Elektrische wagens

Dus aangezien je nog steeds actief moet opletten en op elk moment moet kunnen ingrijpen als dat ding iets doet dat niet de bedoeling is ... is dat zeker niet minder, maar eerder meer stresserend dan zelf rijden.
Ik moet zeggen, zo ervaar ik het toch niet. Afgelopen zomer naar Oostenrijk gereden, met een BMW met alle rijhulpsystemen - geen Tesla wel. Op de autostrade met normale (niet-spits) drukte vond ik het véél minder vermoeiend dan de trip het jaar ervoor, met mijn andere auto zonder rijhulp.

In de spits en op niet-autostrade is het idd nog iets anders.

Meent ge dit nu serieus? Mijn stelling is dat vrachtschepen op 240.000 liter ruwe olie per dag mogen varen en daarmee tonnen CO2 uitbraken, speciaal om producten te kunnen produceren in Azië ipv lokaal. Dat is blijkbaar een veel minder groot drama dan hier lokaal met mijn eco-benzinetje rondrijden want privé transport is waar de winst zit!
En uw antwoord is: uwen auto rijdt op ruwe aardolie? Ergens wel ja, want mijn banden zijn ervan gemaakt, maar voor de rest is dit toch wel echt een pakske onzin.
Het ging over de vergelijking tussen verbruik van een BEV en een ICE
Ah "iedere fatsoenlijke studie" = elke studie die uw stelling bevestigt. Got it.
Neen, een studie die verschijnt in een gerenommeerd tijdschrift en een peer-review heeft gehad.
Geen studie die betaald werd door een oliemaatschappij of een automerk, zoals die farce van Aston Martin van een paar weken geleden.
Uw Inside EV's artikel vergelijkt enkel de case op 100% hernieuwbare elektriciteit. Dat is nu net wat ik counter.
Dat was de verkeerde link 't is deze https://www.transportenvironment.org/news/does-electric-vehicle-emit-less-petrol-or-diesel
Uw voertuig is inderdaad 73% efficiënt ja, maar als tijdens het produceren van uw energie er al een verlies is van 65% (bruinkool) dan schiet er bij het laden van uw batterij nog netto 25,55% efficiëntie over. Tis maar hoe schoon ge uw grafiek wilt opstellen natuurlijk.
25.5% netto efficiëntie is nog altijd bijna dubbel zo hoog als een ICE in diezelfde grafiek (14%)
En er zijn bij mijn weten geen bruinkoolcentrales in België. Maar zelfs met energie, opgewekt via een bruinkoolcentrale, is de CO2 nog steeds de helft idd

Nee dat zeg ik niet. Maar iets ingrijpends zoals zelf niet kunnen bepalen wanneer je op vakantie gaat, of überhaupt op vakantie mogen, dat pas je niet zomaar toe.
Dat is ook niet wat ik zeg. Mensen gaan uit zichzelf op een ander moment vertrekken wanneer ze te lang onderweg zijn.
In de visie van spaarzaam zijn gaat het ook ook over alle kleine beetjes helpen. Het klopt dat een elektrische wagen een hele grote brok energie gebruikt. En dat de besparing van een wasmachine die 2kWh minder gebruikt per wasbeurt in verhouding niks is. Maar tel het aantal wasbeurten per jaar maal het aantal gezinnen en je komt op een immense besparing uit.
Vandaar gewoon de nood aan hogere energieprijzen. Dat is de beste CO2 taks die er bestaat.

Het ging over de vergelijking tussen verbruik van een BEV en een ICE
Nee het ging over het "redden van de planeet" waarom we allemaal elektrisch moeten rijden. Waar ik eveneens gepubliceerde data van de Europese Unie voor presenteer die aantoont dat het aandeel transport niet het zwaarste doorweegt. Waar dan binnen dat transport het private transport nog eens een kleiner deel vertegenwoordigt. Dus dat, een beetje zoals MrKendl ook aanhaalt, het inderdaad een "alle kleintjes helpen" verhaal is terwijl de zaken die een grote impact hebben quasi buiten schot blijven.
Heel plezant he dat we met plug-ins en EV's rijden, dat we zonnestroom opwekken en batterijen plaatsen, dat we A+++ toestellen kopen en LED lampen steken. Maar als het resultaat dan is dat ze overal de CO2 neutrale energieproductie stopzetten (nucleair) en we in ruil gas- en kolencentrales krijgen die nu al meer dan het dubbel uitstoten dan wat de hele transportsector doet, moet het toch ergens een belletje doen rinkelen dat uw EV helemaal zo proper niet is in de complete energieketen.
Neen, een studie die verschijnt in een gerenommeerd tijdschrift en een peer-review heeft gehad.
Geen studie die betaald werd door een oliemaatschappij of een automerk, zoals die farce van Aston Martin van een paar weken geleden.
Wired, Eurostat zijn niet gerenommeerd of betrouwbaar? Dat onderzoek is inderdaad van GE ja, maar dat is geen "kijk eens onze bron is beter dan de uwe" onderzoek. Dat is een onderzoek naar technologieën om kolencentrales hun CO2 emissies omlaag te krijgen en hun efficiëntie omhoog. Hun data komt gewoon uit publicaties van het EIA, het US Department of Energy.
Waardevolle info. Het toont ook heel fel aan dat een groot deel van de CO2 besparing direct gerelateerd is aan hoe proper uw stroom wordt opgewekt.
Houden ze hier rekening met een cradle to cradle berekening? Ik zie namelijk weinig studies waar ze de gemiddelde lifecycle van een EV + de belasting van het recycleren van het voertuig mee in acht nemen.
25.5% netto efficiëntie is nog altijd bijna dubbel zo hoog als een ICE in diezelfde grafiek (14%)
En er zijn bij mijn weten geen bruinkoolcentrales in België. Maar zelfs met energie, opgewekt via een bruinkoolcentrale, is de CO2 nog steeds de helft idd
Er zijn bruinkoolcentrales in Duitsland waar wij een deel van onze Belgische stroom kopen. Zeggen "er staan er hier geen" is dezelfde quatsch als "Belgie is goed bezig want zie eens hoe proper onze lucht is", louter omdat we miljarden aan propere lucht in Afrika kopen.

Nee het ging over het "redden van de planeet" waarom we allemaal elektrisch moeten rijden. Waar ik eveneens gepubliceerde data van de Europese Unie voor presenteer die aantoont dat het aandeel transport niet het zwaarste doorweegt. Waar dan binnen dat transport het private transport nog eens een kleiner deel vertegenwoordigt. Dus dat, een beetje zoals MrKendl ook aanhaalt, het inderdaad een "alle kleintjes helpen" verhaal is terwijl de zaken die een grote impact hebben quasi buiten schot blijven.
Ik heb oorspronkelijk geschreven dat transport de enige verbruiker is waarvan de CO2 uitstoot stijgt. Alle andere sectoren kennen een daling van hun uitstoot
Heel plezant he dat we met plug-ins en EV's rijden, dat we zonnestroom opwekken en batterijen plaatsen, dat we A+++ toestellen kopen en LED lampen steken. Maar als het resultaat dan is dat ze overal de CO2 neutrale energieproductie stopzetten (nucleair) en we in ruil gas- en kolencentrales krijgen die nu al meer dan het dubbel uitstoten dan wat de hele transportsector doet, moet het toch ergens een belletje doen rinkelen dat uw EV helemaal zo proper niet is in de complete energieketen.
Nucleaire energie is niet CO2 neutraal. Wel minder CO2 dan een gascentrale natuurlijk.
Probleem is dat niemand er nog wilt in investeren want veel te duur .
Wired, Eurostat zijn niet gerenommeerd of betrouwbaar? Dat onderzoek is inderdaad van GE ja, maar dat is geen "kijk eens onze bron is beter dan de uwe" onderzoek. Dat is een onderzoek naar technologieën om kolencentrales hun CO2 emissies omlaag te krijgen en hun efficiëntie omhoog. Hun data komt gewoon uit publicaties van het EIA, het US Department of Energy.
Zij spreken over manier om verder aan efficiëntie te winnen.
Een moderne STEG met warmtekrachtkoppeling gaat boven de 70% rendement volgens mij.
Waardevolle info. Het toont ook heel fel aan dat een groot deel van de CO2 besparing direct gerelateerd is aan hoe proper uw stroom wordt opgewekt.
Houden ze hier rekening met een cradle to cradle berekening? Ik zie namelijk weinig studies waar ze de gemiddelde lifecycle van een EV + de belasting van het recycleren van het voertuig mee in acht nemen.
Ja. Hun simulatietool geeft dat ook weer. Maar nogmaals zelfs met minder propere stroom is een BEV-wagen efficiënter.
Bij de meeste modellen wordt het verschil tussen ICE en BEV steeds groter, omdat men merkt dat de accu's veel langer meegaan dan eerst gedacht. Indien NIO geen broodje aap verhalen vertelt, komt er over twee jaar een gigantische doorbraak (de eerste auto met een solidstate accu). Die zouden in theorie zo goed als geen degeneratie mogen kennen, en bovendien veel lichter zijn (hogere energiedensiteit), waardoor BEV nog efficiënter worden.
Elektrische wagens kunnen een onderdeel zijn van het verzorgen van meer groene stroom: we moeten er dan alleen voor zorgen dat zoveel mogelijk van die wagens overdag kunnen opladen (bvb op kantoor), en die zonne-energie indien nodig 's nachts terug afgeven.

Ik heb oorspronkelijk geschreven dat transport de enige verbruiker is waarvan de CO2 uitstoot stijgt. Alle andere sectoren kennen een daling van hun uitstoot
Wat kan kloppen, maar dan nog is transport maar 1/5 van de totale taart. Als transport licht zakt en de rest fel zakt, waardoor we bv 50% in totaal zakken dan is het nog altijd geen drama dat transport minder zakt.
Nucleaire energie is niet CO2 neutraal. Wel minder CO2 dan een gascentrale natuurlijk.
Probleem is dat niemand er nog wilt in investeren want veel te duur .
Last time I checked stoot een nucleaire centrale alleen waterdamp uit, dus is die emissievrij.
Nucleair is ook niet "te duur". Ons grootste probleem is dat
- er jaren niet in geinvesteerd is, dus in Europa lopen er nog amper ervaren experts rond
- bij de constructie van bv de EPR er gestart is met de bouw voor het ontwerp af was, waardoor inderdaad de kosten geëxplodeerd zijn van 3 a 4 miljard naar 10-12 miljard.

Wat nog altijd niet duur is he, er is in België 30 miljard stukgeslagen op hernieuwbare energie en daarmee kunnen we de volle 13% van onze stroom voorzien. Nucleaire energie is hier goed voor 40% van onze energieproductie uit 2 centrales.
Nu mogen we nog 30 miljard spenderen aan de volledige vernieuwing van Doel en Tihange, dan is het nog steeds maar 1/3 van de prijs per MW van zon & wind.

Niemand wil er nog in investeren is ook larie en apekool. In China hebben ze 46! nieuw nucleaire reactoren gebouwd. Zes en veertig. Daarnaast zijn er nog 11 in opbouw en 36 gepland. Die kunnen ondertussen zo efficiënt een centrale neerzetten dat ze het hier beter ook zouden doen.
Rusland investeert eveneens nog steeds in nucleaire energie, waaronder een vooruitstrevend project van fast breeders.
De reden dat we hier geen nucleaire centrales bouwen is louter politieke incompetentie.

Zij spreken over manier om verder aan efficiëntie te winnen.
Een moderne STEG met warmtekrachtkoppeling gaat boven de 70% rendement volgens mij.
WKK en warmtenetten zijn inderdaad een zeer efficïent systeem, helaas erg moeilijk om uit te voeren in België. Zo van die verplichte warmtenetten in KMO zones leggen waar er mss 10% van de bedrijven op kunnen aansluiten is wat ze bv nu doen, is niemand een fluit mee.
Ja. Hun simulatietool geeft dat ook weer. Maar nogmaals zelfs met minder propere stroom is een BEV-wagen efficiënter.
Bij de meeste modellen wordt het verschil tussen ICE en BEV steeds groter, omdat men merkt dat de accu's veel langer meegaan dan eerst gedacht. Indien NIO geen broodje aap verhalen vertelt, komt er over twee jaar een gigantische doorbraak (de eerste auto met een solidstate accu). Die zouden in theorie zo goed als geen degeneratie mogen kennen, en bovendien veel lichter zijn (hogere energiedensiteit), waardoor BEV nog efficiënter worden.
Elektrische wagens kunnen een onderdeel zijn van het verzorgen van meer groene stroom: we moeten er dan alleen voor zorgen dat zoveel mogelijk van die wagens overdag kunnen opladen (bvb op kantoor), en die zonne-energie indien nodig 's nachts terug afgeven.
Volg ik u volledig in. Als we meer gaan elektrisch werken dan moet
- de elektriciteitsprijs democratisch blijven en niet exploderen zoals hij de laatste jaren heeft gedaan
- de manier waarop stroom wordt beheerd volledig herzien worden
- de infrastructuur aangepast worden zodat load-balancing veel beter kan

Solid state accu's gaan idd een grote stap vooruit zijn, voornamelijk omdat ze het bereik kunnen vergroten en tegelijk het gewicht verlagen. Als ik me niet vergis laden ze ook veel sneller op.

Vehicle to grid zou voor mij de doorslaggevende factor zijn om tot aankoop over te gaan. Maar helaas nog toekomstmuziek vrees ik.

De politieke verkettering van kernenergie om dan tegen vele malen kost energie te gaan importeren vind ik persoonlijk te zot voor woorden.
't Was feitelijk al geen goed idee toen men indertijd de centrales verkocht aan de Fransen, maar het gaat gelijk van kwaad naar erger.

Men geeft met de huidige setup al waarschuwing rondom tekorten. Wat gaat dat niet zijn als ineens zo'n groot deel v/d stroomvoorziening gewoon weg valt.

En dat allemaal voor een of andere utopie waar alle stroom uit de zon & wind gaat komen zeker.
Dus tussen nu & een paar jaar als men die centrales gaat dicht gooien gaan we dat ineens allemaal ingehaald hebben met wat windmolens & zonnepanelen? Highly doubtful.

Eerder waarschijnlijk is dus dat de prijs van eletriek de lucht in schiet (weeral) en dat we't tegen woekerprijzen zullen importeren van uit Duitsland, GB, FR & wie weet waarvan nog.

In context van die EV's dan ... de datum dat men die centrales wil plat gooien is meteen ook het ergste evenement dat je kan naar uitkijken in zake EV's. De kans dat op dat moment de prijs/km zwaar de hoogte in gaat is dan nl. nogal groot. :sneaky:

Nu ... onzen 'brol' begint wel wat z'n ouderdom te tonen, da's een feit. Maar het zomaar afschaffen kan op termijn meer kosten dan een nieuwe zetten.
Zeker in combinatie met een explosie aan verbruik door het pushen van meer & meer EV's.

Wat kan kloppen, maar dan nog is transport maar 1/5 van de totale taart. Als transport licht zakt en de rest fel zakt, waardoor we bv 50% in totaal zakken dan is het nog altijd geen drama dat transport minder zakt.
Transport is met 20% gestegen sinds 1990
Last time I checked stoot een nucleaire centrale alleen waterdamp uit, dus is die emissievrij.
Check dat dan nog maar eens. Er bestaat zoiets als secondaire emissies (vooral gelinkt aan ontginning, verrijking van grondstoffen en het stockeren van het afval).
Nucleair is ook niet "te duur". Ons grootste probleem is dat
- er jaren niet in geinvesteerd is, dus in Europa lopen er nog amper ervaren experts rond
- bij de constructie van bv de EPR er gestart is met de bouw voor het ontwerp af was, waardoor inderdaad de kosten geëxplodeerd zijn van 3 a 4 miljard naar 10-12 miljard.
Het is wel duur, door de enorme investerings+werkingskosten. Flamanville in Frankrijk gaat ondertussen al 19 miljard EURO kosten.
Je vindt op internet wel data over een investeringskost van 2000$/kW voor de investeringen in China, maar Flamanville gaat 4 keer zo duur zijn.
Wat nog altijd niet duur is he, er is in België 30 miljard stukgeslagen op hernieuwbare energie en daarmee kunnen we de volle 13% van onze stroom voorzien. Nucleaire energie is hier goed voor 40% van onze energieproductie uit 2 centrales.
2 centrales met meerdere reactoren, met 30 miljard kom je gewoon niet toe in de huidige context.
Nu mogen we nog 30 miljard spenderen aan de volledige vernieuwing van Doel en Tihange, dan is het nog steeds maar 1/3 van de prijs per MW van zon & wind.
Dan vergeet je ook nog eens te melden dat er nog waanzinnige ontmantelingskosten van zo'n centrale zijn. Ik heb daar meer dan 20 jaar geleden onderzoek over gedaan (en ik spreek dan niet van op internet dingen opzoeken).
Niemand wil er nog in investeren is ook larie en apekool. In China hebben ze 46! nieuw nucleaire reactoren gebouwd. Zes en veertig. Daarnaast zijn er nog 11 in opbouw en 36 gepland. Die kunnen ondertussen zo efficiënt een centrale neerzetten dat ze het hier beter ook zouden doen.
Investeringen zijn volgens mij na Fukushima ook serieus teruggevallen. 46 reactoren voor 1000 000 mensen trouwens, dat is nog altijd minder dan hier. Ze hebben er ook veel meer plaats.
Rusland investeert eveneens nog steeds in nucleaire energie, waaronder een vooruitstrevend project van fast breeders.
Nog een baken van het respecteren van mensenrechten en milieu.
Er lopen in Europa (vooral in Frankrijk) nog enkele onderzoeksprojecten.
De reden dat we hier geen nucleaire centrales bouwen is louter politieke incompetentie.
Neen, het risico in een dichtbewoonde omgeving is niet onbestaande. En we weten hier nu ook eenmaal moeilijk waar we met het afval naar toe moeten. We kunnen dat niet zomaar overal dumpen.
Je krijgt hier geen kerncentrale meer gebouwd in ons land, dat is geen competentie, maar realisme
WKK en warmtenetten zijn inderdaad een zeer efficïent systeem, helaas erg moeilijk om uit te voeren in België. Zo van die verplichte warmtenetten in KMO zones leggen waar er mss 10% van de bedrijven op kunnen aansluiten is wat ze bv nu doen, is niemand een fluit mee.
Daar bestaan andere oplossingen voor. Eén van onze installaties is gekoppeld aan een stedelijk zwembad
Volg ik u volledig in. Als we meer gaan elektrisch werken dan moet
- de elektriciteitsprijs democratisch blijven en niet exploderen zoals hij de laatste jaren heeft gedaan
- de manier waarop stroom wordt beheerd volledig herzien worden
- de infrastructuur aangepast worden zodat load-balancing veel beter kan

Solid state accu's gaan idd een grote stap vooruit zijn, voornamelijk omdat ze het bereik kunnen vergroten en tegelijk het gewicht verlagen. Als ik me niet vergis laden ze ook veel sneller op.
Ik weet niet of dat snel opladen voor SSB zo belangrijk is. Misschien voor de wat kleinere wagens. Een gewone berline zou je kunnen uitrusten met een effectief bereik van 600 km en nog steeds een lager gewicht behouden. Dan is zelfs opladen aan 1C goed voor 300 km autostrade-kilometers op een half uur.

Tesla heeft de model s en x aangepast, vooral het interieur dan (met een raar stuur). En de plaid versie is te bestellen.

Overhead.jpg

Tesla heeft de model s en x aangepast, vooral het interieur dan (met een raar stuur). En de plaid versie is te bestellen.

Overhead.jpg
Ik denk dat dat stuur toch niet naar Europa zal komen.
Ik vind ook de nieuwe innovaties eigenlijk heel klein. Ja er zit een processor in waarop je kan gamen. En hij kan weer wat sneller en verder. Maar dat is het toch?

Ik vraag me af of het de bedoeling is dat dit stuur een tussenstap is en dat de volgende versie kan wegschuiven ofzo in het dashboard.

Ik denk dat dat stuur toch niet naar Europa zal komen.
Ik vind ook de nieuwe innovaties eigenlijk heel klein. Ja er zit een processor in waarop je kan gamen. En hij kan weer wat sneller en verder. Maar dat is het toch?
  • Andere accu-technologie, zodat hij ook (heel wat) sneller gaat opladen (250 kW). De S zou 350 km range bijladen op 15 minuten
  • Verbeterde range*
  • 3 zone verwarming
  • verwarmde voorruit
  • noise cancelling
  • geventileerde zetels vooraan
  • MMI is ook geupdate

Wagen heeft de laagste Cd van de wereld wat betreft productievoertuigen (0.208). Auto is ook 200 kg lichter

Maar dus nog altijd geen trekhaak. En dat stuur gaat er volgens mij nooit komen.
Wat mij betreft veel te beperkt. De S blijft er als uit "2010" uitzien

• Andere accu-technologie, zodat hij ook (heel wat) sneller gaat opladen (250 kW). De S zou 350 km range bijladen op 15 minuten
  • Verbeterde range*
  • 3 zone verwarming
  • verwarmde voorruit
  • noise cancelling
  • geventileerde zetels vooraan
  • MMI is ook geupdate

Wagen heeft de laagste Cd van de wereld wat betreft productievoertuigen (0.208). Auto is ook 200 kg lichter

Maar dus nog altijd geen trekhaak. En dat stuur gaat er volgens mij nooit komen.
Wat mij betreft veel te beperkt. De S blijft er als uit "2010" uitzien
Maar dat zijn allemaal dingen die andere merken eigenlijk al lang aanbieden. Hadden ze ook gewoon als optie op een lijst kunnen zetten...
Dat snelladen en meer range zijn technisch indrukwekkend, maar wel meer evolutie dan echt revolutionair.

En ja, die Plaid+ heeft heel veel range en is absurd snel, maar hij kost ook wel genoeg he...

Ik had echt iets revolutionair verwacht (zoals het gebrek aan instrumenten bij de Model 3, maar dan positief). Bvb een HUD over de volledige voorruit, of projecterende lichten (zoals Audi). Iets in het genre waardoor ze weer een stap zouden voor lopen op de rest. Maar dat mis ik.

Maar dat zijn allemaal dingen die andere merken eigenlijk al lang aanbieden. Hadden ze ook gewoon als optie op een lijst kunnen zetten...
Dat snelladen en meer range zijn technisch indrukwekkend, maar wel meer evolutie dan echt revolutionair.
Er is geen enkel ander merk dat een laadsnelheid van 250kW aanbiedt. Behalve Porsche, maar die stellen een gratis optie ter beschikking om die laadsnelheid te reduceren om de batterij te sparen. Maar het is inderdaad niet revolutionair
En ja, die Plaid+ heeft heel veel range en is absurd snel, maar hij kost ook wel genoeg he...
Ook de gewone model S heeft een range die geen enkele andere concurrent benadert (660 km). Heeft dan ook een gigantisch accu-pakket, en zou maar 2069 kg wegen. Niet zoveel meer dan een model 3 en 250 kg minder de Polestar 2. Ondanks bijna dubbel zoveel batterijen. Tesla had aangegeven dat ze het accupack als structureel onderdeel van de wagen wilden maken, dat gewichstverlies zou daar op kunnen wijzen.
Ik had echt iets revolutionair verwacht (zoals het gebrek aan instrumenten bij de Model 3, maar dan positief). Bvb een HUD over de volledige voorruit, of projecterende lichten (zoals Audi). Iets in het genre waardoor ze weer een stap zouden voor lopen op de rest. Maar dat mis ik.
Moet je dat stuur eens bekijken, er zijn nog enkele andere dingen die raar zijn: er zijn geen hendels meer voor de richtingaanwijzers, ruitenwisser,... De auto bepaalt op basis van de navigatie en obstakels op de weg of er nood is aan het opzetten van richtingsaanwijzers, en in welke richting. Je kan dat overrulen op het stuur (daar staan knopjes op). Maw een oplossing voor een probleem dat niet bestond.
Er wordt door heel wat mensen gesuggereerd dat dit geen roterend stuur zou zijn, maar eerder zou werken als een joystick (meer kracht naar links zetten = verder naar links afdraaien)....
Nog een oplossing voor een probleem dat niet bestond.

Ik vind vooral het koetswerk tegenvallen, auto had een major refresh nodig. Ziet er nog altijd verouderd uit. Ik vind hem sowieso veel te groot.

Waarom moet dat revolutionair zijn? Er was al heel lang speculatie van een refresh en die is er nu gewoon gekomen.

• noise cancelling
Als in actieve noise cancelling via de speakers? Als ze dat fatsoenlijk hebben kunnen maken: petje af.

De S vind ik trouwens wel een vrij mooie auto, en redelijk tijdloos. Ik vind die er niet echt gedateerd uit zien, hoewel het waarschijnlijk bij de oudste designs zit die je op de wegen kan vinden. De G-klasse die al 300 jaar hetzelfde is tel ik dan even niet mee, dat is amper design te noemen :p .

Ik zie hier juist ook de acceleratie van 0-60 mph: 1,99 seconden 🤪 . Is dat ook niet nog wat sneller dan voorheen? Al moet je die tijd bij Tesla met een korrel zout nemen.

Terug
Bovenaan