De Amerikaanse Politiek: De Regering Trump II

De visie van de mensen die hem aansturen is duidelijk. Wat Trump zelf doet is gewoon waanzin hoor. Zie je ook in zijn communicatie die echt gewoon (nog meer dan vroeger) helemaal achteruit gaat. Die verhalen over (beginnende) dementie zijn echt niet uit de lucht gegrepen.
Ik noem dat geen dementie meer, dat is gewoon loco in de coco.

Anyway, ik ben toch reikhalzend aan het uitkijken naar de start van vandaag op wall street, benieuwd hoe de markten het gedrag van Trump zullen beoordelen. Imo kan het niet genoeg zakken, dat is de snelste remedie om zijn rijke vriendjes aan het morren te krijgen en hem tot de orde te roepen.

Als Macron dat miljard aan zijn exporterende wijnboeren geeft is ie goed voor de eerstvolgende 2 us presidenten of zo.
Dat zou inderdaad een mooi statement zijn.
Als Europa daar in Davos niet duidelijk maakt dat het genoeg is geweest.. Ik word er redelijk pissed van.
Diene Rutte ook.. Wat een triestig figuur.
https://www.hln.be/buitenland/donal...oonlijk-bericht-van-navo-baas-rutte~a017eed9/

Ik denk wel dat het doordringt.. Ik hoor het hem graag zeggen
https://www.hln.be/buitenland/de-we...repen-in-groenland-dan-doen-wij-mee~a79c6d94/

Laatst bewerkt:

Anyway, ik ben toch reikhalzend aan het uitkijken naar de start van vandaag op wall street, benieuwd hoe de markten het gedrag van Trump zullen beoordelen. Imo kan het niet genoeg zakken, dat is de snelste remedie om zijn rijke vriendjes aan het morren te krijgen en hem tot de orde te roepen.
De beurzen zijn al 3% teruggelopen tegenover vorige week, en de Amerikaanse beurzen moeten nog open gaan, benieuwd wat die gaan doen.

Officieel WH communicatie die gewoon openlijk refereert naar een boek van een neo-nazi... Wie nu nog afkomt dat het volledig van de pot gerukt is om wat in de US gebeurt te vergelijken met Duitsland in de jaren 30, heeft gewoon stront in zijn ogen. Ze doen daar in MAGA kamp niet eens geen moeite meer om het te verbergen.
De Nazi easter eggs zijn inderdaad al niet meer te tellen.

We vroegen ons altijd af hoe het Nazi regime kon doen wat het deed.
Die vraag krijgen we nu in real time beantwoord.

Dat zou inderdaad een mooi statement zijn.
Als Europa daar in Davos niet duidelijk maakt dat het genoeg is geweest.. Ik word er redelijk pissed van.
Diene Rutte ook.. Wat een triestig figuur.
https://www.hln.be/buitenland/donal...oonlijk-bericht-van-navo-baas-rutte~a017eed9/

Ik denk wel dat het doordringt.. Ik hoor het hem graag zeggen
https://www.hln.be/buitenland/de-we...repen-in-groenland-dan-doen-wij-mee~a79c6d94/
Deze morgen nog de berichten van macron zien passeren. Het slijmen druipt er ook vanaf...
https://www.politico.eu/article/emmanuel-macron-decoded-text-message-donald-trump/
Kvraag me wel af wanneer ze het door hebben dat hij hun gezag aan het ondermijnen is zo en hun gewoon vierkant in hun gezicht uitlacht.

Langs de andere kant, als er 1 volk zou moeten weten wat het is wanneer iedereen zwijgt als de grenzen continue opschuiven tot er geen terugweg meer is zouden het toch de Joden moeten zijn.
Maar kijk naar Gaza uiteindelijk: all bets are off lijkt me eerlijk gezegd.

Het is ook leuk om af en toe eens het "Biden I" topic na te lezen uit de periode voor de verkiezing van Trump. Uitspraken zoals hoe Trump een Rolls-Royce is vergeleken met de aftandse, seniele Biden bijvoorbeeld. Achja.

Laatst bewerkt:
Hij is weer wakker precies. Niet normaal wat die opt moment allemaal op zijne truth social zit te posten.
Pfff, 't is weer erg met zijn stolen election...
Zelfs de Dominion voting machines borrelen weer op...
Heeft Fox destijds dik 780 miljoen gekost om die "Trump truth" te verkondigen...

Screenshot-20260120-175738-Chrome.jpg

De beurzen zijn al 3% teruggelopen tegenover vorige week, en de Amerikaanse beurzen moeten nog open gaan, benieuwd wat die gaan doen.
De beurzen zijn eigenlijk niet wat je in het oog moet houden, wel de US treasury bonds. Want die hebben een rechtstreekse impact op de financiën van de VS. Die zorgen er al decennia voor dat de VS zijn staatsschuld kan blijven financieren, omdat ze vrij tot zeer populair zijn, oa bij buitenlandse overheden, aangezien de dollar dé reservemunt bij uitstek is. Maar dat maakt de VS ook kwetsbaar, want als iedereen die begint te dumpen, hebben de Amerikanen een enorm probleem. Dat is ook de trigger geweest waarom hij na Liberation Day is moeten terugkomen op een aantal van zijn beslissingen.

Hij is weer wakker precies. Niet normaal wat die opt moment allemaal op zijne truth social zit te posten.
Dat platform zit paradoxaal genoeg volledig met mensen die elders geband zijn wegens het niet volgen van regels maar hier met graagte de ene grote regel volgen: alles wat Trump zegt is heilig.

Effe zijn persconferentie volgen met mijn crypto platform open. Benieuwd wat ie te zeggen heeft. 🤢

Allez al 5 10 15 minuten foto’s aant tonen van criminelen 🤔

Laatst bewerkt:
De beurzen zijn eigenlijk niet wat je in het oog moet houden, wel de US treasury bonds. Want die hebben een rechtstreekse impact op de financiën van de VS. Die zorgen er al decennia voor dat de VS zijn staatsschuld kan blijven financieren, omdat ze vrij tot zeer populair zijn, oa bij buitenlandse overheden, aangezien de dollar dé reservemunt bij uitstek is. Maar dat maakt de VS ook kwetsbaar, want als iedereen die begint te dumpen, hebben de Amerikanen een enorm probleem. Dat is ook de trigger geweest waarom hij na Liberation Day is moeten terugkomen op een aantal van zijn beslissingen.
De yield is sinds zijn Greenland "agressie" toch wel goed in stijgende lijn.
Bijlange nog niet zo hoog als toen het hem heeft getriggerd om een TACO op een aantal van de tarrifs te doen.
Op dit moment lijkt het vooral een reultaat van 3 zaken, namelijk de Japanners die wat aan het dumpen zijn, de aangekondigde "greenland" tarrifs en de onzekerheid over wat de Supreme Court gaat uitspreken over al de Trump tarrifs.

yield.jpg

Dat is onderdeel van het principe. Je verdeelt de koek over een paar invloedsfeer. En Europa heeft in zijn ogen geen invloedsfeer. Binnen die invloedsfeer mag elke entiteit doen wat die wil.

Dat vormt zich ook in zijn idee over dat veiligheidscomite. De VN geven voor hem te veel macht aan de kleintjes. Dus dat moet buiten dienst. Zodanig dat hij enkel rekening moet houden met een paar groten die zogezegd ver weg van hem zijn.

Rationaliteit verandert de wereldorde niet, noch zet dit u in de analen van de geschiedenis.

Irrationaliteit zit verweven in zijn essentie en wereldbeeld. De bullebak uithangen is nu eenm1l iets dat in business heel lang heeft gewerkt. En soms nog altijd.

Hij brengt dat, verkerrdelijk hopelijk, terug naar de politiek.

Soft power doet er volgens deze retoriek niet meer toe.

Het is waanzin in onze mindset. In een mindset van ik ben de grootste , sterkste en beste die niet ervaren heeft d1t wij tegenwoordig de bullebak een bloedneus slaan is dut rationeel.

En hij en degenen die aan de macht zijn daar hebben nog die miniset.

Net zoals bij ons extreem link en extreem rechts die miniset ook lijken te hebben. Maar elk vanuit hun eigen vooroordeel. Ergo lefty : hippie utopie. Right: nostalgische het was vroeger beter ze slaan ons geen blo3dneus.

De mensen achter Project 2025 zijn isolationistisch van insteek. Wat Trump rond Venezuela en Groenland allemaal uitsteekt is dat niet. Beide enablen elkaar wel.

Dat het in Trump zijn visie geen waanzin is kan goed zijn, maar dat maakt het niet minder zo. Op korte termijn kan hij misschien met veel wegkomen, maar de gevolgen van dit soort gedrag gaan zich nog jaren verderzetten en ik vermoed dat de VS er wel de gevolgen van zal dragen.

Deze morgen nog de berichten van macron zien passeren. Het slijmen druipt er ook vanaf...
https://www.politico.eu/article/emmanuel-macron-decoded-text-message-donald-trump/
Kvraag me wel af wanneer ze het door hebben dat hij hun gezag aan het ondermijnen is zo en hun gewoon vierkant in hun gezicht uitlacht.

Ik vind dat van Macron best meevallen. Nog diplomatisch verwoord wat hij denkt over Groenland en een poging om toch rond de tafel te raken. Dit in tegenstelling tot een Rutte die wat mij betreft te ver richting appeasement is doorgeslagen.

Toch werkelijk angstaanjagend om te zien hoe de VS daar gerund wordt door een bende idioten die het niveau van een gemiddelde tiener nog niet halen. Vanalles vergeten (zelfs als ze het zelf gezegd hebben), heel de tijd stoer willen doen, denken dat zij het middelpunt van de wereld zijn, persoonlijke berichten delen, de ene idiote stoot na de andere doen zonder te denken aan de gevolgen, ...

Het spijtige is dat tieners hoogstens hun mini-onderneming op school kapot kunnen maken, en deze minkunkels de hele wereldorde om zeep kunnen helpen, anders was het misschien nog grappig.

Achter de schermen zitten waarschijnlijk wel slimme (kwaadaardige) mensen die de frontfiguren sturen, maar het merendeel van Trump's "zichtbare" regering bestaat uit mensen die dom zijn of uitermate incompetent voor hun job. En dan te bedenken dat miljoenen mensen daar op gestemd hebben, op deze clownshow.

En voor de zoveelste keer: gaat de VS nog wakker worden, of gaan ze daar echt toezien hoe Trump hun toekomst en die van hun bondgenoten voor decennia om zeep helpt? Stilaan tijd om "home of the brave" te schrappen. "Land of the free" eigenlijk ook al.

Terug
Bovenaan