Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

God damn wat was Joos weer uitermate onkundig vanavond.

Zo veel overduidelijkheden niet opmerken... (vb de compleet vrijstaande Lukaku bij de onoordeelkundigde lobpoging van Trossard, Debruyne met meer onzuiverheden dan in zijn 10 vorige interlands samen, Doku die voor de zoveelste maal na een niet onaardige dribbel plompverloren inspeelt bij een Slovaak...).

Deplorabel.

Edit: Ah, de Lukaku-hatende salonanalisten hebben zich, na de gebruikelijke absentie van 2 jaar, ook weer een weg naar het zonlicht gebaand zo te zien,
:thumb:

Ja ik miste ook wel de ingeving om CDK ipv mangala erop te zetten en kdb achteruit te schuiven om wat meer vanachter de bal op te halen. Op de moeilijke momenten was het middenveld weer weg.

Ik schrok vooral van Debast zijn uitvoetballen. Soms rampzalige passing. Ik volg de Belgische competitie niet maar ik hoop voor hem dat ie bij Anderlecht dat toch beter doet.
Debast is rechtsvoering en moest nu links spelen. Faes is ook rechtsvoetig

Dus ipv 1 die niet kan uitvoerballen beperk je zo ook nog eens Debast

Het is toch ook wel heel triest als Franck fucking Boeckx wel meteen ziet waar het tactisch misloopt, maar onze bondscoach niet. Mangala, Carrasco en Castagne speelden veel te laag, waardoor je hoger op het veld continue een mannetje tekort kwam en de loop- en passlijnen van De Bruyne en Trossard voortdurend afgesneden werden. De Slovaken konden zo de helft van de tijd gewoon vanuit een zetel spelen, en enkel door de individuele klasse van onze spelers maakten we toch nog kansen. Maar Tedesco ziet het blijkbaar anders.

Het is toch echt een tristesse voor het Belgisch voetbal hoor, hoe wij nu opnieuw met zo'n onbenul opgezadeld zitten. Als je dan daarnet Oostenrijk met een veel beperkter elftal zag spelen ... tactisch klopte het daar wel, en ze maakten het Frankrijk knap lastig. Laat de Belgen zo spelen, en je wint. We zaten zo, terecht, af te geven op Martinez zijn favoritisme en zijn gebrek aan een plan B, maar Tedesco is na een jaar bondscoach te zijn gewoon geen haar beter gebleken. Het favoritisme, het gebrek aan spelinzicht om een match te doen kantelen, nu na deze match zelfs het onterechte positivisme van Martinez. Hij heeft het allemaal.

Dit had dus ook een match moeten zijn waar je Theate en/of Vertonghen rustig had kunnen brengen. Zorgt er ook voor dat je een De Bruyne tegen Oekraïne geen rust kan geven. En dat je die tweede match weer met alle twijfels moet aanvatten. Rampscenario toch hoor dit.

Denk je dat we met De Cuyper over de Slovaken gingen walsen? Als je de attack sides bekijkt, zie je dat 51% over links ging, en slechts 27% over rechts. Dus voor mij lag daar nu niet het hoofd probleem.
In jouw visie, moeten we dus Meunier, Vertonghen, Witsel & Theate thuislaten. Stel mij dan eens voor wie we in de plek hadden moeten meenemen? Mechele? Saelemaekers? De Winter? Gingen die het dan zoveel beter gedaan hebben?

Probeer toch eens achter onze ploeg te staan, in plaats van bij de 1e tegenslag hysterisch op de coach af te geven. We hebben hier gewoon brute pech. Trossard die een zeikmatch speelt. Lukaku pech/ongelukkig in de afwerking. Daar kan volgtens mij de coach weinig aan doen.
Ja amai, ik vraag me af wie beter had gedaan dan letterlijk spelers die niet kunnen spelen momenteel. Het is eender wie van Steve van FC Nerds tot de beste verdediger die je kan vinden. Op zijn minst had je een 26ste man kunnen meenemen. Meunier is trouwens letterlijk al 3 seizoenen naar de klote, die is telkens enkele maanden out wanneer hij een twijgje op zijn weg vindt. Ja, zelfs Saelemaekers is dan beter, idem met Foket en Siquet. De Winter is ook beter dan een lege stoel en waarschijnlijk zelfs beter dan Faes én ook beter dan Witsel in de opstelling die men beoogt te spelen, aangezien Witsel blijkbaar enkel nog redelijk speelt centraal in een driemansverdediging. Logisch aangezien je op die positie balvast moet zijn én een goede pass moet hebben. Ik ben fan van Vertonghen en Meunier, maar als ze niet fit zijn tegen ten laatste de tweede wedstrijd heb je er niets aan. En met fit bedoel ik topfit, geen risico op hervallen, perfect het juiste hersteltraject gevolgd. Theate is dan de beste kanshebber op topfit op het appel te verschijnen weldra waarschijnlijk.

Trouwens, je kan als LB nog steeds uit positie lopen en een aanval die van de andere flank komt zo gevaarlijk maken. Wat verschillende keren gebeurde, gelukkig speelden we tegen een bende halve amateurs. Die stats zeggen dan ook werkelijk niets, behalve dat de RB van Slovakije een uitgerangeerde veteraan is en links staat een back van Feyenoord die blijkbaar 20 mil moet opleveren deze zomer. Plus rechts op onze flank stond Doku, die regelmatig probeerde te dansen diep op de flank. Dat betekent dat je een mannetje minder moet uitschakelen als je de bal daar van krijgt. Dat neemt niet weg dat Carrasco niet op zijn natuurlijke positie speelt. Als ik het nu werkelijk moet hebben over de automatismen die je kweekt door week in week uit op die bepaalde positie te spelen (en niet tegen je voet in, by the way) zijn we al heel ver van kant hoor.

Zeg ik daarmee dat De Cuyper over Slovakije zou walsen? Neen, ik zeg daarmee dat iemand die natuurlijk op die positie speelt op zowel offensief als defensief vlak beter zal renderen. En Carrasco zal overduidelijk dieper op de flank evenzeer een pak beter renderen. Ik zal het zo illustreren : Carrasco, omdat hij rechtsbenig is, kwam één keer in stelling om een goede cross te lanceren. Lukaku kwam zo alleen voor de keeper te staan. De Cuyper heeft heel het jaar lang alle soorten voorzetten lekker getrapt. Vanaf de lijn, op stilstaande fases, vanaf de middellijn op de counter etc etc etc. Dat doe je nu eenmaal niet lekker met je chocoladebeen.

Dit heeft ook niets te maken met achter de ploeg willen staan of niet. Dit is jarenlang domme beslissing na domme beslissing zien en dan mensen die 1x voetbal kijken elke twee jaar die dan komen piepen "Alleuh sta eens achter de ploeg! :("

Je kan perfect achter de ploeg staan en tegelijk objectief 786293 dingen vinden om de coach een beunhaas te vinden. Dit is ook niet de eerste keer he, 9/10 problemen die men hier aankaart zag men al bij de selectie en in alle voorgaande matchen.

Ook nogmaals : Ja, Lukaku had er twee moeten inlappen. Maar de manager had zijn pionnen moeten zetten zodat we meer dan 7-8 goede minuten hadden. En wanneer het overduidelijk was dat Trossard geen deuk in een pak boter zou trappen vandaag had hij hem moeten vervangen. Dat was duidelijk bij de rust.

Ik vertelde dit weekend nog thuis dat België niet naar de volgende rond zal geraken.

Moest lukaku bij de eerste goal de bal niet aangeraakt hebben, dan ging de bal toch binnen en was het wel goal en niet gekeurd? (Want k denk dat de bal zonder lukaku wel binnen zou gaan)

Moest lukaku bij de eerste goal de bal niet aangeraakt hebben, dan ging de bal toch binnen en was het wel goal en niet gekeurd? (Want k denk dat de bal zonder lukaku wel binnen zou gaan)
Ik vermoed van wel. Maar dat kan je Lukaku niet verwijten imo, maakt het gewoon extra zuur.

Dus de Anderlecht-boys (Lukaku, Doku en Debast) moeten eruit en Vanaken zou de grote redder zijn geweest? Tgoh, hoe objectief zijn we hier weer zeg :unsure: .

De enige echte flater (bij de start) was om niet De Cuyper te laten starten ipv Carrasco. In de rust moest ingegrepen worden in de vorm van Mangala eruit en eventueel Tielemans (die achteraf gezien niet goed inviel) of CDK erop te gooien. Trossard moest ook eraf, want dat was veruit onze slechtste man, al begon die al wat beter te spelen nadat hij van de flank weg werd gehaald. Debast en Faes ook zeer slecht, maar geen andere opties op de bank. Hoe Faes, samen met Casteels, het hoogste cijfer haalde in het Nieuwsblad, is mij een groot raadsel. Die was opnieuw dramatisch. Voor elke goede tussenkomst, ging hij erna weer in de fout. Ik hoop dat Vertonghen snel terug is, want die is broodnodig achterin.

Dus de Anderlecht-boys (Lukaku, Doku en Debast) moeten eruit en Vanaken zou de grote redder zijn geweest? Tgoh, hoe objectief zijn we hier weer zeg :unsure: .

De enige echte flater (bij de start) was om niet De Cuyper te laten starten ipv Carrasco. In de rust moest ingegrepen worden in de vorm van Mangala eruit en eventueel Tielemans (die achteraf gezien niet goed inviel) of CDK erop te gooien. Trossard moest ook eraf, want dat was veruit onze slechtste man, al begon die al wat beter te spelen nadat hij van de flank weg werd gehaald. Debast en Faes ook zeer slecht, maar geen andere opties op de bank. Hoe Faes, samen met Casteels, het hoogste cijfer haalde in het Nieuwsblad, is mij een groot raadsel. Die was opnieuw dramatisch. Voor elke goede tussenkomst, ging hij erna weer in de fout. Ik hoop dat Vertonghen snel terug is, want die is broodnodig achterin.

Exact dit inderdaad. Carrasco tegen zijn voet op de back.. Ik begrijp echt niet hoe je zoiets kan beslissen als staf. Hoger op het veld zou die kunnen renderen, maar dan nog eerder als invaller. De Cuyper of Theate zouden die plek moeten innemen

Vertonghen moet terugkomen om zijn plaats naast debast in te nemen. Faes is voor mij een beperkte mandekker, en tout court gewoon geen goede voetballer.

Het komt nog wel goed (hoop ik)…

Het is duidelijk dat Tedesco verliefd is op een aantal spelers en een aantal spelers gewoon meeneemt voor de vorm, maar niet meer dan dat. En hij hoopt dat enkele van de spelers waar hij verliefd op is, zo'n belachelijk goed tornooi spelen, dat ze in de zomer naar een topclub gaan en hem eeuwig dankbaar zullen zijn voor de onvoorwaardelijke steun.

Niet toevallig ook natuurlijk dat Carrasco op Tedesco rijmt. :unsure:

Ik wil niet te optimistich doen als Hollander maar België heeft de laatste 3 toernooiwedstrijden 6 expected goals gecreëerd en 0 goals gemaakt. Dat betekent dat de Belgen dus 6 goals gemaakt hadden moeten hebben en dan tel ik de afgekeurde goals nog niet eens mee.

Bijna onwerkelijke statistieken. Dat moet haast wel weer een keer gaan omdraaien de volgende matches.

Ik ga nooit fan worden van Lukaku maar gisteren kan je hem imo écht niet aanwrijven, of hoogstens minimaal... daarvoor waren er teveel spelers die een absolute kutmatch speelden met Doku op kop. Die niet alleen dé grote schuldige was bij dat doelpunt (stop met dribbelen rond u eigen baklijn ffs) maar ook offensief niks heeft uitgestoken.

Maar waar gisteren vooral het pijnpunt lag was het middenveld... Onana en Mangala waren gewoon compleet onzichtbaar. Ons middenveld werd com-pleet overlopen. Als je geen controle hebt op het middenveld dan mag je aanvallende impulsen gewoon vergeten.
Het is hier eigenlijk algezegd: Vanaken heeft misschien wel net dat klootzak gehalte dat je nodig hebt op die positie...

Ik hoop op 2 betere matchen nu maar ik vrees tegelijkertijd dat het alweer ijdele hoop zal zijn.

Carrasco tegen zijn voet als verdediger :wtf: (je zou mss nog kunnen denken dat hij zou dienen om nu en dan mee te schuiven naar voor, en 1 van de 2 defensief ingestelde middenvelders dan blijft hangen, maar niks van gezien)
Doku speelt al gans zijn carrière op links om naar binnen te snijden, start nu op rechts :wtf:
Trossard & KDB, in quase zelfde rol, Mangala & Onana ook :wtf:

Eigenlijk bakt de bond er geen kl*ten van, want zij kiezen de bondscoach telkens

Op die honderd posts was er maar eentje die riep om Vanaken, niet overdrijven hé :p
Exact dit inderdaad. Carrasco tegen zijn voet op de back.. Ik begrijp echt niet hoe je zoiets kan beslissen als staf. Hoger op het veld zou die kunnen renderen, maar dan nog eerder als invaller. De Cuyper of Theate zouden die plek moeten innemen

Vertonghen moet terugkomen om zijn plaats naast debast in te nemen. Faes is voor mij een beperkte mandekker, en tout court gewoon geen goede voetballer.

Het komt nog wel goed (hoop ik)…
Debast was écht niet goed, Faes ook niet, maar Debast was toch echt nog een categorie erger. Die moet toch serieus wat boterhammen gaan fretten in Portugal. Voor mij moet je daar echt met Theate - Vertonghen of Theate - Witsel gaan spelen. En De Cuyper op de linksback.

Onervaren, getalenteerde & jonge spelers zit ik niets mee in. Maar hoe komt het ook weer dat Onana en Mangala, zeker in de laatste seizoenshelft, geen potten hebben gebroken bij hun clubs? Dat is toch rechtstreeks mee deel van het probleem? Teveel talent dat te snel stagneert, of in de wachtkamer blijft zitten.

Terug
Bovenaan