Bij die trainers zag je wel degelijk een identiteit ontstaan en er was vooruitgang. Bij Ten Hag zie je helemaal niets, er staan gewoon een bende vreemden bij elkaar op het veld. Wat doet die elke week op het trainingsveld? Potje wiezen?
Om nog maar te zwijgen over hoeveel meer centen hij gespendeerd heeft dan die andere 2…
Maar ik ben akkoord. #TenHagIn
Ten Hag zijn ondergang is inderdaad een afschuwelijke transferpolitiek. Een slechte kern werd quasi slechter.
Lindelöf, Amrabat, Maguire, Martial, Malacia, Requilon, Antony, Onana, Sancho, Wan-Bissaka, Donny, Evans, Mount en McTominay zouden in het beste geval wisselspelers moeten zijn. Backups. En 4-5 ervan zouden eigenlijk nooit meer bij United mogen spelen.
Jeugdspelers en obvious derderangsspelers voor opvulling buiten beschouwing gelaten.
Dan heb je nog een dure Casemiro wiens laatste prime jaren vergooid zijn nu. Een dure Hojlund die er volgens mij nooit gaat geraken, Varane die van glas is en elk jaar slechter wordt, Shaw die helaas ook enkel nog gaat aftakelen, Mount die in elkaar is gezakt, Eriksen die ook aan het einde van zijn latijn is, Rashford die maar 3 maand per (twee) jaar echt goed is, ... Bovendien heb je qua mentaliteit maar enkele spelers die voldoen : Bruno, Shaw, McTominay en Lisandro. Hojlund ook maar die heeft dan ook maar enkel dat als troef. Wat een armoede.
Vreselijk. Je hebt zo vreselijk veel werk aan die kern. Je kan een nieuwe class of '92 hebben en nog steeds in de problemen zitten.
Laat EtH zitten, maar geef hem een platte hand bovenop zijn hoofd als hij afkomt met transfervoorstellen. Want je bent vertrokken voor 250-300M om United ietwat recht te trekken. Sowieso moet je Donny, Martial, Sancho en Antony lozen. Hopelijk recupereer je met die vier 100-150M (maar niemand wilt die lonen aanraken).
Dit jaar had je Kane moeten hebben ipv Hojlund. Minstens Marcus Thuram (alhoewel de andere ook potentieel heeft, op een andere positie). Declan Rice was veel te duur maar Lavia had ook wel geholpen (na de winter dan als die hetzelfde voorhad).
Wat is er nu op de markt? Bitter weinig op het eerste zicht.
Todibo? Niet slecht als je hem onder 45M kan halen én in een andere loonschaal dan wat nu courant is bij United. Misschien Antonio Silva als alternatief voor die CB positie. Phillips? Volgens mij wil je je niet wagen aan een momenteel te dure flop van City. Die was niet slecht, maar nooit heb ik hem op écht United niveau zien ballen. Bovendien heb je al genoeg spelers die met het schip vergaan ipv het eigenhandig rechttrekken. Zubimendi of Merino centraal? Ook twee dikke gokken. Dani Olmo zou ik nog wel bij United zien renderen. Smijt zich en is zeer doelgericht. Maar eigenlijk moet je spelers van het kaliber Mbappe, Rodri, Bellingham, Gavi en Haaland zien te scoren. En dat betekent 100-200M per speler leggen of bidden dat je scouting de volgende al heeft ontdekt. Dat laatste is niet het geval.
En for the love of God, haal De Gea ff terug na zijn vakantie. Onana is zo vreselijk ruk.
Misschien als je op transfertocht gaat door SA dat je wat mensen terug kan halen. Milinkovic-Savic ofzo, die heeft nog nut. Maar dan zit je vast weer met een belachelijk loon. En dan hebben ze nog steeds niemand die de ballen binnen trapt. Het begint op een punt te komen dat je meer hebt aan Luuk De Jong in de spits daar dan eender wie in de kern. En dat is best triest.