La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Op deze manier gaat Atlético er mogelijks mee lopen ja, die zijn de laatste tijd ook gewoon in uitstekende vorm.

Ideaal moment om Barcelona te treffen voor hun, want doorgaans is dat meestal een free win voor Barcelona.

De nieuwe voorzitter van de RFEF is ook bekend. Rafa Louzán. Een veroordeelde crimineel, die in februari alweer kan worden afgezet als hij dan opnieuw veroordeeld wordt voor corruptie, want dan komt zijn nieuwe zaak voor de rechtbank.

Het Spaans voetbal gaat me altijd blijven verbazen. Het lijkt wel of corruptie een voorwaarde is om het daar tot voorzitter te mogen schoppen. En iedereen kijkt weer de andere kant op.

Tenerife staat laatste in de rangschikking, en is van plan om serieus in te kopen in januari. Daarnaast kampen ze met blessures van belangrijke spelers. Plots vroegen ze afgelopen zondag om de match tegen Deportivo uit te stellen voor de veiligheid van de supporters... wegens voorspelde windstoten van "maar liefst" 50 km/u. Hun argument was dat de windsnelheden misschien wel erger zouden kunnen zijn dan verwacht. Niet dus.

Uiteraard gaf de RFEF hen gelijk en werd de match afgelast vier uur voor de aanvang, nadat de ploeg en supporters al naar Tenerife waren gereisd. De norm is dat de match zo snel mogelijk gespeeld moet worden, maar Tenerife is nog niet uitgeschakeld in de Copa, waardoor de match pas op 29 januari herspeeld zal worden. Want iedereen verwacht uiteraard dat Tenerife de halve finales zal halen. Als kers op de taart is Tenerife dan op zondagavond maar gewoon gaan trainen in hun stadion.

Dit is de tweede keer in drie jaar tijd dat een tegenstander van Deportivo een match zonder reden unilateraal mag laten uitstellen en à la carte de nieuwe datum mag kiezen, tegen alle reglementen van de RFEF in. En toevallig gaat het beide keren om rechtstreekse tegenstanders die op het moment van de match uit vorm waren en belangrijke spelers misten wegens blessures. Vorige keer kostte het ons de promotie. In beide gevallen gaat het om dezelfde "juez de competición", die in het verleden (dit seizoen zelfs nog) dezelfde vragen van andere ploegen wel altijd geweigerd heeft.

In A Coruña voorspellen ze overmorgen windstoten van 60 km/u, en we moeten net zonder onze belangrijkste speler tegen de ploeg die het meeste in vorm is. Misschien ook vragen om de match uit te stellen? We weten al op voorhand wat het vonnis zou zijn. En terecht ook natuurlijk. Maar onbegrijpelijk dat Tenerife hier zomaar gelijk in kreeg. Beeld je in dat Anderlecht haar drie sterkste spelers mist net wanneer ze tegen Club Brugge moeten spelen, en ze de match laten uitstellen wegens windstoten van 50 km/u, en ze nog gelijk krijgen ook. Om dan die avond een open training in het stadion te gaan organiseren. Je houdt het je niet voor mogelijk.

https://www.hln.be/buitenlands-voet...lick-zijn-eigen-monster-helemaal-op~a32b8195/

Ik weet dat het HLN is, maar ik kon het toch niet laten om dit te posten.

De uitleg — en een die best wel steek houdt: Barça is moe.

Barça is moe? Allez, dat kan toch geen excuus zijn voor nederlagen tegen Leganes en Las Palmas in eigen huis.

Wat vind jij ervan @Vega? Ik volg zeker niet elke wedstrijd van Barcelona, dus kan er niet echt over oordelen. Het spel van Flick dat te veel energie vraagt en nu z'n tol eist?

Min 90 nu. Ongelooflijk dat barça vandaag niet gewonnen heeft. Zonder overdrijven 5x 1 op 1 geweest met oblak 😅

Stevige hold-up van Atlético zeg, maar goed als je dergelijke kansen de nek om wringt vraag je er ook wel om.

Pedri fenomenaal wel met zijn passes, die had gemakkelijk 4 of 5 assists kunnen hebben.

https://www.hln.be/buitenlands-voet...lick-zijn-eigen-monster-helemaal-op~a32b8195/

Ik weet dat het HLN is, maar ik kon het toch niet laten om dit te posten.

De uitleg — en een die best wel steek houdt: Barça is moe.

Barça is moe? Allez, dat kan toch geen excuus zijn voor nederlagen tegen Leganes en Las Palmas in eigen huis.

Wat vind jij ervan @Vega? Ik volg zeker niet elke wedstrijd van Barcelona, dus kan er niet echt over oordelen. Het spel van Flick dat te veel energie vraagt en nu z'n tol eist?
Goh moe... Ik denk het niet echt, het is een fysiek veeleisende stijl dat we momenteel hebben maar tot op gisteren was het probleem van vorig seizoen terug, nl. veels te weinig kansen creëren. Gisteren voor het eerst sinds de match van Dortmund weer eens goed voetbal gezien voor bijna de ganse 90 minuten en dan heb je "pech" dat je de kansen niet afmaakt en dat Atleti met 3x aan het doel van Barça te komen wel 2 van de 3 kansen kan afmaken.
Omg ne counter nu. 1-2 Ongelooflijk wa een gestolen overwinning 😆
Hoe is het gestolen als je zelf je kansen niet afmaakt en de tegenstander dat wel prima doet. Simeone heeft het weer gedaan, zonder goed (of zelfs matig) te spelen toch de 3 punten gepakt, dan heb je als Atleti zijnde gewoon een verdiende overwinning en als Barça zijnde een zeer zuur verlies.

Op zich is er nog niets verloren, het is eigenlijk waanzin dat we slechts 5/21 hebben gepakt en in het slechtste scenario nog "maar" 5 punten achter staan op de nummer 1... Beter in november en december een serieuze dip met de kans je nog te kunnen herpakken dan (zoals de meeste jaren) in februari - maart een dip en je opties op titels kwijtspelen. Dat ze hier maar van leren en zich over 2 weken volledig herpakken en weer wat wedstrijden beginnen te winnen, dan kan alles nog.

Bal wordt tegen de buik van onze verdediger geschoten, botst daarna tegen de hand. Penalty. Volgens de regels is dat nooit penalty. De VAR zal wel ingrijpen, denk je dan. Uiteraard doet de VAR net niks. Zelfs de commentators begrepen er niks van.

Ik snap niet wat Deportivo die scheidsrechters en de VAR misdaan heeft, maar iedere thuismatch gebeurt er wel iets. Zelfs drie dagen geleden, toen we 5-1 wonnen, was de 0-1 het resultaat van een fout van de VAR. Hoe moeilijk kan het godverdomme zijn? De enige keren dat de VAR bij ons ingrijpt, is om ons te benadelen in situaties waarin ze eigenlijk niet mogen ingrijpen. Gek word ik er van.

2de helft: Een tackle met de voet vooruit op Lucas, altijd rood, niet gefloten. Opnieuw geen VAR. Aan de overkant - exact - hetzelfde. Nu wel VAR, en rood. Ik weet dat dit hier heel hard klinkt als een complottheorie, maar holy hell, ik heb er ook geen andere verklaring meer voor. Dit is ronduit absurd. Zojuist op La Voz gelezen dat van de 14 VAR-ingrepen in matchen van Deportivo dit seizoen 1 in ons voordeel was, en 13 in ons nadeel. Dat kan je toch bijna niet geloven.

Laatst bewerkt:
Bellingham mist hier een penalty waar de keeper van Valencia al met beide voeten van de lijn is.

Hernemen zou je denken, maar niet voor de Spaanse VAR!

Het is me daar wat daar in Valencia ieder jaar :laugh:

edit 1: Minimaal buitenspel van Mbappé wordt dan (terecht natuurlijk) wel gezien.

edit 2: Wanneer gaat Ancelotti Vini eens tegen zichzelf beschermen in zulke wedstrijden? Zo voor de hand liggend dit weer.

edit 3: Wat is dit allemaal. Real erop en erover met een man minder :laugh: Lekker dat uitgerekend tijdrekker Foulquier in de fout gaat.

Laatst bewerkt:
Bellingham mist hier een penalty waar de keeper van Valencia al met beide voeten van de lijn is.

Hernemen zou je denken, maar niet voor de Spaanse VAR!

Het is me daar wat daar in Valencia ieder jaar :laugh:

edit 1: Minimaal buitenspel van Mbappé wordt dan (terecht natuurlijk) wel gezien.

edit 2: Wanneer gaat Ancelotti Vini eens tegen zichzelf beschermen in zulke wedstrijden? Zo voor de hand liggend dit weer.

edit 3: Wat is dit allemaal. Real erop en erover met een man minder :laugh: Lekker dat uitgerekend tijdrekker Foulquier in de fout gaat.
Tjah, Ancelotti kan Vini niet helpen, die heeft al serieus wat therapiesessies (en een nieuw brein) nodig hoor... Eigenlijk vreemd dat hij zo weinig rood krijgt want eigenlijk kan hij gewoon elke match dubbel geel pakken door zijn manier van protesteren tegen de refs. Om dan te moeten slikken dat Hansi Flick rood krijgt en 3-4 wedstrijden schorsing zonder dat hij zelfs nog maar iets zei tegen de ref :rofl:

Soit, Barça weer in een diep dal nadat Olmo (en Victor Pau) niet meer ingeschreven mogen worden en de kans zeer groot is dat ze gewoon transfervrij zijn, benieuwd of ze dat zien zitten om tot juni aan de zijkant te blijven zitten. Ongelooflijk dat het weer op de laatste paar dagen moet gaan zoeken en de oplossing op 31/12 was "we zullen rap een deel van de rechten van de Barça-loges verpatsen, dan krijgen we 100 Mio. EUR en kunnen we ze inschrijven"... Zo verhakselen ze stilaan alles wat rond de club hangt en verkopen ze alles gewoon tot er van de ploeg quasi niets meer over gaat blijven. Dat ze de komende 2 weken (3 uit-wedstrijden) maar winnen en met een overtuigend spel, 1-2 wedstrijden verliezen en het fluitconcert dat het bestuur gaat krijgen in Barcelona over 3 weken zal aanzienlijk zijn.

@Vega: Wel ja, 't is dat wat ik bedoel he. Ik begin stilaan ook de hoop te verliezen dat dit niet meer te fixen valt bij Vini, maar daarom moet je als coach op sommige momenten hem er durven af nemen. Dit was 100% te vermijden.

Ik hou van Vini als voetballer, maar zijn gedrag bij momenten past niet bij Real. Als die voetballend niet zo goed was, laten we zeggen niveau Diaz, dan was die al lang weg hoor.

Tjah, Ancelotti kan Vini niet helpen, die heeft al serieus wat therapiesessies (en een nieuw brein) nodig hoor... Eigenlijk vreemd dat hij zo weinig rood krijgt want eigenlijk kan hij gewoon elke match dubbel geel pakken door zijn manier van protesteren tegen de refs. Om dan te moeten slikken dat Hansi Flick rood krijgt en 3-4 wedstrijden schorsing zonder dat hij zelfs nog maar iets zei tegen de ref :rofl:

Soit, Barça weer in een diep dal nadat Olmo (en Victor Pau) niet meer ingeschreven mogen worden en de kans zeer groot is dat ze gewoon transfervrij zijn, benieuwd of ze dat zien zitten om tot juni aan de zijkant te blijven zitten. Ongelooflijk dat het weer op de laatste paar dagen moet gaan zoeken en de oplossing op 31/12 was "we zullen rap een deel van de rechten van de Barça-loges verpatsen, dan krijgen we 100 Mio. EUR en kunnen we ze inschrijven"... Zo verhakselen ze stilaan alles wat rond de club hangt en verkopen ze alles gewoon tot er van de ploeg quasi niets meer over gaat blijven. Dat ze de komende 2 weken (3 uit-wedstrijden) maar winnen en met een overtuigend spel, 1-2 wedstrijden verliezen en het fluitconcert dat het bestuur gaat krijgen in Barcelona over 3 weken zal aanzienlijk zijn.
Barcelona zet zichzelf op voor een reusachtige achterstand op termijn ten aanzien van Real Madrid.

Barcelona zet zichzelf op voor een reusachtige achterstand op termijn ten aanzien van Real Madrid.
Ik heb geen glazen bol en hou mezelf liever bij feiten, zo kan je wel stellen dat Barça een voorsprong van een punt of 5 heeft omgebuigd naar een achterstand van 5 punten op een dikke maand tijd.

Maar of ze een reusachtige achterstand gaan hebben op termijn... Dat kan, kan even goed dat ze de achterstand stabiel houden, kan even goed dat ze de achterstand inhalen, wie weet.

Ik heb geen glazen bol en hou mezelf liever bij feiten, zo kan je wel stellen dat Barça een voorsprong van een punt of 5 heeft omgebuigd naar een achterstand van 5 punten op een dikke maand tijd.

Maar of ze een reusachtige achterstand gaan hebben op termijn... Dat kan, kan even goed dat ze de achterstand stabiel houden, kan even goed dat ze de achterstand inhalen, wie weet.
Marsu heeft het niet over dit seizoen.

Marsu heeft het niet over dit seizoen.
Bedoelt hij dan over het algemeen? Tjah, dat is al enige tijd hoor... We kunnen (als we het hebben over economisch vlak) al jaren niet mee met Real, er gaan later nog documentaires komen over hoe de laatste paar jaren van Bartomeu Barcelona de dieperik in hebben gesmeten. De contractverlengingen voor Piqué - Alba - Busquets - Messi en compagnie waarin de loonmassa vollédig van de pot gerukt was viel natuurlijk niet op want het ging goed en de spelregels waren toen niet zo streng.

Toen kwam (naast Corona) de fairplay in Spanje op de proppen en opeens viel het besef dat Barça de spelers veel te veel betaalde... Het is al 3-4 jaar dat we elke zomer geld bijeen moeten schrapen en stukjes van de club moeten verkopen om zelfs nog maar spelers te kunnen inschrijven. Dat wordt dan wat opgelapt door het heronderhandelen van bepaalde contracten (zoals met Nike), dat is dan weer maar een pleister op de wonde...

Vandaar dat ik niet mee was, de huidige situatie met Olmo en Pau Victor is niets nieuws, dit bestaat al 2-3 jaar hoor... De bedoeling is dat het nieuwe stadion voor een hele resem aan inkomsten zal zorgen, hopelijk klopt dat want als dat niet lukt... Boeken toe en vanaf 0 heropbouwen (of nog erger, de club verkopen).

Laatst bewerkt:
Speelt Real eindelijk eens een wedstrijd waarin alle sterkhouders mogelijks veel rust kunnen krijgen.

Staan ze 0-4 voor en gaat Carlo doodleuk Mbappé en Vinicius nog inbrengen. Serieus?

De overheid heeft eventjes ingegrepen om Barcelona toch toe te laten Pau Victor en Dani Olmo in te schrijven. Telkens wanneer je denkt dat ze niet corrupter kunnen worden in dat land, doen ze het toch.

Je moet dat rapport van het CSD eens lezen. Daarin staat vrijwel letterlijk dat het mag puur omdat het om Barcelona gaat. "Aangezien Barcelona momenteel de Supercup speelt en daarna in de Champions League, heeft de club een grote internationale visibiliteit. Met deze maatregel kunnen de sportieve successen in het gedrang komen, wat ook nefast kan zijn voor de nationale ploeg van Spanje, en bijgevolg de Spaanse economie."

Die schamen zich echt voor niks. Dat is hetzelfde CSD dat Deportivo vijf jaar geleden naar derde klasse stuurde om zo Fuenlabrada te bevoordelen, de club van de zoon van Tebas. Anders had Tebas zijn steun aan het ministerie van sport opgezegd. Dus die degradatie was ook in the best interest van het land. Mensen toch.

In tweede klasse ook weer, met de fameuze salarislimiet. Almeria, momenteel leider, gaat er met ettelijke miljoenen over, en ze komen ervanaf met een boete aan La Liga... Kortom, als je genoeg geld hebt om de regels te overtreden, is er niks aan de hand.

Terug
Bovenaan