Herman De Croo
Well-known member
Dan vertel je sowieso niet het ganse verhaal4 jaar bezig, tot nu toe nog geen klachten. 1 x controle gehad![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan vertel je sowieso niet het ganse verhaal4 jaar bezig, tot nu toe nog geen klachten. 1 x controle gehad![]()
Klopt wel, wederhelft administratieve functie ;-)Dan vertel je sowieso niet het ganse verhaal
Als ge ze allebei ook privé gebruikt wel gok ik.Wat ik me wel afvraag, moet je dan effectief 2x VAA betalen?
Jup, dubbel vaa. En stel dat het niet wordt goedgekeurd lijkt me de kans groot dat je van elke wagen moet aantonen hoeveel % van de kilometers je voor werk gebruikt.Het kan dus wel als je rittenregistratie zou bijhouden en kan argumenteren dat ze beiden een apart doel hebben.
Ik herinner mij nog een rechtszaak waarbij iemand 5 (of zelfs 7) auto's had op de zaak en die was gewonnen omdat hij tegen de rechter kon argumenteren dat hij die nodig had om zijn status naar klanten toe uit te stralen.
Alleen vind ik het niet terug via google.
Wat ik me wel afvraag, moet je dan effectief 2x VAA betalen?

Voor Chademo-aansluitingen. Ik dacht dat er een probleem was voor een Type 2 aansluitingen met bi-directioneel laden."Wallbox Quasar | The first bidirectional charger for your home" https://wallbox.com/en_catalog/quasar-dc-charger
Nice.
Er zijn heel wat laadpalen die dat kunnen, onder andere de Zappi, fivari solar, smappee EV Base.Naah, maar wel interessant. Ik doe 3 dagen per week homework, de auto staat 's avonds en in het weekend meestal stil op de oprit. Waarom een deel van die opgeslagen zonnestroom niet gebruiken om je huis te gaan voorzien vanuit je mobiele thuisbatterij?
SMA heeft in het gamma ook een ev charger waar je kan kiezen om de auto enkel te laden met zonne energie. Tenzij je nood hebt aan range en tzijn sombere dagen natuurlijk. Benieuwd of die 2 te combineren vallen.
De mijne kan het wel (Ratio Solarbox). Kost ook niet veel meer dan een gewone laadpaal.Voor Chademo-aansluitingen. Ik dacht dat er een probleem was voor een Type 2 aansluitingen met bi-directioneel laden.
Er zijn heel wat laadpalen die dat kunnen, onder andere de Zappi, fivari solar, smappee EV Base.
Mijn laadpaal kan dat niet an sich, maar kan ik die wel voorzien van een smappee, die dan alles regelt.
Leasemaatschappij hier wou absoluut een EVbox vanwege de automatische facturatie.De mijne kan het wel (Ratio Solarbox). Kost ook niet veel meer dan een gewone laadpaal.
De auto moet dat ook ondersteunen, en ik dacht dat momenteel geen enkele auto dit doet. Er schiet me iets van bij dat de nieuwe Ionic het wel gaat ondersteunen."Wallbox Quasar | The first bidirectional charger for your home" https://wallbox.com/en_catalog/quasar-dc-charger
De nieuwe iX van BMW ook, en de Lucide air. En Renault gaat ook modellen uitbrengen, dacht ik.De auto moet dat ook ondersteunen, en ik dacht dat momenteel geen enkele auto dit doet. Er schiet me iets van bij dat de nieuwe Ionic het wel gaat ondersteunen.
iX en Lucide Air zijn niet compatibel met deze lader (want geen Chademo).De nieuwe iX van BMW ook, en de Lucide air. En Renault gaat ook modellen uitbrengen, dacht ik.
Maar momenteel dus nog heel weinig. Ik zie ook nogal een stevige Loophole voor bedrijven...
Renault zou er eind dit jaar ook mee komen. Er zullen er wel nog volgen.De auto moet dat ook ondersteunen, en ik dacht dat momenteel geen enkele auto dit doet. Er schiet me iets van bij dat de nieuwe Ionic het wel gaat ondersteunen.
Ik vermoed voor alle modellen. Maar hij heeft dat eens getweet, de vraag is of dat er dan ook echt van komt.Voor huidige modellen of enkel toekomstige?
Ik dacht wel een tijd geleden gelezen te hebben dat het nu wel niet mogelijk zou zijn met de hardware in de huidige auto's.Ik vermoed voor alle modellen. Maar hij heeft dat eens getweet, de vraag is of dat er dan ook echt van komt.
Ondersteunen is niet het goede woord, toelaten wel.De auto moet dat ook ondersteunen, en ik dacht dat momenteel geen enkele auto dit doet. Er schiet me iets van bij dat de nieuwe Ionic het wel gaat ondersteunen.
Ik denk dat rijden u batterij veel meer belast (zowel aan piek, als aan onderhoudsstroom), dan te gebruiken als home battery. (of ik bezie het verkeerd.)Ondersteunen is niet het goede woord, toelaten wel.
Of er zouden natuurlijk technische limitaties moeten zijn waar ik nu geen zicht op heb. Maar normaliter kan je die batterij gewoon laden of leegtrekken, volledig bidirectioneel. Maar het probleem is dat je met uw batterij dan ook extra gaat belasten, rijden en gebruiken als home battery. Zeker dat laatste kan nefast zijn omdat je voor langere tijd een hogere stroom gaat verbruiken. Rijden is meer een kwestie van optrekken, wat voor piekstromen zorgt. Daarna is het cruisen wat een kleinere onderhoudstroom vergt.
Slijtage is gewoon inherent daaraan verbonden. En daar zal de constructeur gewoon niet de garantie voor willen geven.