Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Persoonlijk vind ik een attest waarop staat "neurologische aandoeningen" veel angstaanjagender dan "ADHD". Als je het attest gebruikt, mag je er zeker open over zijn, want mensen met ADHD kunnen perfect normaal functioneren (vind ik toch), terwijl je (op het werk) veel meer problemen kan hebben met andere neurologische aandoeningen.

Ik zou het attest effectief wel afgeven, gewoon echt afgeven (dus niet aangetekend, dat creëert meer drama en jij bent toch beschermd door vaste benomeing dacht ik?...) en erbij vermelden dat het niet de bedoeling is om er misbruik van te maken, dat je al een tijd dacht dat je ADHD hebt en dat jet het nooit wou gebruiken om een overplaatsing te forceren. Maar, dat je nu wel merkt dat werken in de nieuwe dienst een stuk beter gaat en dat bij het verhuis naar het andere gebouw de problemen waarschijnlijk terug zullen komen.

Zeg hen dat je begrijpt dat het niet eenvoudig is om dat te regelen, maar dat je wel al lang gezwegen hebt en wil meekijken of andere oplossingen (nachtwerk, ...) niet een oplossing zijn.

Nu, da's allemaal een beetje persoonlijk, praat er anders even over met de arbeidsgeneesheer op je werk. Die nieuwe situatie van je diagnose kan voor hen ook wel een middel om iets te forceren.

Hoe trek je in Excel een formule door een in tabel tot op het einde met een sneltoets, zonder de je helemaal naar beneden moet scrollen? Het gaat om een tabel met 6.000 rijen dus dat is niet handig.

Groetjes en dank u voor de gouden tip :)

Wat ik doe (er zullen wel 'correctere' manieren zijn):
- Ga ergens in de tabel staan waar informatie is ingevuld. Selecteer nog geen cel
- ctrl + pijltje naar beneden zorgt ervoor dat je op de onderste rij van de tabel uitkomt
- selecteer in die onderste rij de cel in de kolom waar je de formule moet in plakken
- ctrl + shift + pijltje omhoog => dit selecteert normaal in die kolom alle cellen tot en met degene waar je formule staat
- ctrl + D => dit dupliceert die formule in alle cellen onder degene met de formule

Vul de formule in in de eerste cel.
Wanneer je deze cel selecteert, is er op de rechterhoek onderaan een vierkantje zichtbaar. Op dit vierkantje dien je te dubbelklikken.

Ter info: dit lukt enkel als er gegevens staan in de kolom links of rechts van de geselecteerde cel. Excel “kijkt” hoeveel rijen er in die kolom staan, en trekt de formule automatisch door naar beneden.

Persoonlijk vind ik een attest waarop staat "neurologische aandoeningen" veel angstaanjagender dan "ADHD". Als je het attest gebruikt, mag je er zeker open over zijn, want mensen met ADHD kunnen perfect normaal functioneren (vind ik toch), terwijl je (op het werk) veel meer problemen kan hebben met andere neurologische aandoeningen.

Ik zou het attest effectief wel afgeven, gewoon echt afgeven (dus niet aangetekend, dat creëert meer drama en jij bent toch beschermd door vaste benomeing dacht ik?...) en erbij vermelden dat het niet de bedoeling is om er misbruik van te maken, dat je al een tijd dacht dat je ADHD hebt en dat jet het nooit wou gebruiken om een overplaatsing te forceren. Maar, dat je nu wel merkt dat werken in de nieuwe dienst een stuk beter gaat en dat bij het verhuis naar het andere gebouw de problemen waarschijnlijk terug zullen komen.

Zeg hen dat je begrijpt dat het niet eenvoudig is om dat te regelen, maar dat je wel al lang gezwegen hebt en wil meekijken of andere oplossingen (nachtwerk, ...) niet een oplossing zijn.

Nu, da's allemaal een beetje persoonlijk, praat er anders even over met de arbeidsgeneesheer op je werk. Die nieuwe situatie van je diagnose kan voor hen ook wel een middel om iets te forceren.
Merci!

Ik ga idd eens met mijn directe chef erover babbelen en hem dat attest dan geven/tonen.

En inderdaad zeggen dat ik hiermee niet mijn vertrek wil forceren. En ook eens vragen of er een mogelijkheid is om evt een paar kleine zaken aan te passen om er voor de resterende tijd nog het beste van te maken.

Vul de formule in in de eerste cel.
Wanneer je deze cel selecteert, is er op de rechterhoek onderaan een vierkantje zichtbaar. Op dit vierkantje dien je te dubbelklikken.

Ter info: dit lukt enkel als er gegevens staan in de kolom links of rechts van de geselecteerde cel. Excel “kijkt” hoeveel rijen er in die kolom staan, en trekt de formule automatisch door naar beneden.
Bij mijn weten doet Excel dit zelf als er nog niets in de kolom staat. Natuurlijk op voorwaarde dat je een echte tabel gebruikt en geen cellen met een filter bovenaan.

Hoeveel bruto moet ik genereren om 7 a 800 euro over te houden netto? Hoeveel kosten kan ik maken?

Ik ben de piste van zelfstandige in bijberoep (thuisverpleging) versus flexijob terug aan het overwegen.

Ik ga hier nu niet speciaal een topic voor aanmaken, maar ik zit in de bewakingssector en wij zijn recent overgenomen door een andere firma.

Nu blijkbaar zijn er een aantal collega's met een standaardcontract die volgende maand 4 weken (24/10 tem 20/11) in EW worden gezet, terwijl er andere collega's met hetzelfde contract dit niet hebben. Mag dit wel? Is het niet de bedoeling dat EW zo netjes mogelijk worden verdeeld onder het werkvolk? Kan dit zomaar? Enkele personen die vier weken lang in EW worden gezet, terwijl al de rest een normale werkplanning zónder EW krijgt?

@JPV misschien?

Ik ga hier nu niet speciaal een topic voor aanmaken, maar ik zit in de bewakingssector en wij zijn recent overgenomen door een andere firma.

Nu blijkbaar zijn er een aantal collega's met een standaardcontract die volgende maand 4 weken (24/10 tem 20/11) in EW worden gezet, terwijl er andere collega's met hetzelfde contract dit niet hebben. Mag dit wel? Is het niet de bedoeling dat EW zo netjes mogelijk worden verdeeld onder het werkvolk? Kan dit zomaar? Enkele personen die vier weken lang in EW worden gezet, terwijl al de rest een normale werkplanning zónder EW krijgt?

@JPV misschien?
Zolang het niet gebruikt wordt als 'straf' of om (illegaal) te discrimineren, mag alles

ik wil iets maken voor een schoolproject waarbij je een knop hebt en als je daarop klikt hij een lijst uit excel laadt

Als je zelfstandige bent, kan je deel van de kosten van het huis inbrengen. Moet dit dan ook op uw eigen naam staan? Of mag dat op de naam van de partner staan?

Ik ben geïnteresseerd in een flexijob, maar niet volgens vaste kalender. Eerder als'k zou kunnen op een feestdag of eens in't weekend, maar niet persé elk weekend.

Nu kwam ik de site Nowjobs tegen... Iemand ervaringen hiermee? Is dit wat betrouwbaar? Is het daar mogelijk om sporadisch flexijob te kunnen doen of is dat wel de bedoeling voor een vast stramien (zoals elke zaterdag bijvoorbeeld).

Ik heb blijkbaar 160€ ecocheques gekregen in september van mijn vorige werkgever, maar ik heb daar dit jaar niet meer gewerkt. Kan dat nog van vorig jaar zijn?

Ik ga veranderen van werk en moet dus men ontslag geven. Volgens Google moet ik 6 weken opzeg doen. Heb ik er baat bij om december nog volledig te doen bij mijn huidige werkgever? Iemand zei me dat dit belangrijk kan zijn voor mijn 13e maand, maar vind hier niet direct iets van terug.

Terug
Bovenaan