Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Carrasco tegen zijn voet als verdediger :wtf: (je zou mss nog kunnen denken dat hij zou dienen om nu en dan mee te schuiven naar voor, en 1 van de 2 defensief ingestelde middenvelders dan blijft hangen, maar niks van gezien)
Doku speelt al gans zijn carrière op links om naar binnen te snijden, start nu op rechts :wtf:
Trossard & KDB, in quase zelfde rol, Mangala & Onana ook :wtf:

Eigenlijk bakt de bond er geen kl*ten van, want zij kiezen de bondscoach telkens
Doku is zijn carrière volgens mij gewoon op rechts gestart onder Kompany bij Rsca en Amuzu stond toen op links..
Is ook rechtsvoetig dus zou op rechts moeten renderen

De keuze Mangala - Onana pakte niet uit. De vraag is dan, was dat in opdracht of besliste de spelers zelf om zo laag te blijven ipv door te schuiven.

Als ze intern de juiste analyse maken van de match is er niks verloren. Kansen genoeg om deze match te winnen en 1 blunder achteraan

Het lijkt altijd of we gewoon geen middenveld hebben. Je hebt dan 4 verdedigers ofzo staan en dan een muur van 7 witte spelers en daarachter een paar belgen... ook 0,0 pressing meestal en we hadden praktisch nooit de afvallende bal.

Haha. Oké dan.

Het is toch ook wel heel triest als Franck fucking Boeckx wel meteen ziet waar het tactisch misloopt, maar onze bondscoach niet. Mangala, Carrasco en Castagne speelden veel te laag, waardoor je hoger op het veld continue een mannetje tekort kwam en de loop- en passlijnen van De Bruyne en Trossard voortdurend afgesneden werden. De Slovaken konden zo de helft van de tijd gewoon vanuit een zetel spelen, en enkel door de individuele klasse van onze spelers maakten we toch nog kansen. Maar Tedesco ziet het blijkbaar anders.

Het is toch echt een tristesse voor het Belgisch voetbal hoor, hoe wij nu opnieuw met zo'n onbenul opgezadeld zitten. Als je dan daarnet Oostenrijk met een veel beperkter elftal zag spelen ... tactisch klopte het daar wel, en ze maakten het Frankrijk knap lastig. Laat de Belgen zo spelen, en je wint. We zaten zo, terecht, af te geven op Martinez zijn favoritisme en zijn gebrek aan een plan B, maar Tedesco is na een jaar bondscoach te zijn gewoon geen haar beter gebleken. Het favoritisme, het gebrek aan spelinzicht om een match te doen kantelen, nu na deze match zelfs het onterechte positivisme van Martinez. Hij heeft het allemaal.

Dit had dus ook een match moeten zijn waar je Theate en/of Vertonghen rustig had kunnen brengen. Zorgt er ook voor dat je een De Bruyne tegen Oekraïne geen rust kan geven. En dat je die tweede match weer met alle twijfels moet aanvatten. Rampscenario toch hoor dit.
Zet een Nicky Hayen of een Alexander Blessin daar als coach en we lopen er gewoon overheen. Wat een sukkel, met twee verdedigende middenvelders spelen tegen fucking Slovakije. Lukaku die geen aanvoer krijgt en dan een beetje beginnen experimenten met Carasco op linksback.
Weet je, dat je zo begint fine. Maar dat hij dan vertikt om zo een obvious wissels te doen is beangstigend.

Ik zie hem met momenten graag spelen, maar ik vrees dat Doku zo'n gevalletje "Goeie voeten maar geen voetbalverstand" gaat worden. Hoe vaak die zich wel niet te pletter loopt, verkeerde keuzes maakt of we bal blind wegspeelt. Uiteraard trekt iedereen ogen als hij weer flitst, maar de momenten na die flits komen er vaker niet dan wel uit.

Als je dan ook nog eens als een duivelke in zijn eerste match de bal breed en blind richting de eigen 16 trapt, vraag je je toch af welke instructies een coach mee geeft. Knal die bal toch gewoon eens weg ipv u zo in de nesten te werken achterin.

Carrasco tegen zijn voet als verdediger :wtf: (je zou mss nog kunnen denken dat hij zou dienen om nu en dan mee te schuiven naar voor, en 1 van de 2 defensief ingestelde middenvelders dan blijft hangen, maar niks van gezien)
Doku speelt al gans zijn carrière op links om naar binnen te snijden, start nu op rechts :wtf:
Trossard & KDB, in quase zelfde rol, Mangala & Onana ook :wtf:

Eigenlijk bakt de bond er geen kl*ten van, want zij kiezen de bondscoach telkens
Doku speelde bij Rennes voornamelijk rechts, dat is echt niet vreemd dat die rechts wordt gezet. Ook Carrasco speelt quasi altijd links, alleen is het geen back. En ik begrijp dat je niet altijd met De Cuyper speelt (Theate dan) om wat meer verdedigende sterkte te krijgen, maar als je dan toch een aanvaller daar zet, kun je evengoed met De Cuyper daar spelen. Oké, dit was de fout vanaf het begin, maar niet waardoor je de match verliest.

Zet een Nicky Hayen of een Alexander Blessin daar als coach en we lopen er gewoon overheen. Wat een sukkel, met twee verdedigende middenvelders spelen tegen fucking Slovakije. Lukaku die geen aanvoer krijgt en dan een beetje beginnen experimenten met Carasco op linksback.
Weet je, dat je zo begint fine. Maar dat hij dan vertikt om zo een obvious wissels te doen is beangstigend.
Onze belangrijkste linie is: Trossard, KDB, Doku
Die spelen onder Guardiola en Arteta
Wie past daar best bij als trainer? Idd Kompany

Gelukkkig is Munchen niet ver dus wie kan even taxi sturen?

Ik zie hem met momenten graag spelen, maar ik vrees dat Doku zo'n gevalletje "Goeie voeten maar geen voetbalverstand" gaat worden. Hoe vaak die zich wel niet te pletter loopt, verkeerde keuzes maakt of we bal blind wegspeelt. Uiteraard trekt iedereen ogen als hij weer flitst, maar de momenten na die flits komen er vaker niet dan wel uit.

Als je dan ook nog eens als een duivelke in zijn eerste match de bal breed en blind richting de eigen 16 trapt, vraag je je toch af welke instructies een coach mee geeft. Knal die bal toch gewoon eens weg ipv u zo in de nesten te werken achterin.
Probleem is dat hij niet in het team past, als je iedereen op zijn natuurlijke plek zet. Maxime De Cuyper en Doku werkt langs geen kanten door die laatste zijn speelstijl. Begin al eens met iedereen op zijn natuurlijke plek te zetten ipv artificieel iets te faciliteren omdat je per definitie met Doku wilt spelen

ps: Doku is gewoon een beest maar je moet hem wel juist gebruiken.

Het ergste vind ik nog dat die dan ook niet gewoon een pas geeft maar eerder 4 keer rond zen as draait. Hazard was ook een dribbelkont maar die had nog inzicht en gaf ook die laatste pas ipv een run tot de achterlijn en blind voor het doel trappen. Zeer frustrerend want ik vind dat hij dat beter doet bij man city, daar geeft hij toch sneller de bal af. Heb het gevoel dat hij zich wil bewijzen ofzo.

Het lijkt altijd of we gewoon geen middenveld hebben. Je hebt dan 4 verdedigers ofzo staan en dan een muur van 7 witte spelers en daarachter een paar belgen... ook 0,0 pressing meestal en we hadden praktisch nooit de afvallende bal.
Dat is omdat er niet genoeg gelopen wordt. In balbezit stonden we vaak zo:

1718694967536.png

Op die manier heb je geen aansluiting tussen de linies, kan de tegenstander heel eenvoudig de pass- en looplijnen van Trossard, De Bruyne en Doku afdekken, heb je geen overlap tussen je vleugelverdedigers en je vleugelaanvallers, en kunnen die eersten ook geen crosses versturen, beginnen je verdedigers en defensieve middenvelders dan maar lange ballen te pompen.

Als je in balbezit Carrasco en Mangala naar voor laat schuiven, creëer je automatisch aanspeelpunten, moeten de Slovaken keuzes maken tussen wie ze gaan dekken, en creëer je zelf overgewicht (of op zijn minst balans) op het middenveld. Maar het ding is dat we in principe ook zo spelen. Normaal gaat onze linkerflankverdediger veel hoger, doet die de overlap met de linkerflankaanvaller. Alleen werd dat gisteren, zeker in de eerste helft, gewoon nauwelijks gedaan. Wat bizar is, want de keuze op een flank met Trossard en Carrasco is net om dat zoveel mogelijk te bewerkstelligen. De klassieke Trossard die naar binnen snijdt, en de back die de achterlijn opzoekt voor de cross. Met Doku werkt dat minder goed, omdat die pas naar binnen snijdt vanaf de achterlijn. Die heeft meer nood aan een back die lager blijft. Dus ik snapte op dat vlak de opstelling wel. Alleen volgde de uitvoering totaal niet, en dat kan toch ook niet anders dan een beslissing van de coach zijn? Het kan toch niet dat Carrasco als volbloed aanvaller uit zijn eigen besliste om meer op de eigen helft te blijven en die runs niet te doen? Ook Mangala liep in vorige matchen véél hoger op het veld, dat hij nu vaak op dezelfde lijn bleef als Onana moet ook een beslissing van de coach geweest zijn.

Onderstaande is volgens mij hoe ze hadden moeten staan in balbezit:

1718695207522.png

Inderdaad, ik snap ook niet dat men bijvoorbeeld een Clement niet eens bondscoach maakt. Iemand die gewoon de simpele dingen doet, het ABC van het voetbal, en dan wals je gegarandeerd over middelmatige teams heen.
Nu zit je met zo'n vreemde Duitser die op het grote toneel wil bewijzen van voor een tactisch genie hij wel niet is.

Inderdaad, ik snap ook niet dat men bijvoorbeeld een Clement niet eens bondscoach maakt. Iemand die gewoon de simpele dingen doet, het ABC van het voetbal, en dan wals je gegarandeerd over middelmatige teams heen.
Nu zit je met zo'n vreemde Duitser die op het grote toneel wil bewijzen van voor een tactisch genie hij wel niet is.
In toernooivoetbal komt die tactische vondst vaak ook veel minder uit de verf. Daar moet je gewoon de logische dingen doen, de beste 11 opstellen en de juiste spelers wisselen.

Dat is omdat er niet genoeg gelopen wordt. In balbezit stonden we vaak zo:

Bekijk bijlage 30393

Op die manier heb je geen aansluiting tussen de linies, kan de tegenstander heel eenvoudig de pass- en looplijnen van Trossard, De Bruyne en Doku afdekken, heb je geen overlap tussen je vleugelverdedigers en je vleugelaanvallers, en kunnen die eersten ook geen crosses versturen, beginnen je verdedigers en defensieve middenvelders dan maar lange ballen te pompen.

Als je in balbezit Carrasco en Mangala naar voor laat schuiven, creëer je automatisch aanspeelpunten, moeten de Slovaken keuzes maken tussen wie ze gaan dekken, en creëer je zelf overgewicht (of op zijn minst balans) op het middenveld. Maar het ding is dat we in principe ook zo spelen. Normaal gaat onze linkerflankverdediger veel hoger, doet die de overlap met de linkerflankaanvaller. Alleen werd dat gisteren, zeker in de eerste helft, gewoon nauwelijks gedaan. Wat bizar is, want de keuze op een flank met Trossard en Carrasco is net om dat zoveel mogelijk te bewerkstelligen. De klassieke Trossard die naar binnen snijdt, en de back die de achterlijn opzoekt voor de cross. Met Doku werkt dat minder goed, omdat die pas naar binnen snijdt vanaf de achterlijn. Die heeft meer nood aan een back die lager blijft. Dus ik snapte op dat vlak de opstelling wel. Alleen volgde de uitvoering totaal niet, en dat kan toch ook niet anders dan een beslissing van de coach zijn? Het kan toch niet dat Carrasco als volbloed aanvaller uit zijn eigen besliste om meer op de eigen helft te blijven en die runs niet te doen? Ook Mangala liep in vorige matchen véél hoger op het veld, dat hij nu vaak op dezelfde lijn bleef als Onana moet ook een beslissing van de coach geweest zijn.

Onderstaande is volgens mij hoe ze hadden moeten staan in balbezit:

Bekijk bijlage 30394

Het is ook gewoon jammer dat Tedesco tegen dergelijke ploegen met Onana én Mangala "moet" spelen, louter omdat onze verdediging zo zwak is.

Ik zou met die 2 altijd starten tegen pakweg Frankrijk, Engeland of Spanje en vanuit de counter en omschakeling spelen, met de snelheid van Lukaku en Doku en het inzicht en de snelheid van uitvoeren van KDB kan je zo elk land vanuit een underdog positie pijn doen.

Maar tegen Slovakije moet je het spel maken, en dan is een middenveld met Mangala én Onana gewoon niet goed genoeg en idd, heb je weinig verbinding tussen je verdediging en aanval via een degelijk middenveld.

Ik vraag me af of het tegen dergelijke landen zou lonen om bv KDB een rijtje lager te zetten en CDK centraal te gebruiken als aanvallende middenvelder of valse, zwervende spits. Of Tielemans. Of Trossard daar dan zetten en dan met Doku/Carrasco links en Bakayoko/Lukebakio rechts.

En De Cuyper is echt heel bizar, die speelt 2 heel degelijke oefenmatchen, is de enige echte linksback, en dan zet hij daar plots Carrasco. Toont voor mij toch echt dat Tedesco zijn favorietjes heeft en blijft opstellen.

Dat en het veel te late ingrijpen, Trossard was nergens, vervang die dan toch aan de rust. Jammer voor hem en ik ben fan, maar nood breekt wet en hij was écht niet goed.

Absolute zeikmatch gezien. De verdediging deed pijn aan de ogen. Debast speelde met knikkende kniën.
Ik begrijp niet dat Tedesco niet eerder ingreep. Het middenveld kreeg niet voldoende voet aan grond, speelden veel te laag/te defensief. KDB werd ook goed geneutraliseeerd door de Slowaken. Het geluk stond ook niet aan onze zijde, enkele dikke kansen de nek omgewrongen en die handsball mag nooit afgekeurd worden imo.

Het is geen ramp dat we onze 1e match verliezen. Ik zie ze het wel rechtzetten tegen Roemenië.
Volgende match met De Cuyper ipv Trossard, met Carrasco een rij hoger. En hopelijk met Verthongen/Theate.

Ik zei het gisteren al, maar onze beste periode in de match was wanneer Mangala er af werd gehaald voor Bakayoko, en De Bruyne een rijtje lager kwam te staan. Enige moment in de match waarbij er plots wel connectie was tussen de linies. Met de inbreng van Tielemans, waarbij De Bruyne weer op de 10 ging staan, liep het meteen weer stroever.

Ik neig hier toch echt wel mee akkoord te gaan.... Ik vind Doku eigenlijk ook een best vreselijke speler qua stijl en efficiënt is die ook allerminst.
Is ultrasnel met en zonder bal, maar toch echt wel heel weinig vervolg.

Absolute zeikmatch gezien. De verdediging deed pijn aan de ogen. Debast speelde met knikkende kniën.
Ik begrijp niet dat Tedesco niet eerder ingreep. Het middenveld kreeg niet voldoende voet aan grond, speelden veel te laag/te defensief. KDB werd ook goed geneutraliseeerd door de Slowaken. Het geluk stond ook niet aan onze zijde, enkele dikke kansen de nek omgewrongen en die handsball mag nooit afgekeurd worden imo.

Het is geen ramp dat we onze 1e match verliezen. Ik zie ze het wel rechtzetten tegen Roemenië.
Volgende match met De Cuyper ipv Trossard, met Carrasco een rij hoger. En hopelijk met Verthongen/Theate.
Volgens mij gaan wij De Cuyper niet in actie zien in dit toernooi. Als Theate tegen Roemenië fit is, ben ik er vrij zeker van dat Tedesco hem gewoon terug als linksback gaat zetten. Het is bizar, maar zelfs na twee goeie oefenmatchen betwijfel ik ten zeerste dat Tedesco gaat afwijken van zijn idee fixe.

Volgens mij gaan wij De Cuyper niet in actie zien in dit toernooi. Als Theate tegen Roemenië fit is, ben ik er vrij zeker van dat Tedesco hem gewoon terug als linksback gaat zetten. Het is bizar, maar zelfs na twee goeie oefenmatchen betwijfel ik ten zeerste dat Tedesco gaat afwijken van zijn idee fixe.
Denk het ook niet. Heb het hier gisteren ook al geplaatst. Als je hem in deze match al niet liet starten... Hij had hier nochtans echt wel zijn meerwaarde kunnen hebben.

Zodra Theate terug is, komt hij terug op die plek. Hij gaat Theate nooit centraal zetten, tenzij ze daar écht in de problemen komen door blessures/schorsingen, maar binnenkort heeft hij daar misschien terug 4 CV's om uit te kiezen met Debast, Faes, Vertonghen en Witsel ...

Terug
Bovenaan