Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

staat specifiek in het arbeidsreglement: binnen 2 dagen bezorgen per post.

Maar ja , wij zijn daar al die jaren soepel in, ze mogen dat per mail doen, of whatsapp zelfs,
en als ze eens op de bureau zijn, moeten ze de papieren versie maar afgeven.

Maar zie: soepel zijn , kent zn nadeel. je geeft ze een vinger en ze nemen een hele arm.

en dan nog niet beschaamd zijn ook. zo zegt hij nu: "ah kga het vanaf nu terug afgeven op de bureau, maar je moet dan wel eens een jenever trakteren volgende maand op de kerstmarkt" :wtf:

Je moet maar durven....

Als ik straks eens "correct" naar huis heb gereden zonder snelheidsboete, kga gaan vragen aan mijn wijk agent of hij me wil trakteren op een ijsje, hiervoor...
Hoe kan je iets zo snel per post bezorgen als je door ziekte het huis niet uit mag?

Wil maar zeggen dat niet alles heilig is wat in het arbeidsreglement staat. Het zou natuurlijk wel logisch zijn dat je 1 consistente manier hebt die iedereen volgt.

Hoe kan je iets zo snel per post bezorgen als je door ziekte het huis niet uit mag?

Wil maar zeggen dat niet alles heilig is wat in het arbeidsreglement staat. Het zou natuurlijk wel logisch zijn dat je 1 consistente manier hebt die iedereen volgt.
Ik dacht zelfs dat Trump sarcastisch was.
Per post doet toch niemand nog?

Maandag en dinsdag aan het werk. Ik bel 10 mensen op. 8/10 neemt niet op.
Vandaag een half dagje verlof. Quasi allemaal bellen ze mij vanmiddag terug. Ik zie en hoor voicemails binnenstromen, whatsappjes met een paar vraagtekens na elkaar, secretaresse stuurt dat ze intussen ook naar het hoofdkantoor hebben gebeld met de vraag om terug te bellen van zodra ik terug aan het werk ben, ... DRINGEND! URGENT! Zwaailichten!
Ik kijk alweer uit naar morgenochtend, wanneer de strontkraan weer helemaal zal opengedraaid worden. :love::love::love::love:

Heerlijk genieten, zo'n half dagje verlof als project manager.

In het leven moet je soms moeilijke keuzes maken...
Ik zou kiezen voor fappen en op ziekenkas.

Gemiste kans om de woorden "harde keuzes" te gebruiken :p

Meer on-topic: ergernis op het werk: verkopers van bedrijven die elke week mailen "of we geen interesse hebben in XYZ". En dat dan maal 20 omdat er 20 van die bedrijven zijn per week. En dan nog eens maal 10 omdat ze naar 10 verschillende mensen in ons bedrijf (incl. CEO en dergelijke) die mails sturen. Telemarketing praktijken...
Deze week was er 1 in geslaagd om via-via met mij doorverbonden te worden.
"Waarom reageren jullie niet op mijn mails"
- Omdat het aanbod voor ons niet interessant is, en als we die diensten al zouden nodig hebben, dat we al andere bedrijven kennen die ons daarmee kunnen helpen. En dat we dagelijks een berg van die mails krijgen van allerlei bedrijven.
"Bla bla bla... kan je dat op mail zetten dat je niet geïnteresseerd bent in ons aanbod?"
:wtf:

Gemiste kans om de woorden "harde keuzes" te gebruiken :p

Meer on-topic: ergernis op het werk: verkopers van bedrijven die elke week mailen "of we geen interesse hebben in XYZ". En dat dan maal 20 omdat er 20 van die bedrijven zijn per week. En dan nog eens maal 10 omdat ze naar 10 verschillende mensen in ons bedrijf (incl. CEO en dergelijke) die mails sturen. Telemarketing praktijken...
Deze week was er 1 in geslaagd om via-via met mij doorverbonden te worden.
"Waarom reageren jullie niet op mijn mails"
- Omdat het aanbod voor ons niet interessant is, en als we die diensten al zouden nodig hebben, dat we al andere bedrijven kennen die ons daarmee kunnen helpen. En dat we dagelijks een berg van die mails krijgen van allerlei bedrijven.
"Bla bla bla... kan je dat op mail zetten dat je niet geïnteresseerd bent in ons aanbod?"
:wtf:

Gewoon de knop boven de backspace gebruiken voor dergelijke emails. Antwoorden en in discussie gaan met spammers/coldcalling marketing mannetjes, zinloze discussie.

Ik krijg ook meer en meer van dat soort dingen:
- salespersonen bellen tot ze iemand vinden die oppakt en de naam van typisch mezelf doorgeven
- via die weg bellen via security al laten doorverbinden met referentie van die persoon
(Of in het slechtste geval via directe gsm nummer)
- ik heb zo al heel agressieve en vervelende telefoons gehad en op geen enkel moment gedacht: met zo’n bedrijf wil ik zaken doen of doorverwijzen naar de juiste mensen.

Vooral het zinnetje: wij komen dan ons bedrijf presenteren. Als of ik enig nut heb daarbij?
Maar als het een ergernis wordt doe ik gewoon moeilijk tegen de persoon: zoals mag ik de telefoonnummer van je manager want nog nooit zo een onbeleefde persoon gesproken etc.

Ik krijg ook meer en meer van dat soort dingen:
- salespersonen bellen tot ze iemand vinden die oppakt en de naam van typisch mezelf doorgeven
- via die weg bellen via security al laten doorverbinden met referentie van die persoon
(Of in het slechtste geval via directe gsm nummer)
- ik heb zo al heel agressieve en vervelende telefoons gehad en op geen enkel moment gedacht: met zo’n bedrijf wil ik zaken doen of doorverwijzen naar de juiste mensen.

Vooral het zinnetje: wij komen dan ons bedrijf presenteren. Als of ik enig nut heb daarbij?
Maar als het een ergernis wordt doe ik gewoon moeilijk tegen de persoon: zoals mag ik de telefoonnummer van je manager want nog nooit zo een onbeleefde persoon gesproken etc.
Precies recruiters.

CEO buiten. Nieuwe CEO ad interim voor 1 jaar, die een fusie/verhuis in goede banen moet leiden.

Er verandert veel, heel veel. Er is een nog groter verloop dan ervoor. Iedereen begint elkaar in 't zak te draaien en gedraagt zich helemaal anders om op een goed blaadje bij de nieuwe CEO te staan.

Eén van de managers, de meest onbekwame zowel technisch als in het omgaan met mensen, ziet zijn kans schoon. Stond op het punt 4/5 te werken. Nu gaat hij elke dag klagen dat hij niet door het werk geraakt. Wilt een rechterhand, krijgt die. Wilt nieuwe wagen, krijgt die. Wilt opslag, krijgt die. Zaagt omdat hij meer en meer verantwoordelijkheden krijgt. Zaagt elke dag dat hij teveel werk heeft, terwijl hij nog nooit zoveel pauze's genomen heeft. Wilt meer volk onder hem zodat hij meer kan delegeren.

Die mens kickt erop om 'baas' te spelen. De job inhoudelijk goed uitvoeren is bijzaak. Ofwel zal die zich compleet vastrijden, ofwel zal hij zich er blijven doorlullen en werkt zijn verkoopspraat bij het hoger management.

Maar de sfeer zit wel goed, gelukkig. :unsure:

Gewoon de knop boven de backspace gebruiken voor dergelijke emails. Antwoorden en in discussie gaan met spammers/coldcalling marketing mannetjes, zinloze discussie.

Precies, dat is instant delete.
Als ze natuurlijk via 1 of andere leugen mij aan de lijn krijgen, maak ik ze wel duidelijk dat ik dat niet kan appreciëren.

Echt waar, krijgen ze tegenwoordig hun diploma hieruit of zo?

Voortdurend spammen met stomme vragen. Over zo'n stomme opdracht.
Terwijl het heel eenvoudig en gestructureerd beschreven staat. Niets te moeilijk.
Ondertussen is er elders ook reeds informatie genoeg over gepasseerd, dat het ondertussen klaarduidelijk mag zijn.

--
Echt, het wordt gaan aanduiden, met screenshotjes. En overal gekleurde kadertjes tekenen.
Hoe een eenvoudige tekst dus duidelijk te maken, waarin wat bullet points staan. Per bullet point moet iets geïmplementeerd worden.
Meer dan de helft niet geïmplementeerd. En wat is geïmplementeerd, is gewoon fout, zaken door elkaar gehaald.

Laatst bewerkt:
Soms heb je eens een week dat alles tegenzit - opsomming van uitval deze week:
  • Compressor stuk (olieleiding gesprongen), eentje gehuurd - stuk na 1 uur, vervanger ook stuk na 1 dag
  • Verfspuitinstallatie stuk
  • 4 lasposten stuk (de post zelf)
  • 10 assen geleverd - na controle 8 afgekeurd
  • Turbo bestelwagen heeft de geest gegeven (110k km)
En dan nog mijn brooddoos thuis vergeten en naar de Panos om een mini -broodje gereden dat 4,6 EURO heeft gekost - heb dan gevraagd of dit enkel voor het broodje was of om heel de zaak over te nemen.

Soms heb je eens een week dat alles tegenzit - opsomming van uitval deze week:
  • Compressor stuk (olieleiding gesprongen), eentje gehuurd - stuk na 1 uur, vervanger ook stuk na 1 dag
  • Verfspuitinstallatie stuk
  • 4 lasposten stuk (de post zelf)
  • 10 assen geleverd - na controle 8 afgekeurd
  • Turbo bestelwagen heeft de geest gegeven (110k km)
En dan nog mijn brooddoos thuis vergeten en naar de Panos om een mini -broodje gereden dat 4,6 EURO heeft gekost - heb dan gevraagd of dit enkel voor het broodje was of om heel de zaak over te nemen.
Broodjes zijn duur geworden. De tijd dat je voor een smos 3,60 betaalde is al lang gepasseerd. Je betaalt al snel 5-6 euro voor een eenvoudig broodje. Als ze lekker zijn, verzacht dat de pijn nog enigszins.

Broodjes zijn duur geworden. De tijd dat je voor een smos 3,60 betaalde is al lang gepasseerd. Je betaalt al snel 5-6 euro voor een eenvoudig broodje. Als ze lekker zijn, verzacht dat de pijn nog enigszins.

Alles zit tegen deze week: klein, smal en beenhard

bovenstaande zal mij wellicht ook achtervolgen in het uit de context getrokken topic

Het goedkoopste waar ik van weet is 4,5 (een smos in mijn lokale louis delhaize). Het is heel snel heel duur geworden.

Terug
Bovenaan