Groep E (Oekraïne, Slovakije, BELGIË, Roemenië)

Ik zou niet te veel twijfelen aan Lukaku.
Voor mij nog steeds een super efficiënte spits.

Ik moet nog steeds lachen met een oud interview met Kompany waar ze hem vragen wie de moeilijkste spits is waar hij ooit tegen heeft gespeeld oid. Daarin vertelde hij dat het heel moeilijk verdedigen was op Lukaku gezien zijn postuur, als die de bal afschermt met z'n rug en draait is het alsof je in zo'n draaideur stapt en ergens anders terchtkomt. :p

Dat laatste denk ik dus ook. De Bruyne sukkelt de laatste jaren toch iets te veel met blessures dan hem lief is. Ik heb echt sterk het idee dat die fysiek op zijn limiet zit of misschien zelfs erover. Ik betwijfel sterk of die het nog twee jaar kan trekken op absoluut topniveau.

KDB heeft dit toernooi zelfs al zijn eigen privé kiné mee om hem zeker fit te houden. Over 2 jaar hebben we daar een gans medisch team voor nodig ofzo :unsure:

Het pobleem bij die handsbal van Openda is niet de technologie die het mogelijk maakte om 100% zeker vast te stellen dat hij de bal met de hand raakt. Het probleem is die idiote handsregel van tegenwoordig, die dat blijkbaar altijd bestraft moet zien, ookal is het totaal onvrijwiilig handspel die weinig of geen invloed heeft op de bal. Daar zit hem het probleem. Ik zou liever terug naar vroeger gaan, waarbij je interpretatie en gezond verstand van de scheidsrechter/VAR toelaat, en hen laat beslissen over dit soort gevallen. Met behulp van de technologie, zeker, maar ook gewoon met common sense. Dan wordt die goal nooit afgekeurd. En de Slovaken zouden niks te klagen hebben, mits je natuurlijk ruimte laat voor interpretatie in het regelment. En dat is er nu niet (meer) voor handsbal.
Doe het voor express?
De voorbije dagen 3x de regels hier gepost en jij komt nog met iets totaal anders af

De handsregel zegt helemaal niet dat het altijd bestraft moet worden..
Er is nu net wel ruimte voor interpretatie in de handsregel.. "Lichaam onnatuurlijk groter maken" "De bal BEWUST" spelen. Dat zijn dingen die voor interpretatie vatbaar zijn

Het probleem bij dat doelpunt wat EN een fout van de ref EN een fout van de VAR - voor zover men om tv kon zien kreeg je een ingezoomd beeld van de handsbal (zonder de hele fase) + in slowmotion

The VAR can ‘check’ the footage in normal speed and/or in slow motion but, in general, slow motion replays should only be used for facts, e.g. position of offence/player, point of contact for physical offences and handball, ball out of play (including goal/no goal); normal speed should be used for the ‘intensity’ of an offence or to decide if it was a handball offence

Dat laatste denk ik dus ook. De Bruyne sukkelt de laatste jaren toch iets te veel met blessures dan hem lief is. Ik heb echt sterk het idee dat die fysiek op zijn limiet zit of misschien zelfs erover. Ik betwijfel sterk of die het nog twee jaar kan trekken op absoluut topniveau.
Ik zie die het ook niet lang meer trekken, wat uitbollen in Saoedi-Arabie en gedaan. Ik durf zelf niet zeggen dat hij er op een volgend WK nog bij is.

De Cuyper zou naar Marseille kunnen, en nog wat (sub)(top)ploegen zouden interesse tonen ... zit op de bank bij België als (enige) zuivere LB ten nadele van een winger uit de zandbak die tegen zijn voet moet spelen :sarcastic:

bdabca7e-2fab-11ef-92ff-02b7b76bf47f.jpg

De-schepping-van-Adam-Michelangelo.jpg

Benieuwd naar Slovakije straks.
Hadden ze geluk tegen ons of tonen ze tegen Oekraïne, dat toch ook wat talent heeft, dat ze toch wat kunnen voetballen.

Doe het voor express?
De voorbije dagen 3x de regels hier gepost en jij komt nog met iets totaal anders af

...
Sorry dat ik hier niet alles lees, ik heb ook andere dingen te doen.

Het punt dat ik wou maken blijft gelden: er is absoluut niks mis met het gebruik van technologie, wel met de regels en/of de toepassing er van.
En ik blijf de huidige handsregels te streng vinden.

Als Slovakije hier wint worden ze bijna zeker 1e.
Enkel als Roemenië van zowel België als Slovakije kan winnen, kan Slovakije nog 2e eindigen.

Enkel als Roemenië van zowel België als Slovakije kan winnen, kan Slovakije nog 2e eindigen.
Dus met andere woorden: als de score zo blijft, mag België al groepswinst vergeten.
want zelfs al zouden we nog 2 keer winnen straks, onderling duel met slovakije is verloren.

Als Belgie wint van Roemenie en Oekranie en Roemenie wint van Slovakije heb je toch 3 ploegen met 6 punten en hangt het af van doelpunten saldo.

Terug
Bovenaan