Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Ik ga veranderen van werkgever. Mijn opzeg is 6w.
Nu zou ik starten op een woensdag..maar wanneer moet ik dan mijn ontslagbrief afgeven aan mijn huidige werkgever?
Want als ik het goed begrijp, begint de opzeg pas te lopen van de volgende maandag. En kan je dus niet stoppen op een dinsdag bij oude WG en starten bij nieuwe WG op een woensdag?
Worst case scenario hebde een weekend van 4 dagen als ge het ni afgesproken krijgt onderling met uwen huidige baas ^^

Waar zoekt men tegenwoordig naar vacatures, buiten Linkedin.
Na 3,5 jaar in mijn huidige functie begin ik toch een gevoel te krijgen dat ik eens moet beginnen rondzien naar interessante opties.

Mijn werkgever heeft stilletjes ons uurtarief van zondaagse overuren aangepast en dit nu correct berekend.
Het komt feitelijk neer op een verdubbeling.
Ik ben blij dat dit nu aangepast is voor alle toekomstige overuren op een zondag maar hoe zit dat precies voor alle uren die we in het verleden gepresteerd hebben die eigenlijk incorrect uitbetaald werden?

Als dat een verplichting was om 100% extra te betalen (wat verre van in de meeste sectoren zo is), dan kan je dit met 5 jaar terugwerkende kracht opeisen.

Als dat een verplichting was om 100% extra te betalen (wat verre van in de meeste sectoren zo is), dan kan je dit met 5 jaar terugwerkende kracht opeisen.
Ik denk dat ik het maar ga laten.
Het is een uurloon maal een multiplier maal een multiplier maal een multiplier.
Het gaat zwaar tegen mij werken als daar mee af kom naar het management. :sarcastic:

Een recruiter belde me vandaag om een bepaalde (IT) job te bespreken. Op het einde van het gesprek gaf ik aan niet echt geïnteresseerd te zijn vanwege interessantere voorstellen. Hierop reageerde de recruiter heel vriendelijk en gaf hij me nog een "tip", namelijk om niet bij een klein consultancy bedrijf te starten omdat zij meestal "alleen maar bodyshoppen". Ik weet niet echt wat ik moet maken van deze uitspraak, gezien de recruiter in kwestie mij aansprak voor een functie in een zeer groot bedrijf en dit ook nogal een algemeen statement is. Zit hier waarheid in of zei hij dit voor eigen gewin?

Collectief verlof op het werk, iedereen met vakantie. Hoe zit het als ik mijn ontslag wil indienen en er niemand mijn aangetekende zending ontvangt of leest?

Collectief verlof op het werk, iedereen met vakantie. Hoe zit het als ik mijn ontslag wil indienen en er niemand mijn aangetekende zending ontvangt of leest?
Het is de verantwoordelijkheid van de geadresseerde om de aangetekende brief te kunnen ontvangen en hij wordt juridisch als ontvangen beschouwd ook al is dat niet de praktijk zo, termijnen lopen gewoon zoals normaal.

Ik denk dat ik het maar ga laten.
Het is een uurloon maal een multiplier maal een multiplier maal een multiplier.
Het gaat zwaar tegen mij werken als daar mee af kom naar het management. :sarcastic:
Hangt dan weer af om hoeveel het gaat. Ik laat mij nooit doen als het gaat over geld...

Situatie: hospitalisatieverzekering via mijn werkgever inclusief alle familieleden. Vrouw heeft dit momenteel niet via de werkgever. Stel dat mijn vrouw een aanbod heeft die hetzelfde biedt. Is er dan iets speciaal om op te letten? Alles laten zoals het is (best wel deftige coverage + ambulante) en dat voordeel bij de nieuwe werkgever dan laten vallen? Of toch anders?

Situatie: hospitalisatieverzekering via mijn werkgever inclusief alle familieleden. Vrouw heeft dit momenteel niet via de werkgever. Stel dat mijn vrouw een aanbod heeft die hetzelfde biedt. Is er dan iets speciaal om op te letten? Alles laten zoals het is (best wel deftige coverage + ambulante) en dat voordeel bij de nieuwe werkgever dan laten vallen? Of toch anders?
Dacht dat je dat niet kon laten vallen, tenzij het natuurlijk via een cafetariaplan gefinancierd is.
Personeel uit dezelfde categorie moet dezelfde verzekeringen,... krijgen.

Als er bij de verzekering van haar toekomstige werkgever een mindere dekking is, dan lijkt me uitschrijven bij de verzekering via mijn werkgever alleen maar nadelig. Bij beide inschrijven betekent dubbele dekking, of kan dit verder geen kwaad zolang je dingen maar één keer claimt?

Als er bij de verzekering van haar toekomstige werkgever een mindere dekking is, dan lijkt me uitschrijven bij de verzekering via mijn werkgever alleen maar nadelig. Bij beide inschrijven betekent dubbele dekking, of kan dit verder geen kwaad zolang je dingen maar één keer claimt?
Je mag zelfs 2 keer claimen, maar moet aangeven wat al terugbetaald werd. Niet, @Vega ?

Je mag zelfs 2 keer claimen, maar moet aangeven wat al terugbetaald werd. Niet, @Vega ?
Klopt, in principe is de hospitalisatieverzekering (alle persoonsverzekeringen) "cumuleerbaar". De verzekeraars proberen dit wat te omzeilen door bij aanvang de vraagt te stellen "beschikt u reeds over een contract dewelke de vooropgestelde verzekeringsdekking waarborgt" of zoiets maar bij groepsverzekeringen via de werkgever waarbij er geen vragenlijst is en waarbij telkens het gezin automatisch wordt opgenomen is dit natuurlijk een hiaat.

Ik moet eerlijk zijn, deze situatie heb ikzelf nog nooit meegemaakt dat er gekozen kon worden over welke verzekeraar aan te spreken. Het feit dat je kan kiezen welke verzekeraar aan te spreken bij een dubbele dekking lijkt me evident, het feit dat de verzekeraar zal melden dat ze enkel tussenkomen in hetgeen de andere verzekeraar niet in tussenkomt lijkt me ergens ook evident...

Ik informeer mezelf en kom hierop terug.

namelijk om niet bij een klein consultancy bedrijf te starten omdat zij meestal "alleen maar bodyshoppen"
Bwa kleine bedrijven of grote bedrijven. Beide hebben hun voor en nadelen. Klein bedrijf is sowieso persoonlijker maar hebben misschien niet de budgetten als grote consultancy bedrijven. Allowel het kan wel eens zijn dat je bij een klein bedrijf wel is beter voordelen kunt krijgen. Zou het allemaal met een korreltje zout nemen.

Klopt, in principe is de hospitalisatieverzekering (alle persoonsverzekeringen) "cumuleerbaar". De verzekeraars proberen dit wat te omzeilen door bij aanvang de vraagt te stellen "beschikt u reeds over een contract dewelke de vooropgestelde verzekeringsdekking waarborgt" of zoiets maar bij groepsverzekeringen via de werkgever waarbij er geen vragenlijst is en waarbij telkens het gezin automatisch wordt opgenomen is dit natuurlijk een hiaat.

Ik moet eerlijk zijn, deze situatie heb ikzelf nog nooit meegemaakt dat er gekozen kon worden over welke verzekeraar aan te spreken. Het feit dat je kan kiezen welke verzekeraar aan te spreken bij een dubbele dekking lijkt me evident, het feit dat de verzekeraar zal melden dat ze enkel tussenkomen in hetgeen de andere verzekeraar niet in tussenkomt lijkt me ergens ook evident...

Op zich wel niet logisch vind ik. Als je 2x premie betaalt zou je bij risico toch ook 2x de uitkering moeten krijgen?
Wel de premie trekken maar dan niet uitkeren, dat is wel lekkere business...
En in de praktijk zoals je zelf zegt: stel ik neem 2 hospitalisatieverzekeringen, bv. AG en DKV. Welke moet dan uitkeren?

Ik denk dat het op zich geen probleem is om dubbel verzekerd te zijn en dubbel uitgekeerd te worden, maar ik vraag me dan af of je , gezien het bedrag dat je krijgt hoger dan het verlies is, je mss nog fiscale gevolgen hebt.

In België is er een verbod om je meer te laten uitbetalen dan de geleden schade bij verzekeringen, je mag door een schadegeval niet rijker worden, je kan daarvoor zelfs veroordeeld worden voor verzekeringsfraude. Zal wel geen gevaar zijn in een situatie als deze maar de wet verbiedt het wel.

Ik denk dat het op zich geen probleem is om dubbel verzekerd te zijn en dubbel uitgekeerd te worden, maar ik vraag me dan af of je , gezien het bedrag dat je krijgt hoger dan het verlies is, je mss nog fiscale gevolgen hebt.
Ik dacht dat dit niet mocht, je mag geen financieel voordeel halen.

Anders zou iemand bvb zijn wagen 2 x omnium kunnen verzekeren, die perte totale rijden en 2 x de waarde van de wagen krijgen.

Terug
Bovenaan