Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Niet rechtstreeks mijn ergernis maar toch: een stagair die in de nacht werkt is hem op een andere afdeling dan waar hij werkt gaan wegsteken om te slapen. Blijkbaar sliep hij zo diep dat hij zijn telefoon zelfs niet hoorde rinkelen. Uiteindelijk zijn ze hem moeten gaan zoeken want hij kwam maar niet opdagen waar ze hem nodig hadden. Schone vooruitzichten, leg dat maar uit aan uw mentor...

En van een 2e stagair toevallig een vlammende evaluatie gehoord aan de telefoon. Kwam er met een paar voorbeelden eigenlijk op neer dat deze totaal geen interesse toonde in de stiel.

Niet rechtstreeks mijn ergernis maar toch: een stagair die in de nacht werkt is hem op een andere afdeling dan waar hij werkt gaan wegsteken om te slapen. Blijkbaar sliep hij zo diep dat hij zijn telefoon zelfs niet hoorde rinkelen. Uiteindelijk zijn ze hem moeten gaan zoeken want hij kwam maar niet opdagen waar ze hem nodig hadden. Schone vooruitzichten, leg dat maar uit aan uw mentor...

En van een 2e stagair toevallig een vlammende evaluatie gehoord aan de telefoon. Kwam er met een paar voorbeelden eigenlijk op neer dat deze totaal geen interesse toonde in de stiel.
Stage in de nacht? Is dat in de gezondheidszorg?

Denk inderdaad dat dit veel voorkomend is. Maar ook al andersom meegemaakt. Managers/ leidinggevenden met kennis over leiding geven maar geen kennis over het product en hierdoor serieus misloopt.

Dus gezocht een manager die én productkennis heeft én een goede peoplemanager is.
En dit alles tegen (vaak) een beetje meer loon, meer werk en veel shit aan het hoofd.

Het Peter Principle:
De academische wereld is hier een duidelijk voorbeeld van. Als onderzoeker hangt je evaluatie af van onderzoek (duh), wat dat wordt gekwantificeerd door publicaties en binnengehaalde projectsubsidies. Of je effectief kan lesgeven zal men misschien via via hebben gehoord als je een interne kandidaat bent.

En eenmaal dan in een positie als prof. ben je een manager met personeel onder je die daarbij onderzoek moet doen en lesgeven.

Omwille van veiligheidsredenen is de swagger pagina van onze app geblokkeerd. Ik heb echter die pagina nodig om API's te testen.
Een andere optie is soapUi, postman, cypress ... te gebruiken om alles te testen maar er zit een bearer token op de API calls en die token kan ik alleen genereren via swagger (omdat swagger automatisch verbonden is via de echte hoofdsleutel en wegens security reasons)

Ik zou optioneel die bearer token ook zelf kunnen genereren buiten swagger maar ik moet dan de hoofdsleutel manueel invoeren. Echter wegens veiligheidsreden krijg ik de hoofdsleutel niet van security.

Ik kan aan dat team wél een bearer token aanvragen maar na een paar minuten vervalt deze dus dat heeft niet veel zin.
Maw: Alle API services staan klaar om uit te testen maar ik krijg alleen maar 401 auth errors (logisch want bearer token is vervallen) en ik zit dus vast.

Probleem is gemeld maar na een week zijn ze er 'nog steeds mee bezig'. Ondertss is de sprint bijna voorbij en moet ik continue zeggen dat ik niks kan doen tot dit is opgelost. :frown:

Omwille van veiligheidsredenen is de swagger pagina van onze app geblokkeerd. Ik heb echter die pagina nodig om API's te testen.
Een andere optie is soapUi, postman, cypress ... te gebruiken om alles te testen maar er zit een bearer token op de API calls en die token kan ik alleen genereren via swagger (omdat swagger automatisch verbonden is via de echte hoofdsleutel en wegens security reasons)

Ik zou optioneel die bearer token ook zelf kunnen genereren buiten swagger maar ik moet dan de hoofdsleutel manueel invoeren. Echter wegens veiligheidsreden krijg ik de hoofdsleutel niet van security.

Ik kan aan dat team wél een bearer token aanvragen maar na een paar minuten vervalt deze dus dat heeft niet veel zin.
Maw: Alle API services staan klaar om uit te testen maar ik krijg alleen maar 401 auth errors (logisch want bearer token is vervallen) en ik zit dus vast.

Probleem is gemeld maar na een week zijn ze er 'nog steeds mee bezig'. Ondertss is de sprint bijna voorbij en moet ik continue zeggen dat ik niks kan doen tot dit is opgelost. :frown:
Is tegenwoordig overal zo, men drijft security zodanig op, dat mensen gewoon niet meer kunnen werken.

Hier is het elke 5 botten ook wel iets. Soms tot echt wel absurde situaties leidend.

En dan is het zo'n kluwen, dat ze er zelf niet meer aan uit kunnen.
Tot diegene die er het meeste van kent, dan net een week verlof heeft, net dan gaat er ergens iets mis...ramp.
Elke keer opnieuw.

Laatst bewerkt:

Geachte ICT dienst. Hier zijn de testen die moeten uitgevoerd worden. Gelieve deze te laten lopen zolang er geen oplossing is voor het securityrisico tgv de beperking van swagger waardoor ik in de onmogelijkheid ben om deze in eigen beheer te doen werken.

Ik begrijp het risico dat er is. Aangezien jullie echter aan de bron zitten en dit risico dan ook beter kunnen inschatten het moment dat een test zou lopen en er ook adequaat op kan reageren en zolang er geen uitzondering is voorzien op de blokkage voor mij of mijn dienst voor swagger lijkt het mij opportuun indien jullie die testen dan ook laten lopen en mij hiervan dan ook de resultaten bezorgt zodanig dat ik met deze feedback de testen kan aanpassen en verifiëren.
Zolang dit echter niet gebeurd is eender welke voortgang in dit onderdeel van het project geblokkeerd.

Mvg,

Makila

De eerste paar dagen met enkel de ict persoon. Daarna de ict manager en uw sprint verantwoordelijke. En na een week na gesprek met uw sprint verantwoordelijke de volledige boite aan managers. En laat hen het maar uitklaren.

Geachte ICT dienst. Hier zijn de testen die moeten uitgevoerd worden. Gelieve deze te laten lopen zolang er geen oplossing is voor het securityrisico tgv de beperking van swagger waardoor ik in de onmogelijkheid ben om deze in eigen beheer te doen werken.

Ik begrijp het risico dat er is. Aangezien jullie echter aan de bron zitten en dit risico dan ook beter kunnen inschatten het moment dat een test zou lopen en er ook adequaat op kan reageren en zolang er geen uitzondering is voorzien op de blokkage voor mij of mijn dienst voor swagger lijkt het mij opportuun indien jullie die testen dan ook laten lopen en mij hiervan dan ook de resultaten bezorgt zodanig dat ik met deze feedback de testen kan aanpassen en verifiëren.
Zolang dit echter niet gebeurd is eender welke voortgang in dit onderdeel van het project geblokkeerd.

Mvg,

Makila

De eerste paar dagen met enkel de ict persoon. Daarna de ict manager en uw sprint verantwoordelijke. En na een week na gesprek met uw sprint verantwoordelijke de volledige boite aan managers. En laat hen het maar uitklaren.

Neenee, Renegade. Zo werkt communicatie in IT niet :p.

1. ICT persoon A gaat zeggen, Moet gecommuniceerd worden aan onze service manager (die dan een ticket maakt in hun sprint :p)
2. Makila neemt contact op met hun service manager B. Hun servicemanager B zal zeggen. Communicatie loopt enkel tussen Service managers. Eerst contact opnemen met je eigen manager.
3. Manager Makila gaat contact opnemenen met manager B. Gaan eerst de handleiding sturen die gelezen moet worden voordat je hen nog eens contacteert (waar natuurlijk geen enkel oplossing instaat)
4. Dan pas gaan ze er naar kijken.

:p

mentaliteit van sommigen:

ziektebriefje via whatsapp doorgestuurd: foert.

een maand later vraag ik hem, om het origineel. "oh dat heb ik weg gegooid hoor, je hebt toch via whatsapp het gekregen!?"

ik zeg "jaja, maar als we arbeids inspectie krijgen, moeten we dat kunnen voorleggen. Ik hou echt niet al mijn whatsapps eeuwig bij hoor in mijn telefoon".

"ewel print het dan af hé !" . :wtf:

ik zeg "ah, ik moet het afprinten, omdat gij te tam zijt om het binnen te brengen, en het liever in de vuilbak gooit".

"ja" :mad:

Ik zou toch liever naar die spartaanse tijd terug gaan hoor zoals vroeger: niet in orde: niet betalen. maar ja.....

(ik zie het al voor me, als we arbeidsinspectie krijgen: Wacht meneer, efkes scrollen door mijn whatsapp geschiedenis met die persoon. En dan duikt daar opeens dat filmpje op waarbij een vrouw een handjob aan het doen is bij een kerel, en bij het moment dat die klaarkomt, bokst ze in die kerel z'n teelballen, om de laatste druppels er uit te motten.... :wtf: )

ik zeg "jaja, maar als we arbeids inspectie krijgen, moeten we dat kunnen voorleggen. Ik hou echt niet al mijn whatsapps eeuwig bij hoor in mijn telefoon".
Vreemd.

De wet zegt namelijk dat je drie dingen moet doen als je ziek bent:

• je werkgever verwittigen
  • een medisch getuigschrift bezorgen “als daar om gevraagd wordt”
  • je laten onderzoeken door een controlearts.
Wettelijk gezien ben je dus niet verplicht om een medisch getuigenschrift te bezorgen, behalve als je baas er uitdrukkelijk om vraagt, of als het zo in het arbeidsreglement staat. Je moet het dan binnen de twee werkdagen afgeven of opsturen met de post.

Tenzij – alweer een uitzondering – tenzij er iets anders staat in het arbeidsreglement. Een andere termijn bijvoorbeeld om je briefje te bezorgen of een andere verzendingsmogelijkheid, zoals een fax of ook… e-mail.

(ik zie het al voor me, als we arbeidsinspectie krijgen: Wacht meneer, efkes scrollen door mijn whatsapp geschiedenis met die persoon. En dan duikt daar opeens dat filmpje op waarbij een vrouw een handjob aan het doen is bij een kerel, en bij het moment dat die klaarkomt, bokst ze in die kerel z'n teelballen, om de laatste druppels er uit te motten.... :wtf: )

Ge kunt gewoon de media opslaan en op de bedrijfs-pc zetten in een mapje ziekteattesten hoor. Daar is niks moeilijk aan.

@Green Mamba amai, dat heb ik dus nog nooit gehoord.
Zijn er dus jobs, waarbij je gewoon je ziektebriefje in de vuilbak mag gooien?

Of zelfs, geen ziektebriefje nodig hebben! :eek:

(zullen wel heel extreme gevallen zijn, lijkt me)

Ik heb drie baaldagen per jaar zoals de meesten in een grote onderneming en als ik ziek ben stuur ik het gewoon door via e-mail naar N+1/2.

Ik heb drie baaldagen per jaar zoals de meesten in een grote onderneming en als ik ziek ben stuur ik het gewoon door via e-mail naar N+1/2.
ach komt er gewoon op neer dat die vent zich nooit iets wil laten zeggen.... Wij als werkgever, mogen nooit eens op iets wijzen.

Nu krijg ik hier een hoop sms'en
"mijn vrouw werkt bij de ..... zij zal het wel weten hoe het zit zeker".
Ik zeg "nee, elk werk heeft zn eigen arbeidsreglement".

en dan krijg ik een bericht terug: "alst zo zit, de volgende keer stuur ik het telkens aangetekend op".

mja, fine :) als je daar uw geld aan wil hangen....

Speaking of ziek zijn.

Er is geen enkele dokter zonder patientstop in de buurt (ben al jaren niet meer ziek geweest, behalve spoed).

Maar nu is mijn schouder het zodanig aan het uithangen dat ik echt twijfel om ziek te bellen. We werken met een quota die je moet halen en ik kan gewoon niet heffen of doorwerken.

Heb het al gemeld aan de leidinggevende maar die kwamen dan eerder af met :"ben je zeker dat je de job fysiek aan kunt?".

Ik vraag me af hoe snel ze een schouder kunnen fiksen, ik lig in bed en lig te woelen van de zeer.
(Zelfs fappen is a la the stranger)

Het is toch aan de werkgever om af te spreken hoe het moet geregeld zijn? Ik heb ook nog nooit een papieren briefje bijgehouden...

Het is toch aan de werkgever om af te spreken hoe het moet geregeld zijn? Ik heb ook nog nooit een papieren briefje bijgehouden...
staat specifiek in het arbeidsreglement: binnen 2 dagen bezorgen per post.

Maar ja , wij zijn daar al die jaren soepel in, ze mogen dat per mail doen, of whatsapp zelfs,
en als ze eens op de bureau zijn, moeten ze de papieren versie maar afgeven.

Maar zie: soepel zijn , kent zn nadeel. je geeft ze een vinger en ze nemen een hele arm.

en dan nog niet beschaamd zijn ook. zo zegt hij nu: "ah kga het vanaf nu terug afgeven op de bureau, maar je moet dan wel eens een jenever trakteren volgende maand op de kerstmarkt" :wtf:

Je moet maar durven....

Als ik straks eens "correct" naar huis heb gereden zonder snelheidsboete, kga gaan vragen aan mijn wijk agent of hij me wil trakteren op een ijsje, hiervoor...

Je antwoordt toch gewoon, awel se ik heb zojuist uw loon betaald. Maar je gaat mij daar toch wel eens een jeneverke voor moeten trakteren op de kerstmarkt.

En voor die andere 11 keer spreken we nog wel iets af.

Terug
Bovenaan