Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Allez zeg. Mijn verlof weer eens geweigerd. :unsure:

Korte(re) situatieschets:

In het voorjaar (van begin februari tot eind juni) geen deftige verlof kunnen aanvragen omdat ik een verplichte opleiding had staan verspreid staan over die data. Nergens mogelijk om een deftige congé aan te vragen van pakt minimum twee weken. Ik heb dus het meeste van mijn verlof quasi moeten opsparen om op te pakken in het najaar. Nu in het najaar weer een andere "verplichte opleiding" staan in september/oktober (die pas na het einde van de vorige bekend was bij mij).

Mail gestuurd uit frustratie dat dit mijn mogelijkheden wederom enorm beperkte. Krijg ik antwoord dat ze mijn situatie en frustraties begrijpen. Ik kreeg de vraag om toch zoveel mogelijk rond de opleidingsdata te plannen. Ik doe dit vervolgens en ik stuur wederom twee data door waar ik verlof aanvraag. De ene wordt zonder pardon weer geweigerd en bij de andere krijg ik een voorstel van een verkorte periode met de vraag "Is dit ok?" Neen madame, natuurlijk is dit niet "ok". Dat vraag ik toch helemaal niet.

Enig idee welke opties ik hierin heb? Ik ga zo meteen alvast beginnen aan een vlammende mail naar 't management want ik ben dit soort praktijken spuug zat. Eerst word ik enorm gelimiteerd in mijn verlofopties voor dit jaar en als ik dan uiteindelijk opnieuw wat heb uitgetekend wordt het gewoon opnieuw geweigerd. Spuugzat ben ik dat. Wanneer moet ik al mijn verlof oppakken seg? :laugh:
Update:

Nog geen uur na m'n vlammende mail werd door mijn overste geantwoord dat ik me geen zorgen moest maken en dat mijn congé zal worden goedgekeurd. Dat werd wat later gelukkig dus ook de werkelijkheid. Prima zou je zeggen, maar nu bots ik toch weer niet op twee dingen die me niet zinnen:

1) Ik zie op mijn planning dat bepaalde opleidingsdata ineens weggehaald of veranderd zijn. De o zo belangrijkste data waar mij werd aangeraden om toch omheen te plannen. Zeer belangrijk dus allemaal ja. Nu heb ik een periode staan van bijna een maand zonder opleiding.

2) Mijn laatste shift voor één van mijn twee verlofperiodes word ik opeens ingepland om een nacht te doen? Serieus? Ik ga dat één keer melden en als daar geen gehoor aan wordt gegeven is het simpel: middernacht = den deze naar huis. Daag.

Onnozelaars.

Update:

Nog geen uur na m'n vlammende mail werd door mijn overste geantwoord dat ik me geen zorgen moest maken en dat mijn congé zal worden goedgekeurd. Dat werd wat later gelukkig dus ook de werkelijkheid. Prima zou je zeggen, maar nu bots ik toch weer niet op twee dingen die me niet zinnen:

1) Ik zie op mijn planning dat bepaalde opleidingsdata ineens weggehaald of veranderd zijn. De o zo belangrijkste data waar mij werd aangeraden om toch omheen te plannen. Zeer belangrijk dus allemaal ja. Nu heb ik een periode staan van bijna een maand zonder opleiding.

2) Mijn laatste shift voor één van mijn twee verlofperiodes word ik opeens ingepland om een nacht te doen? Serieus? Ik ga dat één keer melden en als daar geen gehoor aan wordt gegeven is het simpel: middernacht = den deze naar huis. Daag.

Onnozelaars.
Die beseffen niet wat dat is een nacht, niet bij nagedacht. Waarschijnlijk enkel naar de dagen in de kalender gekeken. Dat komt wel goed.

Vermoed idd dat geen (rechtstreekse en duidelijke) communicatie het probleem is... Wie de planning maakt ziet vaak gewoon de gekleurde vakjes, zonder te beseffen wat dat in de praktijk met zich meebrengt. Telefoon oppakken en opbellen, 9 van de 10 is dat ineens uitgeklaard.

Het nieuwe programma nu in ontwikkeling.

Daar zit 20 man op nu.

Eens opgeleverd, zit het bomvol bugs

Die alle 20 gaan lopen tegen dan, grotendeels ook consultants sowieso.

Die nieuwe software is zodanig onderhoudsgevoelig, heeft zoveel koppelingen met andere systemen, moet steeds geüpdatet worden om deftig compatibel te blijven.
Bij elke release werkt er weer iets niet. Astronomische onderhoudskosten die worden doorgerekend.
Ticketjes aanmaken waar toch niks van komt.

Geen Jos meer die ad hoc ingreep en zijn magie eens bovenhaalde :D

Ah ja, sowieso ook.
Bij de overgang van het oude programma naar het nieuwe.
Er dient ook een datamigratie te gebeuren.
Een heel nieuw datamodel erachter wsl.
Reken er maar op, dat bestaande en lopende dossiers, half ze gat gaan gemigreerd zijn.
Data die gewoon weg is. Conflicten bij openen van oudere dossiers. Lopend dossier openen: "error, error, error"

"F*CK, KL*TE, hoe kan ik die klant nu helpen? SH*T programma."

"Ik zal maar eens gaan kijken in dat oude programma."
"F*CK, KL*TE, SH*T, ze hebben dat oude programma weggedaan al."

Uw baas gaat klagen en krijgt daar te horen: "het is niet de bedoeling dat ze archief gaan spelen, en dat zat niet in de scope."
Slechte business analisten dan ook als er met data migratie weinig rekening wordt gehouden...

Hier ben ik intussen ook mijn hoofd weer aan het breken om 2 processen die al 30 jaar gescheiden lopen te consolideren. Nog zo'n "projectje" waarvan hoger management denkt dat het zonder reden decennia lang in de vriezer werd gehouden.

We hebben wel uit het vorig project geleerd: onze case dusdanig uitbouwen met genoeg documentatie op niveau van management mensen zodat ze ons geloven als we zeggen dat een deadline van een half jaar (lol) niet volstaat. Al ben ik sceptisch dat ze effectief de deadline gaan willen afstemmen in de eerste plaats op het werk dat moet gebeuren, en niet omgekeerd. Zeker als je met managers zit die van start ups komen. Die snappen precies niet dat we niet een product van 0 uit de grond stampen, we moeten ook wel business continuïteit garanderen, want anders zijn ze ook niet content met de financiële cijfers...

Zomer event van bedrijf is dit jaar een dagje pretpark. Er zijn collega's die er met gezin van 6 naartoe trekken (6 gratis tickets met eten inbegrepen). Als ik (kinderloos) dan vraag om petekind eens mee te nemen, dan kan het natuurlijk weer niet zijn... Ze vragen begrip voor de beslissing, maar omgekeerd is er geen enkel begrip. Voelt oneerlijk aan...
Uiteraard begrijp ik dan het bedrijf ergens de lijn moet trekken. Maar laat iedereen dan een (kleine) bijdrage betalen voor hun kinderen om het fair te houden voor iedereen...
Ik begrijp niet dat je dit niet fair vindt voor iedereen?

Datgene dat jij oneerlijk vind is dat er meer budget gaat naar een collega dan naar jou en dat zou men kunnen oplossen door een vast bedrag per medewerker te voorzien. Persoonlijk vind ik de geldende regel inclusiever.

Je kan nog altijd je petekind meenemen en zijn toegang betalen, scheelt je jouw ticket. Als ik iets krijg van het bedrijf, zeg ik gewoon dank u.

Stomme helpdesk hier toch haha. Dat betert maar niet.

Veel van die mensen kunnen toch echt niet secuur werken.

Typfouten, cijfers verwisseld, … en dan beginnen meldingen aan te slepen.

Dan eindigt dat bij u. Dan duid je aan wat er verkeerd is. In een oogwenk zie je wat ze verkeerd gedaan hebben.
En dan gaat er wel weer iets anders onnozels mis.

"Waarom komt dat bij die user wel tevoorschijn en bij die niet?"
Die data zit beheerd in velden die zij onderhouden.
Leg de data van beide users gewoon eens naast elkaar, en vergelijk gewoon, dan valt het wel eens op. Het verkeerde veld opgevuld.
Te … moeilijk.

Laatst bewerkt:
Stomme helpdesk hier toch haha. Dat betert maar niet.

Veel van die mensen kunnen toch echt niet secuur werken.

Typfouten, cijfers verwisseld, … en dan beginnen meldingen aan te slepen.
Ik heb wel 10x liever iemand die elke dag 10 typefauten maakt maar zijn of haar werk éél goed doet dan iemand die flekkeloos Neederlants of Engles neerpend maar er een podje van maakdt. :tongue:

Ik heb nu ook ne collega en ik ga nie zeggen dat mijn Nederlands perfekkt is maar hij maakt na elke xx aantal zinnen wel ergens een tt fout.
Echter zijn werk word goed uitgevoert dus dan denk ik: Zwaagen Makila het werk gaat goed voeruit. :)

Ik heb wel 10x liever iemand die elke dag 10 typefouten maakt maar zijn of haar werk héél goed doet dan iemand die vlekkeloos Nederlands of Engels neerpent maar er een potje van maakt. :tongue:

Ik heb nu ook ne collega en ik ga niet zeggen dat mijn Nederlands perfekkt is maar hij maakt elke zin een dt fout.
Echter zijn werk wordt goed uitgevoerd dus dan denk ik: Zwijgen Makila het werk gaat goed vooruit. :)
Maar niet als het gaat over gestructureerde data.

Want dan weigeren systemen al eens te werken.

Als je u inschrijft via een site bv., controleer je uw adres toch meermaals opdat er zeker geen fout inzit.

Laatst bewerkt:
Kan het vandaag niet opbrengen. Fysiek niet 100% (nooit, maar vandaag is het beduidend minder) en iedereen "aan de andere kant" doet echt rot. En ik blijf maar diplomatisch, maar zelfs mijn terughoudende en superrustige leidinggevende zei al dat we beter eens van antwoord gaan dienen. Waarom zijn er mensen die echt continu zuur zijn? Hebben die zo veel tekort in hun persoonlijk leven dat ze het op een ander moeten uitwerken?

Krijg ook niks echt gedaan, er komt maar bij en krijg overal maar halve input zodat ik telkens moet wachten op volledige info.

Wil gewoon in m'n bed kruipen en slapen...

Ik heb wel 10x liever iemand die elke dag 10 typefauten maakt maar zijn of haar werk éél goed doet dan iemand die flekkeloos Neederlants of Engles neerpend maar er een podje van maakdt. :tongue:

Ik heb nu ook ne collega en ik ga nie zeggen dat mijn Nederlands perfekkt is maar hij maakt na elke xx aantal zinnen wel ergens een tt fout.
Echter zijn werk word goed uitgevoert dus dan denk ik: Zwaagen Makila het werk gaat goed voeruit. :)
Bij de meeste mensen hangen die zaken wel samen hoor.

Gerechtsdeurwaarders die weigeren moeite te doen om op zen minst hun geschrift leesbaar te maken. Bij sommige moet ik echt gewoon gissen wat er staat op een betekening.

Wanneer een collega hier zijn hond verwijst naar zijn dochter en dat hij geen kleinkinderen wil van haar dus ze binnenkort laat steriliseren...
Vind het een beetje 'cringe' wanneer mensen zo verwijzen naar hun huisdieren.

Terug
Bovenaan