Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie

Zit in een vervelende situatie: zoals hier al eerder aangegeven, werd eind januari mijn contract verbroken. Nu zien ze echter in dat het toch niet zo handig was om mij zonder enige overdracht op straat te zetten .... Gisteren kreeg ik dan ook een mailtje met een (voor mij) helemaal niet zo moeilijke vraag, maar waar zij (door gebrek aan kennis) wel op vast zitten.
Wat doe ik hier mee?
Enerzijds heb ik iets van "tja, pech, had je maar aan moeten denken", anderzijds is de bedrijfswereld nu ook niet gigantisch groot en kan je elkaar altijd later nog wel eens tegenkomen.
Wat zouden jullie doen?

Zit in een vervelende situatie: zoals hier al eerder aangegeven, werd eind januari mijn contract verbroken. Nu zien ze echter in dat het toch niet zo handig was om mij zonder enige overdracht op straat te zetten .... Gisteren kreeg ik dan ook een mailtje met een (voor mij) helemaal niet zo moeilijke vraag, maar waar zij (door gebrek aan kennis) wel op vast zitten.
Wat doe ik hier mee?
Enerzijds heb ik iets van "tja, pech, had je maar aan moeten denken", anderzijds is de bedrijfswereld nu ook niet gigantisch groot en kan je elkaar altijd later nog wel eens tegenkomen.
Wat zouden jullie doen?
Haha. Word je betaald om ervoor te antwoorden? Zo ja doen, nee dan zou ik het negeren.

Als ze dingen willen oplossen moeten ze u maar terug aannemen.

Wat doe ik hier mee?
Wat zouden jullie doen?
Uw loonvoorstel om u voor 1 dag in te huren, doorsturen?😈

Als zij de verbintenis hebben verbroken (en dit tegen jouw zin), is het wat mij betreft een gevalletje van pech. Ik zou de deur wel openzetten voor een overdracht, maar dan wel betaald aan consultant-tarieven, met een minimumdienst van X uren.

Andere vraag: ik verkas eind deze week van werkgever A naar werkgever B (beiden PC200). De ecocheques en sectorale premie, die worden dan uitbetaald pro-rata?

Ik heb deze vraag al eens gesteld in een ander topic, middenin een andere discussie. Het betreft pensioen. Wanneer je boven het maximaal jaar brutoloon voor pensioenberekening (er werd een bedrag genoemd van 73.225,86) zit, maar voor deeltijds werk (ongeveer 4/5). Hoe wordt dit dan berekend? Op het maximaal brutoloon of op het deeltijds werk?

Ik heb deze vraag al eens gesteld in een ander topic, middenin een andere discussie. Het betreft pensioen. Wanneer je boven het maximaal jaar brutoloon voor pensioenberekening (er werd een bedrag genoemd van 73.225,86) zit, maar voor deeltijds werk (ongeveer 4/5). Hoe wordt dit dan berekend? Op het maximaal brutoloon of op het deeltijds werk?
de grens wordt herberekend

Andere vraag: ik verkas eind deze week van werkgever A naar werkgever B (beiden PC200). De ecocheques en sectorale premie, die worden dan uitbetaald pro-rata?
bij werkgever A (indien voldoende ancienniteit om er recht op te hebben): ja
Bij werkgever B pas na voldoende ancienniteit.

Kan ik hier vragen stellen over loonsverwachting? 1e lijn support IT, geen diploma noch ervaring (wel 15 jaar werkervaring). Getrouwd, 1 kind ten laste.

Mijn vrouwtje is al paar dagen ziek, snotteren en zo... Niet echt zwaar ziek , maar kom toch maar gaan werken omdat ze maar met 6 zijn daar, en er zijn al 3 vaste werknemers ziek..... ze wil de boel niet in het 100 laten lopen.;

Vandaag (laatste werkdag van de week), had een collega haar aangesproken dat ze beter naar huis zou gaan.
Ze vroeg aan de receptie of ze een paar uur vroeger naar huis mocht (onbetaald of zo, want speciaal nog naar dokter gaan voor ziektebriefje voor 3 uur gemiste arbeid , leek ons ook wat gek).

Nee staan ze niet toe, het MOET een doktersbriefje zijn én ze eisen haar ook een covid test te doen. (omdat er al 3 zieken zijn in haar team)

Ok geen probleem, ze willen per sé een doktersbriefje, welnu dan zal het wellicht nog met inbegrip van enkele werkdagen volgende week ook zijn.
(pech voor hen, want wij waren nog bereid om een paar uur onbetaald te nemen).

Maar nu is mijn vraag: kunnen ze een covid test eisen?
Zoja, moeten zij die dan ook niet betalen?
Doktersbezoek kost slechts 4 euro, maar een covid test wel 30 euro neem ik aan? of is een zelf test genoeg?

Heeft iemand ervaring met het laten goedkeuren van een niet-erkende opleiding of stage door de VDAB?
Indertijd waren ze voor Mr S ‘less than’ inschikkelijk maar dat was omdat hij al unief gedaan had. Normaliter zouden ze niet te moeilijk moeten doen als je iets wil doen dat niet te vergezocht is (snelheidsgarnaalpellen of yoga voor tuinkevers). Kan wel zijn dat ze even gaan pushen om iets ‘gelijkaardigs’ te doen dat wél in hun catalogus zit.

Onderwijs TADD, hoe is het met ziektedagen, stapel je die ook al op of is dit pas bij VB? En kun je die ook bij bevallingsverlof gebruiken of val je dan op ziekteverlof?

Dus stel je werkt al 2 jaar, heb je dan nog 2*20 dagen ziekteverlof volledig betaald of ben je die steeds kwijt na een jaar?

Laatst bewerkt:
Mijn vrouwtje is al paar dagen ziek, snotteren en zo... Niet echt zwaar ziek , maar kom toch maar gaan werken omdat ze maar met 6 zijn daar, en er zijn al 3 vaste werknemers ziek..... ze wil de boel niet in het 100 laten lopen.;

Vandaag (laatste werkdag van de week), had een collega haar aangesproken dat ze beter naar huis zou gaan.
Ze vroeg aan de receptie of ze een paar uur vroeger naar huis mocht (onbetaald of zo, want speciaal nog naar dokter gaan voor ziektebriefje voor 3 uur gemiste arbeid , leek ons ook wat gek).

Nee staan ze niet toe, het MOET een doktersbriefje zijn én ze eisen haar ook een covid test te doen. (omdat er al 3 zieken zijn in haar team)

Ok geen probleem, ze willen per sé een doktersbriefje, welnu dan zal het wellicht nog met inbegrip van enkele werkdagen volgende week ook zijn.

Doktersbezoek kost slechts 4 euro, maar een covid test wel 30 euro neem ik aan? of is een zelf test genoeg?
Ziek op het werk = naar huis zonder ziektedag in te zetten, volledige dag betaald. Geen doktersbriefje nodig en zeker geen covid test.

De dokter zal wel beslissen of een covid test nodig is.

Ziek op het werk = naar huis zonder ziektedag in te zetten, volledige dag betaald. Geen doktersbriefje nodig en zeker geen covid test.
Huh das toch ook eerste keer dat ik dat hoor?

Als je het werk verlaat, moet je toch steeds een ziektebriefje hebben van die dag ook? Anders ben je die dag, of zeker die gemiste werk uren niet betaald toch?
Is bij mijn weten altijd zo geweest...
Bij u misschien andere regels..

Huh das toch ook eerste keer dat ik dat hoor?

Als je het werk verlaat, moet je toch steeds een ziektebriefje hebben van die dag ook? Anders ben je die dag, of zeker die gemiste werk uren niet betaald toch?
Is bij mijn weten altijd zo geweest...
Bij u misschien andere regels..
Bij 1 dag hier geen briefje nodig, maar ziek naar huis telt niet als ziektedag. Ik kan maandag ziek naar huis en dinsdag zonder briefje thuisblijven dus.

Laatst bewerkt:
Neen, vanaf x aantal werknemers moet er geen ziektebriefje meer zijn voor 1 ziektedag, dacht ik.
Ja is dat dan x aantal werknemers in de hele zaak of bedrijf, of x aantal werknemers in dat paritair comite

Ja ze werkt op een school waar meer dan 50 leerkrachten zijn ja. Maar ze zit in een onderhouds personeelsgroep van slechts 6 mensen.

Terug
Bovenaan