Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ex-collega haar ontslag was uitbetaald voor zover ik weet, en de reden tot haar ontslag was zo kinderachtig dat het niet in de peuterspeelzaal van 9lives zou passen. De baas is eigenlijk veel te joviaal, open en vriendschappelijk waardoor er weleens misbruik van gemaakt wordt..

Ik hoorde van hem dat hij nog de C4 van nog een ander collega moest bezorgen, ook vertrokken in hetzelfde jaar, dus sowieso zal het gewoon slordigheid zijn denk/hoop ik...?
Die patron is weliswaar niet goed te praten. Het steken op wat 'slordigheid' is echt niet correct.
OK, die madam kon het wat schappelijker (& slimmer) aanpakken dan door 7 maand te wachten om dan in volle colère van haren tak te gaan maken.
Maar als er echt nog 7 mnd loon uit te betalen zou zijn ... dude ... da madammeke heeft dan wel reden om colèrig te zijn.

Een WN heeft allerhande verplichtingen t.o.v. de WG. Als WG is de voornaamste verplichting t.o.v. de WN alvast het correct uitbetalen van het loon.
Je moet als WN maar eens iets gelijkaardig proberen & 7 mnd niet aan uw verplichtingen voldoen eh. Denk niet dat het zolang zal duren tot je buiten ligt.

Nu ... hier boven lijkt het mij dat men uit gaat van het feit dat er al 7 mnd geen loon uitbetaald wordt precies, maar ... het lijkt het mij niet dat er 7 mnd loon uit te betalen zou vallen, want eens je vertrekt krijg je natuurlijk geen loon meer.
Mss dat er nog 1 of zelfs 2 maandlonen zouden kunnen open staan of zoiets, maar sinds je vertrok trek je geen loon meer eh.

Als het gewoon 'de nodige documentatie' is voor naar den RVA te stappen om een uitkering aan te vragen ... dan is het nog zotter dat ze dat 7 mnd laat aanslepen. Want waarschijnlijk ga je die uitkering zeker niet krijgen met terugwerkende kracht.

Die patron is weliswaar niet goed te praten. Het steken op wat 'slordigheid' is echt niet correct.
OK, die madam kon het wat schappelijker (& slimmer) aanpakken dan door 7 maand te wachten om dan in volle colère van haren tak te gaan maken.
Maar als er echt nog 7 mnd loon uit te betalen zou zijn ... dude ... da madammeke heeft dan wel reden om colèrig te zijn.

Een WN heeft allerhande verplichtingen t.o.v. de WG. Als WG is de voornaamste verplichting t.o.v. de WN alvast het correct uitbetalen van het loon.
Je moet als WN maar eens iets gelijkaardig proberen & 7 mnd niet aan uw verplichtingen voldoen eh. Denk niet dat het zolang zal duren tot je buiten ligt.

Nu ... hier boven lijkt het mij dat men uit gaat van het feit dat er al 7 mnd geen loon uitbetaald wordt precies, maar ... het lijkt het mij niet dat er 7 mnd loon uit te betalen zou vallen, want eens je vertrekt krijg je natuurlijk geen loon meer.
Mss dat er nog 1 of zelfs 2 maandlonen zouden kunnen open staan of zoiets, maar sinds je vertrok trek je geen loon meer eh.

Als het gewoon 'de nodige documentatie' is voor naar den RVA te stappen om een uitkering aan te vragen ... dan is het nog zotter dat ze dat 7 mnd laat aanslepen. Want waarschijnlijk ga je die uitkering zeker niet krijgen met terugwerkende kracht.
Die krijg je wel met terugwerkende kracht.
Ex zijn contract was gestopt in september, in oktober krijgt hij verkeerd ingevulde papieren. Je dient die in, krijgt geen feedback maar ook geen uitkering. Dus in november vraag je waarom je geen dopgeld kreeg. Je krijgt de juiste uitleg, gaat terug naar de werkgever "jamaar het is druk op het sociaal secretariaat!"
In december informeer je nog eens "jamaar het sociaal secretariaat is nu bezig met de berekeningen van de eindejaarspremies!" en dan probeer je in december uit te vissen wat je daartegen kan doen (heel vlotjes in coronatijden natuurlijk), in januari stuur je dan na het bouwverlof een aangetekend schrijven, eind januari krijg je de juiste papieren en in februari krijg je dan 5maand aan uitkeringen. Jippie!

Ok, fucking mind blown hier.
Wij zijn dus een syndicuskantoor en we hebben kantoor in een gebouw waar ne andere syndicus aangesteld is + bijkomend woon ik hier ook.

Het is zo dat fysiek vergaderen niet meer mag sinds oktober.
Maar op het appartement heb ik al sinds lange tijd problemen met de verwarming en ook op kantoor werkt die niet altijd goed. Het zijn zo elektrische kachels die 's nachts opladen.

Dus heb ik gekeken om hier warmtepompen te laten installeren. Dat is een pak efficiënter en we kunnen dan ook koelen in de zomer, wat best wel nodig is.
Ik had hier al met een deel buren gesproken (enfin degene die hier het meest regelen) en ook al eerdere plannen terug gekoppeld aan hen en waar nodig aangepast.

Dat duurt dus maanden hé, want dat is echt niet simpel.
Soit, ik had eindelijk een goeie firma met een goed voorstel waar de buren niet over zouden kunnen klagen.

Dus ik mail onze syndicus, die ik al eerder op de hoogte had gebracht van de plannen.
Met de vraag een stemming te organiseren. Sinds enkele maanden kan je dus schriftelijk laten stemmen.
Ik werk een hele brief uit, ik steek daar de technische fiches bij, ik maak plannetjes van hoe het eruit zou zien en licht ook toe wat er allemaal aan vooraf gegaan is.

Ik mail dat en vraag in mijn mail letterlijk:

"Kan je deze zaken uitsturen ter stemming".

Ik krijg positief antwoord dat hij het die vrijdag ging uitsturen.

Die stemming is wettelijk afgerond binnen de 3 weken en dat was vorige vrijdag.
Ik had vorige week al eens gemaild of hij voldoende antwoorden had om wettelijk te kunnen stemmen. Maar geen reactie.

Ik stuur dus vanmorgen of alles ok is, krijg ik als antwoord dat dat maar als gewone brief uitgestuurd is en dat dus geen stemming was.
En dat als we daarover willen laten stemmen we een vergadering moeten organiseren.

Echt :crazy::crazy:

Ik snap dan al niet als ge met ne concullega te maken hebt dat ge niet reageert op mails maar dan dat ge nalaat van uw job correct uit te voeren.
Mocht ik iets moeten doen voor ne concullega dan liet ik alles 3 keer nakijken voor ik iets zei en antwoordde ik wel op mails. Zou schrik hebben om af te gaan tov anderen.

Ben gewoon even speechless op dit moment.

Ex-collega haar ontslag was uitbetaald voor zover ik weet, en de reden tot haar ontslag was zo kinderachtig dat het niet in de peuterspeelzaal van 9lives zou passen. De baas is eigenlijk veel te joviaal, open en vriendschappelijk waardoor er weleens misbruik van gemaakt wordt..

Ik hoorde van hem dat hij nog de C4 van nog een ander collega moest bezorgen, ook vertrokken in hetzelfde jaar, dus sowieso zal het gewoon slordigheid zijn denk/hoop ik...?
Uit heel dat verhaal is uw baas toch duidelijk de 'psycho' even een dik half jaar met iemand ( en blijkbaar nog iemand) hun voeten spelen? Waarom, om zich wat groot te voelen?

Ok, fucking mind blown hier.
Wij zijn dus een syndicuskantoor en we hebben kantoor in een gebouw waar ne andere syndicus aangesteld is + bijkomend woon ik hier ook.

Het is zo dat fysiek vergaderen niet meer mag sinds oktober.
Maar op het appartement heb ik al sinds lange tijd problemen met de verwarming en ook op kantoor werkt die niet altijd goed. Het zijn zo elektrische kachels die 's nachts opladen.

Dus heb ik gekeken om hier warmtepompen te laten installeren. Dat is een pak efficiënter en we kunnen dan ook koelen in de zomer, wat best wel nodig is.
Ik had hier al met een deel buren gesproken (enfin degene die hier het meest regelen) en ook al eerdere plannen terug gekoppeld aan hen en waar nodig aangepast.

Dat duurt dus maanden hé, want dat is echt niet simpel.
Soit, ik had eindelijk een goeie firma met een goed voorstel waar de buren niet over zouden kunnen klagen.

Dus ik mail onze syndicus, die ik al eerder op de hoogte had gebracht van de plannen.
Met de vraag een stemming te organiseren. Sinds enkele maanden kan je dus schriftelijk laten stemmen.
Ik werk een hele brief uit, ik steek daar de technische fiches bij, ik maak plannetjes van hoe het eruit zou zien en licht ook toe wat er allemaal aan vooraf gegaan is.

Ik mail dat en vraag in mijn mail letterlijk:

"Kan je deze zaken uitsturen ter stemming".

Ik krijg positief antwoord dat hij het die vrijdag ging uitsturen.

Die stemming is wettelijk afgerond binnen de 3 weken en dat was vorige vrijdag.
Ik had vorige week al eens gemaild of hij voldoende antwoorden had om wettelijk te kunnen stemmen. Maar geen reactie.

Ik stuur dus vanmorgen of alles ok is, krijg ik als antwoord dat dat maar als gewone brief uitgestuurd is en dat dus geen stemming was.
En dat als we daarover willen laten stemmen we een vergadering moeten organiseren.

Echt :crazy::crazy:

Ik snap dan al niet als ge met ne concullega te maken hebt dat ge niet reageert op mails maar dan dat ge nalaat van uw job correct uit te voeren.
Mocht ik iets moeten doen voor ne concullega dan liet ik alles 3 keer nakijken voor ik iets zei en antwoordde ik wel op mails. Zou schrik hebben om af te gaan tov anderen.

Ben gewoon even speechless op dit moment.
Kunt ge geen vergadering voorstellen om over te gaan tot het aanstellen van een andere syndicus?

Pppfff... Vind maar eens ne deftige hé... 😓🤔🤨

Ja ik ken er wel natuurlijk mja is super vervelend als ge zelf ene zijt om dan op ne andere af te geven.

Niet bij ons komen werken dan, we komen dat dagelijks tegen.

Ik kan 't mij al voorstellen.
Allee iedereen maakt nu fouten en had die nu gezegd dat die zich vergist had of whatever.
Maar nee zo ne droge, niet echt beleefde mail met foutieve info.

En zeker al als ge daar zelf nog zoveel moeite insteekt.

haa zwarten, kunde snel even voor nen renovatie wedstrijd 900kw aan luchtwaterwarmtepompen in de kelder plaatsen.
150m² enkel aan warmtepompen, 397440m³/h!!!!!!!!!!!!! aan lucht. Aanzuigrooster aan 1m/s is 110m²!!!! 110 fucking vierkante meter.
haja ... kan da vandaag nog gebeuren.. hup hup, knalt dat er maar in.
Als ze u op uw werk aanspreken met "haa zwarten" zou ik toch eens langs HR passeren :unsure:

De HR op mijn werk spreekt mij aan met "haa kale Limburger" :headshake:.
Die op mijn vorig werk deed dat ook, maar daar heb ik nu ne kleine mee. Dus misschien zijn we daar allebei in fout :unsure:.

De HR op mijn werk spreekt mij aan met "haa kale Limburger" :headshake:.
Die op mijn vorig werk deed dat ook, maar daar heb ik nu ne kleine mee. Dus misschien zijn we daar allebei in fout :unsure:.
Heb jij niet gezegd tegen uw madam : kijk sé onze kleine is nen kale Limburger. Nu zijn we met 2. Vanaf nu is het rijkdom der harigen bij ons gedaan.

totdat ze haar krijgt tenminste :(

Collega's die gezellig met 10 aan 1 tafel zitten te lunchen, ik eet al maanden achter mijn bureau...

Ze zitten binnen.

Idem hier.
Ergste is dan nog er zijn twee zalen. Eén heel kleine, ik gok 8 vierkante meter een eentje van + 25 vierkante meter.
Kom vorige week tijdens de lunch binnen zaten ze met 5 in die kleine zaal en de grote was leeg.

Ffs.

Terug
Bovenaan