Update:Allez zeg. Mijn verlof weer eens geweigerd.
Korte(re) situatieschets:
In het voorjaar (van begin februari tot eind juni) geen deftige verlof kunnen aanvragen omdat ik een verplichte opleiding had staan verspreid staan over die data. Nergens mogelijk om een deftige congé aan te vragen van pakt minimum twee weken. Ik heb dus het meeste van mijn verlof quasi moeten opsparen om op te pakken in het najaar. Nu in het najaar weer een andere "verplichte opleiding" staan in september/oktober (die pas na het einde van de vorige bekend was bij mij).
Mail gestuurd uit frustratie dat dit mijn mogelijkheden wederom enorm beperkte. Krijg ik antwoord dat ze mijn situatie en frustraties begrijpen. Ik kreeg de vraag om toch zoveel mogelijk rond de opleidingsdata te plannen. Ik doe dit vervolgens en ik stuur wederom twee data door waar ik verlof aanvraag. De ene wordt zonder pardon weer geweigerd en bij de andere krijg ik een voorstel van een verkorte periode met de vraag "Is dit ok?" Neen madame, natuurlijk is dit niet "ok". Dat vraag ik toch helemaal niet.
Enig idee welke opties ik hierin heb? Ik ga zo meteen alvast beginnen aan een vlammende mail naar 't management want ik ben dit soort praktijken spuug zat. Eerst word ik enorm gelimiteerd in mijn verlofopties voor dit jaar en als ik dan uiteindelijk opnieuw wat heb uitgetekend wordt het gewoon opnieuw geweigerd. Spuugzat ben ik dat. Wanneer moet ik al mijn verlof oppakken seg?![]()
Nog geen uur na m'n vlammende mail werd door mijn overste geantwoord dat ik me geen zorgen moest maken en dat mijn congé zal worden goedgekeurd. Dat werd wat later gelukkig dus ook de werkelijkheid. Prima zou je zeggen, maar nu bots ik toch weer niet op twee dingen die me niet zinnen:
1) Ik zie op mijn planning dat bepaalde opleidingsdata ineens weggehaald of veranderd zijn. De o zo belangrijkste data waar mij werd aangeraden om toch omheen te plannen. Zeer belangrijk dus allemaal ja. Nu heb ik een periode staan van bijna een maand zonder opleiding.
2) Mijn laatste shift voor één van mijn twee verlofperiodes word ik opeens ingepland om een nacht te doen? Serieus? Ik ga dat één keer melden en als daar geen gehoor aan wordt gegeven is het simpel: middernacht = den deze naar huis. Daag.
Onnozelaars.