Oldskooler
Well-known member
Omdat die bovenaan louter denken:
"Is toch maar wat code. Is allemaal hetzelfde. Is maar scriptje maken."
"Is toch maar wat code. Is allemaal hetzelfde. Is maar scriptje maken."
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben momenteel een cash pooling bij de klant aan het implementeren. Alle betalingen voor heel de groep (meer dan 300 dochterondernemingen wereldwijd) zullen vanuit Azië gedaan worden. Alle Belgische thuisbanken vliegen eruit en worden vervangen door banken binnen de groep die volledig gemanaged worden vanuit de groep. Waar vandaag iemand snel een betalingske kan aanvragen aan onze 2 bank accountants/treasury manager, zal voortaan alles via ticketsysteem van de groep moeten passeren. Ze willen een totaal zicht op de cashbewegingen op groepsniveau. En ja dat gaat praktisch 1 grote miserie worden, maar dat is waar de meesten naartoe willen, centralisatie op het hoogste niveauDe enige zekerheid die je hebt, is dat je nu wekelijks een gratis fruitmand kan afhalen. Want ja, verspilling van voedsel en company resources zou zonde zijn. Eventueel af te spreken met collega's voor een beurtrol. Je kan er nog meetings voor organiseren en een spreadsheet maken met de titel "fruitmand afhaalkalender".
Enfin, ergernis van mijn kant: het bedrijf waar mijn vrouw werkt, werd enkele jaren geleden overgenomen door een investeringsfonds. Die mannen waren op overnamejacht en hebben willekeurig 10-15 concurrenten in Vlaanderen overgenomen om zichzelf een stevig marktaandeel aan te meten en zijn sindsdien bezig met die samen te gooien. Uiteraard werkt dit voor geen meter; de firma's draaien verschillende sectorspecifieke software die niet gemigreerd kan worden, er zijn verschillen in bedrijfscultuur, manier van werken, enz. Na 3 jaar palaveren komen ze niet overeen wat nu de standaard of visie moet worden. De verdere integratie hebben ze dan on hold gezet, maar zaken zoals HR en boekhouding wel samen gegooid, because efficiency.
Maar die boekhouding tak draait enorm vierkant. Het eerste wat ze gedaan hebben, is een soort software geïmplementeerd boven al die vennootschappen, die elke avond al het geld van die zichtrekeningen haalt en naar de moedervennootschap doorstort, iets wat ze daar cash pooling noemen. Dus als een dochtervennootschap een factuur moet betalen, moet dat een hele hiërarchie van goedkeuringen krijgen in die software, en bij sommige facturen loopt dat mis omdat ze niet weten wie ze moeten goedkeuren, of ze wijzen ze toe aan de verkeerde persoon/dochterfirma. Nu is het zover gekomen dat leveranciers de structureel te late betalingen beu zijn, maar wat ik vandaag gehoord heb, tart toch elke verbeelding.
Vorig jaar was er een collega zijn vader gestorven, en had de dochterfirma een bloemstuk gekocht voor de begrafenis, die iedereen ging bijwonen. Nu komt het uit dat die factuur nog altijd niet betaald is, en we zijn 9 maanden later. De bloemenfirma heeft de prijs ondertussen verdubbeld (nog altijd minder dan 100 euro). Wij krijgen hier echt plaatsvervangende schaamte van, en het ergste van al is dat je dit niet kan uitleggen. Dat zijn dan allemaal lokale leveranciers waar ze al jaren mee werken, en nu durf je daar als particulier bijna geen voet meer binnen zetten, omdat je voor een onmenselijke werkgever werkt.
. Dat project gaat voor geen meter vooruit, voor elk klein prul moet ik weer weken op input vanuit de groep wachten. Binnen 3 maand is het mijn zorg niet meer
.Je hebt als 100% dochter niets te zeggen. En welk personeel zal er na alle integraties nog overblijvenDaarom is het goed soms eens echte anciens in een bedrijf te hebben, die dan zegger:
“we hebben dit 20 of 30 jaar geleden ook geprobeerd, maar is toen mislukt en teruggedraaid nadien en wel hierom en daarom”.
“Oei hadden we niet aan gedacht”.
Veel werk dat men in de wereld wil houden door steeds maar het warm water te proberen uitvinden.
.Is dit hier herkenbaar bij sommige BG'ers?
Meer en meer werkgevers (in mijn geval klanten) misbruiken de term 'the agile way of working'. Men gaat er steeds meer van uit dat een Test Engineer (in mijn geval) ALLE kennis heeft en alles kan doen ivm Testing (dwz manual testing, test automation front & backend, loadtesting, chaostesting, sql scripting, java scripting, Testco, Testmanager, ...) terwijl elk onderdeel van testing een expertise an sich is.
Test automation in the backend is bijvoorbeeld totaal iets anders dan Test automation in the front. Loadtesting en bijvoorbeeld ook chaostesting zijn nog andere testskills / knowledge. Maar dat begrijpt men precies dan niet (of wenst men niet te begrijpen)
En nog erger. Men gaat er dan ook van uit (en men eist dit dan ook) dan iedere collega het werk kan overnemen van een andere collega want dat is 'the agile way of working'.
Dus ne tester die morgen in C# development gaat doen? Dat moet kunnen.
De dag er na de analist van het team vervangen? Ook dat moet kunnen.
Scrummaster zijn omdat deze op verlof is? Dat mag géén probleem vormen.
De testmanager vervangen en die zijn rapportjes maken en High Level testplannen schrijven? No problemo!
Ik begrijp dat een developer ook testwerk kan doen (al haten veel devs dit en daarom bestaat de job tester hé) maar omgekeerd is toch een heel ander verhaal.
En ja een tester (ik spreek nu voor mijzelf) kan wel bijvoorbeeld analyse werk verrichten. Dat dan weer wel.
Maar het is echt met het moto dat je ALLES moet kunnen. En niet morgen maar gisteren al. No offense maar what is next? Morgen de koffie zetten voor de baas? Want dat moet kunnen?![]()
Snap niet goed wat je in dit topic doet, er komt een dikke vette zak geld aan, ondertussen krijg je gewoon gratis vakantie... Ga eens naar het glimlach op je werk topic?!We zijn vandaag 1 maand na de aankondiging tot intentie collectieve sluiting.
Communicatie: 0,0
Plan: 0,0
Update business: 0,0
Update HR: 0,0
De pipo van HR heeft nog nooit een collectief ontslag gedaan. Vakbond wil rekken. Business doesn't give a shit want we zijn toch "non-recurring" en voor hun non-GAAP profit target maakt het niet uit of we er 1 of 12 mnd rondlummelen.
We moeten wel 'business as usual' verder doen per initiele communicatie. Maar alle niet-Belgen zijn effectief al buiten. US project managers zijn al buiten. Business approval meetings worden telkens gecancelled, dus het is moeilijk om dat niet te interpreteren als 'we don't give a shit'.
De communicatie dat ons product gekilld is naar de klanten is nog altijd niet uitgestuurd. Ik zou denken dat de klok begint te tikken. Eens we allemaal buiten zijn, zal het probleem zichzelf niet oplossen. De sales en field is aan het rondpushen om beslissing ongedaan te maken. Alles gaat goed dus... Ondertussen heb ik tussen 4w geleden en nu al 5 nieuwe klanten moeten onboarden op ons product(ik stuur altijd 'do they know it is being obsoleted'...). Ik heb nog in post-market meetings gezeten deze en vorige week die letterlijk 15min geduurd hebben. Die support gasten weten ook van niks en hun klanten ook niet. Epische clusterfuck qua 0,0 planning dus.
Er is na de re-org/ontslag ronde een partieel nieuw mgmt opgetrommeld. Maar die sjarels zijn allemaal al 4-5w out of office (het is uiteraard niet nodig om na 50% van je volk te cutten er te zijn voor wie er nog rondloopt...). nvdr: ik denk dat ze no fucking clue hebben wat ze moeten doen en gewoon hide and seek spelen tot de bonus rond in november. Je moet maar 1x 200k aandelen cashen om een eindje verder te kunnen.
Ik begin meer en meer te denken dat onze divisie Enron on steroids. Gewoon een paar managers die van toeten noch blazen weten. Heel de org chain het half miljoen/y meegrabbelen. En apres moi, le deluge.
Ben vandaag op kantoor geweest omdat ik in de buurt moest zijn met de kinderen (en ze waren er nog nooit geweest). Lag daar al een week verlaten (de fruitmand van maandag was nog in plastiek). Als je een bericht of mail stuurt, krijg je 2 3 4d later een mail terug.
Ik vraag me echt af wat het plan is. Ondertussen zit er 20 man thuis gewoon 95% van de tijd niks te doen en betaald te worden tot ze ons effectief buitensmijten. Zou wel handig zijn dat we zo eens weten wanneer de ontslag datum is. oktober, november, december ?
Meh, ik heb 10 jaar geleden ook in een reorganisatie gezeten waarbij ik de laatste twee maand naar bureau ging om te kaarten, Pokémon te spelen en drie dagen per week thuis kon zitten.Snap niet goed wat je in dit topic doet, er komt een dikke vette zak geld aan, ondertussen krijg je gewoon gratis vakantie... Ga eens naar het glimlach op je werk topic?!
Ik heb een jaar ergens gewerkt waar ik na een inwerkperiode van 2-3 maanden elke dag na een half uur klaar was met werken en moest hopen dat iemand mij belde of mailde zodat ik iets kon doen, ik ken het gevoel dus. Mijn oplossing was ander werk zoeken.Meh, ik heb 10 jaar geleden ook in een reorganisatie gezeten waarbij ik de laatste twee maand naar bureau ging om te kaarten, Pokémon te spelen en drie dagen per week thuis kon zitten.
Dat steekt op den duur toch ook enorm tegen ze. Je hebt geen definitieve datum, geen kloten te doen, impact nul, etc etc. Da's leuk voor even, maar je wil wel een datum zodat je weer wat zinvols hebt om naar uit te kijken. Opstaan en wéér niets voor je hebben liggen is imo echt gewoon een kutgevoel.
Terugkomen van vakantie, altijd hetzelfde.
Deze morgen rap even naar de planning gekeken zodat ik maandag weet wat ik moet doen en of ik ergens moet zijn.
Zien dat er in de mailbox 200+ mails zaten die ik moet bekijken (zitten al sorteerregels op), maar planning voor de komende week zit zo vol dat ik daar met moeite aan ga geraken.
Nu ik dat gezien heb (zowel de planning als mailbox) precies toch niet meer zo veel zin om maandag al te moeten beginnen met zo’n achterstand die ik moeilijk weggewerkt ga krijgen.

Goh, als iedereen dan wacht tot de eerste werkdag om ze te sturen, dan zijn het er nog steeds 200 hé!Waarom sturen mensen mails naar die die op verlof zijn...
Als het dringend is, dan moet iemand anders het oplossen,
Als het niet dringend is, moet die mail dan verstuurd worden?
Dat heb ik nog nooit gezien. Inderdaad zot.Mensen die hun laptopscherm 180° openklappen om te werken. Wie zijn ze, wat drijft ze, waarom hebben we deze psychopaten nog steeds niet opgesloten in een interneringskamp.
Omdat je soms een mail stuurt naar departement abc en je niet van elke ziel weet of die op verlof is of niet?Waarom sturen mensen mails naar die die op verlof zijn...
Ach ja, ooit iemand kwaad aan mijn bureau gehad en vroeg waar collega X was want dat die al weken niet reageerde op zijn emails. Ik zeg: Ah die is al enkele weken uit dienst. (en out of office niet meer aangezet + dat duurt soms voor een mailbox inactief wordt)Omdat je soms een mail stuurt naar departement abc en je niet van elke ziel weet of die op verlof is of niet?
En omdat het jouw probleem niet is dat xyz op verlof is. "Doe die training tegen xxx". "Dat contract is niet in orde". Als je voor elke scheet moet onthouden wie wanneer op verlof is en dan een mail moet sturen als die terug is, ga je veel werk hebben.

Overheid is dus niets voor u.Meh, ik heb 10 jaar geleden ook in een reorganisatie gezeten waarbij ik de laatste twee maand naar bureau ging om te kaarten, Pokémon te spelen en drie dagen per week thuis kon zitten.
Dat steekt op den duur toch ook enorm tegen ze. Je hebt geen definitieve datum, geen kloten te doen, impact nul, etc etc. Da's leuk voor even, maar je wil wel een datum zodat je weer wat zinvols hebt om naar uit te kijken. Opstaan en wéér niets voor je hebben liggen is imo echt gewoon een kutgevoel.
Belangrijke sidenote is wel dat ik als consultant werk met veel verschillende externen. Aantal zaken die zo in mij op komen zonder mijn mails te checken:Waarom sturen mensen mails naar die die op verlof zijn...