Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Is op dit forum altijd al wat onderschat geweest. Veel mensen die zich blindstaren op zijn snelheid. En als het fout loopt ziet het er knulliger uit dan bv een Trossard die op doel schiet terwijl Lukaku helemaal vrij staat.

Technisch ook veel sterker dan velen hier denken. En geeft ook vaker dan gedacht de goeie pas als er iemand vrij staat.
De waarheid ligt wat in het midden he. Hij is technisch sterk en heel snel maar die momenten van kop in de grond en gaan moeten er nog uit. Feit is wel dat hij gisteren heel vaak gewoon geen aanspeelpunt had. Maar ik kan me wel een fase of 2-3 herinneren waar hij naar binnen snijdt en er een vrije man is op de flank die hij compleet negeert om dan de bal in te leveren. Als dat overzicht er nog komt gaat hij nog eens zo goed worden.

De waarheid ligt wat in het midden he. Hij is technisch sterk en heel snel maar die momenten van kop in de grond en gaan moeten er nog uit. Feit is wel dat hij gisteren heel vaak gewoon geen aanspeelpunt had. Maar ik kan me wel een fase of 2-3 herinneren waar hij naar binnen snijdt en er een vrije man is op de flank die hij compleet negeert om dan de bal in te leveren. Als dat overzicht er nog komt gaat hij nog eens zo goed worden.
Idd, neemt nog te vaak de verkeerde beslissing, maar hij zorgt wel voor dreiging. Als hij nog efficiënter kan worden qua scoren en assists geven, is dat echt een wapen. Gisteren na de goal ook aangeslagen, want zijn eerste 2 acties waren goed. Voor mij altijd een basisplaats op dit moment.

Idd, neemt nog te vaak de verkeerde beslissing, maar hij zorgt wel voor dreiging. Als hij nog efficiënter kan worden qua scoren en assists geven, is dat echt een wapen. Gisteren na de goal ook aangeslagen, want zijn eerste 2 acties waren goed. Voor mij altijd een basisplaats op dit moment.
Maar dat is bij dat type speler heel vaak het geval. Dit soort spelers zullen altijd voor dreiging blijven zorgen, maar het rendement zal altijd achterblijven.

Ik vraag me stiekem af hoe goed die linkerflank aanvallend zou kunnen zijn als MDC hem overlapt en hij wat vroeger naar binnen snijdt om dan de bal in de hoek te spelen zodat De Cuyper de ene voorzet na de andere kan droppen. Defensief ga je dan natuurlijk u deur wagenwijd open zetten, maar daarom speel je ook deels met die 2 6'en, maar offensief kan dat wel eens vuurwerk geven.

Ik denk dat je dan zwaar vergeet hoe vaak Hazard zich kon vastdribbelen. Hazard speelde de juiste ballen uiteindelijk door de ruimte die hij met zijn dribbel kon scheppen te benutten, maar hij was eveneens niet de man van de juiste beslissing op de zakdoek. Als er een gebrek was bij Hazard, dan was het dat wel. Hij begon te tollen en te dansen en dan moest je maar hopen dat het goed kwam. Door zijn bakken talent was dat gelukkig vaak wel het geval. Maar eerder ondanks zijn gebrek aan vista. Reden daarom dat het helemaal niet meer om aan te gluren was van zodra hij niet meer snel weg kon rennen met zijn dikke pens.

De beste momenten van Doku moeten nog komen, maar als je die dit seizoen hebt bezig gezien zag je echt al wel flarden van een speler genre Hazard. En ik zeg dat terwijl ik op voorhand dacht dat het niks ging worden. Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.
Ik ben het daar toch niet mee eens. Hazard had veel meer kwaliteiten dan alleen zijn dribbel, dat was een speler die een goeie ploeg in een fantastische ploeg kon omvormen. Zijn passings, zijn voorzetten, zijn techniek, zijn balvastheid, zijn samenspel, ... dat was allemaal absolute top. Hazard had zeker geen gebrek aan vista, integendeel imo. Maar wanneer zijn enkels kapot waren, en hij zijn geliefde spel van uit stilstand vertrekken en kort draaien niet meer kon spelen, was hij nooit de speler die dan maar naar een andere manier van spelen zou zoeken. Dat was altijd de grootste charme van Hazard, maar tegelijk ook de reden waarom hij nu al op pensioen is. Had die de mentaliteit van een Ronaldo gehad, dan was ie nooit de grootste chouchou van het voetbal geweest, maar had hij wel een paar gouden ballen in zijn kast staan.

Ik vind het onzinnig om Doku te vergelijken met Hazard, als zijnde een potentiële Hazard 2.0. Twee totaal verschillende types spelers. Doku is een echte winger, terwijl Hazard vanop de flank ook een echte spelmaker was. Dat heeft Doku totaal niet in zich. En desondanks was Hazard op die leeftijd ook al veel efficiënter voor doel, ook al werd bij hem ook vaak gezegd dat hij nog meer aan scoren moest denken. Hazard vertrok naar Chelsea nadat ie al meer dan 50 goals én 50 assists achter zijn naam had bij Lille.

Weinig positief aan, die steltenloper wil ik zo snel mogelijk geschorst zien voor de rest van het toernooi. Al is het maar om Tedesco niet meer de kans te geven om een dubbeldekkerbus te gaan parkeren op de 6.
Onana zit niet in de beste vorm, maar is een onmisbare schakel op ons middenveld. Compleet bizarre opmerking dit.

Trossard is gewoon onze nieuwe Mertens. Niks voor de basis, maar top om in te vallen.
Dat vind ik toch wat te vroeg, al kon hij de laatste matchen echt niet overtuigen. Maar dat lag ook aan de manier waarop Tedesco de ploeg laat spelen, 't is niet de enige speler die niet tot zijn recht komt en zijn niveau niet haalt. Mertens viel indertijd ook altijd met waanzinnig veel vuur en drive in, wat hem die supersub status opleverde.

Ik vraag me stiekem af hoe goed die linkerflank aanvallend zou kunnen zijn als MDC hem overlapt en hij wat vroeger naar binnen snijdt om dan de bal in de hoek te spelen zodat De Cuyper de ene voorzet na de andere kan droppen. Defensief ga je dan natuurlijk u deur wagenwijd open zetten, maar daarom speel je ook deels met die 2 6'en, maar offensief kan dat wel eens vuurwerk geven.
Mja, Doku zijn geliefde speelstijl is om net met de bal aan de voet de achterlijn op te zoeken en vandaar naar binnen te snijden om in heel erg weinig ruimte toch een gaatje te vinden. Dat is zijn grote sterkte. Maar dat zorgt er wel voor dat je moeilijker de typische overlap van de back met de insnijdende flankaanvaller hebt. Da's de reden waarom Tedesco hem gisteren op rechts zette, waarbij Castagne dan vooral ruggesteun moest geven. En op de linkerflank dan Trossard die wel meer de typische naar binnen snijdende flankaanvaller is, met het idee dat Carrasco dan voor de overlap zou zorgen. Alleen werd dat dan totaal niet gedaan.

Tegen Luxemburg liep de combo MDC en Doku minder goed. Die overlap was er bijna niet. Maar De Cuyper zorgde wel voor een mannetje meer op het middenveld, wat gisteren ook al enorm zou geholpen hebben.

Ik moest gisteren eigenlijk heel de tijd aan Musiala denken als ik Doku bezig zag. Allez, eerder mijmeren over Musiala tegen Schotland. Dezelfde soort speler, maar Musiala maakt het verschil en Doku (nog?) niet.

Dat vind ik toch wat te vroeg, al kon hij de laatste matchen echt niet overtuigen. Maar dat lag ook aan de manier waarop Tedesco de ploeg laat spelen, 't is niet de enige speler die niet tot zijn recht komt en zijn niveau niet haalt. Mertens viel indertijd ook altijd met waanzinnig veel vuur en drive in, wat hem die supersub status opleverde.
We kunnen niet bij elke speler, die hun niveau niet halen, zeggen dat de coach hun anders moet inpassen he. Bij interland voetbal zijn er nu eenmaal spelers die opofferingen moeten doen. En Trossard is zo'n speler. Die vele verkeerde passes hebben niet echt te maken met positie he. Dat is gewoon zenuwen of slecht spelen.

Doe Hancko er ook maar bij.

Als je denkt dat de rest "heel erg slecht" is, ben je totaal van het padje. Misplaatste arrogantie of domheid.
Ik denk dat je dan gewoon helemaal niets van voetbal kent én je eigen logica niet kan volgen. Zelf verklaar je dat je 3 mensen in de basis zou durven droppen. Bon, dus die andere 8 zijn slechter. 3/11 < 8/11

Slovakije is een kutploeg. Dat is te zien aan hun spelers, hun ranking en quasi al hun wedstrijden. Dat valt niet anders te omschrijven. Op een andere dag met logische opstelling is het gewoon 4-0, no vaseline.

Die hun laatste topper naast Skriniar was Hamsik. En er is een reden waarom Napoli zijn plafond was.

Ik denk dat je ook geen jota besef hebt van het verschil tussen meedoen bij Napoli en dragende speler zijn bij Manchester City/Arsenal/Real Madrid (rip), laat staan de grand canyon tussen Slavia Praag en die topploegen. Hell, Faes heeft zitten semmelen in de Championship en die zou ook gewoon bij Slovakije in de basis spelen wss.

Als je moet gaan doen alsof Slovakije een waardige tegenstander is kan je gelijk stoppen met het EK. Complete loser mentaliteit en ongepast voor deze kern. De gouden generatie is voorbij, maar het is nog steeds een kern met tonnen meer talent dan fucking Slovakije. Dat ziet echt eender wie die het voorbije jaar meer dan 1 pot heeft gezien.

We kunnen niet bij elke speler, die hun niveau niet halen, zeggen dat de coach hun anders moet inpassen he. Bij interland voetbal zijn er nu eenmaal spelers die opofferingen moeten doen. En Trossard is zo'n speler. Die vele verkeerde passes hebben niet echt te maken met positie he. Dat is gewoon zenuwen of slecht spelen.
Ik heb het dan eerder over het feit dat er gisteren gewoon geen aansluiting was tussen defensie en aanval, daar lijdt elke aanvaller onder. Wat los staat van het feit dat Trossard wanneer ie dan wel de bal had, gewoon niet de juiste dingen deed.

Mja, Doku zijn geliefde speelstijl is om net met de bal aan de voet de achterlijn op te zoeken en vandaar naar binnen te snijden om in heel erg weinig ruimte toch een gaatje te vinden. Dat is zijn grote sterkte. Maar dat zorgt er wel voor dat je moeilijker de typische overlap van de back met de insnijdende flankaanvaller hebt. Da's de reden waarom Tedesco hem gisteren op rechts zette, waarbij Castagne dan vooral ruggesteun moest geven. En op de linkerflank dan Trossard die wel meer de typische naar binnen snijdende flankaanvaller is, met het idee dat Carrasco dan voor de overlap zou zorgen. Alleen werd dat dan totaal niet gedaan.
In dat geval lijkt MDC - Carrasco een veel beter oplossing voor de flank. Of MDC met een andere winger want Trossard lijkt me toch geen juiste keuze daar op de flank. Ik heb te weinig van Arsenal gezien dit seizoen maar komt die niet beter tot zijn recht als hij wat kan zwerven rond een spits ipv echt vanop die flank te komen? Scorend vermogen heeft hij normaal gezien wel en Lukaku rendeert ook enorm goed als pivot dus waarom niet he. Moet je natuurlijk wel naar een klassieke 4-4-2 en dan komt KDB ofwel op de flank ofwel geef je een extra pion op in u middenveld.
Tegen Luxemburg liep de combo MDC en Doku minder goed. Die overlap was er bijna niet. Maar De Cuyper zorgde wel voor een mannetje meer op het middenveld, wat gisteren ook al enorm zou geholpen hebben.
Klopt, extra aanspeelpunten waren broodnodig gisteren.

Ik zei het gisteren al, maar onze beste periode in de match was wanneer Mangala er af werd gehaald voor Bakayoko, en De Bruyne een rijtje lager kwam te staan. Enige moment in de match waarbij er plots wel connectie was tussen de linies. Met de inbreng van Tielemans, waarbij De Bruyne weer op de 10 ging staan, liep het meteen weer stroever.
Dat heb ik in het verleden ook al een paar keer gezegd, De Bruyne is onze spelverdeler dus die moet zoveel mogelijk aan de bal komen. Zet die een rijtje lager en hij kan veel meer verdelen en heersen. Op den 10 kunt ge dan CDK zetten eventueel of Trossard

Carrasco een lijn vooruit en Bakayoko
Ik vind Bakayoko een Doku 2.0 (maar minder goed dan). Bij PSV krijgt hij dezelfde kritiek als hier op Doku wordt gegeven. En ja, Carrasco, ik word er niet warm van. Misschien met De Cuyper de beste combinatie, geen idee.

En had Lukaku moeten scoren? Zeker en vast. Komt Lukaku te vaak te kort op de momenten die ertoe doen? Voor mij wel.
Maar hij krijgt toch echt wel veel te weinig krediet. Ben absoluut geen Lukaku fan, maar elke match dat de Belgen verliezen, dat is zijn fout. Dat is echt wel afgezaagd aan het worden. Bakayoko had ook altijd moeten scoren, Trossard had ook een dot van een kans,.. Maar die van Lukaku zijn andermaal de enige die blijven hangen.
En op zich scoort Lukaku ook gewoon (2keer). En zag ik op zich geen flagrante missers.

Heel bizar, mensen die het verlies van gisteren in de schoenen van Lukaku zouden schuiven.

Debast (uitvoetballend geregeld een ramp vooral in het slot).

Bij de beteren, Faes (opbouwend geregeld goed, enkele goede tussenkomsten en zelfs enkele zeer mooie lange ballen).

Bij Faes toch ook een paar keer ferm de billen dicht geknepen door knullig balverlies dicht bij de 16 ook in het slot.

En op zich scoort Lukaku ook gewoon (2keer). En zag ik op zich geen flagrante missers.

Heel bizar, mensen die het verlies van gisteren in de schoenen van Lukaku zouden schuiven.
Die ene bal die hij 2x (?) controleert en dan met rechts langs trapt. Dat moet altijd binnen.

------------------------Lukaku-------------------------

Trossard-----------------------------------------Doku

-----------------CDK----------------------------------
---------------------------------KDB------------------
------------------------Onana------------------------

De Cuyper----------------------------------Castagne
---------------Theate------------Faes----------------

-----------------------Casteels------------------------

Ik zou het toch liefst zo willen zien de volgende wedstrijd. Afhankelijk van de fitheid kiezen voor Theate of Vertonghen (ik ga er van uit dat Witsel nog niet fit zal zijn). Ik ben geen fan van Faes maar die was wel beter dan Debast gisteren. Carrasco kan nog ipv Trossard maar ik zou die nu niet echt slachtofferen. En Tielemans kan in de plaats van CDK.
Dit maar dan Doku op links en Lukebakio op rechts

Mee eens hoor. Maar sommigen doen alsof hij gewoon een snellere Francis Amuzu is en nooit de goeie pas geeft. En zich gewoon altijd vastdribbelt. Ziet het ook echt wel vaker dan gedacht.

Denk niet dat we een betere winger hebben, dus hem op de bank gaan zetten zou wel behoorlijk maf zijn trouwens.

Terug
Bovenaan