Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Leidinggevenden en mailboxen, toch een bijzondere connectie onder die schedeldaken. Enerzijds klagen dat ze hun mails niet bijgewerkt krijgen, anderzijds eisen dat ze bij elke mail in CC staan.

Ik zie een verband, Gerda!

Ben ik de enige met een pet peeve voor mensen die continu in een soort steno communiceren? Ik heb een collega die bijvoorbeeld bijna nooit lidwoorden in een zin zet. Ik weet niet waarom het mij zo irriteert - waarschijnlijk omdat het dezelfde collega is die altijd de indruk wil wekken dat hij het o zo druk heeft, zonder ooit echt iets productief te doen. Het maakt dat zijn verzoeken (/verdoken bevelen) soms zo dubbelzinnig of cryptisch worden dat het al tot misinterpretaties heeft geleid, zeker wanneer hij in het Engels communiceert naar andere non-natives... Het is waanzinnig hoeveel rommel bij ons wordt veroorzaakt alleen al door mensen die om ter luist communiceren.

Nominatie voor wtf van de dag

Ik heb morgen een actie ingepland met meerdere diensten (ligt al vast van januari)
Ik heb ook een voorbereiding doorgestuurd naar wie meegaat met oa
Deelnemers
Uur en plaats van afspraak
Targets

Nu belt er just ene om 21:30u!
Heel vreemd dus toch maar opgenomen, moest es dringend of belangrijk zijn

"Seg gij weet dat ik morgen ook meega"
Euhm ja
"Ja nee, ik zie men naam nie in de voorbereiding bij deelnemers"

Hebt gij de voorbereiding gehad per mail?
"Jaja"
Als ik u die mail stuur, is het toch logisch dat ik u daar morgen verwacht zoals afgesproken, ik zal per ongeluk uw naam vergeten zijn

"Aahja mja dan ist goed, geen probleem, fijne avond nog hè"

🤨

Ik kan daar nog wel begrip voor opbrengen. Kan gerust geweest zijn dat je de mail naar de verkeerde persoon had gestuurd. En dat er ondertussen iets anders zou verwacht zijn van die persoon.

Ik vind het dan ook nog proper dat die toch wel even belt om te checken dat hij daar effectief toch wel verwacht wordt. Al had hij beter gebeld tijdens de werkuren. Maar bon, beter bellen dan morgen niet opdagen omdat zijn naam niet bij de voorbereide deelnemerslijst stond.
Idd, ik snap ook niet wat daar 'wtf' aan zin. als ik me niet vergis werkt Silence voor een of andere sociale inspectiedienst, dus gaat het wrs over een actie op verschillende plaatsen, als je je naam dan nergens tussen staat, moet je maar 'ruiken' waar je moet zijn of wat er verwacht wordt.

Die mens bereidt laat in de avond zijn volgende dag voor en spot een dubbelzinnigheid en neemt de moeite om het nog even te checken.. misschien is een smsje gepaster, en sochtends vroeg vroeg telefoon indien geen antwoord, maar toch ver van wtf idd..

Elke keer, maar dan ook elke keer als ik naar Brussel moet voor m'n werk via openbaar vervoer: kak, pis, opdringerige bedelaars, .. Het is nog geen 9u en mijn neusgaten zijn doordrongen van pisgeur, zonet ne opdringerige bedelaar moeten afwimpelen. En ik ben er nog niet.

Edit: de bingokaart is vol, aan het station een menselijke kak mogen aanschouwen

Laatst bewerkt:
Elke keer, maar dan ook elke keer als ik naar Brussel moet voor m'n werk via openbaar vervoer: kak, pis, opdringerige bedelaars, .. Het is nog geen 9u en mijn neusgaten zijn doordrongen van pisgeur, zonet ne opdringerige bedelaar moeten afwimpelen. En ik ben er nog niet.

Edit: de bingokaart is vol, aan het station een menselijke kak mogen aanschouwen
Klinkt alsof je uitgestapt bent in Brussel-Noord en dan door de Kruidtuinlaan aan het stappen bent.
Ik kom zelden of nooit in Brussel, maar vorige keer was dat ongeveer mijn traject en ik had exact dezelfde ervaring.

Laatst bewerkt:
Ik kan daar nog wel begrip voor opbrengen. Kan gerust geweest zijn dat je de mail naar de verkeerde persoon had gestuurd. En dat er ondertussen iets anders zou verwacht zijn van die persoon.

Ik vind het dan ook nog proper dat die toch wel even belt om te checken dat hij daar effectief toch wel verwacht wordt. Al had hij beter gebeld tijdens de werkuren. Maar bon, beter bellen dan morgen niet opdagen omdat zijn naam niet bij de voorbereide deelnemerslijst stond.

Idd, ik snap ook niet wat daar 'wtf' aan zin. als ik me niet vergis werkt Silence voor een of andere sociale inspectiedienst, dus gaat het wrs over een actie op verschillende plaatsen, als je je naam dan nergens tussen staat, moet je maar 'ruiken' waar je moet zijn of wat er verwacht wordt.

Zijn naam staat al sinds januari op de lijst en hij is opgenomen in mijn mailing + ik heb op voorhand ook al iedereen gemaild of er klachten zijn of ondernemingen die moeten gedaan worden..

Als je niet mee mag/moet dan sta je niet in de mail omdat je dan geen zaken hebt met die informatie. Tis geen bleuke voor wie alles de 1e x is.

Volgende keer stuur ik gewoon een mail met "we spreken af op op kantoor omstreeks xx:xx uur" zonder bijlage zoals de meeste het doen.

Nieuwe collega die heel de tijd met zijne stylo zit te klikken. Dat is raar want anderen hebben daar precies geen last van maar ik word daar zo ambetant van. Het gekke is dat ik dat zelf ook doe als ik dat vast heb (daarom dat ik die uit m'n zicht leg).

Heb dat wel met meerdere geluiden. Heb ook een collega die een beetje smakt als hij eet. Probleem is dat hij dikwijls al wat vroeger eet dan anderen en dan hoor ik dat en irriteert me dat, dus moet ik een koptelefoon opzetten met wat muziek. Dat is echt een ambetant trekje van mezelf dat ik zo'n geluiden niet kan negeren en ze precies alleen maar luider worden. Zelfde ook met bewegingen: als iemand zit te wiebelen kan ik daar zo ambetant van worden.
Dat heet misofonie en ik heb dat ook, vooral bij smakken. Ik kan daar echt woedend van worden.

Klinkt alsof je uitgestapt bent in Brussel-Noord en dan door de Kruidtuinlaan aan het stappen bent.
Ik kom zelden of nooit in Brussel, maar vorige keer was dat ongeveer mijn traject en ik had exact dezelde ervaring.
Nee, als ik die weg zou genomen hebben was er ook nog de afvalirritatie en verslaafden erbij geweest.

Nominatie voor wtf van de dag

Ik heb morgen een actie ingepland met meerdere diensten (ligt al vast van januari)
Ik heb ook een voorbereiding doorgestuurd naar wie meegaat met oa
Deelnemers
Uur en plaats van afspraak
Targets

Nu belt er just ene om 21:30u!
Heel vreemd dus toch maar opgenomen, moest es dringend of belangrijk zijn

"Seg gij weet dat ik morgen ook meega"
Euhm ja
"Ja nee, ik zie men naam nie in de voorbereiding bij deelnemers"

Hebt gij de voorbereiding gehad per mail?
"Jaja"
Als ik u die mail stuur, is het toch logisch dat ik u daar morgen verwacht zoals afgesproken, ik zal per ongeluk uw naam vergeten zijn

"Aahja mja dan ist goed, geen probleem, fijne avond nog hè"

🤨

Wel, er is een mismatch tussen A en B. Je gaat ervan uit dat het obvious is dat A correct is en B een foutje. Het omgekeerde kon ook evengoed waar zijn. Lijkt me toch logisch dat die mens dat eventjes checkt ?

Leidinggevenden en mailboxen, toch een bijzondere connectie onder die schedeldaken. Enerzijds klagen dat ze hun mails niet bijgewerkt krijgen, anderzijds eisen dat ze bij elke mail in CC staan.

Ik zie een verband, Gerda!

Vorige week nog in een meeting met een leidinggevende (niet mijn mgr, but still). Ging even snel zijn scherm delen. 4300 ongelezen emails in zijn mailbox. Geen enkel vlaggetje, geen kleurtjes, geen mappen, niks. Gewoon 1 grote diarree aan emails.

Maar wel druk druk druk. En om de 2d mails sturen met 'reminder voor dit', 'kun je nog eens X sturen' of 'wat hadden we weer afgesproken?'.

Heel misschien basic email hygiene inbouwen. Elke dag half uurtje smorgens en savonds mailtjes opkuisen. Is beetje werk, maar als je er 1 meeting per week mee kunt uitsparen is het al de moeite waard geweest...

Maar ik zie dat ook gewoon bij ons, nadat we gefuseerd zijn
Idem hier. Wij zitten nog in het begin van overnametraject (als overnemer), maar daar waar het bij ons altijd best wel casual was, zijn er de laatste maanden wel redelijk wat corporate-ballonnetjes opgelaten. Is zelfs sprake van van terug een dresscode in te voeren (niet dat dit nodig was). Ik bekijk het met lede ogen aan. De werknemersbevraging liet ook duidelijk zien in die vragen dat we met 2 culturen zitten die diametraal tegenover elkaar staan. Veel vrijheid versus strak afgelijnde takenpakketten, weinig hiërarchische niveaus versus een strak hiërarchisch systeem met 2+x het aantal niveaus,...

Wel, er is een mismatch tussen A en B. Je gaat ervan uit dat het obvious is dat A correct is en B een foutje. Het omgekeerde kon ook evengoed waar zijn. Lijkt me toch logisch dat die mens dat eventjes checkt ?

Ja het is wel A - B - C en D vs F dan mja hij was er dus tis oke he

@Silence zou ook mijn WTF momentje zijn. Een collega ambtenaar die om 21h30 nog aan het werk is. Stielbederver!

😂
Uiteraard vanochtend om 9u stipt een mailtje gestuurd voor overuren aan te vragen

Mensen met een enorm gebrek aan time management skills: elke vergadering te laat komen, eindeloos in detail doorgaan waardoor geen enkele agenda ooit afgewerkt geraakt en elke meeting ook te laat stopt.
En toch elke keer met vol optimisme 5 onderwerpen op de lijst zetten voor een meeting van een uur, waarbij de helft van de meeting al voorbij is na topic n° 1 :crazy:

Mensen met een enorm gebrek aan time management skills: elke vergadering te laat komen, eindeloos in detail doorgaan waardoor geen enkele agenda ooit afgewerkt geraakt en elke meeting ook te laat stopt.
En toch elke keer met vol optimisme 5 onderwerpen op de lijst zetten voor een meeting van een uur, waarbij de helft van de meeting al voorbij is na topic n° 1 :crazy:
slechte voorzitter van de meeting dan

Mensen die er een soort van maken om ideeën af te ketsen. In allerlei contexten. Ge zijt toch wel een triestige duif als ge overal enkel problemen in ziet...

anderhalve dag mee geholpen met mijn baas voor een privé werkje in iemand zijn tuin.

dus anderhalve dag uitgekafferd geweest.

toppunt was, ik was een PVC buis aan het verplaatsen op mn schouder, die opdrachtgever was onder de indruk van de werken en was constant foto's aant nemen met z'n gsm en tussen ons werk lopen. op een gegeven moment loopt die man zonder kijken achteruit, ei zo na tegen mijn pvc buis. ik roep hem nog PAS OP.

baas springt uit z'n kraan en kaffert me uit dat ik moet uitkijken. euch wtf. gelukkig die eigenaar sprong in de bres "nee is mijn fout, ik was foto aant nemen en liep zonder kijken achteruit". gene sorry of niex van mijn baas, maar weer es tonen dat hij de man is natuurlijk :rolleyes:

op da moment veel zin gehad om alles te laten vallen , auto te laten staan daar, en es tonen dat IK de baas ben over mezelf. gewoon naar huis, en trek uw plan. maar ja, was een heel eind wandelen, en zat dan zonder bedrijfwagen natuurlijk.

soit op mijn tanden gebeten, want uiteindelijk ben ik geen luiaard en ben ook nie te vies om mn handen es vuil te maken. maar is eigenlijk totaal mijn job niet, en hij zou moeten respect hebben dat ik da wil doen, want 9 op de 10 zouden da zeker niet doen.

en dan s'avonds sta ik in de winkel, belt hij mij op , en zo poeslief "alléé toch blij dat je geholpen hebt hoor, je zag wel das geen werk voor mij alleen hé..... euch ga maar es aan eten met uw vriendin dit weekend op mijn kosten". :rolleyes:

--------------

ffwd naar vandaag, net vacature tegen gekomen die me aanspreekt, maar telkens weer zie ik "zo spoedig mogelijk starten". begrijpelijk ook dat je dit vaak ziet... met 13 weken opzeg, daar zitten ze meestal nie op te wachten.

tis dus echt afwegen: het risico lopen en zelf ontslag geven en hopen dat je dan tijdens je opzeg iets vindt, of vrezen dat ze iemand anders nemen die sneller kan starten (reeds meegemaakt, ik was eerste kandidaat, maar ze hebben een 59 jarig vrouwtje genomen omdat die onmiddellijk vrij was :baard: )

decisions decisions....

Terug
Bovenaan