Dat defacto twee-partijenstelsel betekent dat je altijd een hele hoop mensen gaat hebben die de rangen kunnen sluiten om ingrijpende maatregelen tegen te houden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Natuurlijk zijn er veel belangrijkere topics, maar er wordt constant openlijk gelogen of gewoon niet geantwoord op de vragen in al die hearings. Ook over de onderwerpen die echt belangrijk zijn. Leek me vooral dat Lieu de absurditeit nog eens wou benadrukken, en hoe ver ze gaan om geen woord "slecht" te zeggen over Trump.Laat staan dit onbeduidend feit.
Project 2025—the conservative transition playbook by The Heritage Foundation—outlines an aggressive restructuring of the U.S. Intelligence Community (IC) focused on consolidating presidential power, integrating political loyalists, and shifting national security priorities to counter China.
Combineer met Vance's post op X waar hij de moord op Nowak op "massa invasie door immigranten" steekt.Hypocriete idioot. Het is jullie oorlogszuchtige geopolitiek die de vluchtelingen uit jullie (ex)oorlogsgebieden die onze richting doet uitkomen. Weet je wat? We sturen er wat met het vliegtuig op, share the burden!
Amerikaanse defensieminister Hegseth scherp voor Europa tijdens herdenking D-Day: “Handelen jullie tegen deze invasie of is het al te laat?”
![]()
Amerikaanse defensieminister Hegseth scherp voor Europa tijdens herdenking D-Day: “Handelen jullie tegen deze invasie of is het al te laat?”
De Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft vandaag de Europese landen nogmaals opgeroepen om meer te doen voor hun verdediging. Hegseth deed zijn oproep tijdens een herdenkingsceremonie op de Amerikaanse militaire begraafplaats in Colleville-sur-Mer. De ceremonie vond plaats enkele...www.hln.be
Ook wel het zinnetje "De Verenigde Staten moeten de weg tonen, en dat doen we, maar onze bondgenoten moeten schouder aan schouder staan" kan wel tellen... Ik kan moeilijk geloven dat deze VS er zullen staan als Rusland ooit rechtstreeks Europa aanvalt.Hypocriete idioot. Het is jullie oorlogszuchtige geopolitiek die de vluchtelingen uit jullie (ex)oorlogsgebieden die onze richting doet uitkomen. Weet je wat? We sturen er wat met het vliegtuig op, share the burden!
![]()
De Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft vandaag de Europese landen nogmaals opgeroepen om meer te doen voor hun verdediging. Hegseth deed zijn oproep tijdens een herdenkingsceremonie op de Amerikaanse militaire begraafplaats in Colleville-sur-Mer. De ceremonie vond plaats enkele...www.hln.be
Past helemaal in de strategie om Europa uit elkaar te spelen.Hypocriete idioot. Het is jullie oorlogszuchtige geopolitiek die de vluchtelingen uit jullie (ex)oorlogsgebieden die onze richting doet uitkomen. Weet je wat? We sturen er wat met het vliegtuig op, share the burden!
![]()
Nog 4 minuten extra voorafgaand, de opbouw naar het heel kwaad worden:
Waanzinnig nieuw dieptepunt. Let a propos ook op hoe hij rechtstaat en wegwandelt, plooit bijna dubbel.Nog 4 minuten extra voorafgaand, de opbouw naar het heel kwaad worden:
Hypocriete idioot. Het is jullie oorlogszuchtige geopolitiek die de vluchtelingen uit jullie (ex)oorlogsgebieden die onze richting doet uitkomen. Weet je wat? We sturen er wat met het vliegtuig op, share the burden!
![]()
Dit is niets meer dan een wannabe genuanceerd en-en-en positie innemen, maar eingelijk... neem je toch de kern van Hegseths frame over. Ik ga zeker akkoord dat EU migratiedruk heeft, en/of asielsystemen zwaar onder druk staan, maar "de halve wereld hier binnekomen" is gewoon pure retoriek.Het is én én, hoor. Dat Israël en de VS heel het Midden-Oosten uit hun huizen bombardeert is een feit, maar dat de halve wereld hier binnenwaait komt ook door onze té gulle sociale zekerheid en te lakse regels als het neerkomt op wie asiel krijgt.
Het is uiteraard wel niet aan zo'n pipo als Hegseth om dat tegen ons te komen zeggen; ik denk dat de meeste Europese geesten intussen al voldoende gerijpt zijn. Maar bon.
Ja, het valt allemaal wel mee natuurlijk. Het is niet alsof alle 4,5 miljard inwoners van Azië en Afrika naar Europa komen. Het zijn er gelukkig iets minder.Dit is niets meer dan een wannabe genuanceerd en-en-en positie innemen, maar eingelijk... neem je toch de kern van Hegseths frame over. Ik ga zeker akkoord dat EU migratiedruk heeft, en/of asielsystemen zwaar onder druk staan, maar "de halve wereld hier binnekomen" is gewoon pure retoriek.
Dit is niets meer dan een wannabe genuanceerd en-en-en positie innemen, maar eingelijk... neem je toch de kern van Hegseths frame over. Ik ga zeker akkoord dat EU migratiedruk heeft, en/of asielsystemen zwaar onder druk staan, maar "de halve wereld hier binnekomen" is gewoon pure retoriek.
Niet vergeten, Facts don't care about your feelings!Ja, het valt allemaal wel mee natuurlijk. Het is niet alsof alle 4,5 miljard inwoners van Azië en Afrika naar Europa komen. Het zijn er gelukkig iets minder.
Den Amerikaan gaat op die zweer blijven duwen de komende twee jaar. Te zien wie er na Trump president wordt. Benieuwd hoe Europa er mee overweg gaat.
tbh verwar je hier 2 vragen imo. Obviously heeft Europa beleidskeuzes, maar "we kunnen probleemloos Fort Europa voeren waar quasi niemand binnenkomt” klopt gewoon (jurdisich zelfs) niet. Mensen die mogelijk bescherming nodig hebben mag je niet gewoon collectief terugduwen naar gevaar.Ik vind niet dat hij (of die Amerikaanse circusregering in het algemeen) zich daar mee moet/mag moeien, maar ik ontken ook niet dat hij in de kern wel érgens gelijk heeft. Als we hier massaal veel vluchtelingen/immigranten binnenkrijgen is dat vooral onze eigen fout (we kunnen Frontex probleemloos een "Fort Europa"-beleid laten voeren waar er quasi niemand meer binnen komt/mag), ongeacht of Israël en Amerika nu hun imperialistische dromen botvieren in het Midden-Oosten.
Als er veel volk aan de voordeur komt aankloppen, en je doet voor iedereen open, wie is dan de 'schuldige': degene die de voordeur open laat staan of de agressors op straat die iedereen de stuipen op het lijf jaagt?
We zijn heel 'empathisch', maar dat is een keuze, geen plicht.
Enfin, los daarvan, ik ben fan van de multicultuur (hoe saai en grijs zou een "wit" België wel niet zijn imo). Alleen niet van de monocultuur (van vnl. moslims) die we hier nog steeds en masse zien binnenkomen.
Neen maar scheefgetrokken facts wel. Die 669k cijfers gaan exclusief over asielaanvragen. Daar zitten dus géén irreguliere migratiebewegingen in, géén mensen die visum-overstay doen, en ook geen mensen die zonder papieren in de EU verblijven. Dat is in mijn ogen ook pure rethoriek hanteren. Ma bon, benieuwd hoe Europa dit gaat counteren. Gaan ze een strenger beleid vormen om hun politieke macht te behouden of worden ze opzij gezet door meer nationalistisch gezinde politiekers. (wat ik ook geen goede oplossing vind trouwens)Niet vergeten, Facts don't care about your feelings!
Sarcasme vervangt geen cijfers, dus je hoeft ook niet te doen alsof ik zaken minimaliseer of naïef ben. Niemand beweert dat er miljarden mensen komen. Stel dan tenminste een concrete vraag als men serieus genomen wilt worden: gaat het over asielaanvragen, totale migratie, illegale migratie of mensen met migratieachtergrond? Dat zijn namelijk verschillende discussies.
In 2025 waren het er in de EU ongeveer 669k eerste aasielaanvragen, pak minder dan in 2024. Sure, dat zet nog altijd druk op allerlei systemen, maar de "halve wereld" is effectief framing en zeker geen analyse of iets dergelijks.
Neemt niet weg dat Smodge wel gewoon gelijk heeft, namelijk dat die officiële cijfers dalen. Als iemand voor de rest beweert dat die andere stijgen, mag hij daar gerust bewijs van leveren. Anders is dat effectief pure retoriek.Neen maar scheefgetrokken facts wel. Die 669k cijfers gaan exclusief over asielaanvragen. Daar zitten dus géén irreguliere migratiebewegingen in, géén mensen die visum-overstay doen, en ook geen mensen die zonder papieren in de EU verblijven. Dat is in mijn ogen ook pure rethoriek hanteren. Ma bon, benieuwd hoe Europa dit gaat counteren. Gaa
Dat cijfer ging letterlijk over eerste asielaanvragen. Niemand zei dat dat alle migratie dekt. Dat was net mijn punt: als je serieus wilt discussiëren, moet je eerst afbakenen waarover ge het hebt. “Er zijn ook visa-overstayers en mensen zonder papieren” klopt, maar dat is op zich nog geen tegenbewijs. Geef dan cijfers. In 2025 had de EU ongeveer 669k eerste asielaanvragen, 798k totale asielaanvragen en volgens Frontex zo’n 178k gedetecteerde irreguliere grensoverschrijdingen.Neen maar scheefgetrokken facts wel. Die 669k cijfers gaan exclusief over asielaanvragen. Daar zitten dus géén irreguliere migratiebewegingen in, géén mensen die visum-overstay doen, en ook geen mensen die zonder papieren in de EU verblijven.
Ik schrijf letterlijk:Dat is in mijn ogen ook pure rethoriek hanteren. Ma bon, benieuwd hoe Europa dit gaat counteren.
Ik geef zelfs een bron met cijfers. If anything, heb ik zaken afgebakend, wat ik ook letterlijk zeg. Het zou retoriek zijn als ik die 669k had voorgesteld als “de totale migratie naar Europa" of als bewijs dat er verder geen probleem bestaan.gaat het over asielaanvragen, totale migratie, illegale migratie of mensen met migratieachtergrond? Dat zijn namelijk verschillende discussies.
In 2025 waren het er in de EU ongeveer 669k eerste aasielaanvragen, pak minder dan in 2024. Sure, dat zet nog altijd druk op allerlei systemen, maar de "halve wereld" is effectief framing en zeker geen analyse of iets dergelijks.