Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Die flik bij die jongen die het C1 negeerde. Wat een belachelijke vent. Verpest ineens het gehele imago van het korps natuurlijk.
Die flik is inderdaad de Loser van de week

Ik heb het fragment eens bekeken en zie er in eerste instantie weinig verkeerd aan.

Het valt mij wel op dat als Duncan aan de jongen vraagt of hij de reden kent waarom ze hem staande houden hij gelaten “Ja” antwoord, om dan nadien verwonderd te zijn dat het over dat verkeersbord gaat. Dan krijg je als kijker al het gevoel dat hier misschien nog iets anders speelt.

De zenuwachtigheid van de jonge bestuurder is perfect te begrijpen en zelf ben ik tijdens een controle ook eens zenuwachtig geweest omdat ik zo overtuigd was dat mijn verzekering in de wagen lag en ik het niet meteen vond, maar laat ons eerlijk zijn, de jongeren van vandaag zijn toch ook geen domme papkinderen he. Die jongen weet wel perfect dat je alle documenten moet kunnen voorleggen.
Er wordt zelfs probleemoplossend gewerkt door de politie door de suggestie te geven om zijn ma te contacteren om een foto van het verzekeringsbewijs door te sturen.

De teneur veranderd pas als die een deel van zijn schuld probeert af te schuiven.”Kan jij niet opzoeken of hij verzekerd is” en later “Ik kan er toch ook niks aan doen” zegt hij lettelijk. Tja, jawel hé jongen. Geen C1 negeren, documenten bijhouden enz. Zijn houding in het verkeer en tegenover de politie is oorzaak van dit alles.
Een voorbeeld van dit alles zie je aan zijn reactie als Luk Alloo de suggestie geeft om bij de politie te gaan werken.

Een voertuig waarvan op moment van controle niet kan aangetoond worden dat het verzekerd is wordt in principe geïmmobiliseerd of getakeld. Hij krijgt zelfs daarin het voordeel van de twijfel daarin en laat hem verder stappen.

Dan snap ik niet dat sommigen Duncan als lozer van de week noemen. Ok, zijn intonatie is wel apart, maar ik hoor daar geen agressie in.
Moet je dan elke overtreding (van derde graad) maar zozo laten omdat het imago van de politie in het gedrang zou komen?
Stel nu dat jij een ongeval zou hebben in zo’n situatie, met iemand die een verboden richting ingereden is en die geen verzekeringsbewijs kan voorleggen, hoe zou jij dan reageren?

Maar uiteindelijk erkend de jongen tenminste zijn nog fout, in tegenstelling tot de jongere die zonder voorlicht fietst in het filmpje ervoor en de boete onterecht lijkt te vinden. Komt dan af met een uitleg die geen uitleg is. Die mag de prijs van de week krijgen imho.

Laatst bewerkt:
Die flik is inderdaad de Loser van de week
Belachelijk wat voor een toon die aansloeg tegen die snotneus die het al duidelijk in zijn broek deed omdat hij langs de kant werd gezet. Niettegenstaande zal het toch een nipte strijd worden voor "loser van de week" met snorremans die 's avonds wanneer er geen kat op de baan is die gast op de bon gooit omdat hij 1 sec te vroeg vertrekt bij dat werflicht:

516AqC9h.png

En dan vervolgens er vol achteraan alsof hij Al Capone op de hielen zit, jezus christus.... Oprecht triest. Heb ook de indruk dat die motards ook meestal de grootste nitpickers zijn, en al zeker die met zijn snorretje die telkens met net iets te veel voldoening staat uit te leggen aan de camera waarom hij iemand langs de kant zet.

Laatst bewerkt:
Abdel was weeral in vorm. Altijd kwaad op alles en iedereen die hij ziet. Het niet dragen van de gordel waar zijn hart van kookt. Enzovoort. Hoe kleiner de misdaad hoe groter zijn verontwaardiging.

Maar dan opeens familiair doen tegen iemand die 94km/u (gecorrigeerd) rijdt in de bebouwde kom. Als die te laat is voor een fietser is die fietser morsdood.

Waarom zou ik kwaad zijn op meneer?”

*zucht 😡

Abdel was weeral in vorm. Altijd kwaad op alles en iedereen die hij ziet. Het niet dragen van de gordel waar zijn hart van kookt. Enzovoort. Hoe kleiner de misdaad hoe groter zijn verontwaardiging.

Maar dan opeens familiair doen tegen iemand die 94km/u (gecorrigeerd) rijdt in de bebouwde kom. Als die te laat is voor een fietser is die fietser morsdood.

Waarom zou ik kwaad zijn op meneer?”

*zucht 😡

Vindt gij dat plezant? Op alles en nog wat commentaar hebben? Ik denk dat 75% van uw posts gezaag en geklaag is op alles en nog wat.

Niet dragen van gordel, gsm gebruik… Op dergelijke zaken kunt ge niet streng genoeg zijn. Moet ge zeker niet minimaliseren.

Mist uwe bocht maar is omdat ge op uwe gsm aant kijken zijt en geen gordel draagt, los door de voorruit tegen nen boom, morsdood.

Misschien moeten we er als kijker ietsje minder met het vergrootglas op zitten kijken.

Het is dankzij Inspecteur Snor, Abdel, Duncan en co dat er zo’n programma kan gemaakt worden. Zoals ik al eens eerder schreef, je moet het maar zien zitten om een hele dag Luk Alloo op sleeptouw te nemen. De meeste willen dat niet.

De inspecteurs die je ziet zijn allemaal ervaren. Dat betekent ook dat die mensen in hun carrière ook al veel dingen tegengekomen zijn, zowel positief als negatief. En dat doet sowieso iets met een mens.

Ik ben zeker dat ieder van ons als politie-inspecteur ook bepaalde dingen meer prioriteit gaat geven dan andere. Dat is gewoon menselijk. Komt daar dan nog bij dat de cameraploeg en Alloo je volgen en registreren.

Zijn sommige dingen streng beoordeeld? Dat kan, maar het zijn wel telkens sowieso overtredingen.

Niet dragen van gordel, gsm gebruik… Op dergelijke zaken kunt ge niet streng genoeg zijn. Moet ge zeker niet minimaliseren.

Mist uwe bocht maar is omdat ge op uwe gsm aant kijken zijt en geen gordel draagt, los door de voorruit tegen nen boom, morsdood.
Herlees mijn post eens. Waarom is Abdel totaal niet kwaad & familiair tegen iemand die 94km/u rijdt in bebouwde kom? Nog een beetje mee staan lachen ook. Dat was gecorrigeerd dus meneer reed 110 op zijn teller. In een bebouwde kom.

Alpina Biturbo, dat alleen al zou een lamp moeten doen branden. Maar hey, de dochter droeg als passagier geen gordel toen ze 2km/u aan het rijden waren. Daar was Abdel dan wel opeens razend kwaad over.

Laatst bewerkt:
2 weken rijbewijs kwijt, die zat nog zo te zuchten dat 'm het nodig had voor zijn werk. met zijn 101 rijbewijzen.
Garantie dat die gewoon 2 weken gaat rondrijden zonder rijbewijs.
Als die geen zotte dingen doet in die 2 weken is de kans quasi nihil dat die zou gecontroleerd worden. Jammer genoeg

Herlees mijn post eens. Waarom is Abdel totaal niet kwaad & familiair tegen iemand die 94km/u rijdt in bebouwde kom? Nog een beetje mee staan lachen ook. Dat was gecorrigeerd dus meneer reed 110 op zijn teller. In een bebouwde kom.

Alpina Biturbo, dat alleen al zou een lamp moeten doen branden. Maar hey, de dochter droeg als passagier geen gordel toen ze 2km/u aan het rijden waren. Daar was Abdel dan wel opeens razend kwaad over.
Bebouwde kom. Het was een binnenweg die onder de bebouwde kom viel, ze hebben het zelfs letterlijk gezegd. Je doet alsof hij in het centrum van Antwerpen aan 110 reed. Ik rij ook veel te snel in binnenwegen die onder de bebouwde kom vallen.

Dan is een gsm tussen andere weggebruikers idd 100x gevaarlijker.

Met dure auto's rijden maar geen geld voor uw wegentaks te betalen. Bij die ene zelfs het OCMW dat ingeschakeld wordt.

Auto's en status, ik zal het nooit begrijpen..

Met dure auto's rijden maar geen geld voor uw wegentaks te betalen. Bij die ene zelfs het OCMW dat ingeschakeld wordt.

Auto's en status, ik zal het nooit begrijpen..
't Is zot hé. Tegenwoordig is het heel makkelijk om een auto te financiëren.

Vroeger zaten er 2 kerels bij ons in de fitness. Ene reed met een splinternieuwe A3 S-line met 3 liter in. De andere een M1. Beiden kwamen trainen met kleren van BALR. Gouden horloge aan om te trainen enal.

Die ene z'n vriendin wou gaan samenwonen maar dat kon natuurlijk niet, z'n autolening liep nog 5 jaar en het af te betalen bedrag kon absoluut niet in combinatie met de huur van een appertement. De andere is 31 en woont nog bij z'n ouders.

Doe toch eens normaal.

Die Abdel dat zegt tegen die foutparkeerder, “allez maakt dat ge weg zijt”

Duncan: “geef ne keer uw papieren”

5 minuten later, boete bedraag €8400.

Allo kroket, ge moet maar sjaans of pech hebben.

En dan die mens op het einde met zijn levenslang rijverbod.
"Ja ik heb een levenslang rijverbod omdat er iets niet in orde was met de verzekering of keuring"
Alloo vraagt natuurlijk door, en even later komt de aap uit de mouw, al voor de 19de keer gepakt, van jongs af aan diefstallen, meermaals in de bak gezeten. En uiteraard gaat die gewoon blijven rijden.

Wat moet je toch met die mensen.

En dan die mens op het einde met zijn levenslang rijverbod.
"Ja ik heb een levenslang rijverbod omdat er iets niet in orde was met de verzekering of keuring"
Alloo vraagt natuurlijk door, en even later komt de aap uit de mouw, al voor de 19de keer gepakt, van jongs af aan diefstallen, meermaals in de bak gezeten. En uiteraard gaat die gewoon blijven rijden.

Wat moet je toch met die mensen.
En het ergste vond ik wel dat in diezelfde aflevering mensen om administratieve redenen worden tegengehouden, het niet betalen van hun verkeersbelasting, en die auto wordt onmiddellijk in beslag genomen.

Als het om misgelopen geld gaat, kan de wielklem bovengehaald worden. Als het om levensgevaarlijke zaken gaat, want meerdere keren levenslang krijg je niet zomaar, dan blijft het aanmodderen. Die eerste in de aflevering ook. Hoezo, dan moet de vrouw komen om de wagen te komen ophalen? Wielklem erop, auto in beslag genomen. Dat kan als je je belastingen niet betaalt, maar niet als je meerdere keren bewezen hebt dat een wagen in jouw handen gewoon niet veilig is? Dat snap ik niet.

En het ergste vond ik wel dat in diezelfde aflevering mensen om administratieve redenen worden tegengehouden, het niet betalen van hun verkeersbelasting, en die auto wordt onmiddellijk in beslag genomen.

Als het om misgelopen geld gaat, kan de wielklem bovengehaald worden. Als het om levensgevaarlijke zaken gaat, want meerdere keren levenslang krijg je niet zomaar, dan blijft het aanmodderen. Die eerste in de aflevering ook. Hoezo, dan moet de vrouw komen om de wagen te komen ophalen? Wielklem erop, auto in beslag genomen. Dat kan als je je belastingen niet betaalt, maar niet als je meerdere keren bewezen hebt dat een wagen in jouw handen gewoon niet veilig is? Dat snap ik niet.

Eigenlijk zou er een soort systeem moeten komen waarbij je voor het starten van de auto bv je ID kaart moet gebruiken, waar dan opstaat of je een (tijdelijk) rijverbod hebt, of andere bepalingen zoals een L die niet 's nachts mag rijden, keuring verlopen, geen verzekering, etc.. Dan moeten de auto's wel via satelliet ofzo de juiste datum of tijd hebben zodat daar niet mee gesjoemeld kan worden. Die gegevens van de bestuurder dan wel enkel tijdelijk lokaal opslaan zodat er geen privacy issues zijn.

Kan je nog steeds iemand anders zijn ID gebruiken, maar die moet dan al tenminste een geldig rijbewijs hebben zonder verbod. En je zou kunnen bepalen dat wie betrapt wordt op het uitlenen van zijn kaart aan iemand zonder rijbewijs, zelf een rijverbod opgelegd krijgt en na meerdere verboden ook gewoon een permanent verbod.

Ik ben helemaal voor privacy en wil zo weinig mogelijk inmenging, maar wil er niet aan denken hoeveel mensen rondrijden zonder geldige documenten. Je moet er maar een ongeval mee hebben.

Die gasten zijn daar ook gerust in. Meestal zeggen ze zelf al dat we die auto mogen hebben en een uur later hebben ze een ander wrak gekocht met 1000€ drugsgeld.

Het verschil is ook als de auto niet ingeschreven is dan gaat het om de auto zelf die niet meer in het verkeer mag. Als iemand een rijverbod heeft dan is het die persoon die er niet meer in mag.

Je wil idd. echt niet weten wat er allemaal voor/achter/naast je rijdt op de baan... Daarmee dat ik nooit van die potentiële road rage spelletjes ga meespelen waar Youtube vol van staat. Je weet nooit met welke gek je te maken hebt die niets te verliezen heeft of aan de flakka zit.

Eigenlijk zou er een soort systeem moeten komen waarbij je voor het starten van de auto bv je ID kaart moet gebruiken, waar dan opstaat of je een (tijdelijk) rijverbod hebt, of andere bepalingen zoals een L die niet 's nachts mag rijden, keuring verlopen, geen verzekering, etc.. Dan moeten de auto's wel via satelliet ofzo de juiste datum of tijd hebben zodat daar niet mee gesjoemeld kan worden. Die gegevens van de bestuurder dan wel enkel tijdelijk lokaal opslaan zodat er geen privacy issues zijn.

Kan je nog steeds iemand anders zijn ID gebruiken, maar die moet dan al tenminste een geldig rijbewijs hebben zonder verbod. En je zou kunnen bepalen dat wie betrapt wordt op het uitlenen van zijn kaart aan iemand zonder rijbewijs, zelf een rijverbod opgelegd krijgt en na meerdere verboden ook gewoon een permanent verbod.

Ik ben helemaal voor privacy en wil zo weinig mogelijk inmenging, maar wil er niet aan denken hoeveel mensen rondrijden zonder geldige documenten. Je moet er maar een ongeval mee hebben.
Dat gaat allemaal wel heel ver. Het kan niet de bedoeling zijn dat iedereen moet gaan bewijzen dat zijn/haar rijbewijs niet vervallen is etc omdat er een paar zijn die met een vervallen rijbewijs rondrijden. Zelfde met alcoholslot, dat hoort echt niet thuis in iedereen zijn/haar wagen. Zo gaan we nóg verder in onze toch al verregaande controlestaat.

De mensen die je met zo'n zaken lastig valt zijn de mensen die "niets" verkeerd doet (niemand doet niets verkeerd, but you get the point). Mensen die willen rijden, zullen kunnen rijden. Desnoods een ID kaart van iemand lenen/stelen, iemand anders laten blazen of een ballon gebruiken om te blazen, ...

Geef mij maar de States en Canada op dat vlak, waar alles gewoon nog gecontroleerd wordt door mensen i.p.v. camera's en allerlei systemen en agenten ook nog menselijker/schappelijker zijn. Hier is het vaak "de wet is de wet", terwijl ze in de States en Canada naar het verhaal luisteren en je desnoods laten gaan zonder boete bij kleine overtredingen of kleine menselijke fouten. Al zijn de agenten bij Luk Alloo ook wel veel strenger dan de gemiddelde agent in België. De agenten waar ik mee in contact ben geweest waren veelal (niet altijd) veel menselijker en waren niet zo van die regelteven. En dat zeg ik dan als iemand die niet veel moet hebben van politieagenten. ;)

Terug
Bovenaan