Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het is een oprechte vraag hier omdat ik weet dat ik soms nogal wel eens cynisch kan zijn, maar is mijn mail nu zo klantonvriendelijk?
Om de situatie te schetsen:

Een voorzitter van een gebouw wil een afspraak met mij omdat ze van hun beheerder bij ons gehoord hadden dat wij de contracten vanaf dit jaar grondig aanpakken.
Ik bel die man dus op en bevestig dat die contracten best wel aangepast gaan worden en de erelonen die we vragen ook.
Ik heb er dan een kort gesprek mee en spreek af dat ik het nieuwe contract al zal doorsturen dat dan voorgelegd wordt op de algemene vergadering in maart. Dan heeft hij tijdens kerst-nieuw tijd om dat al te lezen en zeg dat ik gelijktijdig in die mail enkele data voorstel om samen te zitten en het contract en het ereloon te bespreken.
Ik meld ook dat ik het nieuwe ereloon niet kan meegeven maar we dat best bespreken op onze meeting.
Om het te kaderen, het is een groot gebouw met 150 appartementen, en een marktconform tarief zou 20-22 euro per appartement zijn. Onder het vorige management werd er véél te veel naar de pijpen van de klanten gedanst en geplooid waardoor ze op dat vlak wel verwend zijn. Maar dat is gewoon niet meer haalbaar en willen we als nieuw management echt iets aan doen.

Soit, we sluiten het gesprek af en ik stuur deze mail dus zoals beloofd waarin ik eigenlijk het gesprek samenvat.

Ik krijg dit als antwoord:

Allee, het is een oprechte vraag of ik nu echt zo onvriendelijk was of dat anders kan aanpakken?

Ik verkies dus om die contracten goed op voorhand door te sturen zodat ze die kunnen lezen, maar an sich is het gewoon take it or leave it. Al kunnen we over dat ereloon wel wat discussiëren, vandaar die afspraak die ik zou willen.

Korte update:

Ik heb de meeting dus gehad met de voorzitter van dat gebouw.
Hij verstond nu ook waarom ik de prijs niet op mail wilde zetten, ik had voor hen nog een uitzonderingstarief voorzien dat 20% lager zit dan onze standaard, gezien het ook een echt groot gebouw is. Ik heb dat ook persoonlijk toegelicht dat we dat doen omdat ze goede en belangrijke klanten zijn die al van het begin meegaan.

Al bij al hebben we een erg goed gesprek gehad. Ik heb alles tot op de euro voor hen uitgeteld op jaarbasis en dat gesprek met een goed gevoel afgesloten.
Hij ging dat dan ook bespreken met de andere leden van de beheerraad waarbij ik vroeg om me zeker op de hoogte te houden van hun feedback.

Daarna heeft hij dan blijkbaar de COO gebeld enkele dagen later en gezegd dat ze het veel te duur vonden en ze een ander contract willen. De COO heeft dan gezegd dat ze achter mij staan en dat er niets gewijzigd wordt.

Soit, dat ze dan achter mij een trapje hoger gaan vind ik op zich niet netjes.
Hij heeft dan ook dat gesprek met de COO afgesloten met de melding dat ze dat contract niet gaan verdedigen op de AV, basically een dreiging dus dat ze iemand anders zoeken. (hij hintte daar wel ook al in ons gesprek naar)

Fine, mij niet gelaten. Liever 4 iets kleinere gebouwen met meer ereloon en minder werk (want het is een heel intensief dossier) dan eentje waar we al 20 jaar eigenlijk 60% korting hebben gegeven en die dan dreigen met te vertrekken als je ietwat marktconforme tarieven vraagt.
Ter info: dat heeft ons ongeveer 210k gekost aan korting op al die jaren. En we betalen daar ook nog eens ieder jaar de nieuwjaarsreceptie voor 150 appartementen, geen idee wat dat gemiddeld kost maar goedkoop is dat dus niet.

En nu het toppunt: belt die maandag naar onze beheerder van het gebouw met de vraag of we dit jaar die nieuwjaarsreceptie ook niet willen betalen.
Ja, hallo :rofl:

Aankomende fusie midden van het jaar met twee andere kantoren. Dat betekent ook gelijk 2 extra bazen erbij. Ik kijk er niet bepaald naar uit, weet ook niet goed wat er van te verwachten. Bepaalde valkuilen waar ik attent op moet zijn eventueel van mensen die al zoiets voorgehad hebben?
Komt tezamen met een nieuwe vennootschap, dus ik neem ook aan update arbeidscontract en dat ik dat dan best allemaal goed doorlees om na te gaan dat er geen veranderingen ofzo instaan?

onze helpdesk bestaat uit 2 capable mensen en de rest nutteloze nietsnutten...
Allemaal gasten die al >5 jaar "ervaring" hebben op helpdesk
Voorbeeldjes enkel en alleen al van vandaag:
  • mensen offboarden 2 maand voor ze uit dienst gaan. (waarna die werknemer naar zijn werkgever begint te bellen dat hij nergens meer in kan)
  • Aan de capabele mensen moeten vragen hoe ze een user mailbox omzetten naar shared mailbox en toekennen.
  • ipv een shared mailbox een user mailbox aan maken en er een business premium licentie aanhangen.
  • 1tje komt ook standaard 15-120 minuten te laat elke dag (maar vertrekt stipt om 17u naar huis).
  • mensen offboarden maar wel vergeten de licentie weg te nemen, het wachtwoord te resetten en de sign in te blocken.
  • zeggen dat ze doucmentatie niet vinden, terwijl ik letterlijk op 1 seconde de juiste documentatie kan terugvinden
  • zich te goed voelen om naar de end user te bellen als de technical lead van het bedrijf iets gefixed heeft voor hen "ik heb het ticket geescalleerd, ik raak dat niet meer aan"
  • dringende offboardingen (dringend ontslag, werknemer op staande voet buiten) categoriseren als P5 en het gewoon in unassigned dumpen
  • end users die niet kunnen aanmelden moeten 3 dagen op rij in een ticket vragen wanneer ze nu eindelijk geholpen gaan worden
  • en om af te sluiten 0.0 ownership, 0.0 inschattingsvermogen, 0.0 eergevoel en 0.0 inzet hebben

dat is dan alleen al vandaag, nog niet over afgelopen maanden gesproken...
Maar ze gaan dan wel bij de ceo blijten dat ze zich "de vuilbak van het bedrijf voelen" en "dat ze zich niet gerespecteerd voelen door de rest van het bedrijf".

In het verleden met een LAAAAAANGE lijst naar hun teamlead gestapt met de ceo erbij, was ik de negatieveling en was het "maar dan moet je misschien aanbieden of je hen kan helpen"...
Ik heb als service delivery manager andere taken te doen (waar ik nu al niet aanraak omdat ik werk genoeg heb)...
Tegenwoordig reageert de teamlead al niet meer als ik weer iets doorstuur (dat er imo over gaat, ik stuur zelfs kleine dingen al niet meer door).

Ik werk liever van thuis, dan merk ik de incapabelheid van die mannen minder op...
ik krijg van mijn horloge meldingen dat mijn hartslag hoger is dan gemiddeld en hij stress dedecteerd, wij zijn ochot ocharme anderhalf uur "open" vandaag
Helpdeskers zijn vaak niet de sterkste IT-profielen.

Is overal wel zo.

En ja, jij wordt gestraft omdat je wel iets kan. Zo gaat dat tegenwoordig.

Inderdaad. Ook wel wild dat die dat ook zonder announcement doen.
Ja, enkel in de license guide dan nog dat er end of sale staat... Vermoedelijk ga je de licentie kunnen gebruiken tot het contract verloopt maar nadien inderdaad de Premium licentie van 20$/maand of een pay as you go van $10/maand/app...

Benieuwd of ze veel klanten hiermee gaan verliezen.

Ja, enkel in de license guide dan nog dat er end of sale staat... Vermoedelijk ga je de licentie kunnen gebruiken tot het contract verloopt maar nadien inderdaad de Premium licentie van 20$/maand of een pay as you go van $10/maand/app...

Benieuwd of ze veel klanten hiermee gaan verliezen.
Bij ons is het al lastig om Power Apps aan de man te krijgen en ik denk dat dit niet gaat helpen :/

Aankomende fusie midden van het jaar met twee andere kantoren. Dat betekent ook gelijk 2 extra bazen erbij. Ik kijk er niet bepaald naar uit, weet ook niet goed wat er van te verwachten. Bepaalde valkuilen waar ik attent op moet zijn eventueel van mensen die al zoiets voorgehad hebben?
Komt tezamen met een nieuwe vennootschap, dus ik neem ook aan update arbeidscontract en dat ik dat dan best allemaal goed doorlees om na te gaan dat er geen veranderingen ofzo instaan?
Zat jij ook niet bij een verzekeringsmakelaar? Zie dat zitten om via PB te laten weten welke kantoren? :P

Korte update:

Ik heb de meeting dus gehad met de voorzitter van dat gebouw.
Hij verstond nu ook waarom ik de prijs niet op mail wilde zetten, ik had voor hen nog een uitzonderingstarief voorzien dat 20% lager zit dan onze standaard, gezien het ook een echt groot gebouw is. Ik heb dat ook persoonlijk toegelicht dat we dat doen omdat ze goede en belangrijke klanten zijn die al van het begin meegaan.

Al bij al hebben we een erg goed gesprek gehad. Ik heb alles tot op de euro voor hen uitgeteld op jaarbasis en dat gesprek met een goed gevoel afgesloten.
Hij ging dat dan ook bespreken met de andere leden van de beheerraad waarbij ik vroeg om me zeker op de hoogte te houden van hun feedback.

Daarna heeft hij dan blijkbaar de COO gebeld enkele dagen later en gezegd dat ze het veel te duur vonden en ze een ander contract willen. De COO heeft dan gezegd dat ze achter mij staan en dat er niets gewijzigd wordt.

Soit, dat ze dan achter mij een trapje hoger gaan vind ik op zich niet netjes.
Hij heeft dan ook dat gesprek met de COO afgesloten met de melding dat ze dat contract niet gaan verdedigen op de AV, basically een dreiging dus dat ze iemand anders zoeken. (hij hintte daar wel ook al in ons gesprek naar)

Fine, mij niet gelaten. Liever 4 iets kleinere gebouwen met meer ereloon en minder werk (want het is een heel intensief dossier) dan eentje waar we al 20 jaar eigenlijk 60% korting hebben gegeven en die dan dreigen met te vertrekken als je ietwat marktconforme tarieven vraagt.
Ter info: dat heeft ons ongeveer 210k gekost aan korting op al die jaren. En we betalen daar ook nog eens ieder jaar de nieuwjaarsreceptie voor 150 appartementen, geen idee wat dat gemiddeld kost maar goedkoop is dat dus niet.

En nu het toppunt: belt die maandag naar onze beheerder van het gebouw met de vraag of we dit jaar die nieuwjaarsreceptie ook niet willen betalen.
Ja, hallo :rofl:
Ja zoals ik al zei, zo een klanten kosten geld

Ik mag een nieuwe wagen bestellen. Configurator staat open sinds 15/12. Hierin staat dat er tussen 5/12-15/01 niet besteld kan worden. Opzich geen drama..maar:

Mogelijkheden 6 maand geleden:
- Enyaq full option zonder eigen bijdrage
- Byd Sealion 7
- Kia ev6 business plus zonder eigen bijdrage.
- Peugeot 5008 gt-line zonder bijdrage
- polestar 2 longe range quasi full option

Mogelijkheden 15/12:
- Enyaq 30% opties met maximale eigen bijdrage
- BYD Sealion 7
- EV6 basic versie
- Peugeot 5008 kan helemaal nt meer. Maximaal de 3008 basic versie.
- Polestar 2 standard range +-50% opties

Mogelijkheden vandaag:
- enyaq idem
- Byd volledig verdwenen
- peugeot 2008 basic versie
- Polestar 2 standard range..met optie warmtepomp..en dan zit ik al aan een maximale bijdrage

Echt..wtf man. Zo frustrerend als ge 70.000km per jaar doet en ge het aanbod zo ziet zakken terwijl ik pas morgen kan bestellen. Ksta ben zo gefrustreerd aan het raken dat ik precies niks meer wil bestellen en met mn a4 wil blijven rondbollen. Tis ne serieuze downgrade tov vroeger

Helpdeskers zijn vaak niet de sterkste IT-profielen.

Is overal wel zo.

En ja, jij wordt gestraft omdat je wel iets kan. Zo gaat dat tegenwoordig.
Bwah dat zijn gewoon randdebielen daar. De dingen die Strijkijzer opsomt zijn super basic shit die ik na 1 maand helpdesk al correct deed hoor. Dit lijkt me gewoon room temp IQ en gebrek aan logisch inzicht.

Ik mag een nieuwe wagen bestellen. Configurator staat open sinds 15/12. Hierin staat dat er tussen 5/12-15/01 niet besteld kan worden. Opzich geen drama..maar:

Mogelijkheden 6 maand geleden:
- Enyaq full option zonder eigen bijdrage
- Byd Sealion 7
- Kia ev6 business plus zonder eigen bijdrage.
- Peugeot 5008 gt-line zonder bijdrage
- polestar 2 longe range quasi full option

Mogelijkheden 15/12:
- Enyaq 30% opties met maximale eigen bijdrage
- BYD Sealion 7
- EV6 basic versie
- Peugeot 5008 kan helemaal nt meer. Maximaal de 3008 basic versie.
- Polestar 2 standard range +-50% opties

Mogelijkheden vandaag:
- enyaq idem
- Byd volledig verdwenen
- peugeot 2008 basic versie
- Polestar 2 standard range..met optie warmtepomp..en dan zit ik al aan een maximale bijdrage

Echt..wtf man. Zo frustrerend als ge 70.000km per jaar doet en ge het aanbod zo ziet zakken terwijl ik pas morgen kan bestellen. Ksta ben zo gefrustreerd aan het raken dat ik precies niks meer wil bestellen en met mn a4 wil blijven rondbollen. Tis ne serieuze downgrade tov vroeger
Tesla ook geen optie meer?

Tesla ook geen optie meer?
Tesla model 3 reed eigenlijk niet zo wauw. Alé jawel, het rijden was top. Maar met mijn grootte zat ik precies meer op de wagen dan in de wagen. En de kortere motorkap (nochtans..zoveel korter is die niet dan andere modellen) oogt raar van de bestuurderskant.
Voor dat model ben ik gegaan van maximaal een Awd met 20€ eigen bijdrage...naar nu een rwd met 60€ eigen bijdrage (ik kan maximaal tot 75€ gaan)

Als ik hem was (en hij slim is) zou ik prijzen beginnen opvragen en dan pas het contract opzeggen (moesten ze goedkoper zijn). :tongue: Worst case (voor hem niet voor jou) zegt hij het contract op zonder veel nadenken en komt hij nadien tot zijn eigen verbazing tot de vaststelling dat jou voorstel het allergoedkoopste was. :)

Ik zou hem dan niet willen zijn om het nadien te gaan uitleggen als voorzitter aan de (andere) eigenaars op de AV (algemene vergadering) dat het plots alsnog een aardig pakje duurder wordt.

Als ik hem was (en hij slim is) zou ik prijzen beginnen opvragen en dan pas het contract opzeggen (moesten ze goedkoper zijn). :tongue: Worst case (voor hem niet voor jou) zegt hij het contract op zonder veel nadenken en komt hij nadien tot zijn eigen verbazing tot de vaststelling dat jou voorstel het allergoedkoopste was. :)

Ik zou hem dan niet willen zijn om het nadien te gaan uitleggen als voorzitter aan de (andere) eigenaars op de AV (algemene vergadering) dat het plots alsnog een aardig pakje duurder wordt.

Nu komt het toppunt.
Ik ken veel syndici op al die jaren natuurlijk en zeker degenen waar ik een goede relatie mee heb breng ik op de hoogte als ik van een gebouw van hen offerte heb moeten maken.
Nu belt dus een bevriend syndicus dat hij daar prijs is gaan maken en die telt dus op enkele euro's na exact hetzelfde als mijn voorstel nu.
Die mensen hun ogen gingen nogal open blijkbaar :lol:

Ge zit in een sterke onderhandelings positie. Zij zijn letterlijk verplichte kopers van jullie dienstverlening.

Twintig jaar lang gepamperd doordat jullie veel te lief waren. Wens uw collega veel geluk met de offerte, hij weet nog niet waar ie aan begint!

Ge zit in een sterke onderhandelings positie. Zij zijn letterlijk verplichte kopers van jullie dienstverlening.

Twintig jaar lang gepamperd doordat jullie veel te lief waren. Wens uw collega veel geluk met de offerte, hij weet nog niet waar ie aan begint!
Discussiëren/Proberen staat vrij eh. Uiteindelijk mogen ze gerust prijs vragen op een ander eh.
Normaal gezien doe je dat dan wel zonder daar een heel spel om te maken & ga je met kennis van zaken de discussie aan met uw huidige leverancier i.p.v. eerst in de clinch te gaan met uw huidige leverancier & dan te dreigen naar een ander te stappen.

Terug
Bovenaan