De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

ik heb zelf een aantal van die tags gezocht, en kwam toch zonder problemen bij oa. Biden en Harris uit op instagram.
facebook bezoek ik niet meer, dus ik zou het niet weten.

ik heb zelf een aantal van die tags gezocht, en kwam toch zonder problemen bij oa. Biden en Harris uit op instagram.
facebook bezoek ik niet meer, dus ik zou het niet weten.
Deze namiddag vond ik niets onder 'democrats' bijvoorbeeld.
Ik dacht eerst dat het fake news was.

Waarom draagt hij een MAGA pet die afwijkt van wat we kennen, de rode met witte letters? Waarom draagt hij er eentje dat gebruikt maakt van het Fraktur font? Het font waarmee de titel van Mein Kampf gedrukt stond. Neo-nazi groeperingen hanteren dit nog steeds zeer veel, ook al werd het later door de Nazi's gemeden.

Toeval zeker he. Net zoals dat hij X gebruikt om extreem rechts in ieders huiskamer te brengen. Toeval ja.
Iedereen weet toch dat Musk een alt-right troll is die graag de grens van het toelaatbare opzoekt en overschrijdt. Dat mensen zich zelfs geroepen voelen om daarvoor in de bres te springen. Mij niet gelaten hoor, ik weet wat ik zag.

Iedereen weet toch dat Musk een alt-right troll is die graag de grens van het toelaatbare opzoekt en overschrijdt. Dat mensen zich zelfs geroepen voelen om daarvoor in de bres te springen. Mij niet gelaten hoor, ik weet wat ik zag.

Daarnet dacht ik nog, het is waarschijnlijk deel van zijn licht autistisch enthousiasme, maar jouw verklaring lijkt me nu ook wel mogelijk. Hij was ook bezig met die KEK-memecoin waarbij ook een vlag van bekend is die op het Nazisme was gebaseerd.

Redelijk zielig wel mocht dat het geval zijn, voor zo'n succesvol en invloedrijk figuur; die ouder dan 20 is.

Laatst bewerkt:
Zelf de proef op de som gedaan vanmiddag

IMG_0283.png

IMG_0286.png

Graag een wat meer respectvolle toon en communicatie naar mensen met autisme toe.
Zielig is maar 1 uitdrukking. Tot 2 maal toe een overduidelijke hitler groet doen is toch geen toevalligheid meer. Wanneer is de laatste keer dat jij dit 'perongeluk' gedaan hebt? Erger ... dat de Amerikaanse pers dit zo goed als dood zwijgt spreekt ook boekdelen.

Nog erger, het bedekken met de mantel der liefde door te zeggen dat het een 'ongelukkigheid' is van een asperger ... ja hoor, exacte kopie van hitler zijn groet. En dan beginnen we dat nog te geloven ook :wtf:

"The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command..."

Tzal daar leuk worden met veroordeelde criminelen en autistische far-right billionaires aan de top. Nog even Project 2025 door de PR molen halen, de propaganda via social media bij iedere simpele Amerikaan laten binnenkomen en we gaan weer 80 jaar terug in de tijd :D.

Daarnet dacht ik nog, het is waarschijnlijk deel van zijn licht autistisch enthousiasme, maar jouw verklaring lijkt me nu ook wel mogelijk. Hij was ook bezig met die KEK-memecoin waarbij ook een vlag van bekend is die op het Nazisme was gebaseerd.

Redelijk zielig wel mocht dat het geval zijn, voor zo'n succesvol en invloedrijk figuur; die ouder dan 20 is.

Ach ja, hij zou vandaag op X ook de Duitse kanselier Olaf Scholz "Oaf Schitz" genoemd hebben. (en terzijde ook geklaagd hebben dat "vrijheid van meningsuiting geen extreemrechtse standpunten mag ondersteunen" trouwens)

Het is een bijzonder zielig figuur.

Ik kon hem nog ergens appreciëren toen hij twitter opkocht en zich profileerde als een soort freedom-of-speech-edgelord. Maar hij lijkt echter in sneltempo te radicaliseren. Er zijn dan nog indicaties dat die vrije meningsuiting op X meer lijkt te gelden voor mensen uit zijn eigen kamp wat wel heel erg hypocriet is.

Laatst bewerkt:
Zowel de bron van als de staging in deze link zijn van heel twijfelachtig allooi.
Kan je je met je expertise dan ook eens buigen over de volgende uitstekende armen?

Hilarisch. Ik zag deze ook al op reddit passeren, intussen debunked omdat het hier gaat over beelden mid-conversation. Allemaal beelden van hen tijdens een uitleg terwijl ze erg aan het gebaren zijn of net hun hand opsteken om te vragen of ze mogen antwoorden. Wat Elon Musk deed gisteren was wel degelijk 'bewust' een handgebaar. Absoluut niet mid-conversation. Of hij bewust een nazi-gebaar wou maken, zou me verbazen. Maar het blijft wel extreem bizar.

Libs of TikTok als referentie gebruiken in een discussie zou ik achterwege laten. Da's van hetzelfde niveau als Marjorie Taylor Greene & co.

Ik vond zijn reactie wel interessant; volgens hem vergelijkt links iedereen die niet met hen akkoord gaat met Hitler. En weet je, in de meeste gevallen zijn die associaties met Hitler nogal goedkoop en geforceerd. Maar wel niet wanneer je een Neo-Nazi groet doet.

Goed, we zullen waarschijnlijk nooit zeker weten wat zijn echte intenties waren. Ik ga hem het voordeel van de twijfel geven omdat het gewoon zo absurd is dat ik er niet wil over nadenken laat staan er over debatteren.

Laatst bewerkt:
Wir haben es nicht gewusst
"Het voordeel van de twijfel geven"

Volgens mij kan hij op dit punt letterlijk in een SS uniform op een podium gaan staan en er gaan nog van die debielen zijn die erin slagen om het weg te lachen.

Kop in het zand en er zal wel niks erg gebeuren hé. Die mentaliteit is exact wat ons tot dit punt heeft gebracht. Vrijheid en democratie is geen verworven recht. Types als Trump, Musk, Bezos, Zuckerberg, Gates hebben niks liever dan een dictatoriale oligarchie waar het gewone volk volledig onder hun duim zit. Zo gaat dat al heel de menselijke geschiedenis. Dat zijn we blijkbaar alweer vergeten. Triest.

Kunnen we het beperken tot vergelijkingen met Nazis en Elon Musk in plaats van mij te vergelijken met Nazis? Ik lach niks weg, ik vind Trump al sinds het begin een demagoog en ben nog niet van gedacht veranderd, en Musk radicaliseert sneller dan zijn Model S optrekt. Ik vond enkel dit specifieke voorbeeld het niet waard om energie aan te verspillen. Het komt uiteindelijk toch neer op een welles/nietes spelletje. Als het bewust was is dat misschien ook net het punt van dergelijke 'dog whistles'. Beter denk ik dan om er niet in mee te gaan.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Kan je je met je expertise dan ook eens buigen over de volgende uitstekende armen?

Ik wil nog wel meegaan in het verhaal dat onze Elon iets anders bedoelt dan een Hitler-groet en dat het vooral onhandig is, maar dat ge u laat vangen door 4 foto's is wel heel pijnlijk he. Zo werkt fake news dus. We zetten wat foto's online en laat het zich maar verspreiden. Normaal zou ge dan zoiets hebben van "tgoh, een foto kun je niet vergelijken met een filmpje", maar blijkbaar zijn er dan toch altijd mensen te vinden die erin trappen.

Terug
Bovenaan