hellmut
Active member
Die flik bij die jongen die het C1 negeerde. Wat een belachelijke vent. Verpest ineens het gehele imago van het korps natuurlijk.
Die flik is inderdaad de Loser van de week
Ik heb het fragment eens bekeken en zie er in eerste instantie weinig verkeerd aan.
Het valt mij wel op dat als Duncan aan de jongen vraagt of hij de reden kent waarom ze hem staande houden hij gelaten “Ja” antwoord, om dan nadien verwonderd te zijn dat het over dat verkeersbord gaat. Dan krijg je als kijker al het gevoel dat hier misschien nog iets anders speelt.
De zenuwachtigheid van de jonge bestuurder is perfect te begrijpen en zelf ben ik tijdens een controle ook eens zenuwachtig geweest omdat ik zo overtuigd was dat mijn verzekering in de wagen lag en ik het niet meteen vond, maar laat ons eerlijk zijn, de jongeren van vandaag zijn toch ook geen domme papkinderen he. Die jongen weet wel perfect dat je alle documenten moet kunnen voorleggen.
Er wordt zelfs probleemoplossend gewerkt door de politie door de suggestie te geven om zijn ma te contacteren om een foto van het verzekeringsbewijs door te sturen.
De teneur veranderd pas als die een deel van zijn schuld probeert af te schuiven.”Kan jij niet opzoeken of hij verzekerd is” en later “Ik kan er toch ook niks aan doen” zegt hij lettelijk. Tja, jawel hé jongen. Geen C1 negeren, documenten bijhouden enz. Zijn houding in het verkeer en tegenover de politie is oorzaak van dit alles.
Een voorbeeld van dit alles zie je aan zijn reactie als Luk Alloo de suggestie geeft om bij de politie te gaan werken.
Een voertuig waarvan op moment van controle niet kan aangetoond worden dat het verzekerd is wordt in principe geïmmobiliseerd of getakeld. Hij krijgt zelfs daarin het voordeel van de twijfel daarin en laat hem verder stappen.
Dan snap ik niet dat sommigen Duncan als lozer van de week noemen. Ok, zijn intonatie is wel apart, maar ik hoor daar geen agressie in.
Moet je dan elke overtreding (van derde graad) maar zozo laten omdat het imago van de politie in het gedrang zou komen?
Stel nu dat jij een ongeval zou hebben in zo’n situatie, met iemand die een verboden richting ingereden is en die geen verzekeringsbewijs kan voorleggen, hoe zou jij dan reageren?
Maar uiteindelijk erkend de jongen tenminste zijn nog fout, in tegenstelling tot de jongere die zonder voorlicht fietst in het filmpje ervoor en de boete onterecht lijkt te vinden. Komt dan af met een uitleg die geen uitleg is. Die mag de prijs van de week krijgen imho.
Laatst bewerkt: