Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zou ik niet accepteren bij een sollicitatie. Voor mij zijn thuiswerkdagen een voordeel zoals maaltijdcheques of een tankkaart.

Zijn er echt veel arbeidscontracten waar "telewerk" als "voordeel" wordt gedefinieerd? Dat lijkt mij vrij zeldzaam.
Ik denk dat over het algemeen men vertrekt van het "gunstprincipe".

Wat in mijns insziens logischer is, als er een keer een belangrijke meeting is met mensen die speciaal uit het buitenland komen, dat je eigen werknemer daar niet zegt "Ah, ik bel mij in. tis mijn telewerkdag" :p
 
Zijn er echt veel arbeidscontracten waar "telewerk" als "voordeel" wordt gedefinieerd? Dat lijkt mij vrij zeldzaam.
Ik denk dat over het algemeen men vertrekt van het "gunstprincipe".

Wat in mijns insziens logischer is, als er een keer een belangrijke meeting is met mensen die speciaal uit het buitenland komen, dat je eigen werknemer daar niet zegt "Ah, ik bel mij in. tis mijn telewerkdag" :p
Nee, maar ik hecht daar veel belang aan dus uitgezonderd voor een meeting met bezoek of bv. directie die langskomt zeg ik standaard op elke meeting dat het mijn thuiswerkdag is.
 
Nee, maar ik hecht daar veel belang aan dus uitgezonderd voor een meeting met bezoek of bv. directie die langskomt zeg ik standaard op elke meeting dat het mijn thuiswerkdag is.

Je hebt mensen die die uitzondering niet beseffen :p. Ik kan een moment herinneren dat er mensen uit Canada kwamen naar België voor meetings met verschillende afdelingen. Zegt die persoon van een bepaalde afdeling "ja, maandagen, dat is wel mijn vaste telewerkdag. Kan ik niet inbellen?".

Ik kan al zeggen, die heeft in één slag al zijn krediet verloren.
Eigenlijk iemand die het verkloot voor al de rest die daar wel verantwoordelijk mee omspringt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motivatie is echt laag, ik krijg niks meer gedaan. Binnen een dikke twee weken heb ik een week vakantie, ik ga er echt deugd van hebben.

Daarnaast, één van mijn beste collega's gaat veranderen van job. Gebeurt wel vaker, zat er ook aan te komen (audit big 4), ik ben blij voor hem maar ik vind het ook erg kut voor mezelf. Ik stond met hem op een hele grote moeilijke klant met een enorme shit manager, met hem erbij konden we ons nog aan elkaar optrekken, nu lijkt het er echter op alsof het wel een heel zware busy gaat worden komende 2025.

Maar de weg naar 2025 is nog lang. In principe had ik nog graag één jaar audit gedaan, een seniorjaar. Maar nu valt het allemaal nog te bezien. Ik heb vandaag eens ergens anders gesolliciteerd voor een job als controller, dat had ik idealiter pas gedaan midden 2025, maar goed, het kan geen kwaad om al eens te gaan luisteren... Wordt het niets, zal ik wel nog een jaar blijven en dan solliciteren voor serieus. Nog een jaar audit ga ik wel overleven en dan is het gedaan voor altijd. Maar wie weet hoeveel geld ze mij willen aanbieden.
 
Uiteraard :D.

Nu goed, genoeg mensen die zwaar misbruik maken van het systeem. Toch al verschillende keren mouseclickersoftware gespot. En IT mag die niet gaan controleren, tenzij deel van een random spotcheck.

Dan is er op zich ook geen probleem. Het begint pas problematisch te worden wanneer mensen die thuiswerken menen dat ze daarom ook niet moeten deelnemen aan meetings. Uiteraard in de veronderstelling dat er geen fysieke aanwezigheid vereist is voor een meeting, wat in de meerderheid van de gevallen i.p. niet het geval zal zijn.

Ik krijg soms nog wel eens van thuiswerkers een decline op een request omdat ze thuiswerken. Zo wordt het moeilijk natuurlijk en dat zal in mijn afdeling ook geen verf pakken.
 
IT ging tussen 20u30 en 20u40 het internet platleggen. Uiteindelijk een uur te laat en al een half uur and counting...
 
Holy fuck - de helft van onze org buiten. De uber mickey mouse ligt eruit, en 2 sub mickey mousen. Voor de rest tientallen cuts in een org van ~150. Zware cut dus.

Ons team is safe because we're precious princesses :laugh:
 
Holy fuck - de helft van onze org buiten. De uber mickey mouse ligt eruit, en 2 sub mickey mousen. Voor de rest tientallen cuts in een org van ~150. Zware cut dus.

Ons team is safe because we're precious princesses :laugh:
En bij de competitie zijn er gelijkaardige ngrepen ? Want er moet dan toch redelijk wat personeel vrijkomen dat terecht kan bij 1 van de locaties waar men aan het zuchten is voor personeel ?

Of is her overal koekenbak...
 
En bij de competitie zijn er gelijkaardige ngrepen ? Want er moet dan toch redelijk wat personeel vrijkomen dat terecht kan bij 1 van de locaties waar men aan het zuchten is voor personeel ?

Of is her overal koekenbak...

Bij PacBio of Illumina gaan ze niet terecht kunnen... Want daar is het ook koekenbak. Ze gaan wel ergens terecht komen denk ik. Behalve die Mickey Mousen, want dat zijn uber losers die na 5 y shitty management de divisie aan de rand van de afgrond gebracht hebben.

De cuts zijn eindelijk op de juiste plaatsen (jammer dat een blinde het zag, maar mgmt niet en er eerst 25%punten marge (van 30% naar 5%) moet wegsmelten voor ze ingrijpen). a) in Californie waar de resource cost x3 x4 is van Europa en b) in de parallele structuren (we hadden team marketing, niveautje hoger divisie marketing, nog niveautje hoger group marketing, commercial marketing, product marketing, product management, strategic marketing, ... telkens 5 man waarvan niemand wist wat ze deden). Ipv de goedkope Indische consultants buiten te smijten om wat geld te sparen... Je hebt letterlijk 25 Indiers voor 1 random laborant in Californie...
 
Laatst bewerkt:
Fucking hell, wat een circus op mijn werk.

Hete aardappelen die niemand wil opvangen, ze vliegen in het rond. Schuiven, doorschuiven, overdragen, terugkaatsen, afblokken, dumpen, ... maar aanpakken?! Neen, daarvoor hebben we het te druk met schuiven, doorschuiven, overdragen, ...
Zelfs mijn teamleader, die nu ook operationeel moet meedraaien om alles rond te krijgen, begint mee te doen met het spelletje hete aardappel doorschuiven.
Ik geef die kerel geen jaar meer voor hij het daar ook aftrapt. Hier gaan nog traantjes vloeien.

Die advocaten van dat juridisch kutproject zijn ook weer helemaal op dreef. Verwijten vliegen in het rond. Oléé. En ik zit daar tussen. Er is nu een discussie over bijkomend onderzoek, onder mijn begeleiding. De één dringt er bij mij op aan om zo snel mogelijk te handelen. De ander wil dat zo lang mogelijk uitstellen. Ze komen niet overeen over wie dit moet betalen. Ze komen niet overeen over de randcondities om dit bijkomend onderzoek te moeten uitvoeren. Om de randcondities te bepalen, moet er wéér iemand langskomen. En dat kost wéér geld. En daar zijn het wéér niet over eens wie die dat moet betalen. :laugh:
De ene partij wil een meeting houden. De andere niet.
En dat allemaal in ellenlange verwijtende brieven naar elkaar. En onze CDO zit overal mee te lezen en wil dat wij hier asap vanaf zijn. Ok, tell me how?!

Rustig blijven mac-bc. Nog even volhouden, jongen. *Ademt diep in en uit*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan