bij mijn weten enkel vast contract
Oké!
Ik veronderstel dat ik in de toekomst dat wel kan combineren met het ouderschapsverlof door het laatste even te onderbreken?
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bij mijn weten enkel vast contract
Ja, maar als je al papa bent, kan je nu al ouderschapsverlof nemen en daarna kan je zelfs met minder dan 2 jaar anciënniteit tijdskrediet met motief nemenOké!
Ik veronderstel dat ik in de toekomst dat wel kan combineren met het ouderschapsverlof door het laatste even te onderbreken?
Ja, maar als je al papa bent, kan je nu al ouderschapsverlof nemen en daarna kan je zelfs met minder dan 2 jaar anciënniteit tijdskrediet met motief nemen
Nee. Zie het stuk ancienniteitsvoorwaarde en dan specifiek de 'uitzonderingen' hier:;https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/e59-0Maar ouderschapsverlof kan ik wellicht pas aanvragen na mijn 1 jaar anciënniteit. Dat is pas binnen enkele maanden.
Dus als ik het goed begrijp kan ik bijvoorbeeld ouderschapsverlof aanvragen en na een halfjaar stopzetten voor tijdskrediet met motief?
Nee. Zie het stuk ancienniteitsvoorwaarde en dan specifiek de 'uitzonderingen' hier:;https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/e59-0
Thx.Er is geen regel bij de rva die zegt in welke mate een bepaalde dag gerespecteerd moet worden. Er moet wel afspraken gemaakt worden tussen werkgever en werknemer.
Bij jullie zal dat wss in een aparte cao of stuur bepaald zijn hoe dat werkt qua principes. En dan individueel mssnnog de details die geregeld worden. Maar dat zal je dus best eens nachecken, via vakbond ofzo?
Is negatief loon van een vorige maand (of van een correctie) die ze nu verrekenen. Je moet dus vragen naar die correctie, waarom er eentje moest zijn.Kan iemand mij zeggen voor wat 'Gerecupereerd negatief nettoloon' op je loonbriefje staat? Vind hier online weinig over terug.
En het wordt niet betaald als werkuren? Nee. Indien wel, hangt het af van wat je daar moet doen en wat je job is. Een orderpicker kan bvb niet verplicht worden om naar een netwerkevent van zijn werk te gaan, een hoofdonderzoeker van een biomedisch bedrijf kan wel uitzonderlijk verplicht worden om naar een avondevent te gaan waar een belangrijke presentatie van de grootste leverancier gegeven wordt, zelfs al is het niet in zijn werkuren (tenzij hij andere goeie argumentne heeft waarom hij niet kan).Kan een werkgever u verplichten om naar een werkevent te gaan na de werkuren?
Het is op een andere locatie en heeft niets te maken met mijn dagelijks werk.
Neen het wordt niet betaald, het is een event om te vieren wat een fantastische plaats we zijn om te werken.En het wordt niet betaald als werkuren? Nee. Indien wel, hangt het af van wat je daar moet doen en wat je job is. Een orderpicker kan bvb niet verplicht worden om naar een netwerkevent van zijn werk te gaan, een hoofdonderzoeker van een biomedisch bedrijf kan wel uitzonderlijk verplicht worden om naar een avondevent te gaan waar een belangrijke presentatie van de grootste leverancier gegeven wordt, zelfs al is het niet in zijn werkuren (tenzij hij andere goeie argumentne heeft waarom hij niet kan).
Dan is het duidelijk: hierop moet je niet aanwezig zijn als het niet betaald wordt. Dit kan immers evengoed tijdens de werkuren.Neen het wordt niet betaald, het is een event om te vieren wat een fantastische plaats we zijn om te werken.
Ik werk er al bijna 10 jaar dus ik weet het ondertussen al.
Het ergste vind ik dan dat in de communicatie staat dat je er moet zijn tenzij je gewettigd afwezig bent...
Hoe kan dat nu ook als het buiten de werkuren valt.
Afhankelijk van hoe goed het gevoel voor humor van je baas is, kan je de reden voor je afwezigheid zo integraal doorsturen. Dat lijkt me wel gewettigd dan.het is een event om te vieren wat een fantastische plaats we zijn om te werken.
Ik werk er al bijna 10 jaar dus ik weet het ondertussen al.

Het gaat over een "verbreking van de arbeidsovereenkomst", niet over een ontslag met te presteren opzeg (gaat dus hierover: https://werk.belgie.be/nl/themas/ar...ereenkomst/einde-van-de-arbeidsovereenkomst-0).Vandaag te horen gekregen dat de werkgever niet met mij verder wil en dat de aangetekende zending mij later deze week zal bezorgd worden. hEt is geen ontslag om dringende reden, maar wel "met onmiddelijke ingang". Opzeg wordt dus uitbetaald, maar ik hoef niet meer te gaan werken. Nu is het mij niet helemaal duidelijk wanneer die "opzegperiode" dan juist begint te lopen. Volgens hen vanaf vandaag, maar ik dacht altijd dat dit pas vanaf de volgende maandag was?
Bedankt voor de informatie!Het gaat over een "verbreking van de arbeidsovereenkomst", niet over een ontslag met te presteren opzeg (gaat dus hierover: https://werk.belgie.be/nl/themas/ar...ereenkomst/einde-van-de-arbeidsovereenkomst-0).
Als de aangetekende zending effectief vandaag verstuurd wordt, gaat die dan ook vandaag in en moet je zoals gezegd de opzeg volledig uitbetaald worden (inclusief vakantiegeld, eindejaarspremie, ...). Ook de extralegale voordelen moeten mee verrekend worden (voor zover ze niet afhangen van prestaties).
ja, het werkgeversaandeel (= wat de werkgever voor je hospitalisatieverzekering betaalt) moet daar ook in opgenomen worden. Ook bvb maaltijdcheques, privé-gebruik gsm, ...Nog een bijkomende vraag: blijkbaar wordt mijn hospitalisatieverzekering ook vandaag stop gezet. Krijg ik daar dan ook een vergoeding voor de komende 12 weken?