Ik denk dat je dan zwaar vergeet hoe vaak Hazard zich kon vastdribbelen. Hazard speelde de juiste ballen uiteindelijk door de ruimte die hij met zijn dribbel kon scheppen te benutten, maar hij was eveneens niet de man van de juiste beslissing op de zakdoek. Als er een gebrek was bij Hazard, dan was het dat wel. Hij begon te tollen en te dansen en dan moest je maar hopen dat het goed kwam. Door zijn bakken talent was dat gelukkig vaak wel het geval. Maar eerder ondanks zijn gebrek aan vista. Reden daarom dat het helemaal niet meer om aan te gluren was van zodra hij niet meer snel weg kon rennen met zijn dikke pens.
De beste momenten van Doku moeten nog komen, maar als je die dit seizoen hebt bezig gezien zag je echt al wel flarden van een speler genre Hazard. En ik zeg dat terwijl ik op voorhand dacht dat het niks ging worden. Als hij nog die laatste stap zet dan knalt die elk seizoen 15-20 goals tegen de netten zonder probleem.
Ik ben het daar toch niet mee eens. Hazard had veel meer kwaliteiten dan alleen zijn dribbel, dat was een speler die een goeie ploeg in een fantastische ploeg kon omvormen. Zijn passings, zijn voorzetten, zijn techniek, zijn balvastheid, zijn samenspel, ... dat was allemaal absolute top. Hazard had zeker geen gebrek aan vista, integendeel imo. Maar wanneer zijn enkels kapot waren, en hij zijn geliefde spel van uit stilstand vertrekken en kort draaien niet meer kon spelen, was hij nooit de speler die dan maar naar een andere manier van spelen zou zoeken. Dat was altijd de grootste charme van Hazard, maar tegelijk ook de reden waarom hij nu al op pensioen is. Had die de mentaliteit van een Ronaldo gehad, dan was ie nooit de grootste chouchou van het voetbal geweest, maar had hij wel een paar gouden ballen in zijn kast staan.
Ik vind het onzinnig om Doku te vergelijken met Hazard, als zijnde een potentiële Hazard 2.0. Twee totaal verschillende types spelers. Doku is een echte winger, terwijl Hazard vanop de flank ook een echte spelmaker was. Dat heeft Doku totaal niet in zich. En desondanks was Hazard op die leeftijd ook al veel efficiënter voor doel, ook al werd bij hem ook vaak gezegd dat hij nog meer aan scoren moest denken. Hazard vertrok naar Chelsea nadat ie al meer dan 50 goals én 50 assists achter zijn naam had bij Lille.
Weinig positief aan, die steltenloper wil ik zo snel mogelijk geschorst zien voor de rest van het toernooi. Al is het maar om Tedesco niet meer de kans te geven om een dubbeldekkerbus te gaan parkeren op de 6.
Onana zit niet in de beste vorm, maar is een onmisbare schakel op ons middenveld. Compleet bizarre opmerking dit.
Trossard is gewoon onze nieuwe Mertens. Niks voor de basis, maar top om in te vallen.
Dat vind ik toch wat te vroeg, al kon hij de laatste matchen echt niet overtuigen. Maar dat lag ook aan de manier waarop Tedesco de ploeg laat spelen, 't is niet de enige speler die niet tot zijn recht komt en zijn niveau niet haalt. Mertens viel indertijd ook altijd met waanzinnig veel vuur en drive in, wat hem die supersub status opleverde.