Denk je dat we met De Cuyper over de Slovaken gingen walsen? Als je de attack sides bekijkt, zie je dat 51% over links ging, en slechts 27% over rechts. Dus voor mij lag daar nu niet het hoofd probleem.
In jouw visie, moeten we dus Meunier, Vertonghen, Witsel & Theate thuislaten. Stel mij dan eens voor wie we in de plek hadden moeten meenemen? Mechele? Saelemaekers? De Winter? Gingen die het dan zoveel beter gedaan hebben?
Probeer toch eens achter onze ploeg te staan, in plaats van bij de 1e tegenslag hysterisch op de coach af te geven. We hebben hier gewoon brute pech. Trossard die een zeikmatch speelt. Lukaku pech/ongelukkig in de afwerking. Daar kan volgtens mij de coach weinig aan doen.
Ja amai, ik vraag me af wie beter had gedaan dan letterlijk spelers die niet kunnen spelen momenteel. Het is eender wie van Steve van FC Nerds tot de beste verdediger die je kan vinden. Op zijn minst had je een 26ste man kunnen meenemen. Meunier is trouwens letterlijk al 3 seizoenen naar de klote, die is telkens enkele maanden out wanneer hij een twijgje op zijn weg vindt. Ja, zelfs Saelemaekers is dan beter, idem met Foket en Siquet. De Winter is ook beter dan een lege stoel en waarschijnlijk zelfs beter dan Faes én ook beter dan Witsel in de opstelling die men beoogt te spelen, aangezien Witsel blijkbaar enkel nog redelijk speelt centraal in een driemansverdediging. Logisch aangezien je op die positie balvast moet zijn én een goede pass moet hebben. Ik ben fan van Vertonghen en Meunier, maar als ze niet fit zijn tegen ten laatste de tweede wedstrijd heb je er niets aan. En met fit bedoel ik topfit, geen risico op hervallen, perfect het juiste hersteltraject gevolgd. Theate is dan de beste kanshebber op topfit op het appel te verschijnen weldra waarschijnlijk.
Trouwens, je kan als LB nog steeds uit positie lopen en een aanval die van de andere flank komt zo gevaarlijk maken. Wat verschillende keren gebeurde, gelukkig speelden we tegen een bende halve amateurs. Die stats zeggen dan ook werkelijk niets, behalve dat de RB van Slovakije een uitgerangeerde veteraan is en links staat een back van Feyenoord die blijkbaar 20 mil moet opleveren deze zomer. Plus rechts op onze flank stond Doku, die regelmatig probeerde te dansen diep op de flank. Dat betekent dat je een mannetje minder moet uitschakelen als je de bal daar van krijgt. Dat neemt niet weg dat Carrasco niet op zijn natuurlijke positie speelt. Als ik het nu werkelijk moet hebben over de automatismen die je kweekt door week in week uit op die bepaalde positie te spelen (en niet tegen je voet in, by the way) zijn we al heel ver van kant hoor.
Zeg ik daarmee dat De Cuyper over Slovakije zou walsen? Neen, ik zeg daarmee dat iemand die natuurlijk op die positie speelt op zowel offensief als defensief vlak beter zal renderen. En Carrasco zal overduidelijk dieper op de flank evenzeer een pak beter renderen. Ik zal het zo illustreren : Carrasco, omdat hij rechtsbenig is, kwam één keer in stelling om een goede cross te lanceren. Lukaku kwam zo alleen voor de keeper te staan. De Cuyper heeft heel het jaar lang alle soorten voorzetten lekker getrapt. Vanaf de lijn, op stilstaande fases, vanaf de middellijn op de counter etc etc etc. Dat doe je nu eenmaal niet lekker met je chocoladebeen.
Dit heeft ook niets te maken met achter de ploeg willen staan of niet. Dit is jarenlang domme beslissing na domme beslissing zien en dan mensen die 1x voetbal kijken elke twee jaar die dan komen piepen "Alleuh sta eens achter de ploeg!

"
Je kan perfect achter de ploeg staan en tegelijk objectief 786293 dingen vinden om de coach een beunhaas te vinden. Dit is ook niet de eerste keer he, 9/10 problemen die men hier aankaart zag men al bij de selectie en in alle voorgaande matchen.
Ook nogmaals : Ja, Lukaku had er twee moeten inlappen. Maar de manager had zijn pionnen moeten zetten zodat we meer dan 7-8 goede minuten hadden. En wanneer het overduidelijk was dat Trossard geen deuk in een pak boter zou trappen vandaag had hij hem moeten vervangen. Dat was duidelijk bij de rust.