Premier League: Engels Voetbal 2025-2026

Beetje vreemd dat Playsports op een volwaardige speeldag geen enkele omkadering voorziet..
Dit is niet de eerste keer en dat irriteert me eigenlijk mateloos.

Play Sports opgezegd inmiddels maar er is schijnbaar quasi geen alternatief in België om de prem goed te volgen.

Ik vond de prijs inmiddels te duur worden nu het pakket veel beperkter is geworden zonder dat de prijs werd bijgesteld. Helaas vrees ik dat ik terug een abo ga moeten nemen. :unsure:

Was er maar iets zoals de F1/NBA app maar helaas verdeelt de PL hun rechten anders.

Dit is niet de eerste keer en dat irriteert me eigenlijk mateloos.

Play Sports opgezegd inmiddels maar er is schijnbaar quasi geen alternatief in België om de prem goed te volgen.

Ik vond de prijs inmiddels te duur worden nu het pakket veel beperkter is geworden zonder dat de prijs werd bijgesteld. Helaas vrees ik dat ik terug een abo ga moeten nemen. :unsure:

Was er maar iets zoals de F1/NBA app maar helaas verdeelt de PL hun rechten anders.
Oef ben blij dat ik niet alleen ben. Voor sommige matchen zitten ze daar met 2 analisten + Oli wat gewoonweg overkill is en voor andere matchen niets van omkadering. Ik heb ook al gemerkt dat de Franstaligen hun uitzending (en omkadering) soms vroeger beginnen.
Ik heb nu Play Sports als pakket bij Orange, maar kan enkel naar kanalen 1 en 2 kijken.

Was in London vorig weekend. Uiteraard de match meegepikt, op café weliswaar, samen met enkele Chelsea supps.
Kut match en gelijkspel had waarschijnlijk terecht geweest, maar dat maakt de overwinning niet minder zoet :)

Straks alweer de volgende finale.

En op welke manier ook weer... die manager van Brighton effe een rant over Arsenal hun 'spel' na de match 😅🤣

Het was niet schoon. Zoals meestal dit seizoen als we vroeg op voorsprong komen. Er wordt gewoon niet meer gevoetbald.
Dat gezegd zijnde, had Brighton ook amper kansen. Raya heeft er niets noemenswaardig moeten uitranselen.

Over de ref of vermeend tijdrekken moet Brighton niet klagen trouwens.
Tijdrekken was er amper, en toch komen er 6 minuten bij. Dat is evenveel als bij City of United gisteren en het spel lag een pak minder stil. Het resultaat van een immer mekkerende Brighton coach vanaf minuut 1 in de wedstrijd. Wat een loser.

Mosquera krijgt geel na zijn eerste fout (niet eens zwaar) na 10 minuten spelen. En je ziet dat Mosquera zijn spel er daarna zwaar onder leed.
Gomez krijgt zijn eerste geel pas na 3 nota bene zwaardere fouten ergens in de tweede helft.
Bijna alle 50/50 challenges werden ook steeds in het voordeel van Brighton gefloten.

Job done. Laat de rivaliserende supps maar wat verder zagen.

Dat City punten laat liggen thuis tegen Forest is een mooie bonus.
Van de hele top 6 hebben er maar 2 ploegen kunnen winnen deze speeldag.

Graag een volledig b-team tegen Mansfield nu zaterdag.

Het was niet schoon. Zoals meestal dit seizoen als we vroeg op voorsprong komen. Er wordt gewoon niet meer gevoetbald.
Dat gezegd zijnde, had Brighton ook amper kansen. Raya heeft er niets noemenswaardig moeten uitranselen.
Heb de match niet gezien maar las achteraf dat er handsbal zou zijn in de build up naat dat doelpunt van Arsenal, klopt dat?

Neen, niets van gezien. Tenzij je de elleboog van Baleba bij het doelpunt bedoelt.
Arsenal then got a very lucky break before going ahead. Brighton screamed for a handball against Piero Hincapie which was not given. Arsenal played on and there was 15 seconds between that offence and the visitor’s opening goal. It is questionable whether VAR would pull the play back.

Jurrien Timber fed the ball wide to Bukayo Saka and his shot took a horrible deflection off Baleba which wrong footed Bart Verbruggen but the Brighton keeper still should have done better.

Ik hoop echt enorm dat de PL volgend seizoen (want dit seizoen moet er niet meer op gehoopt worden) iets gaat doen aan die walgelijke "set pieces" die Arsenal zo populair heeft gemaakt. Twee armen rond spelers om te vermijden dat ze springen, de keeper mee in de goal proberen duwen, treintjes vormen die tegenspelers gewoon uit het veld moeten duwen, ... Arsenal is lang niet meer de enige ploeg die het doet, maar wat een vergif om naar te kijken zeg. Wat heeft dat ook in hemelsnaam nog met voetbal te maken? Dan is er overal hulde voor die set pieces coach, maar als dat is wat die bijbrengt...

Overigens hoop ik stiekem dat Arsenal naast de titel grijpt. De manier waarop Arteta zijn ploeg laat spelen (in de PL, want in de CL spelen ze doorgaans veel positiever) vind ik alles behalve, dus ik hoop dat het geen resultaat oplevert en dat anderen dat beginnen nabootsen. Dat eindeloze tijdrekken, die constante fopduiken, het overmatig rekenen op die lelijke cornerdoelpunten, soms schijnbaar meer spelen om een corner te krijgen dan om op goal te kunnen schieten, ...

Ja, "anderen doen het ook" maar Arsenal steekt er toch echt met kop en schouders bovenuit. Dat is echt niet het soort voetbal waarvoor ik naar de Premier League wil kijken. Het haalt resultaten, ja, maar wat een aanfluiting.

Terug
Bovenaan