Als ge uw rempedaal gebruikt recupereer je net evenveel hoor. Je moet al boven het maximaal remvermogen van de elektromotoren gaan alvorens de wagen naadloos de remmen mee gaat aansturen.Ik denk persoonlijk wel dat ik meer recupereer. Lichten en kruispunten rem ik gewoon niet meer aan, dat is volledig recuperatie. Als ik op D reed was dat een beetje maar remde ik uiteindelijk wel nog altijd gewoon. Maar nu niet dat dat uw rijbereik met 100km verlengd natuurlijk.
Maar daar moet ik toch al stevig op mijn rem duwen, op de i4 M50 gaat hij boven de 100kW recuperatie door op het rempedaal te duwen!
). En wat ik dan dikwijls doe is de CC even afzetten wanneer ik bijvoorbeeld een verkeerslicht wat in de verte voor me op rood zie staan, in D gaat mijn wagen dan coasten, en op platte baan verliest die maar heel traag snelheid, maar dikwijls wel genoeg om dan niet voor het rode licht te moeten remmen/ stoppen (en ja, ik kijk altijd achter me om te zien of ik daar niemand mee ga ergeren, die bijvoorbeeld naar rechts moet aan de lichten zonder een verkeerslicht te hebben en dus geen rood heeft voor naar waar die persoon moet).
je moet toch het rempedaal continu gebruiken? De wagen vertraagt wel een beetje maar totaal niet voldoende en lang niet op elk kruispunt, en tot stilstand komen doet hij totaal niet.
.