De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

Maar hij wordt door de meerderheid toch niet verketterd als neonazi zelf, wel dat hij een neonazistisch gebaar maakt en dat hij gevaarlijk in die richting helt door extreem-rechtse partijen te sponsoren en op te vrijen, door neo-nazistische figuren hun ding te laten doen op Twitter en zeer veel extreem-rechtse onzin uit en retweet.
Moeten we dat dan allemaal negeren en bezien als wat getroll? Het gaat hier wel om de rijkste man ter wereld, en de mensen met meer macht dan hem kan je op 1 hand tellen. In dat opzicht moeten we toch niet gaan wachten tot hij effectief Joden op Tesla-treinen naar uitroeikampen stuurt eer we er iets over mogen zeggen?
Niemand moet iets van mij maar als je zo makkelijk de link legt tussen extreem rechtse partijen en Joden op treinen zetten dan wordt nazisme inderdaad een beetje een onnozel argument en dan gaan onnozelaars hitlergroeten beginnen maken alsof het niks is. Da's alsof je de PVDA gaat verwijten dat het Stalinisten zijn en als Hedebouw daarop wat begint te trollen door een Stalin-snor te laten groeien dat als een bewijs ziet dat ie ons allemaal in goelags wil steken.

Met het 2e ga ik dan ook wel weer akkoord. Men roept te snel neo-nazi, ik den ook niet dat hij het is. Over de hoe en waarom van zijn groet ga ik mij niet uitspreken; het kan onbewust geweest zijn in zijn enthousiasme of het kan doelbewust geweest zijn, en doelbewust kan ook geweest zijn "het randje opzoeken om reactie uit te lokken". Het is alleszins zwaar besproken en krijgt veel aandacht. Op veel plekken (maakt niet uit of het traditionele of social media is, het gebeurt op beide plekken) zelfs meer aandacht dan de dingen die Trump aan het doen was. Als dit een media-bliksemafleider was, dan was dit een geniale zet trouwens...
Tuurlijk denk ik ook niet dat hij een neonazi is. Maar wie nu nog altijd -na 12 jaar- niet doorheeft dat altright op die manier verweven is met de 4chan-memecultuur, waarbij je 'edgy grapjes' mainstream maakt om de 'goegemeente te schofferen', heeft toch echt niet gevolgd. En de link tussen die altright en letterlijke white supremacists, KKK en absoluut-zeker-weten-neonazi's is ook bewezen en bevestigd. Dat Musk geen neonazi is, dat Trump er geen is, dat geloof ik zonder knipperen. Dat het beleid niét mee gevormd wordt door een deel van die harde, extreemrechtse kern die mee op de Trumpkar is gesprongen en wel degelijk mee heeft gezorgd voor zijn overwinning, dat geloof ik dan weer niet. En dat faciliteert Musk door z'n gebaar hier, net zoals wanneer Pepe wordt gebruikt omdat het grappig is, of iemand "voor de grap" een hakenkruis gebruikt zodat "links gaat wenen".

Het gaat ook gewoon om context... Als een zwarte een racistische mop vertelt over zwarten, is dat iets anders dan wanneer DVL die vertelt op tv.

Laatst bewerkt:
Niemand moet iets van mij maar als je zo makkelijk de link legt tussen extreem rechtse partijen en Joden op treinen zetten dan wordt nazisme inderdaad een beetje een onnozel argument en dan gaan onnozelaars hitlergroeten beginnen maken alsof het niks is. Da's alsof je de PVDA gaat verwijten dat het Stalinisten zijn en als Hedebouw daarop wat begint te trollen door een Stalin-snor te laten groeien dat als een bewijs ziet dat ie ons allemaal in goelags wil steken.

Oneerlijke opmerking van je. Ik heb nergens de link gelegd tussen extreem rechtse partijen alleen en Joden op treinen zetten. Extreem-rechtse partijen was 1 van de criteria die samen, in hun geheel, aantoonden dat hij helt naar die richting. Net zoals dat arm gebaar, zijn uitspraken, zijn daden op Twitter, etc. Als je die allemaal op zichzelf staand bekijkt, dan is de link met neonazisme ver gezocht, zoals je zo mooi aantoont in je reactie. Als je ze allemaal optelt en in context bekijkt en opmerkt dat het enkel maar erger wordt, tsja...
En dan nog was het geen logische gevolgtrekking maar een stijlfiguur om te vragen dat we toch niet tot het allerlaatste moment moeten wachten om aan te kaarten dat zijn discours onfris is, zoals jij vraagt.

De linker zijde die roept dat X vol nazi propaganda staat is wel verschillend van mijn X feed die vol Nazi Elon haat staat :unsure:

Het zal hem worst wezen maar ik heb toch maar mijn x account stopgezet. Hopelijk komt er zo'n wereldwijd signaal. Tesla ook geschrapt van mijn potentiële volgende wagen, ik zou mij erin kapot schamen.

Toch zot hoe Musk van geniale held naar absoluut beschamelijk figuur gegaan is op enkele jaren tijd.
Ik vond dat toffe auto's maar omwille van Musk zijn gedweep met extreemrechts en zijn bemoeizucht in de Europese politiek zou ik ook geen Tesla meer willen kopen.

De linker zijde die roept dat X vol nazi propaganda staat is wel verschillend van mijn X feed die vol Nazi Elon haat staat :unsure:
Tiens, vol nazi-propaganda, die had ik nog niet gehoord. Ik vind het precies wel vrij logisch dat er een gigantische reactie komt op die stunt. Laat ons ook eerlijk zijn: dat is de bedoeling hé.

Tiens, vol nazi-propaganda, die had ik nog niet gehoord. Ik vind het precies wel vrij logisch dat er een gigantische reactie komt op die stunt. Laat ons ook eerlijk zijn: dat is de bedoeling hé.
Volgens sommige verheven journalisten zou ik zelf al een nazi (of iets gelijkaardig zijn) omdat ik nog X gebruik. Al de meningen en opinies zijn al lang van het padje gegaan.

Oneerlijke opmerking van je. Ik heb nergens de link gelegd tussen extreem rechtse partijen alleen en Joden op treinen zetten. Extreem-rechtse partijen was 1 van de criteria die samen, in hun geheel, aantoonden dat hij helt naar die richting. Net zoals dat arm gebaar, zijn uitspraken, zijn daden op Twitter, etc. Als je die allemaal op zichzelf staand bekijkt, dan is de link met neonazisme ver gezocht, zoals je zo mooi aantoont in je reactie. Als je ze allemaal optelt en in context bekijkt en opmerkt dat het enkel maar erger wordt, tsja...
En dan nog was het geen logische gevolgtrekking maar een stijlfiguur om te vragen dat we toch niet tot het allerlaatste moment moeten wachten om aan te kaarten dat zijn discours onfris is, zoals jij vraagt.
Ik had het beter niet in de "je" vorm gezet want was niet tegen jouw specifiek gebruikt. Ik wou enkel zeggen dat men niet kan verwachten wat we nazisme als het ergste kwaad ooit zien en verwachten dat iedereen zover mogelijk weg blijft van de symbolen, en anderzijds beschuldigingen van nazisme als een courante retorische taktiek gebruiken om tegenstanders gelijk te stellen met het absolute kwaad.

Volgens sommige verheven journalisten zou ik zelf al een nazi (of iets gelijkaardig zijn) omdat ik nog X gebruik. Al de meningen en opinies zijn al lang van het padje gegaan.
Ja man, volgens sommige verheven forumgangers ben ik een extreemlinkse mens met mentale handicap. Et alors? Moeten we wakkerliggen van elk extreem standpunt op social media en dat dan breed uitsmeren alsof het een algemene visie betreft?

Musk heeft de laatste maanden zijn sociale media volgegooid met extreem-rechtse memes. Musk heeft de laatste maanden zijn lof en steun uitgesproken over Farraday. Musk heeft de laatste maanden aangegeven het ADF financieel te willen steunen.

Nee, Musk heeft inderdaad geen extreem-rechtse neigingen. Helemaal niet.

If it walks like a duck, quacks like a duck and salutes like a duck... It's probably a duck.

De minimalisatie van wat hij deed is echt frappant.

En dat op dag één. DAG FFIN EEN.

En op dag twee zien we al dat de grootste website inzake women's reproductive rights offline gehaald is, dat alle inclusiviteitsmedewerkers op betaald verlof gezet moeten worden in afwachting van ontslag en alle initiatieven in dat opzicht gestopt moeten worden.

DAG TWEE.

Die "buckle up" is echt êrfect gekozen. Dis gonna be a ride.

En intussen gaat het ook hier alweer pagina´s over Musk en zijn "maar dat was niet zo bedoelt" momentje in de schijnwerpers en niet over Trump en het effectief beleid.

Trump die "citizin by birth" wilt schrappen en al meteen een rechtszaak van allerhande organisaties EN 18 staten tegen zich krijgt is ook zeker geen kleintje hoor

Ja man, volgens sommige verheven forumgangers ben ik een extreemlinkse mens met mentale handicap. Et alors? Moeten we wakkerliggen van elk extreem standpunt op social media en dat dan breed uitsmeren alsof het een algemene visie betreft?
Als die opinie komt van journalisten bij bekende kranten. Ja? De media heeft ook macht.

En intussen gaat het ook hier alweer pagina´s over Musk en zijn "maar dat was niet zo bedoelt" momentje in de schijnwerpers en niet over Trump en het effectief beleid.

Trump die "citizin by birth" wilt schrappen en al meteen een rechtszaak van allerhande organisaties EN 18 staten tegen zich krijgt is ook zeker geen kleintje hoor
Dit is ook onmogelijk op die manier, en dat weten hij en zijn team ook. De Executive Orders zijn mooi om een paar dingen in gang te steken, maar zoals je op dag 1 al zag, zijn die in de praktijk niks waard. Kunt daar nooit voor juichen, tenzij ze echt gaan om hoogdringende zaken die zonder veel slag of stoot geregeld kunnen worden. Op dag 1 schrapt Trump met 1 EO alle voorgaande van Biden. Op dag 1 van de volgende, doet die datzelfde met deze EO's. Dit is niet meer dan een voortgezette campagne en posturing.

Wat er hierna gebeurt, dat is van belang. Dan wordt de rechtsgrond gezocht om dit mee op te zetten, die zo goed als zeker niet gevonden zal worden. Toch niet op de manier dat hij het nu voorstelt. Net als voor veel van z'n andere EO's, trouwens. Maar de 'kijk hier naar deze clown, zodat je niet kijkt naar mijn andere zaken' is inderdaad de beproefde Trump-methode.

Als die opinie komt van journalisten bij bekende kranten. Ja? De media heeft ook macht.
Heel vaag wel... welke bekende journalisten van bekende kranten noemen jou een neonazi omdat je X gebruikt?
En in je eerste post zei je dat "de linkerzijde roept dat...", dus je bent overduidelijk al wel opgeschoven naar iets veel specifiekers, hè.

Dat is natuurlijk wat zo'n halve dictator zo aantrekkelijk maakt. Iemand die in een duizelingwekkend tempo resultaten kan en durft af te leveren. Ook al betreft het tot nu toe inderdaad vooral nog posturing.

De uitholling van het recht op burgerschap bij geboorte op Amerikaanse grondgebied lijkt mij ook redelijk ingrijpend. De kritieken zijn misschien wat overdreven naar gelang de meeste Europese landen niet hun burgerrecht toekennen op basis van plaats van geboorte. Maar het is wel iets fundamenteel Amerikaans en vermoedelijk ongrondwettelijk.

Heel vaag wel... welke bekende journalisten van bekende kranten noemen jou een neonazi omdat je X gebruikt?
En in je eerste post zei je dat "de linkerzijde roept dat...", dus je bent overduidelijk al wel opgeschoven naar iets veel specifiekers, hè.
Er zijn verschillende opinies te vinden gelijk aan deze:
Wie op X blijft, is een medeplichtige van Elon Musk
De krant geeft een podium aan deze opinie, en dus ook legitimiteit.
Zo zijn er nog andere opinies/columns te vinden in verschillende kranten. De laatste maanden draaien de opiniestukken helemaal dol op Trump/Musk.

Er zijn verschillende opinies te vinden gelijk aan deze:
Wie op X blijft, is een medeplichtige van Elon Musk
De krant geeft een podium aan deze opinie, en dus ook legitimiteit.
Zo zijn er nog andere opinies/columns te vinden in verschillende kranten. De laatste maanden draaien de opiniestukken helemaal dol op Trump/Musk.
Matthieu Marin, Secretaris BBTK-ABVV Mechelen. Daarnet ging het nog over journalisten, maar soit. Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken hoor, opiniestukken zijn toch bijna altijd provocerend geschreven?

En waar staat dat hij een neo-nazi is?
Ja nergens he? Toen had hij zijn hand nog niet opgestoken.
Je bent toch wel slim genoeg om te zien dat er langs alle kanten framing gebeurt en het narratief wordt gezet? (zowel links en rechts)

Ja nergens he? Toen had hij zijn hand nog niet opgestoken.
Je bent toch wel slim genoeg om te zien dat er langs alle kanten framing gebeurt en het narratief wordt gezet? (zowel links en rechts)
Jouw punt was dat journalisten jou als neo-nazi zien als je X gebruikt. Dat staat nergens.

Terug
Bovenaan