ugar
Well-known member
Als in actieve noise cancelling via de speakers? Als ze dat fatsoenlijk hebben kunnen maken: petje af.
- Premium 22-speaker audio with active noise canceling
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als in actieve noise cancelling via de speakers? Als ze dat fatsoenlijk hebben kunnen maken: petje af.
Maar dat zijn allemaal dingen die andere merken eigenlijk al lang aanbieden. Hadden ze ook gewoon als optie op een lijst kunnen zetten...
Dat snelladen en meer range zijn technisch indrukwekkend, maar wel meer evolutie dan echt revolutionair.
En ja, die Plaid+ heeft heel veel range en is absurd snel, maar hij kost ook wel genoeg he...
Ik had echt iets revolutionair verwacht (zoals het gebrek aan instrumenten bij de Model 3, maar dan positief). Bvb een HUD over de volledige voorruit, of projecterende lichten (zoals Audi). Iets in het genre waardoor ze weer een stap zouden voor lopen op de rest. Maar dat mis ik.
Ik zie hier juist ook de acceleratie van 0-60 mph: 1,99 seconden. Is dat ook niet nog wat sneller dan voorheen? Al moet je die tijd bij Tesla met een korrel zout nemen.
Maar dat is het een beetje he. De Model S stond vanaf introductie al zo ver voor, dat ik bij een opfrissing ook zoiets had verwacht. Plots een immens veel betere autopilot bvb. Ze maken de aandrijflijn nog beter, maar dat is een beetje zoals BMW die zegt dat de "nieuwe M3 competition nu nóg sneller is". Leuk voor sportwagens, maar in praktijk maakt dat weinig uit.Gohja, "nieuwe innovaties heel klein" zei je. Hun 10 jaar oude wagen is nog steeds toonaangevend, en had nog steeds de beste en vooral de meest efficiënte aandrijving. De Porsche Taycan was de enige mogelijke vergelijking qua aandrijflijn.
Nu is die toch helemaal gelijkgetrokken qua specs? Geluid, comfort, stilte, vlotheid, clean dash... Als je een Porsche wilt, dan koop je tóch de Porsche.
Persoonlijk vind ik 120k euro voor range van 800+km , 1000+pk , 2 sec 0-100 en top van 320km/u toch een uitstekende aanbieding.
Mijn grootste ergernis waren de zetels achteraan, die hadden nul steun en comfort. Benieuwd naar de huidige.
Nee, die korrel zout is totaal niet nodig. Die is spot-on. Vroeger had de Tesla wel moeite met die acceleraties keer na keer uit te voeren, dat zou nu ook aangepakt zijn volgens de reviewers.
Dat is ook hun achilleshielTja, Tesla verbetert dan ook beetje bij beetje aan hun auto's. Vinden ze volgend jaar een iets beter scharnier voor de deur, dan zetten ze dat zonder iets te zeggen in de auto's die vanaf dan geproduceerd worden. De autopilot wordt ook gewoon elk jaar een beetje beter. Het gevolg is dat je de vooruitgang minder goed kan zien: je eigen kind zie je ook amper groeien, maar iemand die je 3 maand niet gezien hebt ziet dan weer een enorm verschil bij dat kind.
Ik denk dat de voorsprong van Tesla op dat vlak nog het grootst is: hun manier van auto's ontwikkelen. Moest er morgen een nieuwe handige technologie op de markt komen, zal Tesla overmorgen aan 't bestuderen zijn hoe ze dat in hun auto's kunnen krijgen. De klassieke merken zullen dat op de backlog zetten voor een nieuw model wat ze over 6 jaar op de markt zullen gooien bij wijze van spreken.
Dat is allemaal leuk maar je hebt ook veel meer kans op problemen en in geval van Autopilot gebruiken ze hun klanten als beta-testers. Phantom brakes en de automatische ruitenwissers zijn daar een voorbeeld van, uiteindelijk zal het wel goed werken maar als klant zit je wel maanden of jaren met een niet afgewerkt product.Tja, Tesla verbetert dan ook beetje bij beetje aan hun auto's. Vinden ze volgend jaar een iets beter scharnier voor de deur, dan zetten ze dat zonder iets te zeggen in de auto's die vanaf dan geproduceerd worden. De autopilot wordt ook gewoon elk jaar een beetje beter. Het gevolg is dat je de vooruitgang minder goed kan zien: je eigen kind zie je ook amper groeien, maar iemand die je 3 maand niet gezien hebt ziet dan weer een enorm verschil bij dat kind.
Ik denk dat de voorsprong van Tesla op dat vlak nog het grootst is: hun manier van auto's ontwikkelen. Moest er morgen een nieuwe handige technologie op de markt komen, zal Tesla overmorgen aan 't bestuderen zijn hoe ze dat in hun auto's kunnen krijgen. De klassieke merken zullen dat op de backlog zetten voor een nieuw model wat ze over 6 jaar op de markt zullen gooien bij wijze van spreken.
Tuurlijk kan dat wel, dat zit in het kopje.Heb even die nieuwe Tesla S zitten configureren, dat is toch echt maar pover qua optie mogelijkheden en kleurenkeuzes (slechts 2 soorten velgen, 3 soorten interieur kleur,...)
Prijs zit quasi gelijk aan de Porsche Taycan, zo gekloot dat ik met een Tesla best bij klanten kan komen, maar met een Porsche kan ik dat echt niet maken.
Dat zegt niet veel he, je hebt weinig opties omdat alles standaard is... Probeer op die Taycan maar eens geventileerde zetels en autopilot toe te voegen...Heb even die nieuwe Tesla S zitten configureren, dat is toch echt maar pover qua optie mogelijkheden en kleurenkeuzes (slechts 2 soorten velgen, 3 soorten interieur kleur,...)
Prijs zit quasi gelijk aan de Porsche Taycan, zo gekloot dat ik met een Tesla best bij klanten kan komen, maar met een Porsche kan ik dat echt niet maken.
Hebben daar paar jaar geleden al eens discussie over gehad op 9Lives toen ik mijn huidige wagen kocht, maar er is echt een groot verschil in perceptie naar een klant toe.Tuurlijk kan dat wel, dat zit in het kopje.
Dan moet je ook niet afkomen met een Tesla. Houd het dan op een golfje of een corsaatje. Je gaat dezelfde reservatie krijgen... Met name das een dure gast, die zijn projecten zullen wel duur zijn.Hebben daar paar jaar geleden al eens discussie over gehad op 9Lives toen ik mijn huidige wagen kocht, maar er is echt een groot verschil in perceptie naar een klant toe.
Ik ben bouwadviseur en verkoop nieuwbouw, zowel kleine rijwoningen als grote dure villa's. Dan kan je echt niet bij klanten aankomen met een Porsche. Verkoop je enkel villa's van +1miljoen, dan kan dat weer wel.
Gaat mij niet zozeer om de technische snufjes, maar vnl de styling. Je moet maar eens de verschillen in mogelijke kleuren, velgen, interieurafwerking,... tussen de Taycan en de Model S vergelijken.Dat zegt niet veel he, je hebt weinig opties omdat alles standaard is... Probeer op die Taycan maar eens geventileerde zetels en autopilot toe te voegen...
De makelaar van het huis hiernaast rijdt met een Range Rover SVR, ik denk niet dat ze daar nu zo vies naar kijken hoor.Hebben daar paar jaar geleden al eens discussie over gehad op 9Lives toen ik mijn huidige wagen kocht, maar er is echt een groot verschil in perceptie naar een klant toe.
Ik ben bouwadviseur en verkoop nieuwbouw, zowel kleine rijwoningen als grote dure villa's. Dan kan je echt niet bij klanten aankomen met een Porsche. Verkoop je enkel villa's van +1miljoen, dan kan dat weer wel.
Dat zou ook eerder kunnen liggen aan de testmethodes. Het lijkt me niet dat Tesla hun manier van werken per definitie minder kwaliteit moet betekenen. Ik denk wel dat ze onder druk stonden, en daarom veel te strakke deadlines hanteerden. Hopelijk betert dat nu ze financieel een pak sterker lijken te staan.Dat is ook hun achilleshiel
De nieuwe accu in de model 3 SR+ was onvoldoende getest (niet in koude weersomstandigheden). Bij temperaturen van 0-5° C was de laadsnelheid aan superchargers onwaarschijnlijk traag (sommigen met vermogens die gewoon niet boven de 50 kW kwamen). Wagens laadden ook niet op tot 100%, maar tot bvb 83% (terwijl dat bij die wagen wel wordt geadviseerd) .
Dat zijn weer een flink pak ontevreden klanten... maar vooral, de klassieke merken gaan zorgen dat op 't vlak van aansprakelijkheid alles correct afgestemd is...
Daar kan ik wel inkomen ja, dat iemand die een kleie rijwoning wil kopen denkt dat ie veel te veel commissie gaat moeten betalen bij iemand die met een Porsche afkomt. Een Tesla is dan inderdaad het buitenbeentje omdat die auto eerder als groen dan als duur wordt aanzien.Ik ben bouwadviseur en verkoop nieuwbouw, zowel kleine rijwoningen als grote dure villa's. Dan kan je echt niet bij klanten aankomen met een Porsche. Verkoop je enkel villa's van +1miljoen, dan kan dat weer wel.
Bij een Tesla gaat men snel denken: "ha die rijdt elektrisch".Dan moet je ook niet afkomen met een Tesla. Houd het dan op een golfje of een corsaatje. Je gaat dezelfde reservatie krijgen... Met name das een dure gast, die zijn projecten zullen wel duur zijn.
Of nog beter een aftandse auto van 10+jaar oud.
Ik ben geen makelaar héDe makelaar van het huis hiernaast rijdt met een Range Rover SVR, ik denk niet dat ze daar nu zo vies naar kijken hoor.

Daar kan ik wel inkomen ja, dat iemand die een kleie rijwoning wil kopen denkt dat ie veel te veel commissie gaat moeten betalen bij iemand die met een Porsche afkomt. Een Tesla is dan inderdaad het buitenbeentje omdat die auto eerder als groen dan als duur wordt aanzien.
Als ze daarop aanspreken zou ik toch antwoorden of ze bij de concurrenten ook vragen hoeveel er op de bankrekening staatJa maar zoveel keuze hebben mensen toch niet, want vraag > aanbod. Mensen zullen daar over klagen en u er misschien op aanspreken, maar uiteindelijk gaat de keuze daar toch los van staan volgens mij.

Of nog beter een aftandse auto van 10+jaar oud.