Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Snap niet goed wat je in dit topic doet, er komt een dikke vette zak geld aan, ondertussen krijg je gewoon gratis vakantie... Ga eens naar het glimlach op je werk topic?!

Om te beginnen is het weinig respectvol om op dergelijke manier met je werknemers om te gaan. Tis een week niks horen en dan plots gezever aan de telefoon voor klant abc.

Voor de rest van die semi geautomatiseerde emails "je bent een employee die op de lijst voor mogelijk contract termination staat... je mag geen docs exporteren... je moet blijven werken...Bladiebladiebla... anders kun je je severance package verliezen". Ipv af te dreigen, kom eens met een concreet plan.

Ten tweede zou ik graag vooruit kijken. Ik heb geen idee of ik 1 sept of 1 Jan buiten lig. Redelijk ambetant om te solliciteren. Ik heb geen zin om 4 mnd lang afdreigmails te krijgen. Zeg me dan "1 oktober is het gedaan", dan kan ik verder. Hoe moeilijk kan dat nu zijn. Blijkbaar kunnen ze volk buitenflikkeren niet deftig doen...

En ja, ik kan gerust 1 of 2 of 3y niet werken. Als ik mijn corporate stock verkoop, kan ik halftijds in de Spar op de hoek gaan werken voor de rest van mijn leven. Maar daar heb ik niet echt zin in.

En van de 20 in ons bureau "moeten" er 3 blijven voor support te doen komende 1-2y. Die krijgen geen severance package. Zou wel handig zijn als we eens beginnen weten wie de 3 chinese vrijwilligers (mogen) zijn.

Korte pijn, k thanks.
 
Ach ja, ooit iemand kwaad aan mijn bureau gehad en vroeg waar collega X was want dat die al weken niet reageerde op zijn emails. Ik zeg: Ah die is al enkele weken uit dienst. (en out of office niet meer aangezet + dat duurt soms voor een mailbox inactief wordt) :D

Story of my life. Ik had een recurrent invite voor maandelijkse demo aan alle stakeholders. Dat was een man of 75. Elke maand stuurde ik een mail met de recording na de demo. Standaard 5 bouncebacks. Invite aanpassen :laugh: rinse and repeat
 
Om te beginnen is het weinig respectvol om op dergelijke manier met je werknemers om te gaan. Tis een week niks horen en dan plots gezever aan de telefoon voor klant abc.

Voor de rest van die semi geautomatiseerde emails "je bent een employee die op de lijst voor mogelijk contract termination staat... je mag geen docs exporteren... je moet blijven werken...Bladiebladiebla... anders kun je je severance package verliezen". Ipv af te dreigen, kom eens met een concreet plan.

Ten tweede zou ik graag vooruit kijken. Ik heb geen idee of ik 1 sept of 1 Jan buiten lig. Redelijk ambetant om te solliciteren. Ik heb geen zin om 4 mnd lang afdreigmails te krijgen. Zeg me dan "1 oktober is het gedaan", dan kan ik verder. Hoe moeilijk kan dat nu zijn. Blijkbaar kunnen ze volk buitenflikkeren niet deftig doen...

En ja, ik kan gerust 1 of 2 of 3y niet werken. Als ik mijn corporate stock verkoop, kan ik halftijds in de Spar op de hoek gaan werken voor de rest van mijn leven. Maar daar heb ik niet echt zin in.

En van de 20 in ons bureau "moeten" er 3 blijven voor support te doen komende 1-2y. Die krijgen geen severance package. Zou wel handig zijn als we eens beginnen weten wie de 3 chinese vrijwilligers (mogen) zijn.

Korte pijn, k thanks.
Trek uw muil dan open. Sorry maar voor iemand die altijd zo goed kon omgaan met corporate bullshit kan het nu toch ook niet zo moeilijk zijn om iemand in het gat te steken om een uitspraak te doen wannneer de stekker er uit vliegt.
 
Laatst bewerkt:
Trek uw muil dan open. Sorry maar voor iemand die altijd zo goed kon omgaan met corporate bullshit kan het nu toch ook niet zo moeilijk zijn om iemand in het gat te steken om een uitspraak te doen wannneer de stekker er uit vliegt.

Das het probleem met collectief ontslag... Dat is een collectieve datum die de vakbond moet beslissen in samenspraak met de business. Ik ben daar niet in betrokken. En ik kan daar ook geen hol impact in hebben.

Ik heb al laten weten aan de vakbond reps dat het voor mij niet te lang moet aanslepen (en wat anderen hetzelfde laten zeggen). Maar voor de rest is dat een proces dat ergens boven/naast me plaats vindt met belangen die van links naar rechts gaan.

De business verwijst naar HR. HR zegt dat er niks kan gebeuren tot de consultatie fase afgerond is (nog niet gestart). En de vakbond lijkt gewoon wel comfortabel te zijn met voetjes op tafel tot de business/HR de consultatie fase wat in gang duwt. Je kunt nu moeilijk verwachten dat de vakbond dat snel wil laten vooruit gaan als ondertussen iedereen gewoon betaald wordt om niks te doen.

De business had initieel gezegd tentative 30 september maar dat is theoretisch niet meer mogelijk want na afronding consultatie periode is er 1 maand verzet maand en dan nog 1 maand sper periode. Dus als de consultatie periode theoretisch in 2 weken afgerond is (heeft vorige keren 2-3mnd geduurd), zijn we al eind oktober...

Wat moet ik doen? Een mail sturen naar business met de vraag of ze nog kunnen tellen? Of naar HR of ze weten hoe een collectief ontslag werkt?

Reminder dat ik gewoon mijn ouderschapsverlof geannuleerd heb 1 dag voor die startte en business en HR dat approved hebben zonder vragen te stellen. Die sjarels lijken niet zo veel door te hebben (dat is dus letterlijk 10-15k weggepest aan loon en bonussen en sociale bijdragen :laugh:)
 
lift op het werk is stuk, kunnen we alles via de trap gaan halen als we iets nodig hebben uit de kelder, zoals verzorgingsmateriaal, eten, drank enz. voor de bewoners, keuken brasserie enz. Dat wordt weer leuk dat dagelijks gesleur goed voor de rug. De lift was vorige maand nog nagekeken en goedgekeurd door een andere franse firma die via de hoofdzetel uit Frankrijk werd aangesteld. Blijkbaar hebben die hun job dan toch niet goed gedaan, want nu moeten er dingen van de lift vervangen worden. Gaat plezant worden als men volgende week Het eten bakken bier, frisdrank gaat leveren, die gaan dat niet via de trap doen. Of men komt de vuile was ( werkkkedij) halen. Als de lift nog niet is gemaakt.
 
lift op het werk is stuk, kunnen we alles via de trap gaan halen als we iets nodig hebben uit de kelder, zoals verzorgingsmateriaal, eten, drank enz. voor de bewoners, keuken brasserie enz. Dat wordt weer leuk dat dagelijks gesleur goed voor de rug. De lift was vorige maand nog nagekeken en goedgekeurd door een andere franse firma die via de hoofdzetel uit Frankrijk werd aangesteld. Blijkbaar hebben die hun job dan toch niet goed gedaan, want nu moeten er dingen van de lift vervangen worden. Gaat plezant worden als men volgende week Het eten bakken bier, frisdrank gaat leveren, die gaan dat niet via de trap doen. Of men komt de vuile was ( werkkkedij) halen. Als de lift nog niet is gemaakt.
Defecte lift is vervelend, maar een defect nu kan je echt wel niet op een onderhoudsteam steken, tenzij het echt vlak erna is (zoals in minuten of een uurtje nadat ze weg zijn, dan hebben ze "mogelijks" ergens iets fout teruggezet/niet vastgeschroefd of zo.

Niet dat het niet mogelijk is dat ze iets fout hebben gedaan, maar gewoon zeggen, ah, er is vorige maand een onderhoud geweest en nu is hij defect, dus hebben ze iets niet niet goed gedaan, is wel héél kort door de bocht.

Onderhoud behelst standaard zaken zoals smering en de veiligheidssystemen nakijken en testen.

Als die lift voldoende oud is of voldoende uren heeft, dan gaan er stukken kunnen defect gaan, er zit een hoop elektronica in bijvoorbeeld, je kan ook niet onderhoud op een televisie doen zodat hij niet defect kan gaan!

'T is te zeggen, je zou dat wel kunnen door alles preventief te gaan vervangen met nieuwe stukken zodra ze X aantal uren gedraaid hebben, echter gaat daar zulk een hoog kostenplaatje aanhangen dat niemand dat gaat willen betalen.

In sommige sectoren wordt dat wel gedaan, voorbeeldje is motoren van vliegtuigen (voor logische redenen), na X aantal uren gaan die gewoon uit het vliegtuig en worden dan 100% gedemonteerd en alles wat slijtgevoelig is wordt dan vervangen.
Wat dan ook een vliegtuigmotor enorm véél duurder maat dan een wagenmotor die vergelijkbaar vermogen moet leveren (samen met nog wat andere redenen).
 
Defecte lift is vervelend, maar een defect nu kan je echt wel niet op een onderhoudsteam steken, tenzij het echt vlak erna is (zoals in minuten of een uurtje nadat ze weg zijn, dan hebben ze "mogelijks" ergens iets fout teruggezet/niet vastgeschroefd of zo.

Niet dat het niet mogelijk is dat ze iets fout hebben gedaan, maar gewoon zeggen, ah, er is vorige maand een onderhoud geweest en nu is hij defect, dus hebben ze iets niet niet goed gedaan, is wel héél kort door de bocht.

Onderhoud behelst standaard zaken zoals smering en de veiligheidssystemen nakijken en testen.

Als die lift voldoende oud is of voldoende uren heeft, dan gaan er stukken kunnen defect gaan, er zit een hoop elektronica in bijvoorbeeld, je kan ook niet onderhoud op een televisie doen zodat hij niet defect kan gaan!

'T is te zeggen, je zou dat wel kunnen door alles preventief te gaan vervangen met nieuwe stukken zodra ze X aantal uren gedraaid hebben, echter gaat daar zulk een hoog kostenplaatje aanhangen dat niemand dat gaat willen betalen.

In sommige sectoren wordt dat wel gedaan, voorbeeldje is motoren van vliegtuigen (voor logische redenen), na X aantal uren gaan die gewoon uit het vliegtuig en worden dan 100% gedemonteerd en alles wat slijtgevoelig is wordt dan vervangen.
Wat dan ook een vliegtuigmotor enorm véél duurder maat dan een wagenmotor die vergelijkbaar vermogen moet leveren (samen met nog wat andere redenen).
We hebben niets anders dan problemen gehad, sins dat er die andere Firma de nazicht komt doen, maar telkens was er niets aan de hand. Al dikwijls dat we melden, dat de lift een raar geluid maakt of dat het badge systeem ( om naar de kelder) plots niet werkte. Maar nee alles was in orde.
 
Laatst bewerkt:
Om te beginnen is het weinig respectvol om op dergelijke manier met je werknemers om te gaan. Tis een week niks horen en dan plots gezever aan de telefoon voor klant abc.

Voor de rest van die semi geautomatiseerde emails "je bent een employee die op de lijst voor mogelijk contract termination staat... je mag geen docs exporteren... je moet blijven werken...Bladiebladiebla... anders kun je je severance package verliezen". Ipv af te dreigen, kom eens met een concreet plan.

Ten tweede zou ik graag vooruit kijken. Ik heb geen idee of ik 1 sept of 1 Jan buiten lig. Redelijk ambetant om te solliciteren. Ik heb geen zin om 4 mnd lang afdreigmails te krijgen. Zeg me dan "1 oktober is het gedaan", dan kan ik verder. Hoe moeilijk kan dat nu zijn. Blijkbaar kunnen ze volk buitenflikkeren niet deftig doen...

En ja, ik kan gerust 1 of 2 of 3y niet werken. Als ik mijn corporate stock verkoop, kan ik halftijds in de Spar op de hoek gaan werken voor de rest van mijn leven. Maar daar heb ik niet echt zin in.

En van de 20 in ons bureau "moeten" er 3 blijven voor support te doen komende 1-2y. Die krijgen geen severance package. Zou wel handig zijn als we eens beginnen weten wie de 3 chinese vrijwilligers (mogen) zijn.

Korte pijn, k thanks.
Respect :rofl:

Zonder zwans, zo'n sentimentele post had ik van u toch niet verwacht. Je "werkgever" is eigenlijk je werkgever niet meer. De respect die je verwacht van hen is buiten gevlogen op het moment dat ze zeiden "afdeling België smijten we buiten".

Dusjah, ik snap het, het is vervelend dat je niet goed weet of je er nu nog een paar weken, een paar maanden of een paar jaren zit. Langs de andere kant, je hebt je lot nog altijd in eigen handen. Ben je het volledig beu, geef dan je ontslag, dan heb je zelf je einddatum in handen en kan je volop gaan solliciteren. Nadeel is dan natuurlijk dat die zak met geld verdwijnt. Wil je toch die zak met geld... Volhouden en blijven denken aan die voordelen (om maar niet te zeggen stop met mekkeren).
 
Het is weer weekend, er zijn er weer enkelen die zich "ziek" melden, ieder weekend het zelfde lieke, en vooral meestal bij de zelfde mensen. Kan men nog op het laatste moment interims zoeken, of mensen die eigenlijk vrij hebben, vragen of ze kunnen inspringen.
 
Wat moet ik doen?
Je hoeft het toch zo zwart wit niet te bekijken?

Even de feiten nuchter analyseren: je krijgt maandelijks een loon, waar je momenteel weinig tot niks moet voor doen. Aan het eind van de rit komt er sowieso een zak geld. Je zit hoofdzakelijk thuis, maar momenteel heb je dus tijd voor extra activiteiten. Bijvoorbeeld: freelancen in bijberoep, als dat mogelijk is in jouw sector. Liefst niet bij een directe concurrent uiteraard, je hoeft het niet té bruin te bakken.

Maar ik heb in dezelfde situatie gezeten en was het pappen en nathouden zo beu dat ik beginnen freelancen ben in bijberoep (ook van thuis uit). Uiteindelijk heeft de "lijdensweg" nog een jaar geduurd, en tegen dat mijn ontslagpremie van 70K (bruto) op mijn rekening stond, had ik al 180K omzet in bijberoep gedraaid. :rofl:

Het is dus perfect mogelijk om 2 keer langs de kassa te passeren; de kunst is natuurlijk om het niet aan de grote klok te hangen zolang de buit niet binnen is.
 
Ik krijg zaterdag rond 22u telefoon van een bouwfirma dat er in een gebouw van ne collega van mij een inbraak was geweest.
Die collega was in verlof dus ik volg op ff op.
Zegt die bouwheer al direct dat de melder van het probleem gene makkelijke mens is.

Soit, ik bel die mens direct op. Hij doet het verhaal: bij zijn huurder is ingebroken en het slot is kapot en ze hebben spullen mee genomen.
Dus ik zeg dat hij de politie moet laten bellen door zijn huurder en een slotenmaker laten komen. Ik leg hem uit dat hij best tijdelijk een slot kan laten plaatsen en dat die kosten wel vergoed worden door de blokpolis. Later kan dan via de blokpolis afgesproken worden om definitief te herstellen.
Hij vraagt of ik geen slotenmakers ken dus ik sms er direct twee door.

Iets erna een sms van die mens:
“Die pakken allebei niet op. Trouwens dat is toch uw taak als syndicus om iemand te zoeken voor ons???????????, dat is toch de blokpolis????”

Ik bel die twee slotenmakers even zelf op en die pakken wel op maar ze kunnen niet. Maar ik heb nog een nummer van een derde van hen gekregen.

Ik antwoord naar die melder:

“Beste, u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel. Het is niet omdat iets onder de blokpolis valt dat dit gemeenschappelijk is.
Een kookplaat die stuk is wordt ook gedekt door de blokpolis en is ook niet gemeenschappelijk. Desondanks heb ik nog een derde nummer voor u “nummer van slotenmaker” en anders moet u Google gebruiken”.


Antwoord terug:
“Die deur hoort bij de blokpolis klojo, je zou beter bij OCM gaan werken!!!”

LOVE MY JOB en die immense dankbaarheid dat ge mensen zo laat op ne zaterdag wilt helpen.
 
Accepteren jullie dat zomaar?
Als iemand zo mij zou beledigen, zou ik mijn telefoon neerleggen, en het aan men baas laten weten, dat hij het afhandelt met die persoon.
Jullie zijn maar mensen, en dat op een zaterdag om 22u.
 
Ik krijg zaterdag rond 22u telefoon van een bouwfirma dat er in een gebouw van ne collega van mij een inbraak was geweest.
Die collega was in verlof dus ik volg op ff op.
Zegt die bouwheer al direct dat de melder van het probleem gene makkelijke mens is.

Soit, ik bel die mens direct op. Hij doet het verhaal: bij zijn huurder is ingebroken en het slot is kapot en ze hebben spullen mee genomen.
Dus ik zeg dat hij de politie moet laten bellen door zijn huurder en een slotenmaker laten komen. Ik leg hem uit dat hij best tijdelijk een slot kan laten plaatsen en dat die kosten wel vergoed worden door de blokpolis. Later kan dan via de blokpolis afgesproken worden om definitief te herstellen.
Hij vraagt of ik geen slotenmakers ken dus ik sms er direct twee door.

Iets erna een sms van die mens:
“Die pakken allebei niet op. Trouwens dat is toch uw taak als syndicus om iemand te zoeken voor ons???????????, dat is toch de blokpolis????”

Ik bel die twee slotenmakers even zelf op en die pakken wel op maar ze kunnen niet. Maar ik heb nog een nummer van een derde van hen gekregen.

Ik antwoord naar die melder:

“Beste, u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel. Het is niet omdat iets onder de blokpolis valt dat dit gemeenschappelijk is.
Een kookplaat die stuk is wordt ook gedekt door de blokpolis en is ook niet gemeenschappelijk. Desondanks heb ik nog een derde nummer voor u “nummer van slotenmaker” en anders moet u Google gebruiken”.


Antwoord terug:
“Die deur hoort bij de blokpolis klojo, je zou beter bij OCM gaan werken!!!”

LOVE MY JOB en die immense dankbaarheid dat ge mensen zo laat op ne zaterdag wilt helpen.
Ik geef u gelijk, maar : “ u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel.”
Dit stuk had je beter weggelaten uit uw reactie. Dat is een beetje uitdagen en je kan ergens wel verwachten dat er vervolgens een niet zo leuke reactie op komt.
 
Ik geef u gelijk, maar : “ u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel.”
Dit stuk had je beter weggelaten uit uw reactie. Dat is een beetje uitdagen en je kan ergens wel verwachten dat er vervolgens een niet zo leuke reactie op komt.
Nee dat was een gepaste reactie op de eerdere omerking van de huurder dat het de taak van de syndicus was om het uit te zoeken. Het was 'uitdagen' van zijn kant.

De fluwelen handschoentjes moet je echt niet overal aandoen.
 
lijkt mij toch echt een ondankbare job zo syndicus zijn.
Toch als ik af ga op jouw verhalen @kay-gell

Ik vond dat vroeger nogal meevallen.
Maar bij mij is zo een paar maand geleden wel ne knak gekomen.
Ik had een gebouw dat ik een jaar of 7 héél goed beheerd heb en waar een deel eigenaars me ook op facebook hebben en ik gewoon als ik ze tegenkwam ook echt een goed contact heb. Eén van de weinige gebouwen waar ze mijn gsm hebben, ik heb die jarenlang op alle mogelijke momenten geholpen en die zijn altijd vriendelijk geweest.

Nu geef ik dat door aan een collega omdat ik het te druk heb, ik mail iedereen van die eigenaars dat ik ermee stop. Ik heb misschien 3 mailtjes gehad met de dank voor mijn inzet de voorbije jaren.
De beheerraad wilde dan ook perse dat ik op hun vergadering mee kwam om de nieuwe beheerder voor te stellen.
Ik dacht: "ah fijn, die gaan me een fles of iets kado doen".

Ben daar met lege handen buiten gegaan. Daar had ik echt wel ne knoop van in mijn maag want daar is zoveel tijd en moeite ingekropen en heb ik zoveel tijd en extra energie ingestoken, om dan 3 dankuwel mails te krijgen...
Allee, al was het een kaartje of ne gemeenschappelijke mail van een deel eigenaars, maar niks.

Dat heeft me echt wel lang dwarsgelegen.

Accepteren jullie dat zomaar?
Als iemand zo mij zou beledigen, zou ik mijn telefoon neerleggen, en het aan men baas laten weten, dat hij het afhandelt met die persoon.
Jullie zijn maar mensen, en dat op een zaterdag om 22u.

Ik ben middle-management dus ik heb die mens ook gewoon geblokkeerd en heb die bouwheer gestuurd dat het inderdaad gene aangename mens was.


Ik geef u gelijk, maar : “ u moet mij niet zeggen wat mijn taak als syndicus is, dat weet ik ook wel.”
Dit stuk had je beter weggelaten uit uw reactie. Dat is een beetje uitdagen en je kan ergens wel verwachten dat er vervolgens een niet zo leuke reactie op komt.

Goh misschien, maar als ik al méér dan mijn werk doe op dat uur in het weekend moet ge me écht niet de job uitleggen, zeker omdat hij aan de telefoon nu ook al niet echt beleefd was, dan verdient ge zo een reactie.
Iemand anders zou dankbaar zijn dat ik dat nog allemaal wil regelen ipv mij de les te spellen over wat ik al dan niet moet doen.

Gewoon een berichtje: 'hey dankjewel voor die namen maar ze nemen niet op, ken je nog iemand anders?'
En ik had daar zelf nog voor gebeld tot ik iemand had.
 
Terug
Bovenaan