Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag is of je gelooft dat een andere coach betere resultaten zou behalen met dezelfde spelersgroep. Ik betwijfel het...
Een paar serieuze miskopen (of in ieder geval spelers die bijlange nog niet rijp genoeg zijn voor dat niveau).

Ik denk dat Ten Hag inderdaad ook niet meer veel marge heeft. Misschien kan je Kompany nog toevoegen aan het lijstje :unsure:
Heb het al eens aangegeven, Kompany staat echt niet ter discussie bij Burnley op dit moment

Denk nog altijd dat de Saoedi’s de eerste crisis gaan gebruiken om een grote naam te halen. Champions league zullen ze het niet halen en top 4 lijkt een moeilijk verhaal te worden. Er zijn andere redenen dan Howe voor natuurlijk, ma dat is nu eenmaal het voetbal.

Vraag is of je gelooft dat een andere coach betere resultaten zou behalen met dezelfde spelersgroep. Ik betwijfel het...
Een paar serieuze miskopen (of in ieder geval spelers die bijlange nog niet rijp genoeg zijn voor dat niveau).

Ik denk dat Ten Hag inderdaad ook niet meer veel marge heeft. Misschien kan je Kompany nog toevoegen aan het lijstje :unsure:

Klopt, maar ze vinden dan wel het volgend trainertalent die ze ergens weghalen.

Burnley leek me toch beter te gaan de laatste weken dus denk dat die het nog wel even kan rekken.

Die rode kaart voor Ayew toch ook weer het toonbeeld van het probleem dat scheidsrechters maar niet consequent durven zijn.

Hindert de man die een snelle vrije trap wil nemen, en krijgt daar terecht geel voor.

Iets waar refs in 80% van de gevallen, want dat gebeurt echt heel vaak net als dat balletje nog even wegtikken, geen geel voor durven geven.

Iets wat ik echt niet kan vatten. Daar kan je toch perfect consequent geel voor geven, voor zulke zaken?
Klopt. Echt niet omdat het Liverpool is, maar die kaart was inderdaad gewoon terecht, ze moeten ze gewoon wel consequent geven, net als voor zaken als de bal wegtrappen, ...

Ondertussen ook bevestigd dat James alweer een hamstring blessure heeft opgelopen. Kerel heeft in anderhalf seizoen 24 keer op het veld gestaan... en dat is dan onze kapitein... De beste James is imo. de beste rechtsback in de PL, maar gaan we die ooit wel nog terug zien...

Exit toch ongelooflijk zijn. Is in mijn ogen aan het overperformen, maar niemand lijkt zijn prestaties context te geven.

Hoeveel seizoenen heeft het geduurd voor dat bvKlopp en Arteta begonnen te "renderen"? Ten hag doet het beter dan hun en dan heeft die nog het ene drama na het ander en zit die met die pipos van een bazen opgescheept.

Exit toch ongelooflijk zijn. Is in mijn ogen aan het overperformen, maar niemand lijkt zijn prestaties context te geven.

Hoeveel seizoenen heeft het geduurd voor dat bvKlopp en Arteta begonnen te "renderen"? Ten hag doet het beter dan hun en dan heeft die nog het ene drama na het ander en zit die met die pipos van een bazen opgescheept.
Bij die trainers zag je wel degelijk een identiteit ontstaan en er was vooruitgang. Bij Ten Hag zie je helemaal niets, er staan gewoon een bende vreemden bij elkaar op het veld. Wat doet die elke week op het trainingsveld? Potje wiezen?
Om nog maar te zwijgen over hoeveel meer centen hij gespendeerd heeft dan die andere 2…

Maar ik ben akkoord. #TenHagIn :unsure:

Je ziet toch zelf wel dat dat iets heel anders is? United presteert gewoon echt niet als ploeg, duidelijke problemen met heel wat spelers, geen systeem, geen visie en meer dan de helft van hun punten op goed geluk gehaald in plaats van met goed voetbal.

Klopp en Arteta zijn managers die ergens aankomen en proberen de hele club van jeugd tot 1ste elftal te transformeren, een voetbalvisie proberen te brengen en dat met het oog op de lange termijn, een totaal andere manier dan wat Ten Hag bij United doet.

Klopp en Arteta zijn managers die ergens aankomen en proberen de hele club van jeugd tot 1ste elftal te transformeren, een voetbalvisie proberen te brengen en dat met het oog op de lange termijn, een totaal andere manier dan wat Ten Hag bij United doet.
Dit, 100%
Ten Hag is gewoon een Guardiola van den Aldi he... toekomen, een miljard uitgeven en dan, in tegenstelling tot Pep, geen platte prijs pakken. Ik kijk geen wekelijkse match meer (sadisme heeft zijn grenzen) maar er zit gewoon geen ene lijn in dat spel en geen identiteit in die ploeg. Ik weet nog altijd niet wat Ten Hag van plan is met United, laat staat dat ik al zie dat het die richting uit gaat...

Ik ben iemand die pleit voor geduld bij United. Deze kern (in combinatie met deze eigenaars) heeft jaren nodig om hervormt te worden en ik ben bereid om die jaren te wachten eer er echt de vruchten van geplukt worden. Maar na anderhalf jaar zou je toch wel mogen verwachten dat de ondergrond stillaan degelijk wordt om ze te planten zodat je op het einde van je 3e seizoen misschien al een klein succesje kan boeken. En dan bedoel ik gewoon wat een lijn in het spel, wat degelijker voetbal en overwinningen die gebasseerd zijn op meer dan flitsen en geluk. Maar je merkt gewoon aan alles dat dit er niet zit aan te komen. Die vent heeft een fortuin uitgegeven aan afval en persoonlijke favorietjes, de club 0,0 bijgebracht en vooral bewezen dat hij als TD geen kloten waard is en zonder een degelijke DoF boven hem ook nergens iets zal bereiken.

In een droomscenario krijgt hij zondag zijn C4, neemt een assistent of whatever het over en stel je ruim voor de zomer een degelijk DoF - T1 duo voor dat de kern mag doorlichten en gericht mag aankopen na dit seizoen en tussendoor grote uitverkoop mag houden, al was het met dik verlies. En geef die dan maar de 3 jaar om een eerste klein succesje te boeken.

Maar ja, het is United dus 9 vd 10 gooien ze hem pas buiten nadat hij tijdens de winterstop nog eens 150M heeft verkwanselt aan 2 Hollanders die niks gaan bijbrengen en wordt hij veel te laat in het seizoen vervangen door een zoveelste grote naam die weer een blanco cheque krijgt en daar de foute spelers mee haalt.

Bij die trainers zag je wel degelijk een identiteit ontstaan en er was vooruitgang. Bij Ten Hag zie je helemaal niets, er staan gewoon een bende vreemden bij elkaar op het veld. Wat doet die elke week op het trainingsveld? Potje wiezen?
Om nog maar te zwijgen over hoeveel meer centen hij gespendeerd heeft dan die andere 2…

Maar ik ben akkoord. #TenHagIn :unsure:
Ten Hag zijn ondergang is inderdaad een afschuwelijke transferpolitiek. Een slechte kern werd quasi slechter.

Lindelöf, Amrabat, Maguire, Martial, Malacia, Requilon, Antony, Onana, Sancho, Wan-Bissaka, Donny, Evans, Mount en McTominay zouden in het beste geval wisselspelers moeten zijn. Backups. En 4-5 ervan zouden eigenlijk nooit meer bij United mogen spelen.

Jeugdspelers en obvious derderangsspelers voor opvulling buiten beschouwing gelaten.

Dan heb je nog een dure Casemiro wiens laatste prime jaren vergooid zijn nu. Een dure Hojlund die er volgens mij nooit gaat geraken, Varane die van glas is en elk jaar slechter wordt, Shaw die helaas ook enkel nog gaat aftakelen, Mount die in elkaar is gezakt, Eriksen die ook aan het einde van zijn latijn is, Rashford die maar 3 maand per (twee) jaar echt goed is, ... Bovendien heb je qua mentaliteit maar enkele spelers die voldoen : Bruno, Shaw, McTominay en Lisandro. Hojlund ook maar die heeft dan ook maar enkel dat als troef. Wat een armoede.

Vreselijk. Je hebt zo vreselijk veel werk aan die kern. Je kan een nieuwe class of '92 hebben en nog steeds in de problemen zitten.

Laat EtH zitten, maar geef hem een platte hand bovenop zijn hoofd als hij afkomt met transfervoorstellen. Want je bent vertrokken voor 250-300M om United ietwat recht te trekken. Sowieso moet je Donny, Martial, Sancho en Antony lozen. Hopelijk recupereer je met die vier 100-150M (maar niemand wilt die lonen aanraken).

Dit jaar had je Kane moeten hebben ipv Hojlund. Minstens Marcus Thuram (alhoewel de andere ook potentieel heeft, op een andere positie). Declan Rice was veel te duur maar Lavia had ook wel geholpen (na de winter dan als die hetzelfde voorhad).

Wat is er nu op de markt? Bitter weinig op het eerste zicht.

Todibo? Niet slecht als je hem onder 45M kan halen én in een andere loonschaal dan wat nu courant is bij United. Misschien Antonio Silva als alternatief voor die CB positie. Phillips? Volgens mij wil je je niet wagen aan een momenteel te dure flop van City. Die was niet slecht, maar nooit heb ik hem op écht United niveau zien ballen. Bovendien heb je al genoeg spelers die met het schip vergaan ipv het eigenhandig rechttrekken. Zubimendi of Merino centraal? Ook twee dikke gokken. Dani Olmo zou ik nog wel bij United zien renderen. Smijt zich en is zeer doelgericht. Maar eigenlijk moet je spelers van het kaliber Mbappe, Rodri, Bellingham, Gavi en Haaland zien te scoren. En dat betekent 100-200M per speler leggen of bidden dat je scouting de volgende al heeft ontdekt. Dat laatste is niet het geval.

En for the love of God, haal De Gea ff terug na zijn vakantie. Onana is zo vreselijk ruk.

Misschien als je op transfertocht gaat door SA dat je wat mensen terug kan halen. Milinkovic-Savic ofzo, die heeft nog nut. Maar dan zit je vast weer met een belachelijk loon. En dan hebben ze nog steeds niemand die de ballen binnen trapt. Het begint op een punt te komen dat je meer hebt aan Luuk De Jong in de spits daar dan eender wie in de kern. En dat is best triest.

@Marsu: Ik ben quasi volledig akkoord met je post, maar ik ben wel van mening dat bepaalde spelers die je opnoemt een plaats kunnen hebben bij United. Echter spelen veel van die namen gewoon ondermaats door het gebrek aan visie, tactiek en vooral vertrouwen.

Eigenlijk kan je best City als voorbeeld nemen: Pep heeft ook heel veel spelers gehaald die qua naam niet het van het waren, maar die wel serieuze progressie hebben geboekt onder zijn bewind. Ik denk dat als je sommige spelers zou wisselen van clubs je hetzelfde effect gaat krijgen. Een Sancho of Rashford zie ik bv. echt wel renderen onder Pep, terwijl bv. Grealish, Rodri of zelfs Doku mee ten onder gaan bij Utd.

Ten Hag zijn ondergang is inderdaad een afschuwelijke transferpolitiek. Een slechte kern werd quasi slechter.

….

Hoewel ik met veel akkoord ben denk ik dat Man United net weg moet blijven van grote namen. Dat is wat ze nu al jaren doen en het werkt van geen meter. Met het geld dat er al vergooit is aan de Casemiro’s, Varane’s en Ronaldo’s van deze wereld, had United al een hele leuke ploeg kunnen bouwen.

En als Bruno de mentaliteit is die United zoekt, dan gaan jullie nog jaren zo verder gaan. De eerste die ik daar zou verkopen is hem.

Ze moeten Ferguson terug uit pensioen halen.
Helft van de ploeg zal mogen opkrassen, en van de rest maakt hij wel iets.

Blijft voor mij toch 1 van de beste managers ooit.

Spelers zoals Antony en Onana zijn er toch ook gekomen op vraag van ETH, niet? Er lopen daar inderdaad spelers rond die er al waren en ondermaats presteren want vele hebben wel degelijk al getoond dat die kunnen voetballen.

Maar United is ziek. En ETH is niet de dokter die ze nodig hebben. En ik weiger te aanvaarden dat een instituut als United palliatief is.

Tot daar de beeldspraak :censored:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan