Str8_6
Well-known member
Dus niet gedoctoreerd en geen witte raaf?Ik vrees dat het bij beide een nee is![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus niet gedoctoreerd en geen witte raaf?Ik vrees dat het bij beide een nee is![]()
Neeje, geen drankorgel en geen witte raaf.Dus niet gedoctoreerd en geen witte raaf?
Dit moet ik jammer genoeg bevestigen. Ikzelf studeer dit jaar af en heb sterke interesse in een doctoraat te doen. Ik studeer aan de KUL, maar omdat ik vind dat je als onderzoeker in zo veel mogelijk verschillende onderzoeksomgevingen moet gewerkt hebben, heb ik ook een aantal professoren van de UGent gecontacteerd, maar telkens een negatief antwoord gekregen. Dit terwijl ik via via wel wist dat er een plaats was, maar ze hebben die gewoon aan een master thesis student gegeven. Ik wil absoluut niet beweren dat ik een betere kandidaat ben/was, maar het frustreert me gewoon dat ik niet eens een kans krijg...Ik merk dat doctoraten soms ook vrij subjectief worden toegewezen. Meestal gaat het natuurlijk wel om echt sterke studenten, maar soms zijn het niet per se hoogvliegers die toch binnegeraken door een goed contact met de prof tijdens hun thesis of dergelijke.

Aan de Ugent is dit ook zo, maar veel vacatures worden "intern" opengesteld. Je moet dus aan de Ugent studeren of werkem om ze te kunnen zien.Dit moet ik jammer genoeg bevestigen. Ikzelf studeer dit jaar af en heb sterke interesse in een doctoraat te doen. Ik studeer aan de KUL, maar omdat ik vind dat je als onderzoeker in zo veel mogelijk verschillende onderzoeksomgevingen moet gewerkt hebben, heb ik ook een aantal professoren van de UGent gecontacteerd, maar telkens een negatief antwoord gekregen. Dit terwijl ik via via wel wist dat er een plaats was, maar ze hebben die gewoon aan een master thesis student gegeven. Ik wil absoluut niet beweren dat ik een betere kandidaat ben/was, maar het frustreert me gewoon dat ik niet eens een kans krijg...
Ik heb ook de indruk dat de KUL hier een totaal andere visie over heeft. Ik ben door twee professoren gecontacteerd geweest met de vraag of ik interesse had in een doctoraat, en wanneer ik bevestigde, vertelden ze me alle twee dat de vacature binnenkort online zou komen en dat ik zeker moest solliciteren... het lijkt wel of professoren verplicht zijn alle posities publiek open te stellen? Het viel mij ook op dat er bijna dubbel zoveel vacatures voor doctoraten aan de KUL open staan dan aan de UGent... weet iemand hier toevallig iets meer over? Ik ben wel benieuwd nu eigenlijk![]()
Is toch niet zo ongewoon? In vele bedrijven worden vacatures ook eerst enkel intern opengesteld. Wanneer er geen geschikte kandidaat gevonden wordt, gaat men pas de vacature extern openen.Aan de Ugent is dit ook zo, maar veel vacatures worden "intern" opengesteld. Je moet dus aan de Ugent studeren of werkem om ze te kunnen zien.
Ik bedoel niet dat dat ongewoon is hoor. WhiteCollar zit in Leuven, en dat is dus waarschijnlijk de verklaring waarom er voor hem meer vacatures zichtbaar zijn in Leuven dan Gent.Is toch niet zo ongewoon? In vele bedrijven worden vacatures ook eerst enkel intern opengesteld. Wanneer er geen geschikte kandidaat gevonden wordt, gaat men pas de vacature extern openen.
Dit moet ik jammer genoeg bevestigen. Ikzelf studeer dit jaar af en heb sterke interesse in een doctoraat te doen. Ik studeer aan de KUL, maar omdat ik vind dat je als onderzoeker in zo veel mogelijk verschillende onderzoeksomgevingen moet gewerkt hebben, heb ik ook een aantal professoren van de UGent gecontacteerd, maar telkens een negatief antwoord gekregen. Dit terwijl ik via via wel wist dat er een plaats was, maar ze hebben die gewoon aan een master thesis student gegeven. Ik wil absoluut niet beweren dat ik een betere kandidaat ben/was, maar het frustreert me gewoon dat ik niet eens een kans krijg...
Ik heb ook de indruk dat de KUL hier een totaal andere visie over heeft. Ik ben door twee professoren gecontacteerd geweest met de vraag of ik interesse had in een doctoraat, en wanneer ik bevestigde, vertelden ze me alle twee dat de vacature binnenkort online zou komen en dat ik zeker moest solliciteren... het lijkt wel of professoren verplicht zijn alle posities publiek open te stellen? Het viel mij ook op dat er bijna dubbel zoveel vacatures voor doctoraten aan de KUL open staan dan aan de UGent... weet iemand hier toevallig iets meer over? Ik ben wel benieuwd nu eigenlijk![]()
Wel, ik heb vijf jaar het varken uitgehangen tijdens mijn studies. In 't eerste jaar nog een beetje naar de les geweest, maar vanaf tweede jaar was dat eerder uitzonderlijk (zoals in om de twee of drie weken één dag of zo), tenzij die ene keer dat ik mijn oog had laten vallen op een medestudente en twee maanden wel naar de les ben gegaan. In 't vierde jaar zelfs geen enkele les gevolgd. Ik heb meerdere examens afgelegd bij proffen die ik nog nooit had gezien. Mijn punten waren absoluut niet zo goed, maar ik heb me wel geamuseerd.Ik merk dat doctoraten soms ook vrij subjectief worden toegewezen. Meestal gaat het natuurlijk wel om echt sterke studenten, maar soms zijn het niet per se hoogvliegers die toch binnegeraken door een goed contact met de prof tijdens hun thesis of dergelijke.

Ben ik hier dan de enige met een dual sim ipv 2 toestellen? Ik schakel die simkaart dan gewoon uit als ik op verlof ben. Dat in combi met geen gsm in de signature en op de visitekaartjes (goeie policy van werkgever) werkt pretty perfect.
Bellen en data gaat via werk, en de prive sim hou ik voor 10€/jaar in leven voor inkomende oproepen en whatsapp.
Ik ben ooit van nummer kunnen veranderen omdat mijne gsmnr in de field bekend was geworden en dat ik zelfs op zondag telefoon kreeg van de bomma van een van de klanten met een computervraagDat is dan misschien heel leuk voor jullie intern, maar extern voor klanten, leveranciers en partners is dat toch allesbehalve (klant-)vriendelijk. Om maar niet te zeggen dat ik het vliegende schijt krijg van mensen die niet rechtstreeks bereikbaar zijn.
Precies Telenet, Fluvius of andere (semi-)overheidsdiensten: eerst forse stellingnames doen, slechte kwaliteit leveren, ... om zich vervolgens te gaan verschuilen achter een driedubbele barricade van call-centers, doorschakelingen, tot zelfs het arrogante "wij mogen u geen rechtstreekse contactgegevens bezorgen, maar we zullen de boodschap doorgeven!".
tom diene helpt u daar wel es mee! Zegt dat ik u gestuurd heb.
Herkenbaar!Naamswijziging van de groep. Die lag al effe vast maar nu, wegens omstandigheden doorgevoerd.
Maar wij (IT) waren daar niet van op de hoogte. Krijgen we ne request: zorg is dat we asap van dat domein kunnen mailen.
Komen ze ook tot de conclusie dat in één van de landen die naam gebruikt wordt door iets anders en dat de domainname voor dat land dus niet gebruikt kan worden. En dat terwijl we er twee jaar geleden hebben voor gewaarschuwd..
Als je met genoeg geld smijt, kun je die domeinnaam wel overnemenNaamswijziging van de groep. Die lag al effe vast maar nu, wegens omstandigheden doorgevoerd.
Maar wij (IT) waren daar niet van op de hoogte. Krijgen we ne request: zorg is dat we asap van dat domein kunnen mailen.
Komen ze ook tot de conclusie dat in één van de landen die naam gebruikt wordt door iets anders en dat de domainname voor dat land dus niet gebruikt kan worden. En dat terwijl we er twee jaar geleden hebben voor gewaarschuwd..
Carrefour heeft toch ook net de .be binnengehaald. Amazon.be is ook nog zo'n bekende die niet in handen van de multinational is.Misschien interessant om de VM-functie gewoon uit te schakelen op je SIM dan.Ik beluister geen voicemails en bel nooit nummers terug. In het begin voelt dat wat onwennig maar nu geeft dat vooral rust. Ik ben wel altijd bereikbaar via mail.
Bij mij staat dat af, als mijn telefoon na 27 min nog aan het rinkelen is dan neem ik wel op.2nd, als voicemail aanstaat en er staat geen bericht op dat dat niet beluisterd wordt, dan verwacht ik ook dat mensen dat beluisteren tbh.
wil je dat niet, gewoon afzetten die handel