Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Het geluk voor de Belgen is dat jullie deze keer echt in een krokettenpoule zitten. Het is bijna onmogelijk om in de resterende 2 matches niet 3 punten te halen. (En dan is de kans groot dat je alsnog doorgaat)

In 2012 hadden wij ook zo'n match tegen de Denen. 35 schoten op doel, allerlei kansen verprutst en de Denen scoorden uit hun enige kans. (Oja en Nederland kreeg ook nog 2 strafschoppen niet)

Het verschil met nu: Wij moesten daarna nog tegen Duitsland en Portugal, jullie tegen de Roemenen en Oekraïeners. Dus dat moet goedkomen.

Wordt er dan niet naar doelsaldo gekeken?
Nee, niet eerst.

Tie Breakers In Order
  • Head-to-head record.
  • Goal difference.
  • Goals scored.
  • Most wins.
  • Penalty shootout - if teams in question play in final group game.
  • Best discipline.
  • European Qualifiers ranking (or drawing lots if Germany are involved)
Dus groepswinst is weg bij winst van Slovakije tegen Oekraïne.

Het is hallucinant om te denken dat Slovakije in de buurt komt van onze kwaliteiten. Wij zouden één en misschien twee van hun spelers in de basis zetten bij ons. Skriniar en Lobotka. De rest zijn echt heel erg slecht.
Doe Hancko er ook maar bij.

Als je denkt dat de rest "heel erg slecht" is, ben je totaal van het padje. Misplaatste arrogantie of domheid.

Nee, niet eerst.

Tie Breakers In Order
  • Head-to-head record.
  • Goal difference.
  • Goals scored.
  • Most wins.
  • Penalty shootout - if teams in question play in final group game.
  • Best discipline.
  • European Qualifiers ranking (or drawing lots if Germany are involved)
Dus groepswinst is weg bij winst van Slovakije tegen Oekraïne.
Wel ja dus bij 3 ploegen met 6 punten die allemaal head to head van elkaar hebben gewonnen/verloren wordt er toch naar goal difference gekeken? Perfect mogelijk dat ik een detail over het hoofd zie hoor maar in de situatie van hierboven heft de head to head elkaar op imo.

Wel ja dus bij 3 ploegen met 6 punten die allemaal head to head van elkaar hebben gewonnen/verloren wordt er toch naar goal difference gekeken? Perfect mogelijk dat ik een detail over het hoofd zie hoor maar in de situatie van hierboven heft de head to head elkaar op imo.
Lijkt me inderdaad te kloppen. Sorry, had dit scenario niet gezien, maar enkel de vraag hiervoor.

Hmmm, goed punt. Stom HLN.

Doe Hancko er ook maar bij.

Als je denkt dat de rest "heel erg slecht" is, ben je totaal van het padje. Misplaatste arrogantie of domheid.
Ach, deze ploeg was toch 2 keer niks. Ja, dat zijn 3 goede spelers, maar zelfs die raakte in paniek wanneer er een beetje druk kwam. Deze ploeg komt niet eens in de buurt van onze kwaliteiten.

Denk niet dat Slovakije gaat winnen van Oekraïne trouwens (maar alles kan natuurlijk). Die 3-0 gisteren was toch ook vertekend, met 2 afstandsschoten. Als wij winnen van Roemenië, hetgeen zelfs kan met spel zoals gisteren (het moet ooit eens wat meezitten me dunkt), staan we volgens mij allemaal met 3 punten. Denk dat we dan nog wel "gewoon" groepswinnaar worden, al blijf je dan afhankelijk van Slovakije op de slotspeeldag.

Is groepswinnaar trouwens zoveel beter?

In de volgende ronde kwam je in mijn simulaties voor het EK uit tegen Kroatië of Servië. Als je 2e wordt, is het tegen Nederland/Oostenrijk. Dat is iets moeilijker, maar ook geen gigantisch verschil en nadien krijg je wellicht Portugal in plaats van Frankrijk (toch ietsje makkelijker).

------------------------Lukaku-------------------------

Trossard-----------------------------------------Doku

-----------------CDK----------------------------------
---------------------------------KDB------------------
------------------------Onana------------------------

De Cuyper----------------------------------Castagne
---------------Theate------------Faes----------------

-----------------------Casteels------------------------

Ik zou het toch liefst zo willen zien de volgende wedstrijd. Afhankelijk van de fitheid kiezen voor Theate of Vertonghen (ik ga er van uit dat Witsel nog niet fit zal zijn). Ik ben geen fan van Faes maar die was wel beter dan Debast gisteren. Carrasco kan nog ipv Trossard maar ik zou die nu niet echt slachtofferen. En Tielemans kan in de plaats van CDK.

Toch nog een positief puntje: Onana heeft nog geen kaart gepakt!
Weinig positief aan, die steltenloper wil ik zo snel mogelijk geschorst zien voor de rest van het toernooi. Al is het maar om Tedesco niet meer de kans te geven om een dubbeldekkerbus te gaan parkeren op de 6.

Ik denk dat je dan zwaar vergeet hoe vaak Hazard zich kon vastdribbelen. Hazard speelde de juiste ballen uiteindelijk door de ruimte die hij met zijn dribbel kon scheppen te benutten, maar hij was eveneens niet de man van de juiste beslissing op de zakdoek. Als er een gebrek was bij Hazard, dan was het dat wel. Hij begon te tollen en te dansen en dan moest je maar hopen dat het goed kwam. Door zijn bakken talent was dat gelukkig vaak wel het geval. Maar eerder ondanks zijn gebrek aan vista. Reden daarom dat het helemaal niet meer om aan te gluren was van zodra hij niet meer snel weg kon rennen met zijn dikke pens.

De beste momenten van Doku moeten nog komen, maar als je die dit seizoen hebt bezig gezien zag je echt al wel flarden van een speler genre Hazard. En ik zeg dat terwijl ik op voorhand dacht dat het niks ging worden. Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.
Ik heb toch een heel ander beeld van Hazard dan. Vooral omdat die ook veel, maar dan ook echt véél bepalender was dan Doku. Voor elke goede match bij City, had die dit seizoen toch ook 2 slechte matchen? En bij de Rode Duivels staat z'n teller van goeie matchen op wat? 1? 2? Ik kan me geen enkele positieve uitschieter voor de geest halen alleszins.
Én mss nog belangrijker: ik heb niet het gevoel dat hij het team beter maakt. Of de spelers rondom beter laat spelen. In tegendeel: door zijn speelstijl, worden andere spelers vaak beperkt in hun acties/actieradius.

Carrasco kan nog ipv Trossard maar ik zou die nu niet echt slachtofferen.
Ik zou dat wel doen. Carrasco kan er niet aan doen dat hij door Tedesco op de linksachter moest gaan kloten. Trossard stond wel op een positie waarij hij zou moeten renderen en heeft werkelijk niks goed gedaan.
Als je hem natuurlijk nu slachtoffert is zijn toernooi wel voorbij dus ergens wil je volgen hoor.

De beste momenten van Doku moeten nog komen, maar als je die dit seizoen hebt bezig gezien zag je echt al wel flarden van een speler genre Hazard. En ik zeg dat terwijl ik op voorhand dacht dat het niks ging worden. Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.

Is op dit forum altijd al wat onderschat geweest. Veel mensen die zich blindstaren op zijn snelheid. En als het fout loopt ziet het er knulliger uit dan bv een Trossard die op doel schiet terwijl Lukaku helemaal vrij staat.

Technisch ook veel sterker dan velen hier denken. En geeft ook vaker dan gedacht de goeie pas als er iemand vrij staat.

Vond de match ook zo slecht niet gisteren. Zaten echt wel goeie periodes in. En met gewoon een beetje meeval win je hier nipt, doch verdient. Heb hier toch ook een ander gevoel dan op het WK.

Wel mooi hoe de voetballeken weer losgehen op Doku en Lukaku.

Nummer 2 tegen nummer 2 toch? Grote kans op een Holland-België dan. Lijkt dat jullie wat?

Ik denk dat we aan elkaar gewaagd zijn.

Terug
Bovenaan