd (uren/werk) op enkele maanden totaal gedemotiveerd geraakt.

Vanaf nu zullen het maar mijn 8 uurtjes per dag zijn en mijn kop in het zand steken als ik zie dat er iemand tegen de muur gaat lopen.

Terug
Bovenaan