Bedoel moest hij nog in leven zijnDe man is komen te overlijden aan zijn verwondingen, dus op termijn geen presidentskandidaat, neen.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedoel moest hij nog in leven zijnDe man is komen te overlijden aan zijn verwondingen, dus op termijn geen presidentskandidaat, neen.

Als je die beelden ziet was de kans nogal klein dat hij erdoor zou komen. "Goed gemikt".De man is komen te overlijden aan zijn verwondingen, dus op termijn geen presidentskandidaat, neen.
Maar je ziet, met alle respect, toch zelf hoe die dingen anders zijn?Ja en nee.
Extreem-rechts en Trump polariseren enorm. Maar je moet ook kunnen inzien dat identity politics, de BLM beweging en adepten daar ook mee toe bijgedragen hebben en de mensen enorm vervreemd hebben van elkaar, inclusief hier.
Vooral dan omdat Fox News en conservatieve commentatoren zoals Charlie Kirk maar al te graag inzoomen op ofwel de meest extreme gevallen of desinformatie en niets anders doen dan daarover praten. Denk aan het verhaal van die kattebak voor studenten, ook mee verspreid door Kirk.Ja en nee.
Extreem-rechts en Trump polariseren enorm. Maar je moet ook kunnen inzien dat identity politics, de BLM beweging en adepten daar ook mee toe bijgedragen hebben en de mensen enorm vervreemd hebben van elkaar, inclusief hier.
ATTENDEE: Do you know how many transgender Americans have been mass shooters over the last 10 years?
KIRK: Too many. [Applause]
ATTENDEE: In America, it's five. Now, five is a lot, right, I'm going to give you — I'm going to give you some credit. Do you know how many mass shooters there have been in America over the last 10 years?
KIRK: Counting or not counting gang violence?
Als je die beelden ziet was de kans nogal klein dat hij erdoor zou komen. "Goed gemikt".
Maar dat zit allemaal totaal niet op dezelfde hoogte. Opnieuw, je moet altijd naar het bredere plaatje kijken, maar dat is niet het opzet van die "both sides"-retoriek die er enkel maar op uit is om de eigen kant te minimaliseren en te legitimeren. De BLM-beweging is van oorsprong en in de basis nog altijd niet meer dan een pleidooi om mensen met een zwarte huidskleur eindelijk een evenwaardige plaats in de Amerikaanse maatschappij te geven, iets waar je zonder racist te zijn het gewoon niet oneens mee kan zijn. De essentie van BLM is inclusie, niet exclusie. Dat is een geradicaliseerd deel van die beweging zelf ook vergeten, en hun vergif heeft inderdaad een impact gehad op de bredere samenleving. Maar in tegenstelling tot wat we zien ter rechterzijde in de VS, is die extremistische visie (die de oorspronkelijke boodschap van BLM mijn inziens verkrachtte) nooit algeheel omarmd geweest door de bredere samenleving. Noch binnen de Democraten, noch binnen de Afro-Amerikaanse gemeenschap. De invloed en reële macht van alt-right is vele malen groter. Biden noch Obama kan je in de hoek van identity politics steken, met Trump heeft alt-right nu al voor de tweede maal een president, met deze keer nlg een hoop meer extremistische verkozenen en ministers. Het is niet gelijk. De schuld van dit soort drama's proberen in de voeten van "links" te schuiven houdt geen steek wanneer aan de rechterzijde tot de president toe dagelijks bezig is met polariseren, dehumaniseren en het verheerlijken van geweld, terwijl aan de andere kant er niet verder geraakt wordt dan extremistische nobodies op Twitter en Reddit om te bewijzen dat links ook boter op het hoofd heeft. Een groot deel van de wrevel, vervreemding en angst rond BLM en woke komt ook nog eens in de eerste plaats door desinformatie van alweer alt-right, niet door zaken die effectief gedragen zijn door de BLM-beweging of woke-beweging (die niet eens echt bestaat). Bewuste angstzaaierij. Dus neen, die "both sides"-bullshit is bullshit.
Maar je ziet, met alle respect, toch zelf hoe die dingen anders zijn?
BLM en identity politics veroorzaken misschien ongemak en debat, en daar zijn zeker ook extreme uitwassen bij, maar hun insteek is emancipatie en gelijkheid. Trumpisme en extreemrechts daarentegen baseren hun hele strategie op het verdelen van de samenleving, het ondermijnen van de democratie en het aanvallen van fundamentele rechten. Dat zijn toch twee compleet andere uitgangspunten?
Trump en zijn aanhangers hebben polarisatie aangejaagd door journalisten “enemy of the people” te noemen, complotten over “gestolen verkiezingen” te verspreiden, de Capitoolbestorming te inspireren en te vergoelijken, minderheden stelselmatig af te schilderen als een bedreiging, de eigen steden te bedreigen met oorlog in sociale media posts, illegale opsluitingen van mensen door groepen gemaskerde "agenten" die mogen doen wat ze willen, ... Enfin, ik kan het lijstje zo lang maken dat ik vijf posts nodig heb.
Dat kan je toch niet vergelijken met groeperingen die, au fond, strijden voor gelijke rechten? Ook niet als die groeperingen daarbij soms te ver gaan.
Als je vanop ~180 meter zo nauwkeurig kan schieten
Is dat wel zo ? Misschien is hij helemaal geen goede schutter en had hij gewoon enorm veel geluk dat hij Kirk daar raakte ? I mean, is het voor een sluipschutter normaal om op de hals te richten, waar het doelwit bijna zeker overleeft tenzij je de slagader raakt ? Dan lijkt een headshot me toch wel doeltreffender...
Eerste keer dat ik er van hoor. Op termijn presidentskandidaat?
Euh, ok. Maar verandert dat iets aan mijn comment? Nee toch?Als de geschiedenis ons iets geleerd heeft is dat de insteek van iets totaal niet gelinkt moet zijn aan de dramatische uitkomst.
Hoeveel verschil zit er tussen de hals en het hoofd, hoop en al 10-15 cm toch?
Dat lukt toch niet als je geen ervaring hebt met dat soort wapens.
das peanuts, professionelen raken doel op +1kmAls je vanop ~180 meter zo nauwkeurig kan schieten, moet er toch wel een professionele achtergrond in het spel zijn. Of alleszins een heel gedreven hobbyschieter.
't is de USA hé... met hun wapencultuur lopen er hopen mensen rond die dat kunnen.Als je vanop ~180 meter zo nauwkeurig kan schieten, moet er toch wel een professionele achtergrond in het spel zijn. Of alleszins een heel gedreven hobbyschieter.
maak dat een ander wijsBiden noch Obama kan je in de hoek van identity politics steken,
Wat ik bedoel is: waarom zou je op de hals mikken, waar je echt wel op de cm nauwkeurig moet zijn om dodelijk te zijn, als je even goed op het hoofd kunt mikken, waar je -denk ik, geen expert- toch wat meer 'marge' hebt ?
Allez, ik heb echt nog nooit gehoord van een aanslag waarbij mijn doelbewust de halsslagader target.
Euh, ok. Maar verandert dat iets aan mijn comment? Nee toch?
"Woke" is, zoals treffender gezegd door @Sir.Killalot, vooral polariserend omdat die extreme uitwassen daarvan enorm uitvergroot worden door figuren zoals wijlen Charlie Kirk. En omdat bepaalde conservatievelingen zich ongemakkelijk voelen bij het feit dat andersgekleurden of mensen die zij niet snappen of willen snappen (LGBT+) plots meer rechten (nog geen gelijke, FYI) en aandacht krijgen. En ja, er zijn uiteraard extreme uitwassen die wansmakelijke zaken claimen of doen.
Die uitwassen worden echter niet gesteund door een grote meerderheid langs de "linkerzijde". En dat verandert ook niets aan het feit dat die bewegingen in de grond gestoeld zijn op nobele principes. Zoals ook al gezegd: hoe kan je nu tegen een gelijkwaardige behandeling van zwarte mensen zijn, tenzij je een racist bent? Wat is daar polariserend aan, dat men gelijke rechten wil?
Contrasteer dat met het Trumpisme en "extreemrechts". Dat is niet gestoeld op gelijkheid. Dat is gestoeld op verdeel en heers, en we maken alles kapot wat we niet kennen of wat we niet willen. Daar maakt men vijanden van alles en iedereen die tegen de keizer in gaat, men lacht met oorlogshelden, men maakt gehandicapte journalisten belachelijk, men stuurt het leger naar de eigen steden, men wil verworven rechten voor minderheden terugdraaien, men heeft bendes gemaskerde figuren rondlopen die willekeurig bruine mensen naar gevangenissen sturen, de president post op sociale media afbeeldingen van een eigen stad in oorlog, men ontkent nog steeds verkiezingsuitslagen, men trekt geld weg van nieuwskanalen die te kritisch zijn, men zet podcasters aan het hoofd van de regering omdat ze de aars van de president likken, men heeft een antivaxxer als baas van volksgezondheid, de president negeert moordaanslagen op politici van de "andere kant", men pardonneert veroordeelde misdadigers die het kapitool hebben bestormd, ... En dat wordt nog steeds geaccepteerd door 40+% van de bevolking en dus heel breed gedragen.
Excuseer mij, maar als je echt niet inziet hoe die dingen anders zijn, dan ben je vind ik bereidwillig blind aan het doen. Dat, of je zit heel ver in een bepaalde gedachtenstroom.
Nu goed: het is off-topic en ik heb mijn punt, samen met SirKillalot, wel gemaakt ondertussen, dus laat ik het hierbij.
Het blijft altijd ironisch dat veel mensen zeggen "..., maar dat mag je niet zeggen". Terwijl je overal niks anders ziet als "maar dat mag je niet zeggen". Veel mensen creëren gewoon graag een waarheid die hun eigen stelling versterkt. Dat is gewoon de eerste zet in het extremisme. Gisteren in een bepaald topic was hier ook een mooi voorbeeld van.Ik word echt moedeloos van dat links vs rechts. Ook bij ons. Op Facebook de commentaren bij elk krantenartikel is gewoon weer zo van 'zie je wel, links is het gevaar', 'rechts wordt monddood gemaakt' (wel hilarisch, gezien onder Trump extreem-rechts nog nooit zo een luide stem gekregen heeft), enz... enz... Gelukkig ook soms wel wat weerwerk van sommigen die ook duiden op bvb de moord op dat democratisch congreslid paar maanden geleden (waar bijna niets over te lezen was, ook geen reactie van Trump, etc). Maar het toont ook hier die enorme polarisatie. Ik maak me voorlopig nog wijs dat het ook maar enkelingen zijn die reageren en het geen weerslag is van hoe de bevolking denkt. Wellicht ben ik naïef.
Ook ironisch hoe Bart De Wever dit een 'aanslag op de democratie' noemt, terwijl we sinds Trumps aantreden bijna wekelijks zijn aanslagen op de democratie mogen aanschouwen.
Ondertussen zie ik ook redelijk wat quotes van Kirk passeren, en hij is toch echt niet het lieverdje dat sommigen blijkbaar van hem willen maken. (Hierboven werden ook al voorbeelden gegeven).
En btw... neen, ik ben zelf helemaal niet links (NVA-stemmer).
Langs de andere kant is het dat waar die zo voor strijden: iedereen (behalve trans) mag wapens hebben. Het blijft triestig (ja, ondanks mijn opmerking van hier boven.), maar dit is ook hetgeen zo'n mannen prediken.
![]()
Charlie Kirk says gun deaths "unfortunately" worth it to keep 2nd Amendment
The conservative founder of Turning Point USA made the comments following a mass shooting in Nashville last week that resulted in six deaths.www.newsweek.com
Hij heeft het al toegelaten en alle coupplegers gepardonneerd. Dat is maar een goede 4 jaar geleden héTfeit dat er weeral een vergelijking gemaakt word met hitler in uw post zegt weeral genoeg. Pot, ketel...
de extreemlinksen doen net hetzelfde door de rechtse te verwijten van nazi's, homohaters, transfoben, racisten, etc te zijn.
Trump zal geen coup plegen... Los van het feit dat het allemaal paniekzaaierij is van de extreemlinksen zal hij het gewoonweg nooit nodig vinden, want het amerikaanse volk zal nu resoluut voor de republikeinen kiezen nu ze beginnen te beseffen dat de grootste gekken aan de democratische kant zitten