Tour de France 2022

Radio en televisie zijn twee aparte mediums die apart behandeld worden en een aparte prijs kennen.

Mij stoort het eerlijk gezegd niet dat ze niet meereizen met heel dat circus. Of je nu in de kelder zit of aan de meet, 99% van de tijd is er toch geen renner te zien.

Er rijzen nu vragen over heel de vive le velo kledinglijn en prullaria. Langs een kant snap ik dat, maar langs de andere kant slaagt onze Karl er toch in om een programma te maken dat vele kijkers trekt.
Heel veel kijkers trekt. En het is al bij al zeker geen slecht programma. Het is vrij laagdrempelig waardoor veel mensen het kunnen volgen zonder wielerfanaat in hart en nieren te zijn.

Alsook overtuigt hij om mensen een shirt van zijn programma te doen kopen.
Logisch want anders was het al snel doodgebloed. Ik zie in onze Karl dus vooral iemand die heel goed weet waarmee hij bezig is en vooral iemand die blijkbaar toch goed is in zijn vak. De investering die de VRT doet in hem wees maar gerust dat die zich dubbel en dik zal terugbetalen.
Mo joentjes toch....

Karl is ook de man die al jaren loopt te roepen en schelden langs de zijlijn vh voetbalveld waar zijn kinderen spelen.
Ook toen ze nog kleiner waren zag Karl er geen graten om 7 a 8 jarigen van de tegenpartij verrot te schelden en er nog een schepje bij te doen als kinderen begonnen te huilen.
Karl is geen leuke mens, wees niet als karl !

Als hij geen journalist is, wat doet hij dan feitelijk in de commentaarcabine bij de voorjaarskoersen?

Ik dacht dat Karl een grote sportliefhebber was , maar niks is minder waar.

Ik ben ooit eens met wat vrienden naar zo die Studio geweest als het WK voetbal was (al 10 jaar geleden denk ik).
(ik ben zelf geen grote voetbalfan dus eerder de BV'S geobserveerd)

Karl was toen presentator van het programma, Karl heeft de wedstrijd niet gezien , zat zijn krant te lezen en andere dingen te doen.
Was nogthans vrij grote match Frankrijk vs Duitsland. Ook de andere match heeft hij niet gezien (Brazilie vs ? )
De andere analisten zaten wel 2x aan het scherm gekluisterd
--------------------------
Karl is een opportunist, wat dus ook blijkt uit het artikel.

Dat hij VLV een merk heeft en een programma s'avonds, geen groot probleem moesten ze met dat het geld dat ze hiermee verdienen iets positiefs doen, (goed doel , speciaal evenement, ...) . nu gaat het natuurlijk rechtstreeks in zijn zakken.

Maar vooral haal hem A.U.B. uit die commentaarcabine.
Goeie presentator , mss een sportliefhebber , maar te weinig kennis om in 1 sport zo een grote rol te spelen.

Als Renaat in deze tour een foutje maakt door per ongeluk de misse renner te zeggen , excuseert hij zich nog :)
Karl zwijgt in de hoop dat niemand het door heeft.

Veel goesting in de tour had hij ook niet. Collega van me is zijn wijkagent en was er tegen hem zijn beklag over aan het doen dat hij er geen goesting in had om de hele tijd weer van het ene naar het andere te moeten verhuizen met heel de boel.

Ja, gelukkig zijn ze allebei zeer ervaren, want qua inlevingsvermogen moet dat toch ook een stuk moeilijker zijn. Daarentegen als je iedere dag midden in die sfeer en drukte zit...

Stel je voor dat Filip Joos de finale van het WK vanuit zijn slaapkamer moet doen...

De dure cabines krijgen de naam... maar misschien ziet José al dat rondreizen niet meer zitten ;)
Jose had zich onlangs beleefd uitgedrukt tegen die beslissing te zijn om in Brussel te blijven.

Ook wel niet zo slim van de VRT om, na de hetze rond Karl en zijn merk, vanaf dat het programma afgelopen is, reclame te maken voor dat specifieke merk.

Doet nogal ivoren toren-achtig aan. Maar past perfect in deze tijden natuurlijk, mensen die zich onaantastbaar wanen.

Laatst bewerkt:
Als hij geen journalist is, wat doet hij dan feitelijk in de commentaarcabine bij de voorjaarskoersen?
Commentator is geen journalist zeker

VRT verdiend ook geld aan VLV, maar of dat zonder Karl niet zou lukken geloof het niet.
Is zoals dagelijkse kost en Jeroen Meus zeker?

Alleen vermoed ik dat er wel wat zijn die denken dat alle opbrengsten van VLV naar kom op tegen kanker gaat..

Er gaat wel een vlucht zijn vandaag, wie weet met Cort
En op einde gaan ze sprinten, al dan niet zonder Jakobsen en Groenewegen

Net als zaterdag. Ik vrees dat het opnieuw niks maar ik hoop positief verrast te worden.
Cort die de Denen entertainde was leuk maar nu mag er toch echt eens iets gebeuren.
Het kans vriezen, het kan dooien... Als Mathieu nog aan geel denkt zal hij vandaag toch zeker eens aan de boom schudden zou ik denken.

Het kans vriezen, het kan dooien... Als Mathieu nog aan geel denkt zal hij vandaag toch zeker eens aan de boom schudden zou ik denken.

Maar je zit daar met Philipsen die de sterkste sprints rijdt van gans den boel maar constant slecht gepositioneerd zit. Gaat dat wel rijmen?

Er zijn toch wel wat bergpunten te verdienen vandaag, dus daar mag wel eens strijd voor komen.
Verder verwacht ik precies toch gewoon ook een massasprint vandaag. Of ze er allemaal nog bij zullen zijn, dat is een andere vraag.

Maar je zit daar met Philipsen die de sterkste sprints rijdt van gans den boel maar constant slecht gepositioneerd zit. Gaat dat wel rijmen?
De vraag is of hij nog zo kan sprinten als hij al krachten verloren heeft voor extra vooraan te zitten.
Want dat is imo net de kracht van VA: die kan langer hoge wattages trappen, mss niet die top top alla pure sprinters maar in de tour gaat het langer harder

Op zich wel. Ook al kan de Vlam van Ham dit soort hellingen in se wel aan, dan is er altijd nog die pocketsprinter van Down Under die soms naar boven rijdt zonder te ademen.

Die helling zal naar alle waarschijnlijkheid leiden tot een compactere groep sprinters, zonder de bonken, dus dan lijkt Ewan mij vandaag quasi onklopbaar. De positionering zal vandaag makkelijker zijn dan de afgelopen dagen.

Als het tot zo een maassaspurtje komt, als...

Ik zou het eerlijk gezegd logischer vinden dat Karl zijn programma hier in Brussel presenteert, met een EK of WK voetbal trekt hij toch ook niet van stadion naar stadion. Die hele equip van VLV moet daar elke dag van hier naar daar, zowel de crew als de gasten moeten daar elke dag eten en logement krijgen, ze moeten daar locaties zien af te huren, ... Als voor de live verslaggeving echt de prijs voor die cabines de reden is dan kan die verslaggeving ginder even goed gebeuren vanuit een mobiele cabine van de VRT zelf. Trouwens met het geld dat vrij komt door VLV hier te hosten kan zo een cabine er wel van af.

Als je dan zondag zag hoe ze daar in de gietende regen onder een luifel wat zitten te presenteren kan dit toch veel beter in een toffe studio in Brussel waar je dan zelfs publiek kan uitnodigen. Dit draait louter om de privileges die Karl daar gedurende de jaren verdiend heeft, want voor de rest valt dit in het licht van de besparingen amper te verdedigen.

Ik zou het eerlijk gezegd logischer vinden dat Karl zijn programma hier in Brussel presenteert, met een EK of WK voetbal trekt hij toch ook niet van stadion naar stadion. Die hele equip van VLV moet daar elke dag van hier naar daar, zowel de crew als de gasten moeten daar elke dag eten en logement krijgen, ze moeten daar locaties zien af te huren, ... Als voor de live verslaggeving echt de prijs voor die cabines de reden is dan kan die verslaggeving ginder even goed gebeuren vanuit een mobiele cabine van de VRT zelf. Trouwens met het geld dat vrij komt door VLV hier te hosten kan zo een cabine er wel van af.

Als je dan zondag zag hoe ze daar in de gietende regen onder een luifel wat zitten te presenteren kan dit toch veel beter in een toffe studio in Brussel waar je dan zelfs publiek kan uitnodigen. Dit draait louter om de privileges die Karl daar gedurende de jaren verdiend heeft, want voor de rest valt dit in het licht van de besparingen amper te verdedigen.
Jama dan kunnen de gasten niet naar de Tour gaan kijken :unsure:

Breng hem niet op ideeën... straks zit hij in november/december in Qatar, omdat het hier te koud is, met wat kamelen op de achtergrond als publiek, met palmbomen als decor en de terugkeer van Eddy Planckaert.

Er zijn toch wel wat bergpunten te verdienen vandaag, dus daar mag wel eens strijd voor komen.
Verder verwacht ik precies toch gewoon ook een massasprint vandaag. Of ze er allemaal nog bij zullen zijn, dat is een andere vraag.
De bollen zullen vanavond nog voor Cort zijn, 6 punten te verdienen en op de laatste helling zie ik een vluchter geen punten meer pakken.
Ik verwacht dat er voor vrijdag geen veranderingen zullen zijn in de truiendragers, tenzij er iemand pech heeft.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan