Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

"Goeiendag, 't is hiere met Dé Jef he. Seg, ik heb een probleempke" (dan weet je al dat het lang gaat duren)
Inderdaad dan achter een klantnummer/documentnummer vragen, waarop je dan bij zo'n types quasi altijd dit krijgt:
"Klantnummer/documentnummer. Wor vinnek da? Wacht é, kga het eens efkes zoeken. Hebde een secondje?"

Al-tijd. :wallbash:
Haha ja die zijn er ook. Kunt dat spelleke dan meespelen en gewoon zeggen "oké Jef, en wat is jou probleem Jef"
Ik heb er ook al gehad "Goeiemiddag. Het is hier met (Jef), gij moet mijn rijksregisternummer zeker ? Die wat op mijne pas staat"
Ja inderdaad rijksregisternummer, nationaalnummer dat is hetzelfde
"Oké secondje, dan ga ik mijne pas zoeken"

Dan denkt ge echt dat ze u aan het filmen zijn voor verborgen camera

Ofwel "Goeiemiddag, ik bel met een vraagje"
Ik mag het hopen, het zal niet zijn om te zeggen wat ge gegeten hebt hé

Nog een goeie
"Goeiemiddag, ik bel ivm een brief die ik van jullie heb ontvangen"
Oké welke brief of wat staat er op ?
"Goh ja ik begrijp het niet zo goed, ik ken daar niks van hé"
Hebt ge hm uberhaupt al wel gelezen ? :wallbash: Hoe moet ik weten wat gij in de brievenbus hebt gekregen

Vooral Franstalige klanten hebben daar een handje van weg.

Ik: Ik neem dus op zoals gewoonlijk. In het Nederlands.
Franstalige klant: "OuibonjourvousparlezavecJeanLouisMichelDeLaSamsonEtDeGert.J'aiunequestion.DansfacturenuméroSoixante-neufquatrevingtdixseptdoublezéromilleneufcentetquatrevousmefacturezproduitX,maisçadoitêtreproduitY,commentc'estpossible"
Tegen dat die uitgesproken is, ben ik nog halverwege die zin, volop in mijn hoofd dat getal aan het uitrekenen.

En dan zijn die echt oprecht verontwaardigd omdat ik én niet direct weet waarover het gaat én omdat ik vraag of ze het nog eens kunnen herhalen. Vriend, ik neem op terwijl ik Nederlands spreek. Het allerminste wat ge dan zou kunnen doen is als eerste vragen of ik ook Frans spreek. Dat is toch een kwestie van beleefdheid. Maar nee. Heel de wereld en zijn moeder moeten perfect Frans kunnen spreken.

Den boom in, ja. Liefst een sequoia.
niet mee eens, die klant belt een nummer dat hem gegeven is, waarschijnlijk doorloopt die ook nog eens een keuzemenu van de talen dus die zal ervan uitgaan dat hij iemand aan de lijn krijgt die dus ook frans spreekt.

Indien je tweetalige calls doet zou ik altijd beginnen met Bonjour goeiemiddag.... ipv enkel in het NL op te nemen

niet mee eens, die klant belt een nummer dat hem gegeven is, waarschijnlijk doorloopt die ook nog eens een keuzemenu van de talen dus die zal ervan uitgaan dat hij iemand aan de lijn krijgt die dus ook frans spreekt.

Indien je tweetalige calls doet zou ik altijd beginnen met Bonjour goeiemiddag.... ipv enkel in het NL op te nemen
Zo goed als al mijn calls zijn in het Nederlands -of met West-Vlaamse klanten, maar dan zou ik eigenlijk moeten opnemen met Goeiedag/Elk zinn'n h'dah :unsure: - aangezien ons klantenbestand zich situeert in Vlaanderen/Nederland. Franstalige telefoons zijn meestal van klanten die door een collega worden behandeld (als die afwezig is wordt die nummer naar mij doorgeschakeld bv.)
Ook geen keuzemenus bij ons waar je een taal kan kiezen. Ik heb er natuurlijk geen probleem mee om ze in het Frans te woord te staan, het tis alleen die typische arrogantie die je vaak bij Franstaligen vindt waar ik niet tegen kan.

Zo goed als al mijn calls zijn in het Nederlands -of met West-Vlaamse klanten, maar dan zou ik eigenlijk moeten opnemen met Goeiedag/Elk zinn'n h'dah :unsure: - aangezien ons klantenbestand zich situeert in Vlaanderen/Nederland. Franstalige telefoons zijn meestal van klanten die door een collega worden behandeld (als die afwezig is wordt die nummer naar mij doorgeschakeld bv.)
Ook geen keuzemenus bij ons waar je een taal kan kiezen. Ik heb er natuurlijk geen probleem mee om ze in het Frans te woord te staan, het tis alleen die typische arrogantie die je vaak bij Franstaligen vindt waar ik niet tegen kan.
Goh, is niet per se arrogantie maar kan ook iemand zijn die (zoals ik bijvoorbeeld) tig keer in zijn hoofd had voorbereid wat hij exact ging zeggen, dan iemand aan de lijn krijgt en gewoon automatisch zijn scriptje begint af te rammelen zonder erbij stil te staan dat er niet in het Frans werd opgenomen.

Ik (maatschappij) belde vandaag nog naar een makelaar en die nam op met haar adres en de voornaam. Toch ook even gedubbelchecked dat ik wel goed zat, anders zit je met de GDPR in de problemen. Het is echt niet zo eenvoudig dat telefoneren.

Weinig mensen die toegeven dat thuiswerk vooral handig is om met andere dingen bezig te zijn dan met het werk.
Niks mis mee, maar geef het dan ook toe.
Maar het taboe is heel groot om toe te geven dat er gepoetst, gewassen, eten gemaakt wordt
Totale onzin.
Ik zie absoluut geen daling van de productiviteit van mijn team, integendeel.

Voor mezelf stel ik vast dat het ook veel eenvoudiger is om wat meer en langer te werken, maar vooral te kunnen werken zonder voortdurend gestoord te worden door andere mensen.
Vooral vorig jaar, toen had ik een meer ondersteunende functie (6 sigma project met veel data-analyse). Op zo'n moment moet ik me volledig kunnen afsluiten gedurende 4 uur, en heb ik echt geen zin in mensen die me om de vijf botten advies komen vragen. En dat gaat dus amper op 't werk.
Sinds begin dit jaar ben ik opnieuw 'manager' en maakt het allemaal niet zo veel verschil.

Bij ons heeft men actief gekeken naar output thuiswerk vs op bureau en de resultaten zijn opmerkelijk.

Maar oké als ik echter afga op dit forum is thuiswerk gelijk aan maximaal knallen en nooit stoppen met werken.

waarheid ligt ergens middenin?

Ik denk dat bedrijven met een fatsoenlijk HR-beleid waar niet aan micro-management gedaan wordt daar de vruchten van pikt. Andere bedrijven veel minder.

Ik denk dat bedrijven met een fatsoenlijk HR-beleid waar niet aan micro-management gedaan wordt daar de vruchten van pikt. Andere bedrijven veel minder.

Tenzij de “kwaliteit” (of het gebrek aan ...) van de medewerkers ervoor zorgt dat micro-management nodig is.

Tenzij de “kwaliteit” (of het gebrek aan ...) van de medewerkers ervoor zorgt dat micro-management nodig is.

Weet je, je kan mensen opleiden.

Boontje komt om zijn loontje. Wanneer je niet investeert in mensen en ze geen kansen geeft, dan zal de kwaliteit 'gebrekkig' zijn.

Ge moogt zo rap ni zijn e man.
Hun systeem vraagt dat 1 voor 1, maar als gij zo ineens vol kanon heel hunne wizard in hunne nek kletst dan slagen die geitjes tilt e. :devilish:

Mijn uiteenzetting bij de McDo is eerder:
Ik: Ten eerste, alles apart, geen menu's
M: Euuuuh ... ale ten
Ik: Nen Big Mac, grote friet, 500 nuggets, nen Diablo burger
M: Sauskes?
Ik: Ni van doen (drank & sauskes zijn veeeeeel voordeliger thuis)

En toch ... heb ik mij door dat laatste vraagske nog, uit gewoonte soms, laten verleiden om dan toch mayo/frietsaus te zeggen vooraleer ik het door heb. En zo ben ik dus ineens 75 cent extra kwijt zeker. :LOL:
Als je 500 nuggets kan betalen gaat het op die 75 cent niet komen zeker?

Op mijn werk moet ik soms voor andere politiezones onze camera's checken of een bepaalde nummerplaat gepasseerd is. Normaal krijg je daar nooit telefoon over. Vandaag 3x van een andere zone.

-Waarom heb je die plaat opgevraagd?
-Omdat je ze doorgestuurd hebt voor om de camera's te bevragen
- ja maar ik heb het over deze nummerplaat***
-ja ik ook omdat je ze doorgestuurd hebt
-je hebt daar een pv nummer aangehangen
-ja, jou pv nummer dat je doorgestuurd hebt
-hmm hoe kom je aan dat pv nummer?
-het stond in die mail dat je doorgestuurd hebt.
-hmm ja.. (begrijpt er nog steeds geen kloten van)
-anders zal ik u die mail eens terug sturen dan weet u over wat het gaat
-stuurt mail
-geen reactie meer, zelfs geen bedankt.

Denk dat ze vandaag ergens een grote vangst gedaan hebben en zelf aan de snuif gezeten hebben.

dan zit je bij een fout bedrijf of een beschutte werkplaats.

in de meeste bedrijven "waar micromanagement nodig is" gebeurt er gigantisch veel onder de radar om toch het werk gedaan te krijgen, en dan krijg je weer managers die vinden dat er nieuwe procedures nodig zijn om dat af te stoppen.

er gaat zo gigantisch veel tijd verloren, maar als je denkt dat dat efficient is in een bedrijf...

Op mijn werk moet ik soms voor andere politiezones onze camera's checken of een bepaalde nummerplaat gepasseerd is. Normaal krijg je daar nooit telefoon over. Vandaag 3x van een andere zone.

-Waarom heb je die plaat opgevraagd?
-Omdat je ze doorgestuurd hebt voor om de camera's te bevragen
- ja maar ik heb het over deze nummerplaat***
-ja ik ook omdat je ze doorgestuurd hebt
-je hebt daar een pv nummer aangehangen
-ja, jou pv nummer dat je doorgestuurd hebt
-hmm hoe kom je aan dat pv nummer?
-het stond in die mail dat je doorgestuurd hebt.
-hmm ja.. (begrijpt er nog steeds geen kloten van)
-anders zal ik u die mail eens terug sturen dan weet u over wat het gaat
-stuurt mail
-geen reactie meer, zelfs geen bedankt.

Denk dat ze vandaag ergens een grote vangst gedaan hebben en zelf aan de snuif gezeten hebben.
Wauw. Dat klinkt als het groot licht van het team daar. Dat is dan volk dat ons gaat beboeten. :rofl:

Ik neem op:

"Bedrijfsnaam+afdeling Goedemorgen, u spreekt met shellshock"
"ja, ben ik hier bij bedrijfsnaam???"

:wallbash:
Wees blij ik heb enkele maanden geleden een vaatwas besteld bij een kleine zelfstandige. Sinds enkele weken bel ik wekelijks om te horen wanneer die geleverd kan worden. Donderdag avond heb ik dan nog een keer gebeld.

Ik: "En hebt u al een zicht op wanneer men vaatwas geleverd gaat worden?"
Zij: "Neen, maar ik ga morgen naar de leverancier bellen want zo zonder ijskast zitten das nogal ne zure."
Ik: "ijskast? Vaatwas he

Nog een goeie
"Goeiemiddag, ik bel ivm een brief die ik van jullie heb ontvangen"
Oké welke brief of wat staat er op ?
"Goh ja ik begrijp het niet zo goed, ik ken daar niks van hé"
Hebt ge hm uberhaupt al wel gelezen ? :wallbash: Hoe moet ik weten wat gij in de brievenbus hebt gekregen

Aan de andere kant, als ik een bedrijf bel van het nummer dat ze voor mij geregistreerd hebben dan verwacht ik dat degene die de telefoon op pakt mijn gegevens voor zijn neus heeft, zeker als ik al x minuten zit te wachten. En dat die dus weet wat ze net naar mij gestuurd hebben.

Wees blij ik heb enkele maanden geleden een vaatwas besteld bij een kleine zelfstandige. Sinds enkele weken bel ik wekelijks om te horen wanneer die geleverd kan worden. Donderdag avond heb ik dan nog een keer gebeld.

Ik: "En hebt u al een zicht op wanneer men vaatwas geleverd gaat worden?"
Zij: "Neen, maar ik ga morgen naar de leverancier bellen want zo zonder ijskast zitten das nogal ne zure."
Ik: "ijskast? Vaatwas he
Dat zal een spannende dag worden als ze leveren.

Bij deze weten we dus ook welke zaken er in je vrachtwagen lagen. Vluchtelingen met drugs in hun kont?

Mooi dat je op tijd gestopt bent zonder gepakt te worden.
't Grappige is, dat ik dat een dikke 10 jaar terug heb meegemaakt. :lol:
Wel nooit langs het Belgisch gerecht gepasseerd voor zover ik weet, dus je zit in mijn Frans dossier te kijken. :thinking:

Of als ze Engels proberen praten :laugh:

Ooit toen ik nog firstlevel servicedesk deed had ik er eentje met een error op zijn scherm "moi j'ai l'erreur Three Ajun sur mon ecran"

de watte error?

uiteindelijk hem volledig laten spellen en het was "Try Again" :laugh:
ooit ook zo een hele discussie met mijn vietnamese collega gehad over de 'puppah stacas'...
There is a big problem with the 'puppah staccas'...

Bleek dan purple staircase te zijn....
Ik heb echt nen lijst opt werk met wie zich kan uitdrukken in het engels of bij wie ik de communicatie zuiver schriftelijk laat verlopen.

Terug
Bovenaan