Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Paar maanden terug snel wat powershell bij elkaar gesmeten omdat iemand iets verkocht had dat eigenlijk niet bestond.
Nu is dat blijkbaar een feature die 3 mieuwe klanten heeft over de brug getrokken.

Allemaal goed en wel maar nu is hangen er dus wel gevolgen aan vast als dat random scriptje plots stopt met werken.

Wat een soep met die indexsprong.... :wallbash:

We moeten wachten op een KB van hoe wij het moeten toepassen. Sommige dossiers gaan het krijgen andere weer niet.
Dus het systeem ligt voor 80% plat tot IT weet hoe ze het moeten toepassen.

Het kan één week tot 3 weken duren eer wij kunnen werken in het systeem. Bart en zijn geweldige ideeën altijd
Alé, nu is het de premier zijn schuld dat gij weer een zoveelste frustratie hebt...

Arm België.

Ik geniet enorm momenteel. Maar erger me tegelijk. Ik heb zonet ontdekt dat ik nog steeds toegang heb tot een shitload aan loons- en fiscale gegevens, alsook persoonsgegevens dus van duizenden personeelsleden van één van mijn vorige werkgevers. Het gaat om gegevens tot op vandaag via het platform van het sociaal secretariaat, wat op één of andere manier gekoppeld werd aan mijn persoonlijk mailadres. En ik logde maar in omdat ik een mail kreeg dat ik daar een nieuw document had ontvangen...

En ik ben daar al héél lang weg. Maar huuuuge datalek. En dan weten we nog niet eens of ik de enige ben die die rechten nog heeft zonder er nog werkzaam te zijn...

Anyway. Mail gestuurd naar CEO en vakbond op de hoogte gebracht. Nu genieten. Bende oenen.

Ik geniet enorm momenteel. Maar erger me tegelijk. Ik heb zonet ontdekt dat ik nog steeds toegang heb tot een shitload aan loons- en fiscale gegevens, alsook persoonsgegevens dus van duizenden personeelsleden van één van mijn vorige werkgevers. Het gaat om gegevens tot op vandaag via het platform van het sociaal secretariaat, wat op één of andere manier gekoppeld werd aan mijn persoonlijk mailadres. En ik logde maar in omdat ik een mail kreeg dat ik daar een nieuw document had ontvangen...

En ik ben daar al héél lang weg. Maar huuuuge datalek. En dan weten we nog niet eens of ik de enige ben die die rechten nog heeft zonder er nog werkzaam te zijn...

Anyway. Mail gestuurd naar CEO en vakbond op de hoogte gebracht. Nu genieten. Bende oenen.

Ik heb anderhalf jaar na datum (ik officieel weg van het product) nog steeds toegang tot een systeem met klinische data van patienten... dat ondertussen al meer dan een jaar officieel gekilld is en nu on long-term obsoletion is. Klanten hadden moeten gemigreerd zijn naar andere systemen, maar is nooit deftig gebeurd wegens andere re-orgs en niemand die er zich mee bezig hield.

Ik moest vroeger de reviews van de periodieke superadmin logins doen en dat policen per process onder ISO27001. Aangezien ik de enige van het vroegere team ben dat er nog ben, is er niemand anders die dat nog policet en mezelf policen ga ik niet doen. Om de zoveel maanden log ik in en check ik. Pweut pweut. Kan er nog altijd in. En de klanten duwen er nog altijd nieuwe data in.

Klucht 1: In het begin bracht ik het mgmt nog op de hoogte, maar die hebben no clue hoe het te fixen want er is niemand meer. Ook is overgrote deel mgmt ook weggesaneerd
Klucht 2: Dat spel zit onder ISO27001 en nog andere ISOs. Is al een keer geaudit sinds de reorg, is niet aan het licht gekomen.
Klucht 3: Klanten zijn in 'long-term obsoletion' met de garantie dat alles conform is - "zie de ISO certificaten"
Klucht 4: Fingers crossed dat er geen andere lekken zijn

En we zijn een publiek bedrijf met ~10bln revenue. Liability aan 300 per uur. GDPR boetes zijn leuk en zo. Nobody cares. Ik maak me weinig illusies over hoe crap dergelijke zaken allemaal opgevolgd worden...

Paar maanden terug snel wat powershell bij elkaar gesmeten omdat iemand iets verkocht had dat eigenlijk niet bestond.
Nu is dat blijkbaar een feature die 3 mieuwe klanten heeft over de brug getrokken.

Allemaal goed en wel maar nu is hangen er dus wel gevolgen aan vast als dat random scriptje plots stopt met werken.
Onze maatschappij wordt rechtgehouden met platte huis-tuin-en-keuken-scriptjes die ergens draaien.

Ik kreeg vandaag het nieuws dat er een "klein" tech projectje bezig is om iets intern te moderniseren. Het uiteindelijke eindproduct zou nauwelijks veranderen, dus ze vroegen mij gewoon even een sign-off te geven zodat het naar productie kan.

Ik dacht in een candid camera te zitten toen ze het nieuwe eindproduct aan mij toonden, zo slordig. Dit zijn dan rapporten waar klanten duizenden euro's voor betalen, dat mag er echt niet zo amateuristisch uitzien. Ze zullen er nog wat langer aan moeten werken...

Binnenkort een aantal verschuivingen. Collega op pensioen en nieuwe collega's erbij

N+1 is van het principe "Als ik zaken lang genoeg negeer lost dat zichzelf op" en "jullie zijn oud genoeg om er zelf uit te geraken"

Ik heb geen zin en tijd om eerst 1u samen te zitten om te kijken hoe we het kunnen aanpakken en dan nog eens voor het effectief uit te voeren dus eigenlijk alles uitgewerkt en enkel nog namen op te plakken

1! 1 persoon in het team:
"X wil ik niet meer'
Oké, pak dan Y
"Nee wil ik ook niet"
Oké, Z dan
"Wil ik nog over nadenken, maar ik zeg niet meteen ja "
Wat wil je dan wel?
"Goh ik weet het niet zo goed"
...
"Jawel, ik wil Q"
Dat zit al bij een andere collega
"Aahja ik moet plooien"
Nee, we gaan niks weghalen bij een collega die er goed is
"Kunnen we nog eens afspreken hiervoor"
Liefst niet nee
"Pfffff altijd zo moeilijk"
Nee, het ligt enkel nog aan jou
"Wie heeft jou de bevoegdheid gegeven eigenlijk om dit te bepalen"

Oké.. laptop dicht. Ik heb gedaan om goed te doen, maar deel gerust nu van een blanco blad jou ideeën
"Euhm euhm"

Uiteindelijk van iedereen in het team wel bedankjes gekregen dat het dankzij mij vlot ging, allè bijna iedereen... Volgende week kan ze nog wat gaan zagen dat ze niet goed voelt in het team

Hoe langer ik leidinggevende ben, hoe meer ik me stoor aan bepaalde types mensen die zelf alles willen controleren, in de spotlight staan en met pluimen gaan lopen die ze 1. niet verdienen 2. niet moeten claimen want het valt buiten hun takenpakket en 3. inefficiënt werken door tijd te steken in dingen die ze niet moeten doen om pluimen te verdienen met zaken die ze zich nutteloos toe eigenen.

Voorbeeld (ziekenhuis):

- Patiënt is in een einde levensfase en wenst haar hondje nog eenmaal te zien.
- Persoon 1 (rechtstreeks bevoegd leidinggevende) stemt toe, brengt de familie op de hoogte en spreekt praktisch af.

NORMAAL IS HIER HET VERHAAL KLAAR.

- Persoon 2 verneemt dit: "ik ga direct naar de familie bellen om hun te zeggen dat het oké is!": JA MEVROUW U SPREEKT HIER MET PERSOON X. IK BEL EVEN OM TE ZEGGEN DAT IK ERVOOR HEB GEZORGD DAT HET HONDJE VAN MEVROUW STRAKS MAG LANGSKOMEN VEEL STERKTE MEVROUW GEEN PROBLEEM MEVROUW IK DOE GEWOON MIJN WERK

- Persoon 3 kom ik later tegen: ZEG DIE FAMILIE WAS SUPERTEVREDEN, HEB ZE NET GEBELD OM TE ZEGGEN DAT ZE DAN MET HUN HONDJE MOGEN LANGSKOMEN WANT IK HEB VERNOMEN DAT HET MOCHT DUS IK HEB HET HUN GEZEGD DAN MAAR EN ZE WAREN SUPERTEVREDEN

Hoe kunnen volwassen mensen zo de f*cking puber/kleuter/peuter/baby uithangen, f*cking hell. Om dan te eindigen met de clue van het verhaal waarmee ik mijn broek helemaal volsch**t:

"Het was weer druk zeg, ik heb vandaag nog niks van mijn eigen werk kunnen doen, de directie zou ons beter wat meer personeel geven".

allez, we zitten in meeting met een hele groep van collega's en klanten. Er komt een vraag voor het team waar ik en mijn collega inzit:

collega zegt: ik weet niet of tom goesting heeft om te antwoorden...
ik zeg: tom heeft altijd goesting

:wallbash:

hilariteit alom

Laatst bewerkt:
Ergernis en gemiste kans om het personeelstekort op te lossen:
  • Thuisverpleegkundigen verplichten tot het volgen van een cursus parkeren - das echt opvallend, 9/10 kunnen dat niet - maar ik bedoel dan echt niet - het is langer werk om te parkeren (ook al is er ruimte op 3 range rovers naast elkaar te zetten) dan om mijn moeder te verzorgen. En dat is op privé terrein hé - met echt giga veel ruimte - plaats om 6 wagens te parkeren en er staan er maar 2, lokale boer zet zijn 220pk tractor op die plaats - om een idee te geven.

Enige tijd terug mijn ontslag ingediend en ondertussen zijn er nog 3 senior profielen gevolgd. Ik weet van een collega die vorige week ontslag nam dat die vond dat ze te weinig appreciatie kreeg en dit ook zo had gemeld aan haar leidinggevende. Ondertussen zal het ook het management niet ontgaan zijn dat er binnen een bep. afdeling wel veel verschuiving is.

=>gisteren een slijmmailtje vanuit het management naar gans de afdeling om te melden dat ons werk superhard geapprecieerd wordt en dat bepaalde projecten nooit waren gelukt zonder onze inzet. :laugh:

Enige tijd terug mijn ontslag ingediend en ondertussen zijn er nog 3 senior profielen gevolgd. Ik weet van een collega die vorige week ontslag nam dat die vond dat ze te weinig appreciatie kreeg en dit ook zo had gemeld aan haar leidinggevende. Ondertussen zal het ook het management niet ontgaan zijn dat er binnen een bep. afdeling wel veel verschuiving is.

=>gisteren een slijmmailtje vanuit het management naar gans de afdeling om te melden dat ons werk superhard geapprecieerd wordt en dat bepaalde projecten nooit waren gelukt zonder onze inzet. :laugh:
ik zou daar niet op rekenen, dat is hier ook zo. bazen zien dat wel, maar snappen de hint niet altijd even goed.

ik zou daar niet op rekenen, dat is hier ook zo. bazen zien dat wel, maar snappen de hint niet altijd even goed.
Vorige werkgever heeft me gezegd dat ze zo de dure gemakkelijk konden laten gaan en goedkoper nieuw volk binnenhaalde.
Het 'opleiden' was dan voor de paar zotten die bleven en den boel recht hielden door ze een wortel voor te houden, ik was bij de 7 oudgediende die er op een half jaar vertrokken zijn.
Dan doen ze wat er gevraagd wordt en het is weer niet goed...

Mensen die kritiek geven op je werk (niet op mijn job, vrijwilligersorganisatie) maar zelf geen inbreng doen of zich aan afspraken houden.

Ik ben iemand die gewoon graag goed presteert en dat ook kan. Ik kan veel betekenen, maar tis precies of ik gemicromanaged word in een vereniging. Geef me vertrouwen en ik krijg vleugels.

I'm so done...

De vraag is wat ze eraan gaan doen - of dat ze denken dat zo'n mailtje sturen "problem solved" betekent...

De vraag is wat ze eraan gaan doen - of dat ze denken dat zo'n mailtje sturen "problem solved" betekent...

Ik moet zeggen dat het mij koud laat of mijn leidinggevende nu appreciatie toont of niet. Maar het is gewoon grappig dat dit dan uitgerekend de week na die haar ontslag wordt uitgestuurd. Managen voor dummies 101...

Ik moet zeggen dat het mij koud laat of mijn leidinggevende nu appreciatie toont of niet. Maar het is gewoon grappig dat dit dan uitgerekend de week na die haar ontslag wordt uitgestuurd. Managen voor dummies 101...

Goh, echte appreciatie vind ik wel belangrijk, zowel in het geven als het krijgen.

Maar inderdaad, veel "managers" denken dat zo'n mailtje sturen genoeg is. Liefst op een slecht gekozen moment :p

Mij de laatste weken dubbel geplooid om hardware te bestellen: budgetten regelen, een paar budgetverschuivingen regelen, documenten opmaken, zorgen dat alle directies mee zijn, zorgen dat de algemeen directeur mee is, handtekeningen verzamelen, etc etc, ...
Alles in orde, bestelling geplaatst.

Vandaag koudweg mail dat ze de bestelling niet accepteren omdat ze er hun broek aan gaan scheuren als ze die laptops over een half jaar produceren.

Echt jong, wat interesseert mij dat nu. Ze hebben zelf gezegd dat die laptops dan pas geproduceerd worden, dat ze die marge dan inrekenen he. :angry:
Ik ben nog bezig met een herstelling te regelen ook van ne laptop die kapot uit de doos is gekomen :angry:
Bij Dell is dat allemaal gene waar. Je betaalt meer voor de hardware maar de service is er ook naar.

Terug
Bovenaan