Update uit het land der professionelen.
"Dag madammeke van UX. Kun je nu eindelijk eens die designs afwerken ?" Je weet wel, die 7 slides die ik al 6 weken geleden gestuurd heb en waarvan je zei dat je het tegen einde van de week ging doen en dan de week nadien tegen einde van de week, rinse and repeat 6x. Heb het ietsje beleefder verwoord.
- "Cege, ik doe het tegen vrijdag (nvdr: vorige week vrijdag) want daarna heb ik verlof"
"Kun je me geen toegang geven in dat systeem. Het zijn kleine aanpassingen. Indien pricing of licenses een issue zijn, we hebben budget en approval van mijn mgmt"
- "Nee, bzzbzzbzzbzz over cross-chargen en andere excuus truus toestanden"
"Hoe kunnen we tot een oplossing komen want je bent bottleneck"
- "Het zal zeker klaar zijn vrijdag, je hebt geen toegang nodig om het zelf te doen"
*2 days later*
- "Ik ben niet klaar geraakt, maar Persoon in cc, zal overnemen tijdens mijn 3 weken kerstbreak"
"OK. Heb je nog nagedacht over het systeem open te stellen of me toegang te geven"
- "Het is echt niet mogelijk" (met haar manager in cc)
Ik stuur vandaag een mail naar "de persoon in cc" om deze week zo snel mogelijk te meeten om die designs te updaten. Kwestie van de developers uit Mexico toch aan de waggel te houden tijdens kerstmis break
"Ik kan enkel meeten deze ochtend tussen 9 en 12" (stuurt die dus om 11.30)
- "OK, morgen (dinsdag) dan
"Kan niet, ik ga in verlof dinsdag tot begin 2026"
Fuck.my.life
Weet je, geef me anders gewoon toegang tot je systeem.
Wat een bende Duitsers zijn dat weer. Met Duitsers bedoel ik het typische Duitse dingetje van jezelf gatekeeper te maken, dan overal rond te duwen dat ze langs jou moeten passeren, dan klagen dat je niet rondgebold krijgt en dan gewoon niet deliveren. En als je werk wil overnemen, is het 'nonono'.
Welja, ik heb deze middag designs gemaakt in MS paint en dev is er aan begonnen. Byebye UX team. Wordt weer dolle pret binnen een paar maanden als het weer is 'je designs zijn niet goedgekeurd door UX team'. Welja, als je wil dat we releasen in 2036, dan wil ik wel wachten. Your call to make.