Jupiler Pro League 2025-2026

Janssen moet hier ook geen rood krijgen voor "opzettelijk hands", maar voor het "beletten van een doelpunt/doelkans".

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over is. Volgens mij staat dat zelfs duidelijk in de IFAB-rules.

A red card is shown to a player, substitute or substituted player who:
  • denies the other team a goal or obvious goal-scoring opportunity by committing:
    • a deliberate handball offence (except a goalkeeper in their own penalty area)
Tsja, duidelijk lijkt me.

Janssen moet hier ook geen rood krijgen voor "opzettelijk hands", maar voor het "beletten van een doelpunt/doelkans".

Ik snap niet dat hier zelfs discussie over is. Volgens mij staat dat zelfs duidelijk in de IFAB-rules.
Ik zou de regels er toch nog eens op nalezen dan :tongue: of zie mijn post twee pagina's terug.

DOGSO (denying obvious goal-scoring opportunity) is enkel direct rood buiten het strafschopgebied. Binnenin de 16 meter bepaalt intentie wél de kleur van de kaart.

Hazard heeft nu na 1 match al even veel goals gescoord dan heel vorig seizoen
Dan is het te hopen dat het hier niet bij blijft. Is vorig seizoen natuurlijk wel moeten terugkomen van die zware blessure.

Soit, het is nog vroeg, maar het middenveld ziet er toch al een pak stabieler uit. De Cat, Llansana, Saliba, allen lieten ze een goeie indruk.

De verdediging blijft wel een groot zorgenkind, daar win je geen prijzen mee en wordt een goede Europese campagne ook moeilijk. Maar dat is geweten, hopelijk kan Renard nog wat uit zijn transferhoed toveren.

Verdedigend is er bij Westerlo ook nog veel werk op de plank. Manman.

Wel belangrijk moment waar het tegenzit: Hey die Frigan echt wel bewust tegenhoudt ("pootje lap") en daar zijn 2e geel moet pakken. Maar soit, wel verdiende zege voor Anderlecht.

Verdedigend is er bij Westerlo ook nog veel werk op de plank. Manman.

Wel belangrijk moment waar het tegenzit: Hey die Frigan echt wel bewust tegenhoudt ("pootje lap") en daar zijn 2e geel moet pakken. Maar soit, wel verdiende zege voor Anderlecht.
Kheb niks gezien, dus geen oordeel over fases. Maar Westerlo kan Vuskovic niet zomaar vervangen natuurlijk

Vorig seizoen stond het ook niet goed achteraan hoor, denk dat we 3e slechtste verdediging hadden ofzo. Dus niet puur aan vertrek Vuskovic te wijten. Neustadter/Bayram centraal werkte ook twee seizoenen geleden niet, sneller is die eerste ook niet geworden ondertussen. En ook voetballend vermogen van achteruit toch te laag, net als bij onze doelman.

Volgende week tegen Zulte thuis hopelijk wel de drie punten.

Dikke prutsers bij club met hun digital only abo, het werkt al niet, zonder kun je binnen geen eten kopen.

Gretig starten en de betere zijn om bij de eerste kans tegen achter te komen. Classic Club.

Het ging toch gelijk op he, 1 kans aan beide kanten. De goal doet me denken aan de 0-1 van union in de PO. Onyedika speelt een dramatisch openingskwartier en moest ook al bij de bal zijn net voor het doelpunt.

Tjah ik had er ook niet zoveel van verwacht. Hoe start je die wedstrijd nu? Met Spileers op de RB en vetlesen op de flank... Jashari die je moet vervangen. Zo een start beginnen we te kennen zeker?

Ik zou de regels er toch nog eens op nalezen dan :tongue: of zie mijn post twee pagina's terug.

DOGSO (denying obvious goal-scoring opportunity) is enkel direct rood buiten het strafschopgebied. Binnenin de 16 meter bepaalt intentie wél de kleur van de kaart.
klopt niet hé (zie hieronder in het vet). Dit moest gewoon altijd rood zijn, geen idee waarom er hierover zelfs gediscussierd wordt en waarom zowel ref als VAR hier op speeldag 1 weeral in de fout gaan.

Denying a goal or an obvious goal-scoring opportunity (DOGSO)​

Where a player commits an offence against an opponent within their own penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence was an attempt to play the ball or a challenge for the ball; in all other circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.), the offending player must be sent off.

Where a player denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by committing a deliberate handball offence, the player is sent off wherever the offence occurs (except a goalkeeper within their penalty area).

Where a player denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by committing a non-deliberate handball offence and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned.

A player, sent-off player, substitute or substituted player who enters the field of play without the required referee’s permission and interferes with play or an opponent and denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity is guilty of a sending-off offence.

Terug
Bovenaan